Соціальна картка: перші успіхи
Київська міська
організація Профспілки працівників освіти і науки України першою серед членських
організацій ФПУ поширила серед своїх спілчан 15 тис. соціальних дисконтних
карток. Її голова, заслужений працівник освіти України, кандидат економічних
наук Олександр ЯЦУНЬ прокоментував цю неординарну подію на прохання «ПВ».
– Олександре Михайловичу,
відомо, що Федерація профспілок України давно порушила питання про
необхідність запровадження для спілчан соціальних карток, які могли б відчутно
знизити їхні побутові фінансові навантаження. Проте, на сьогодні лише профспілкова
організація, яку Ви очолюєте, втілила в життя цей задум.
– На превеликий жаль, нам не вдалося повною мірою спонукати
владу до належного державного визнання освітян, хоча чинне законодавство це
передбачає. Педагоги отримують невисоку зарплату: вчитель вищої категорії має
посадовий оклад, що ледь сягає 1600 грн, а молодий спеціаліст і вихователь –
1200 грн. Це незначна мотивація для того, щоб розкрити себе як носія знань і
залишитися працювати з дітьми. Ось чому досі в нашій галузі понад 30% – люди
пенсійного віку, і школа тримається саме на них. Певна річ, ми намагаємося
через регіональну і галузеву угоди підтримати освітян муніципальною надбавкою,
забезпечити їм «соціальну подушку», аби вони відчули увагу як влади, так і
профспілки.
Отже, наприкінці 2011 року ми запровадили нову соціальну
програму – дисконтну картку Київської міської організації Профспілки працівників
освіти і науки України «З профспілкою дешевше». До речі, весь проект ми
організаційно й фінансово взяли на себе: моніторинг, підготовка й участь у
перемовинах, юридична експертиза, укладення договорів, виготовлення карток і
поширення їх серед людей.
Угоди підписано поки що з трьома партнерами – учасниками
програми: це мережа магазинів будівельного профілю «Агромат», мережа
магазинів косметики й аптек «Космо», а також муніципальна аптечна мережа КП
«Фармація». Знижки – від 5 до 15%.
– Ідеться лише про вітчизняні ліки й товари чи про всі
товари в цих мережах?
– Без обмежень! Дія дисконтної картки поширюється на всю
продукцію, яка тут пропонується, в тому числі іноземного виробництва.
– Олександре Михайловичу, як вашим фахівцям узагалі вдалося
домовитися з партнерами? Чи вам удалося знайти таких соціально відповідальних
бізнесменів?
– Складно було три різні бренди адаптувати в одному
проекті. У такий спосіб, щоб картка розпізнавалася трьома різними терміналами.
Фахівці з інформаційних технологій, юристи – як нашої міської організації,
так і наших партнерів – ретельно відпрацювали всі позиції, узгодили всі технічні
і технологічні питання. Адже дисконт – це знижка з діючої ціни. Компанії і
справді глибоко аналізували наші пропозиції, з’ясовуючи, які дивіденди вони
отримають від цієї програми. Ми пояснювали: 15 тисяч карток – це пілотний
проект, за допомогою якого вони отримають гарантований ринок споживачів. До
речі, подібна програма діє в Москві, де наші колеги-освітяни успішно відпрацювали
схему: профспілка бізнесу – ринок, бізнес профспілці – знижку. На ринку
продавців є багато учасників, але лідером стає той, хто запропонує кращу
маркетингову стратегію, хто вбачає, приміром, у нашій організації перспективну
групу споживачів.
Зрештою, сторони переговорів добре розуміють, що на виклики
посткризового економічного періоду потрібно відповідати асиметричними
рішеннями, спрямованими на відповідальність перед суспільством. І якщо,
приміром, «Агромат» дає нам знижку в 15%, то він знає: це впливає на прибутковість,
бо картка передається від матері до сина, до близьких і родичів. І до мережі
магазинів навідається вдвічі-втричі більше покупців. Зрештою, ринок – це
завжди конкуренція, і чим активнішою вона буде, тим краще для людей.
– А за яким принципом поширювалися соціальні дисконтні
картки серед спілчан?
– На засадах соціальної справедливості. На середню ланку
поширено приблизно 11 тис. карток, решта – вишам. У свою чергу, первинки
через розгалужену мережу комунікацій приймали прозорі рішення в першочерговому
наданні карток. Їх отримали, повторюю, наші вчителі, вихователі, працівники
позашкілля, технічні працівники, викладачі й студенти.
– Гадаю, лишилося ще багато тих, хто не відмовився б від
такої дисконтної картки. А чи є сьогодні якісь попередні висновки щодо
успішності проекту?
– Компанії постійно проводять моніторинг. На картці є
штрих-код, тож легко вести облік споживачів. За підсумками перших двох місяців
є позитивні відгуки від трудових колективів. Маємо бажання впродовж цього
року збільшити цифру вдвічі, тобто додати ще 15 тисяч.
– Хоча знижка в 5%, зрештою, не так уже й багато...
– На засіданні круглого столу з профактивом освітян столиці
16 лютого 2012 року голова КМДА Олександр Попов дав високу оцінку нашому
проекту «З профспілкою дешевше» як соціально спрямованому.
Так, це не захмарна знижка, але ми зробили перший крок!
Бізнес – це прибуток, додана вартість, проте приватні компанії вже бачать, що
ми не лише надійні партнери, а й маємо досить вагомий потенціал. Думаю, до
кінця року будуть переглянуті діючі умови. До речі, це передбачено в угодах з
метою збільшення дисконту. Крім того, існує домовленість із брендом «Космо», що
в процесі нашої співпраці з’являться ще й окремі святкові акції з додатковими
бонусами, призами, подарунками.
– Чи обмежена в часі ця соціальна програма?
– Угоди по проекту діятимуть до кінця 2012 року. Проте не
тому, що він закриється, а лише з тих міркувань, що ми плануємо збільшити
кількість партнерів і, відповідно, рівень відсотків.
– Які напрями плануєте додати до соціального проекту?
– Переговори з кандидатами, які б розширили нашу програму
«З профспілкою дешевше», вже тривають. Сподіваюся, що й нові партнери матимуть
за честь з нами співпрацювати, бо ж, зрештою, освітяни збільшуватимуть їхні
статки. А для партнерів це буде тест на соціальну відповідальність. Можу
назвати бажані для нас напрями. Передусім, доступна та якісна продукція легкої
та харчової промисловості. По-друге, нас цікавить організоване дозвілля спілчан.
По-третє, здоровий спосіб життя. Такі кроки реально підносять якість життя
спілчан. Люди розуміють, що з профспілкою не тільки дешевше, а й відчувають
захист саме з боку профспілки.
– Отже, Олександре Михайловичу, Ви маєте ділову й успішну
команду, де є талановиті «переговорники»...
– У процесі перемовин з партнерами дуже важливо вміти
підкреслити вигідність співпраці з нами. А досягнення успіху при цьому
означає зміцнення соціального захисту. З цією метою ми формуємо сучасну профспілкову
модель, здатну нести відповідальність за людей, які нам довіряють.
Розмову вела
Тетяна МОРГУН, «ПВ»
20.03.2012
Коментарі
#1 28.03.2012 22:37 добавил: Тетяна | додати коментарА мені сьогодні відмовили у знижці за цією карткою, сказавши, щобачать її вперше, а керівництво вказівок ніяких не давало. це я про аптечний кіоск "Фармація" в лікарні № 8 (Оболонський район).
|
|
|