« на головну 29.04.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1248)
04
Квітень
 
Інтерв’ю
 
ВІКТОРІЯ СІРЕНКО: «КОЖЕН З НАС, ЯК МОЖЕ, ВНОСИТЬ СВІЙ ВНЕСОК, НАБЛИЖАЮЧИ ПЕРЕМОГУ»

ВІКТОРІЯ СІРЕНКО: «КОЖЕН З НАС, ЯК МОЖЕ, ВНОСИТЬ СВІЙ ВНЕСОК, НАБЛИЖАЮЧИ ПЕРЕМОГУ»


РУБРИКИ


Передплата





Статті Інтерв`ю

Олексій Романюк: «Цільові програми ФПУ реалізуються!»

Олексій Романюк: «Цільові програми ФПУ реалізуються!»

 У березні 2011 року VI з’їзд ФПУ прийняв окрему резолюцію, а Рада ФПУ – Цільову програму «За якісне та доступне громадське обслуговування». Що стало підґрунтям створення цього докумен­та, як він сьогодні виконується? Про це «ПВ» ді­знавалися в одного з основоположників ідеї, голо­ви Профспілки працівників житлово-комунального господарства, місцевої промисло­вості, побутового обслуговування населення України Олексія Романюка.

 – Олексію Іванови­чу, що стало по­штовхом для створення цієї програми?

– Ідея руху за якісне та до­ступне громадське обслуго­вування зародилася в Інтер­націоналі громадського об­слуговування (ІГО), до складу якого наша профспілка ввій­шла ще 1994 року. Нині це гло­бальне об’єднання профспі­лок представляє інтереси по­над 20 млн працівників сфери громадського обслуговуван­ня 150 країн світу.

Заслуга ІГО в тому, що його керівництво зуміло переко­нати інші глобальні проф­спілки в необхідності об’єднати зусилля для захисту та запровадження якісного гро­мадського обслуговування, адже це є основою побудови сильних, справедливих і ста­більних суспільств. І певною мірою додатковим аргумен­том для вступу до профспілок.

У січні 2011 року Рада гло­бальних профспілок ухвали­ла Женевську хартію якісно­го громадського обслугову­вання, яку й було покладено в основу Цільової програми ФПУ «За якісне та доступне громадське обслуговування».

Наша профспілка підтрима­ла Женевську хартію ще й тому, що її мета та основні завдання збігаються з рі­шеннями нашого з’їзду та пропозиціями, які ЦК проф­спілки вносили ще на почат­ку фінансово-економічної кризи.

– А що саме ви пропонували?

– Ми пропонували тоді усім гілкам влади – надати дер­жавний пріоритет розвитку інфраструктури населених пунктів і громадського об­слуговування; спрямувати частину державних фінансо­вих ресурсів, інвестицій при­ватного й банківського сек­тору, зовнішні запозичення на будівництво доріг, шляхо­проводів, ремонт, оновлення та модернізацію житлових будинків, водопроводів і ка­налізації, котелень, тепло­трас, сміттєпереробних заво­дів, міського транспорту. Розв’язуючи проблеми по­ліпшення обслуговування населення, вагомі замовлен­ня могли б отримати підпри­ємства металургійного та машинобудівного комплек­су, будівельної, хімічної та інших галузей.

Реалізація цих пропозицій сприяла б збільшенню робо­чих місць, зростанню зарпла­ти, наповненню держбюдже­ту та соцфондів, а запрова­дження сучасних технологій і технічних засобів у процесі модернізації основних фон­дів ЖКГ зменшило б енерге­тичні втрати і негативний вплив на довкілля та еколо­гію, запобігло б техногенним катастрофам та аваріям.

На жаль, тоді нас не почули. Нині ці пропозиції певною мірою відображені у різних загальнодержавних програ­мах, але, на жаль, на практи­ці вони реалізуються незадо­вільно.

– У чому особливість Же­невської хартії якісного об­слуговування?

– Серед положень цього доку­мента я б виділив насамперед соціальні. Підписанти Хартії закликали уряди всіх держав визнати право усіх громадян на загальнодоступні послуги, незалежно від їх соціального статусу та доходів.

Ставлячи перед собою за­вдання щодо просування ідеї поліпшення якості громад­ського обслуговування, гло­бальні профспілки домовили­ся про підтримку законодав­чих органів, які будуть забез­печувати належне управлін­ня і прийняття справедливих законів та чесних правил, а також про допомогу виконав­чій владі, яка впроваджува­тиме ці законодавчі акти й за­безпечить працівникам сфе­ри обслуговування належний рівень оплати праці та інші соцгарантії.

До речі, нещодавно я вніс пропозиції ІГО про запрова­дження моніторингу діяль­ності законодавчих і вико­навчих органів влади щодо підтримки громадського об­слуговування країн, де рі­вень послуг значно відстає від європейських. Звісно, що в поле зору цього моніторин­гу потрапить і Україна.

– Які ще конкретні кроки зроблені профспілкою для реалізації програми «За якісне та доступне громад­ське обслуговування»?

– Хочу наголосити, що ми не повинні зводити кампанію за якісне та доступне гро­мадське обслуговування лише до рівня оцінки якості роботи прибиральниці та слюсаря-сантехніка. Хоч і ці питання ми не замовчуємо. Для того щоб працівник сум­лінно виконував роботу, та ще й важку, непрестижну і часто небезпечну, йому тре­ба відповідно платити, а не тримати на мінімальній зарплаті. Проте доходи під­приємств ЖКГ напряму за­лежать від тарифної політи­ки. А вона в Україні ґрунту­ється більше не на економіч­ній основі, а на політичному популізмі. Все це призво­дить до відтоку кваліфікова­них кадрів, а на їх місце при­ходять працівники з недо­статнім професійним рівнем і, скажу прямо, менш відпо­відальні.

Для розв’язання цих та ін­ших нагальних проблем ми маємо спершу створити сприятливе підґрунтя для переходу до реальних кроків у напрямі забезпечення якіс­ного обслуговування насе­лення, залучити широке коло фахівців, патріотів га­лузей, привернути увагу всіх гілок влади і громад­ських інституцій.

Те, що на VІ з’їзді ФПУ при­йнято окрему резолюцію, а Радою ФПУ – Цільову програ­му «За якісне та доступне гро­мадське обслуговування», є першою перемогою нашої профспілки на цьому шляху.

Нині найгострішою пробле­мою для ЖКГ є те, що це єдина галузь, яка досі зали­шається на узбіччі ринко­вих перетворень.

2004 року ми із соцпартнера­ми домоглися прийняття За­гальнодержавної програми реформування та розвитку ЖКГ, у якій визначено кон­кретні суми асигнувань на модернізацію основних фон­дів галузі, що не просто за­старіли, а вже є загрозою на­ціональній безпеці держави. Цих коштів, звісно, недостат­ньо для забезпечення сталої роботи інженерних комуні­кацій і належної якості жит­локомунпослуг, проте і ці суми останніми роками дер­жава фінансує менш як на 10%. Понад 14 млрд грн за­боргували нашим підприєм­ствам споживачі та держава за безкоштовне обслугову­вання мільйонів громадян.

Фінансові негаразди є осно­вною причиною соціального напруження та конфліктів у наших трудових колекти­вах. Заборгованість із зарп­лати нині сягає близько 40 млн гривень.

Пропозиції, звернення пре­зидії, пленуму ЦК профспіл­ки, телеграми від первинок десятками й сотнями надси­лаються усім гілкам влади. Періодично у різних регіо­нах виникають акції протес­ту, страйки.

На сьогодні наші пропозиції щодо поліпшення ситуації в галузі, згідно із дорученням Прем’єр-міністра, розгляда­ються в центральних орга­нах влади.

За поданням ЦК профспілки питання критичного стану ЖКГ 16 березня розглядали­ся на Президії ФПУ. Ми вдячні своїм колегам за під­тримку та сподіваємось, що питання, порушені Президі­єю перед усіма гілками вла­ди, будуть належним чином розглянуті та вирішені.

Повертаючись до кампанії якісного обслуговування, хочу зауважити, що ЦК профспілки запропонував соцпартнерам, профільному Комітету Верховної Ради України, Асоціації міст при­єднатися до цього важливо­го заходу, а Прем’єр-міністрові – очолити його.

Підвищенню рівня якості надання житлокомунпослуг сприяє також проведення конкурсу благоустрою насе­лених пунктів, яким опіку­ється сьогодні Мінрегіон.

Цього року на сайті нашої профспілки періодично ви­світлюється досвід роботи кращих наших колективів і місцевих органів влади, які приділяють належну увагу розвитку ЖКГ та якості об­слуговування населення. Є у нас і багато інших задумів.

24.04.2012



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

05.04.2024 21:44

22.03.2024 19:35

15.03.2024 18:49

15.03.2024 18:46

10.02.2024 18:02

10.02.2024 18:01

10.02.2024 17:58

10.02.2024 17:48

12.01.2024 20:50

12.01.2024 20:49

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання