Все про медичне страхування для спілчан
Як раніше інформували «ПВ», Центр
соціальних послуг ініціював запровадження спеціальних пільгових умов страхування
для членів профспілок, які є учасниками програми «Соціальний профспілковий квиток»,
у лідера в галузі страхової медицини – компанії «Нафтагазстрах». Новина викликала
надзвичайно бурхливі обговорення під час зустрічей представників ЦСП з профспілковим
активом у різних областях України та незліченну кількість запитань, що надходять
на гарячу лінію Центру. Тож ми зібрали найпоширеніші з них і поставили заступнику
генерального директора СК «Нафтагазстрах», Заслуженому лікарю України Володимиру
Зеленому.
– В
олодимире Михайловичу, розкажіть, будь ласка, нашим читачам про зміни
з 1 січня 2019 року у сфері охорони здоров’я. Що саме змінилося для кожного з нас?
– Нині у галузі охорони здоров’я відбуваються майже
радикальні зміни. Відбувається перебудова старої системи, і формується нова. Ми
можемо морально не сприймати ці зміни, але процес іде, він незворотний. Які б роз’яснення
не надавало профільне міністерство, ми, як пересічні громадяни, на власному досвіді
зрозуміли, що вже не можемо потрапити до спеціаліста вузького профілю без звернення
до сімейного лікаря. До сімейного лікаря ми можемо потрапити через систему запису
в електронну чергу. Швидка зараз обслуговує не всі виклики. До того ж, при лікуванні
в стаціонарі майже всі медикаменти ми купуємо за власні кошти. Можливо, це все
проблеми перехідного періоду, крім того, самі медичні працівники не зовсім розуміють
усіх нововведень, але певний дискомфорт щодо медичного обслуговування ми вже відчули.
– Яким чином добровільне медичне страхування може
розв’язати ці проблеми?
– Медичне страхування має виключно працювати в існуючому
правовому полі. А законодавство не забороняє страховій компанії організувати, наприклад,
консультацію кардіолога без направлення сімейного лікаря. Також застрахована особа
може бути безкоштовно забезпечена не тільки медикаментами, включеними в Національний
перелік, а й іншими, які до цього переліку не входять, у тому числі брендами.
Варто зазначити, що медичне страхування запроваджене
в більшості розвинених та цивілізованих країн світу. Існують обов’язкове та добровільне
медичне страхування. В окремих країнах одночасно діють обидва види. Страхування
справедливо вважається одним з дієвих способів як основного, так і альтернативного
додаткового фінансування охорони здоров’я. Міжнародний досвід цілковито доводить,
що медичне страхування має існувати, і це однозначно покращить фінансовий стан
медичної галузі та, відповідно, зробить надання медичної допомоги якіснішим, доступнішим,
дозволить запроваджувати та застосовувати високотехнологічні та передові методи
діагностики та лікування.
– Як оформити страховий поліс «Профі»?
– Ця унікальна комплексна пропозиція з добровільного
медичного страхування доступна виключно членам профспілок – учасникам програми
«Соціальний профспілковий квиток».
– Приміром, я оформила страховку, чи можу консультуватися
за телефоном безкоштовно, і з яких питань?
– Кожна застрахована в нашій компанії особа може отримати
всю інформацію щодо умов страхування (особливості програми ДМС, детальне тлумачення
опцій та незрозумілих медичних термінів, роз’яснення щодо виключень із страхових
випадків тощо) у телефонному режимі. Для цього в документі, який отримує застрахована
особа від страхової компанії (договір страхування або картка (посвідчення) застрахованої
особи), вказано номери телефонів, за якими можна отримати таку інформацію.
– Які лікарні, аптеки, лабораторії є в програмі?
– Компанія уклала договори на обслуговування застрахованих
осіб з багатьма медичними та фармацевтичними закладами по всій Україні. Кількість
їх на сьогодні вже перевищує 700. База медичних закладів постійно розширюється
та поповнюється новими ЛПЗ та аптеками. Медичні заклади поділяються на приватні,
державні, комунальні та відомчі. У свою чергу, приватні медичні заклади поділяються
на клініки з високою, середньою та низькою ціновою політикою. І під кожні умови
страхування пропонується певна категорія медичних закладів. При цьому зазначимо,
що приватні клініки роблять акцент на комфортність перебування, державні, комунальні
в нинішніх умовах не можуть забезпечити аналогічний приватним комфорт перебування
у них. Але водночас у таких лікарнях лікуються більш важкі, клінічно складні хвороби,
оскільки часто приватні заклади не беруть на себе відповідальності лікувати складні
клінічні випадки. Для обслуговування застрахованих осіб на умовах програми ДМС
«Профі» ми встановили найбільш оптимальні умови: лікування в державних, комунальних
та відомчих закладах з можливістю медикаментозного забезпечення хворих через фармацевтичні
заклади (аптеки); окремі діагностичні обстеження – в приватних медичних закладах.
– Яким чином оплачуються медичні послуги у випадку, якщо лікарня
є в переліку?
– При виникненні захворювання застрахована особа обов’язково повинна
проінформувати про це за вказаними в договорі страхування телефонами медичний
асистанс (call-центр) страхової компанії для того, щоб страхова компанія зафіксувала
настання страхового випадку та скерувала застраховану особу в потрібний медичний
заклад. В окремих випадках (застрахована особа у важкому стані) диспетчерський
центр про настання страхового випадку інформує супроводжуючий хворого або лікар
приймального відділення медичного закладу.
Обслуговування застрахованих осіб здійснюватиметься страховою компанією
у медичних закладах, де, згідно договорів з цими закладами, застрахованих осіб безоплатно
забезпечать лікарськими засобами, виробами медичного призначення, здійснять діагностику,
проведуть різноманітні медичні процедури й т. ін. Після закінчення лікування медичний
заклад формує звіт та надає його до сплати страховій компанії.
– Як застрахована особа знатиме, які лікарні/аптеки є в цьому переліку?
– Перелік медичних закладів, що мають договори обслуговування застрахованих
осіб із страховою компанією, є додатком до договору страхування, і кожен застрахований
може ознайомитися з цим переліком. Але в існуючих реаліях реформи галузі охорони
здоров’я відбувається переформатування ЛПЗ. Деякі лікарні можуть втратити окремий
статус, бути приєднаними до інших, можуть змінити рівень надання медичної допомоги.
У лікарнях можуть бути скорочені певні види медичної допомоги тощо. Тому ми рекомендуємо
в будь-якому випадку перед тим, як звернутися за медичною допомогою, телефонувати
в страхову компанію.
– Як компенсуються витрачені кошти у випадку, якщо це інша лікарня,
не з переліку?
– Застрахована особа може потрапити до небазового медичного закладу
(потрапила «по швидкій», направлена лікарем базового медичного закладу, який не
може з певних причин надати їй необхідну медичну допомогу або окрему медичну послугу).
У такому випадку застрахована особа самостійно оплачує всі отримані лікувально-діагностичні
послуги та купує призначені їй лікарські засоби й вироби медичного призначення,
а після закінчення лікування надсилає на адресу страхової компанії документи,
перелік яких обов’язково має бути вказаним у договорі страхування. Після отримання
повного пакета документів і визнання випадку страховим страхова компанія повинна
в обумовлені договором страхування строки здійснити страхову виплату застрахованій
особі.
– Якщо я все ж витратила власні кошти на ліки або оплатила послуги
в лікарні/лабораторії, маю всі чеки. Скільки мине часу, перш ніж отримаю гроші
«на руки»?
– У договорі страхування завжди є застереження щодо максимальної кількості
днів на розгляд та виплату страхового відшкодування. Як правило, це 10–15 днів.
Але часто строки надходження документів на виплату можуть подовжуватися з незалежних
від страхової компанії причин, нерідко це відбувається з вини самих застрахованих
(надано неповний перелік необхідних документів, документи оформлені з істотними
помилками тощо), можливе подовження строків надходження документів через збій у
роботі державної системи доставки кореспонденції. Але у випадку надходження повного
пакета правильно оформлених документів страхова компанія в найкоротший термін
(навіть менший за офіційно встановлений строк) здійснить страхове відшкодування.
– Чи є обмеження за віком, групою інвалідності тощо?
– Згідно з Правилами страхування, існують обмеження на страхування.
Так, страхуванню не підлягають особи старше 70 років, а також інваліди І групи
та непрацюючі інваліди ІІ групи.
– У чому унікальність полісів «Профі», які відмінності від інших і
які переваги?
– Для власників Соціального профспілкового квитка компанія розробила
та пропонує унікальні програми страхування, які при порівняно невисоких страхових
внесках (в середньому це 100–150 грн на місяць) забезпечують повноцінне страхове
покриття у межах страхових сум 80 тис. та 100 тис. грн на рік. Ці страхові продукти
включають наступні види медичної допомоги: амбулаторно-поліклінічна допомога,
денний стаціонар, малі хірургічні або гінекологічні операції, невідкладна стаціонарна
допомога (консервативна та хірургічна), планова стаціонарна допомога (консервативна
та хірургічна), невідкладна стоматологічна допомога, пологи. Разом з тим ці програми
покривають види медичної допомоги, які інші страхові компанії зазвичай відносять
до виключень із страхових випадків: операції з відновлення прохідності серцевих
судин – встановлення коронарних стентів, встановлення серцевого водія ритму, протезування
кульшового суглоба та/або колінного суглоба, оперативне лікування катаракти, хіміотерапія
при онкологічних захворюваннях, томографічні та ангіографічні дослідження, ендоскопічні
операції.
– Порахуймо, скільки може заощадити власник поліса порівняно з тим,
у кого його немає?
– Медична страховка лише надбирає вміст нашого гаманця, але хвороба
фактично спустошує його. Тому медичне страхування – це своєрідне вкладання коштів
у власне здоров’я. Середня вартість стаціонарного лікування на сьогодні становить
5 тис. грн, а у випадку оперативного лікування або перебування в реанімації вартість
лікування збільшиться в рази.
Будь-яка хвороба вимагає концентрації всіх фізичних та моральних зусиль
не тільки хворого, а і його оточення, що спрямовані на мобілізацію ресурсів організму
на якнайшвидше, повне одужання. І ці сили не повинні витрачатися на пошуки коштів
на лікування (придбання медикаментів, оплату медичних послуг тощо). Здебільшого
хвороби захоплюють людей зненацька, і як правило, коли коштів на лікування немає.
І тоді починається пошук фінансів по близьких та родичах, по всіх небайдужих і
т. ін. А достатньо просто придбати страховий поліс за 1200 або 1800 грн на рік,
і проблема пошуку грошей просто не виникне. Усі витрати на лікування покриє страхова
компанія.
РОЗМОВЛЯЛА ОЛЕНА ОВЕРЧУК
28.02.2019
|