« на головну 22.11.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1261)
24
Жовтень
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Інтерв`ю

Розмова з Сергієм ОРЄХОВИМ, головою Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів

Розмова з Сергієм ОРЄХОВИМ, головою Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів

Україна – перша серед країн СНД ще в 1991 році прийня­ла Закон «Про захист прав споживачів», який отримав високу оцінку з боку євро­пейської спільноти. За роки незалежності була сфор­мована і діє розгалужена система захисту прав спо­живачів на державному та регіональному рівнях, ви­значені пріоритетні напря­ми споживчої політики, роз­вивається громадський рух споживачів, здійсню­ються заходи щодо захис­ту внутрішнього ринку від небезпечних, неякісних та фальсифікованих товарів.

– Сергію Миколайовичу, на що най­більше скаржаться споживачі, коли звертаються до Держспоживінспекції та її територіальних органів?

– Тут варто виділити такі сегменти ринку: якість надання послуг – 47%, в тому числі послуги ЖКГ – 13,5%; якість продовольчих товарів – 9%; якість не­продовольчих товарів – 37%; торгівля на відстані (зокрема через інтернет) – 4%. Тому саме ці напрямки перебувають під посиленою увагою та постійним контро­лем Держспоживінспекції України.

Загалом за минулий рік було розгля­нуто 29 тис. офіційних звернень від гро­мадян.

– Кількість звернень від споживачів значна, й повернуті їм кошти теж чи­малі… На Вашу думку, ці звернення – результат безвідповідальної роботи виробника чи зростання обізнаності споживачів щодо своїх прав?

– Ми не можемо стверджувати, що на українських прилавках збільшується кількість неякісного товару, обслугову­вання стає гіршим, а тому число звер­нень від споживачів зростає. Це не так. Сьогодні споживач знає, що робити, коли його права порушені. Можливо, завдяки ЗМІ, освітянському напрямку роботи обі­знаність споживачів щодо власних прав зростає. І тому нині після придбання неякісного товару людина не несе його на смітник, а прагне добитися справедли­вості й обміняти товар або повернути ви­трачені кошти. Крім того, Держспоживінспекції та її територіальним органам у захисті прав споживачів неабияк допо­магає фінансування незалежних експер­тиз товарів споживчого ринку. У минуло­му році на це було виділено 6,8 млн гри­вень. Раніше проведення експертиз дер­жава практично не фінансувала, а тому несумлінні виробники, будучи впевнени­ми в своїй безкарності, сміливо випуска­ли на ринок продукцію низької якості.

Сьогодні ситуація кардинально змі­нилася. Виробники знають, що ми взя­ли під контроль якість продукції і буде­мо послідовно й безкомпромісно вино­сити рішення про притягнення поруш­ників до відповідальності. За минулий рік нами перевірено товарів на суму по­над 270 млн грн, з яких забраковано та знято з реалізації на суму близько 93 млн грн (34%). Основний вид порушень – відсутність інформації про походжен­ня товару, його якісні характеристики.

За результатами перевірок до адмі­ністративної відповідальності притяг­нуто близько 16 тис. осіб, адміністративно-господарських санкцій застосо­вано на суму 239 млн гривень. Видано більше 6 тис. приписів про припинення порушень прав споживачів. Для відпо­відного реагування близько 1800 мате­ріалів направлено правоохоронним та іншим державним органам.

– Абсолютно новий напрямок роботи Держспоживінспекції України – це здійснення державного ринкового на­гляду, запровадженого фактично з серпня минулого року. Розкажіть до­кладніше про його перші результати.

– У ІІІ–IV кварталах планами переві­рок територіальних органів Держспоживінспекції України було охоплено про­дукцію дитячого асортименту, побутову техніку, миючі засоби, нафтопродукти. Порушення вимог нормативно-правових актів та нормативних документів вста­новлено в 600 випадках, що складає 72% від загальної кількості перевірок.

За результатами перевірок характе­ристик продукції прийнято більше 800 рі­шень про застосування обмежувальних (коригувальних) заходів, таких як: тим­часова заборона реалізації продукції; приведення продукції у відповідність; заборона реалізації продукції на ринку.

Основні недоліки, виявлені в ході пе­ревірок характеристик продукції: від­сутність національного знака відповід­ності на продукцію; відсутність декла­рації про відповідність; відсутність ін­шої передбаченої чинним законодав­ством інформації, яка повинна доноси­тися до споживача; невідповідність фізико-хімічних властивостей продук­ції вимогам нормативних документів.

За результатами проведених переві­рок до 470 суб’єктів господарювання за­стосовані штрафні санкції на суму 2,4 млн грн, з яких сплачено до держав­ного бюджету 1,2 млн гривень.

– А як справи з перевірками дотри­мання законодавства про заборону куріння в закладах ресторанного гос­подарства? Ця тема мало кого зали­шила байдужим.

– У 2012 році антитютюнове законо­давство було посилено: у вересні введе­но тотальну заборону на рекламу і сти­мулювання продажу тютюнових виро­бів, а в грудні заборонено куріння в гро­мадських місцях, зокрема ресторанах і барах. Це ще одна сфера, яка підлягає нашому контролю. Сьогодні ми ведемо послідовну роботу з припинення пору­шень і одночасно розробляємо підза­конні акти, які дозволять її суттєво ак­тивізувати. Так ми захистимо населен­ня України і насамперед наших дітей від шкідливого впливу тютюнового диму.

Відповідно до Закону України «Про заходи щодо запобігання та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкід­ливого впливу на здоров’я населення» з 16 грудня 2012 забороняється куріння тютюнових виробів, електронних сига­рет і кальянів у приміщеннях закладів ресторанного господарства. За пору­шення зазначеної вимоги передбачено застосування фінансових санкцій до суб’єктів господарювання централь­ним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику в сфері державного контролю за дотриманням законодавства про захист прав спожи­вачів. При розміщенні попільничок або курінні в приміщеннях закладів ресто­ранного господарства сума штрафу ста­новить 1–10 тис. гривень. Планом діяль­ності Управління захисту прав спожи­вачів та реклами Держспоживінспекції України і територіальних інспекцій у першому кварталі 2013 року передбаче­но обов’язкове проведення тематичних перевірок дотримання суб’єктами гос­подарювання вимог даного Закону.

На сьогодні територіальними орга­нами Держспоживінспекції перевірено 110 суб’єктів господарювання щодо до­тримання вимог Закону. За результата­ми проведених перевірок у 32 випадках виявлені порушення та застосовані фі­нансові санкції в розмірі понад 44 тис. гривень.

– І наостанок, Сергію Миколайовичу, Ваші побажання з нагоди Всесвітнього дня прав споживача.

– Кожен з нас – споживач. Нам гаран­товане право на якісну, безпечну про­дукцію, товари та послуги, адже це не тільки здоров’я нації, а й упевнений крок до інтеграції у світовий споживчий простір. Я бажаю всім здоров’я, добробу­ту, життєвої наснаги та родинного щас­тя! Не бійтеся обстоювати свої права, і спільними зусиллями ми досягнемо вер­шин та зробимо наше життя якісним.

14.03.2013



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

10.10.2024 22:03

08.09.2024 21:09

23.08.2024 22:29

23.08.2024 22:00

10.07.2024 21:02

08.07.2024 20:16

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання