« на головну 22.12.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1263)
21
Листопад
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Інтерв`ю

Юрій КУЛИК: «Соціальному діалогу – дієвість та результативність!»

Юрій КУЛИК:  «Соціальному діалогу – дієвість та результативність!»

18 травня 2013 року Указом Президента Украї­ни Віктора Януковича Голову СПО об’єднань профспілок Юрія Миколайовича Кулика при­значено Головою Національної тристоронньої соціально-економічної ради.

– Що представляє собою НТСЕР? Які є досягнен­ня у розвитку соціаль­ного діалогу?

– 18 січня 2011 року набрав чинності Закон України «Про соціальний діа­лог в Україні», згідно з яким для про­ведення соціального діалогу на націо­нальному рівні утворюється Націо­нальна тристороння соціально-економічна рада. У цьому контексті слід звернути увагу, що цим законом змінено статус НТСЕР. Вона стала по­стійно діючим органом, що утворю­ється Главою держави, на відміну від консультативно-дорадчого статусу, який раніше мала. Національна рада складається з рівного числа представ­ників сторін соціального діалогу по 20 повноважних представників від уря­дової сторони, сторони профспілок та сторони роботодавців. Потрібно за­значити, що нинішній її склад є до­сить професійним. Урядову сторону очолює перший віце-прем’єр-міністр України Сергій Арбузов, сторону робо­тодавців – відомий бізнесмен, голова Федерації роботодавців України – Дмитро Фірташ.

Думаю, що спільними зусиллями нам удасться зробити чимало для ефективного впливу на вирішення еко­номічних, соціально-трудових, інших суспільно значущих питань. Тим біль­ше, що законом конкретизовано й роз­ширено повноваження НТСЕР. Відте­пер вона вносить пропозиції та реко­мендації Президентові, Верховній Раді та Кабінету Міністрів України з пи­тань формування і реалізації держав­ної економічної та соціальної політи­ки, її пропозиції і рекомендації є обов’язковими для розгляду органами державної влади та місцевого самовря­дування.

Соціальний діалог також реалізу­ється і в інших форматах співпраці. Так, Регламентом Кабінету Міністрів України надано можливість уповнова­женому представникові від профспі­лок представляти позицію профспілок на засіданнях уряду під час розгляду питань, що стосуються соціально-трудової сфери. І таке представництво не є декларативним. Статистика гово­рить сама за себе. У минулому році представник від Спільного представ­ницького органу репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні взяв участь у 50 урядових засіданнях. Із 2,5 тис. про­ектів нормативно-правових актів, які виносилися на розгляд уряду, проф­спілками опрацьовано 550, що стосува­лися соціально-трудової сфери. Під час обговорення проектів безпосеред­ньо на засіданнях позицію профспілок було доведено з 54 питань, з яких по 42 Прем’єр-міністр України дав відповід­ні доручення.

Відпрацьовано механізм погоджен­ня з СПО об’єднань профспілок проек­тів державних нормативно-правових актів. Так, у 2012 році ми пропустили через профспілкове «сито» більше 900 нормативно-правових актів, з яких до кожного четвертого були висловлені зауваження і пропозиції, які здебіль­шого враховані.

Тим самим ми не допустили погір­шення існуючих умов, а в деяких пи­таннях досягли більш високого резуль­тату, наприклад щодо забезпечення випереджаючого зростання ставок за­робітної плати у бюджетній сфері із за­робітною платою в економіці. Це по­требує копіткої роботи над опрацюван­ням значного масиву документів, а та­кож уміння переконати соціальних партнерів у правильності позиції профспілок.

– Що зроблено для соціально-економічного захисту працівників за період діяльності нового складу НТСЕР?

– Україна, як, до речі, й інші країни, перебуває в непростій соціально-економічній ситуації, пов’язаній із зниженням рівня економічної актив­ності, накопиченням соціальних, пен­сійних та інших проблем. Тому НТСЕР від початку своєї роботи зайняла ак­тивну позицію щодо вирішення най­більш актуальних питань соціально-економічного захисту працівників. На­працьовано рекомендації щодо поши­рення сфери застосування галузевих (міжгалузевих) угод та підвищення ефективності колективно-договірної роботи. Я особисто приймаю активну участь у роботі Комітету з економіч­них реформ, завдяки чому є унікальна можливість у черговий раз донести пропозиції сторін соціального діалогу для їхнього врахування при проведен­ні економічних реформ. Створено тристоронню робочу групу для розро­блення проекту Концепції реформи оплати праці до 2020 року. Проведено консультації щодо створення Гаран­тійної установи для забезпечення пра­ва на оплату праці працівників збан­крутілих підприємств. На засіданні НТСЕР розглянуті такі важливі для людини праці питання, як підвищення рівня мінімальної заробітної плати та про шляхи вирішення проблеми пога­шення заборгованості із виплати заро­бітної плати, за результатами якого прийнято низку рішень.

НТСЕР приділяє увагу проблемі своєчасного відшкодування податку на додану вартість, адже вона продо­вжує справляти свій негативний вплив на роботу значної частини підпри­ємств, їх працівників та економіку країни в цілому.

– Які пріоритетні напрями роботи НТСЕР?

– Національна тристороння соціально-економічна рада в грудні 2012 року окреслила пріоритетні на­прями діяльності на 2013–2015 роки. Серед них – кроки щодо реалізації Програми Президента України Вікто­ра Януковича «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава» та завдань, ви­значених Планом дій, формування проектів Основних напрямів бюджет­ної політики та Державного бюджету України на відповідний рік. Значну увагу буде приділено реформуванню системи оплати праці та запрова­дженню сучасних державних і дого­вірних гарантій в оплаті праці, вдо­сконаленню системи підготовки фа­хівців з урахуванням потреб економі­ки, сприянню у працевлаштуванні мо­лоді на перше робоче місце та поси­ленню взаємодії у цьому процесі дер­жави, роботодавців та профспілок. У полі зору соціальних партнерів пере­буватимуть такі важливі питання, як удосконалення державної політики в сфері охорони праці, підвищення ефективності системи загальнообов’язкового державного соціального страхування та діяльності органів управління фондами тощо. Головна мета цієї роботи – підвищення рівня і якості життя громадян, соціальної стабільності в державі.

– Які заходи НТСЕРзаплановані та будуть проведені цього року із забез­печення зайнятості, гідної праці, со­ціального захисту працівників, охорони праці, оздоровлення працівників?

– Одне з пріоритетних завдань НТСЕР – підготувати та надати Мініс­терству фінансів пропозиції до проек­ту Державного бюджету України на 2014 рік, розглянути на засіданні Наці­ональної ради відповідний законопро­ект та забезпечити максимальне вра­хування в ньому пропозицій проф­спілкової сторони та сторони робото­давців. Іншим важливим питанням, що планує розглянути Національна рада, є подальше реформування по­даткової системи України. Це зумов­лено, зокрема, й необхідністю вдоско­налення оподаткування доходів гро­мадян як одного з вагомих важелів впливу на зменшення рівня бідності серед працюючих. Інша складова цієї теми – це справедливе оподаткування багатства.

Також планується розглянути ре­зультати роботи робочої комісії повно­важних представників сторін для ве­дення колективних переговорів з під­готовки пропозицій щодо встановлен­ня розміру мінімальної заробітної пла­ти на 2014 рік, а також пропозиції сто­рін стосовно шляхів реалізації завдан­ня щодо гарантування своєчасної ви­плати заробітної плати та недопущен­ня зростання заборгованості з її випла­ти. Актуалізується для сторін соціаль­ного діалогу питання про стан та пер­спективи реформування оплати праці.

За круглим столом зберуться фахів­ці, які обміняються досвідом укладен­ня галузевих угод країн з перехідною економікою.

Сьогодні гостро постало питання збереження трудового потенціалу країни за рахунок зниження рівня за­хворюваності, виробничого травма­тизму та забезпечення безпечних та здорових умов праці. Національна рада підтримала Загальнонаціональ­ну соціальну програму підвищення стану безпеки, гігієни праці та вироб­ничого середовища на 2014–2018 роки. Уже цього року соціальні партнери проведуть низку заходів, спрямова­них на її реалізацію. Зокрема, плану­ється провести консультації щодо можливості ратифікації Україною Конвенції МОП № 151 про захист пра­ва на організацію і процедури визна­чення умов зайнятості на державній службі, надати всебічну підтримку впровадженню Національної рамки кваліфікацій.

У полі зору НТСЕР перебуватимуть питання подальшого реформування системи пенсійного забезпечення, вдосконалення порядку фінансування пенсій, призначених особам, які пра­цювали на роботах із шкідливими та важкими умовами. Будуть підготов­лені та передані Мінсоцполітики про­позиції щодо вдосконалення порядку призначення й індексації пенсій. На­ціональна рада розгляне питання оптимізації та посилення адресності надання пільг особам, які мають на них право за професійною ознакою.

НТСЕР, виходячи із суспільної важ­ливості проблеми, проводитиме кон­сультації щодо концептуальних засад запровадження загальнообов’язкового державного медичного соціального страхування. За останні роки було на­працьовано чимало законопроектів, а проте, як кажуть, «віз і нині там». А люди хотіли б мати певну матеріаль­ну підтримку – медичну страховку.

До речі, вже нині за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тим­часової втрати працездатності забез­печується відновлення здоров’я за­страхованих осіб та членів їх сімей. У поточному році санаторно-курортне лікування згідно з медичними пока­заннями отримають орієнтовно 300 тис. застрахованих осіб і членів їх сімей. Відновне лікування пройдуть 17 тис. осіб у реабілітаційних відді­леннях санаторно-курортних закладів. У санаторіях-профілакторіях поліп­шать здоров’я майже 100 тис. застрахо­ваних осіб і членів їх сімей, у тому чис­лі 53 тис. студентів. У дитячих закла­дах ми зможемо оздоровити понад 242 тис. дітей застрахованих осіб.

Національна рада також розгляне низку питань, пов’язаних з активізаці­єю економіки, реформуванням держав­ної політики в інноваційній сфері, роз­витком наукового потенціалу країни.

– Які ініціативи МОП можуть дати по­штовх і сприяти розвитку соціально­го діалогу в Україні?

– У 2012 році українськими соціаль­ними партнерами було підписано На­ціональну програму гідної праці з Міжнародним бюро праці на 2012–2015 роки. У документі йдеться про спільні дії уряду, профспілок і роботодавців при сприянні МОП із вирішення акту­альних проблем, пов’язаних із зрос­танням економіки, підвищенням рів­ня зайнятості і реалізацією права тру­дящих на гідну працю. Одним із трьох стратегічних пріоритетів програми є зміцнення інституцій соціального діа­логу з метою посилення їхньої участі в управлінні ринком праці.

У рамках Національної програми МОП надає допомогу в покращенні координації дій тристоронніх інститу­цій соціального діалогу на національ­ному та територіальному рівнях, заохоченні ефективних колективних пе­реговорів на різних рівнях.

Українські соціальні партнери та­кож візьмуть активну участь в обгово­ренні питань ролі МОП у посиленні соціального діалогу під час 102-ї сесії Міжнародної конференції праці у Же­неві, яка відбудеться в червні цього року. Серед ініціатив, які будуть обго­ворюватися делегатами Міжнародної конференції праці, – сприяння соці­альному діалогу в контексті кризи і перетворень, зміцнення механізмів запобігання і вирішення трудових спорів, залучення додаткових секто­рів, підприємств і працівників до ме­ханізмів соціального діалогу, поси­лення транскордонного соціального діалогу з огляду на вплив глобальних систем поставок, у тому числі вільних економічних зон.

 

Склад сторони органів виконавчої влади НТСЕР,

затверджений розпорядженням КМУ від 27.03.13 №219-р

1.

АРБУЗОВ Сергій Геннадійович

Співголова Національної ради від сторони органів виконавчої влади, перший віце-прем’єр-міністр України

2.

КОРОЛЕВСЬКА Наталія Юріївна

заступник Співголови Національної ради від органів виконавчої влади, міністр соці­альної політики України

3.

КОЛОМІЄЦЬ В’ячеслав Миколайович

заступник Співголови Національної ради від органів виконавчої влади, заступник мі­ністра соціальної політики України – керівник апарату

4.

АЛІПОВ Олександр Миколайович

перший заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України

5.

БОГАЧЕВ Роман Михайлович

заступник міністра охорони здоров’я України – керівник апарату

6.

БОЙКО Анатолій Павлович

заступник голови Державної служби України з надзвичайних ситуацій

7.

ВЛАСЕНКО Наталія Степанівна

заступник голови Державної служби статистики України

8.

ГОРБУНОВ Володимир Іванович

заступник міністра соціальної політики АР Крим

9.

ДНІПРОВ Олексій Сергійович

заступник міністра освіти і науки України – керівник апарату

10.

ІГНАТОВ Андрій Петрович

заступник голови Державної податкової служби України

11.

КОРНІЄНКО Володимир Володимирович

заступник міністра інфраструктури України – керівник апарату

12.

КРАСИЛЬЩИКОВ Анатолій Лаврентійович

начальник Управління експертизи соціально-трудових відносин Секретаріату КМУ

13.

МАКСЮТА Анатолій Аркадійович

перший заступник міністра економічного розвитку і торгівлі України

14.

МАКУХА Володимир Олексійович

заступник міністра енергетики та вугільної промисловості України – керівник апарату

15.

РИБАК Сергій Олександрович

заступник міністра фінансів України

16.

РОМАНОВ Микола Іванович

перший заступник міністра екології та природних ресурсів України

17.

СЕНЬ Олександр Васильович

заступник міністра аграрної політики та продовольства України

18.

СОЛОДКА Інна Василівна

помічник міністра юстиції України

19.

ШАЙТАН Віктор Анатолійович

перший заступник голови Державної служби гірничого нагляду та промислової без­пеки України

20.

ЯЦКІН Валерій Іванович

голова Державної інспекції України з питань праці

 

  Склад профспілкової сторони НТСЕР,

сформований відповідно до рішення зібрань повноважних представників профспілок та їх об’єднань, що мають право участі в соціальному діалозі від 12 грудня 2011 року та від 17 липня 2012 року (із змінами від 18.10.2012 та від 10.01.2013)

1.

КУЛИК Юрій Миколайович

Голова Національної ради, Співголова Національної ради від профспілкової сторони, Голова Федерації профспілок України

2.

ОСОВИЙ Григорій Васильович

заступник Співголови Національної ради від профспілкової сторони, заступник Голови Федерації профспілок України

3.

ТКАЧОВ Вадим Мар’янович

заступник Співголови Національної ради від профспілкової сторони, голова Федерації профспілок транспортників України

4.

АНДРЄЄВ Василь Миколайович

голова Профспілки працівників будівництва і промисловості будівельних матеріалів України

5.

ВОЛИНЕЦЬ Михайло Якович

голова Конфедерації вільних профспілок України

6.

ДАЦЬКО Роман Михайлович

голова Об’єднання профспілок Львівщини

7.

ЖУГАЄВИЧ Ярема Васильович

голова Профспілки авіабудівників України

8.

КОВАЛЬ Вікторія Миколаївна

голова Профспілки працівників охорони здоров’я України

9.

ЛЕВИЦЬКА Наталія Анатоліївна

заступник голови Конфедерації вільних профспілок України

10.

МЕЛЬНИК Валентин Петрович

голова Об’єднання профспілок, організацій профспілок у м. Києві

11.

МОЙСЮК Василь Сильвестрович

голова Профспілки працівників хімічних та нафтохімічних галузей промисловості України

12.

НІКІТІНА Тетяна Василівна

голова Профспілки працівників державних установ України

13.

ПАСТУШЕНКО Володимир Михайлович

голова Донецької обласної ради профспілок

14.

ПОГОРІЛИЙ Валерій Валентинович

голова Незалежної галузевої профспілки енергетиків України

15.

РОМАНЮК Олексій Іванович

голова Профспілки працівників житлово-комунального господарства, місцевої промис­ловості, побутового обслуговування населення України

16.

РЯБКО Олександр Іванович

заступник голови Профспілки трудящих металургійної та гірничодобувної промисловості України

17.

СЛЮСАРЕВСЬКИЙ

Максим Володимирович

голова Федерації морських професійних спілок України

18.

ТРУХАНОВ Георгій Федорович

голова Профспілки працівників освіти і науки України

19.

ШИРОКОВ Анатолій Іванович

голова профспілки працівників Національної академії наук України

20.

ЯСЬКО Тетяна Дмитрівна

голова Профспілки працівників і підприємців торгівлі, громадського харчування та послуг

 

Склад сторони роботодавців НТСЕР,

сформований відповідно до рішення зібрання повноважних представників організацій роботодавців та їх об’єднань, що мають право участі в соціальному діалозі від 23 грудня 2011 року, із змінами відповідно до постанови Президії Ради ФРУ від 22.11.2012

1.

ФІРТАШ Дмитро Васильович

Співголова Національної ради від сторони роботодавців, голова СПО сторони роботодавців на національному рівні

2.

МІРОШНИЧЕНКО

Олексій Валентинович

заступник Співголови Національної ради від сторони роботодавців, виконавчий віце-президент Конфедерації роботодавців України

3.

ОЛІЙНИК Дмитро Миколайович

заступник Співголови Національної ради від сторони роботодавців, президент Федерації роботодавців скляної промисловості України

4.

БЕЗЛЮДНА Ганна Віталіївна

заступник голови Ради Федерації роботодавців України

5.

БИКОВЕЦЬ В’ячеслав Михайлович

в. о. президента Всеукраїнської асоціації роботодавців

6.

БІЛЕНЬКИЙ Сергій Леонідович

голова Всеукраїнського об’єднання обласних організацій роботодавців підприємств мета­лургійного комплексу «Федерація металургів України»

7.

ВАНАТ Петро Михайлович

голова Ради Запорізької обласної федерації роботодавців

8.

ГІРШФЕЛЬД Анатолій Мусійович

голова Ради Об’єднання організацій роботодавців Харківської області «Граніт»

9.

ДАШУТІН Григорій Петрович

25.05.2013



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

17.12.2024 21:58

17.12.2024 21:57

25.11.2024 20:08

25.11.2024 20:07

25.11.2024 20:06

25.11.2024 19:49

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання