Робітники потребують навчання
Близько 180 робітників з усіх куточків країни стали учасниками конференції, організованої канадською профспілкою працівників автомобілебудування (CAW-TCA). Делегати зібралися з метою обговорити, які професійні навички будуть затребуваними в майбутньому.
Учасники конференції підкреслили необхідність запровадження в Канаді промислової політики, спрямованої на збереження робочих місць і залучення інвестицій у виробництва, які потребують кваліфікованих робочих кадрів. Чимало делегатів вказували на той факт, що за останні п’ять років канадська промисловість втратила близько 400 тис. робочих місць.
Сьогодні робітників непокоїть той факт, що в умовах фінансової кризи компанії та уряди намагаються скорочувати як якість, так і кількість програм професійної підготовки, що в майбутньому може спричинити дефіцит кваліфікованих робітників. Делегати конференції ухвалили 16 резолюцій, які торкаються цілої низки проблем, починаючи з програм підготовки кадрів, навчання новим технологіям та підготовки робітників високої кваліфікації і закінчуючи канадсько-європейською глобальною торговою угодою.
Конференція виявилася своєрідним майданчиком для підготовки до основного раунду переговорів із такими трьома автогігантами, як «Форд», «Дженерал Моторс» і «Крайслер», що мають відбутися в поточному році. Учасники конференції продемонстрували тверді наміри забезпечити канадській автомобільній промисловості надійне майбутнє.
За словами секретаря CAW Пітера Кеннеді, нині відбуваються зміни в профспілках, які об’єднують кваліфікованих робітників. Пітер Кеннеді звернув увагу на те, що більшість висококваліфікованих працівників виходить на пенсію, що призводить до нестачі кваліфікованої праці. Брак кадрів має бути компенсований розширенням можливостей для професійної підготовки. А це в свою чергу вимагає участі уряду, який має створювати і фінансувати відповідні програми.
Слід зазначити, що кваліфікована праця відіграє в канадській економіці ключову роль. CAW-TCA нараховує близько 20 тис. спілчан, серед яких як робітники великих складальних виробництв, так і сотень дрібних підприємств – постачальників різноманітних компонентів.
Виконавчий директор Міжнародної федерації металістів Роб Джонстон поінформував делегатів про те, що кваліфікована праця є основою будь-якої економіки, яка успішно функціонує. У свою чергу, CAW пропонує концепцію промислової політики, що визнає цей факт. Проте профспілка не в змозі провадити її сама, уряд та роботодавці мають взяти на себе частину відповідальності.
Під час конференції делегати обмінялися досвідом здійснення програм професійної підготовки в Австралії, Великій Британії, Японії, Данії та Північній Америці.
ЗБОРИ ПРОФАКТИВУ
28 лютого відбулися збори профспілкового активу, які проводив голова Федерації профспілок Республіки Казахстан Сіязбек Мукашев. У них взяв участь і виступив з інформацією генеральний секретар Загальної конфедерації профспілок Володимир Щербаков.
Учасники форуму обговорили діяльність ради та виконкому ЗКП у період після VІ з’їзду, спрямовану на подальшу консолідацію профспілок у захисті соціально-трудових прав та інтересів трудящих.
Профспілковий актив ФПРК рекомендував кандидатуру Володимира Щербакова для обрання на посаду генерального секретаря ЗКП.
ЗАЛІЗНИЧНИКИ ПІДБИЛИ ПІДСУМКИ
Московська залізниця (МЗ) провела регіональний соціально-економічний форум соціальних партнерів, який підбив підсумки реалізації колективного договору в 2011 році. У роботі форуму взяли участь голова Російської профспілки залізничників і транспортних будівельників Микола Нікіфоров, віце-президент ВАТ «РЗ» Дмитро Шаханов, начальник Московської залізниці Володимир Молдавер, а також представники профільних підприємств.
Учасники засідання зазначили, що колективні договори в усіх структурах холдингу ВАТ «РЗ», розміщених на території Московської залізниці, виконуються переважно завдяки спільній роботі адміністрації та профкомів із розвитку соцпартнерства.
На реалізацію основних положень колективного договору в 2011 році було витрачено 6,9 млрд рублів, що на 9,5% більше, ніж у попередньому. Як зазначив начальник «МЗ» Володимир Молдавер, реалізація зобов’язань, передбачених колдоговором, насамперед щодо оплати праці, створення безпечних умов праці, посилення соціального захисту, можлива тільки при стабільному фінансуванні залізниці.
ЛІКАРНЯНИЙ – НЕ ЗАРАХУНОК ТРУДЯЩИХ
«Трудящі Молдови не мають оплачувати лікарняний листок зі своєї кишені, до чого їх частково примушують зміни в законодавстві», – заявив на прес-конференції в інформаційному агентстві «Новости–Молдова» голова Національної конфедерації профспілок Молдови Олег Будза.
За його словами, НКПМ подала позов до Конституційного Суду з вимогою скасувати рішення влади, яке зобов’язує працівників самостійно оплачувати перший день лікарняного. Олег Будза впевнений: люди часто хворіють саме через неналежні умови праці, в тому числі відсутність опалення, несправність обладнання, забруднене повітря на робочому місці.
Заступник голови НКПМ Міхай Хінку, який брав участь у прес-конференції, наголосив, що така ситуація склалася через домовленість молдавської влади та Міжнародного валютного фонду про те, що кількість днів лікарняного, оплачуваних працівником, буде збільшуватися з року в рік. А це обмежує права людини.
НІ – ФАШИЗМУ!
Члени профспілки Ferrari Auto вимагають припинити переслідування антифашиста та профспілкового активіста Маттео Парлаті, повідомляє LabourStart-RU.
Маттео Парлаті, активіст профспілки FIOM CGIL на заводі Ferrari Auto, перебуває під слідством за участь в антифашистській демонстрації в місті Модена в жовтні 2011 року, організованій на знак протесту проти спроби неонацистів відзначити річницю «маршу на Рим», який привів фашистів на чолі з Муссоліні до влади в Італії.
Тоді поліція розігнала демонстрацію, після чого 14 активістів були заарештовані за звинуваченням «у спротиві силам правопорядку». Проте на фото з місця події чітко видно, що поліцейський б’є Маттео Парлаті прикладом по голові. Профспілка впевнена, що висунуті проти профактивістів і антифашистів обвинувачення є нічим іншим, як спробою місцевого судді та префекта легалізувати діяльність неонацистів.
КОРСАРИ ЗАХОПИЛИ ЗАРУЧНИКІВ
28 лютого пірати скоїли збройний напад на рефрижератор Breiz Klipper (прапор Кюрасао, судновласник – компанія SeaTrade Groningen) у Порт-Харкорті (Нігерія), повідомляє Російська профспілка моряків. Бандити обшукали cудно, пограбували екіпаж та взяли в заручники двох російських моряків. За інформацією профспілки, це капітан та старший механік рефрижератора.
На сьогодні місцезнаходження російських моряків невідоме, а пірати й досі не висунули жодних вимог щодо звільнення членів екіпажу Breiz Klipper. Російська профспілка моряків підтримує тісний зв’язок із судновласником і надаватиме всіляку допомогу для звільнення заручників.
Відомо, що 29 січня судно вийшло із Санк-Петербурга до Леруїка. Наступними портами мали стати Кіллібегс, Лас-Пальмас і, нарешті, Порт-Харкорт.
За повідомленням профспілки, коли Breiz Klipper залишив Санкт-Петербург, екіпаж судна складався із 14 осіб – 7 росіян та 7 філіппінців.
За матеріалами інформагентств сторінку підготувала
Тетяна РУБАН, «ПВ»
13.03.2012
|