« на головну 22.11.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1261)
24
Жовтень
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Профспілки за кордоном

Жодного нещасного випадку на виробництві!

Жодного нещасного випадку на виробництві!

Попри позитивні минулорічні показники Спільний комітет з охорони здоров’я й безпеки праці (JGHSC) компанії ArcelorMittal нинішнього року планує докласти ще більше зусиль для підвищення безпеки на виробництві.

У рамках щорічної наради, що відбулася в Авілі, члени JGHSC – представники проф­спілки й керівництво компанії ArcelorMittal – обговорили питання охо­рони здоров’я працівни­ків і показники безпеки в 2011 році. І хоча можна констатувати загальне поліпшення ситуації, на жаль, нульового показ­ника загиблих на вироб­ництві ще не досягнуто. Члени JGHSC обговорили шляхи подальшого під­вищення ефективності роботи комітету в 2012 році.

Серед запропонованих ініціатив – проведення опитування членів місце­вих комітетів з охорони здоров’я й безпеки праці на всіх підприємствах компанії з метою визна­чення ефективності їх­ньої роботи. На підставі результатів опитування буде складено порядок денний міжнародної на­ради з безпеки на вироб­ництві, що відбудеться в третьому кварталі 2012 року.

«Профілактика не­щасних випадків у ком­панії посилюється, але попереду в нас ще довгий шлях. Сьогодні показник випадків зі смертель­ним наслідком дорівнює нулю, і я сподіваюся, що ми зможемо сказати те саме наприкінці року. Ми довели, що співробіт­ництво з профспілками позитивно впливає на показники безпеки. Якби й інші компанії пішли тим же шляхом, можна було б урятувати життя багатьох робітників», – зазначив виконавчий директор Міжнародної федерації металістів Роб Джонстон.

Комітет вирішив від­відати цього року заво­ди компанії в Південній Африці, Канаді, Україні й Алжирі. Нині із підпри­ємствами обговорюються строки візитів. Члени ко­мітету планують також відвідати підприємства, де вони побували раніше, з метою оцінки досягну­тих результатів.

Учасники зустрі­чі побували на заводі ArcelorMittal в Авілі. На підприємстві працюють 4 тис. осіб, 60% яких ста­новлять робітники, 40% – службовці. Близько 8% робітників – жінки. На заводі високий відсоток членів профспілок, най­чисельніші з яких UGT і CCOO. Близько 20 пред­ставників керівництва й профспілок – члени комі­тету з охорони здоров’я й безпеки праці – взяли участь у сесії запитань і відповідей. Обговорен­ня стосувалося звітності щодо аварій і наявності капітальних видатків під час нинішньої євро­пейської кризи.

Учасники нара­ди зазначили, що адміністративно-господарська робота на заводі здійснюється на високому рівні, а досвід з окремих питань може бути використаний на інших підприємствах. Серед напрямів, які, на думку JGHSC, потребу­ють удосконалення – про­типожежне устаткуван­ня й кімнати відпочинку. Наголошувалось також на необхідності оцінки ризику внаслідок мож­ливого впливу диму від фарби.

 

НА RIO TINTO ТРИВАЄ ЛОКАУТ

На початку січня 2012 року виробник алюмінію Alcan, дочірня компанія Rio Tinto, оголосила локаут щодо 780 членів Профспілки об’єднаних сталеливарників (USW), які працюють на заводі в Алма (Квебек). Компанія відмовляється вести перего­вори про обмеження кількості тимчасових контрактів.

Компанія прагне мати необмежені права на за­стосування контрактної форми найму. Вона замі­нила постійних праців­ників, членів профспілки USW, тимчасовими, при цьому значно погіршив­ши умови їхнього виходу на пенсію. Очікується, що кількість тимчасових працівників із 10% у 2010 році зросте до 27% у 2012-му. У свою чергу, USW наполягає на тому, щоб на заводі в Алма було 750 постійних робочих місць.

Законом Квебеку за­боронені використання штрейкбрехерів і заміна працівників під час тру­дового спору. За даними компанії, завод сьогодні працює на третину можли­востей. USW подала скаргу в місцеву колегію з праці.

МФМ і ICEM напра­вили рішучий протест генеральному директо­рові компанії Rio Tinto Тому Албанезе. «Це без­прецедентний випадок у Північній Америці, коли компанія вимагає, щоб профспілка погодилась із заміною всіх постійних робочих місць на тим­часові, при цьому пра­цівники виходитимуть на пенсію з тимчасовим трудовим контрактом», – ідеться в зверненні.

 

У ЛІСАБОНІ ЗУПИНИЛОСЯ МЕТРО

2 лютого працівники громад­ського транспорту розпоча­ли 24-годинний страйк. За­крито станції метро, не вийшли з депо приміські поїзди, автобуси й трамваї курсують з великими інтер­валами. Трудящі протесту­ють проти планів уряду ско­ротити робочі місця в їхній галузі.

Уночі біля будинку управлін­ня лісабонського метрополі­тену розпочався пікет. «На­разі метро повністю зупине­не, і все вказує на те, що цей страйк підтримає багато транспортників», – заявив лі­дер найбільшої португальсь­кої профспілки Ермені Карлуш.

Причиною страйку став на­мір португальської влади провести реструктуризацію галузі, оскільки транспортні компанії заборгували де­ржаві 17 млрд євро, що ста­новить 10% ВВП країни.

 

НАФТОВИЙ КОНФЛІКТ

Профспілка працівників на­фтової промисловості країни оголосила страйк, що може призвести до значного зни­ження нафтовидобутку.

У поширеній профспілкою заяві зазначається, що со­ціальний протест виклика­ний конфліктом із компанією «Шелл». Фахівці вважають, що страйк спричинить також гостру нестачу в Нігерії бен­зину, оскільки до профспілки входять і водії бензовозів. Уже напередодні акції до ав­тозаправок вишикувалися довгі черги автомашин.

Нинішній страйк розпочався за два тижні від попередньо­го, що був викликаний скасу­ванням урядом субсидій і значним підвищенням цін на пальне. Тоді президент Ні­герії Гудлак Джонатан змуше­ний був зупинити зростання вартості бензину.

ДОВІДКА

Нігерія – другий за значенням експортер нафти в Африці після Анголи.

 

ПІЛОТИ AIR FRANCE ПОГРОЖУЮТЬ СТРАЙКОМ 

Пілоти авіакомпанії повідоми­ли про намір оголосити страйк із 6 по 9 лютого. Пере­важна більшість членів (73%) Національної профспілки пі­лотів цивільної авіації Франції (SNPL) повідомили про свою готовність підтримати конф­лікт національного масштабу через новий закон про право на страйк на повітряному транспорті.

Першим підтвердженням рі­шучості пілотів стало повідом­лення про участь у страйку представників SNPL і біль­шості профспілок працівників повітряного транспорту. У ви­падку набрання чинності но­вим законом страйкарі будуть зобов’язані попереджати про свої наміри провести акцію протесту за 48 годин до її по­чатку.

«Понад 73% опитаних пілотів відповіли «так» на запитання, чи погоджуються вони на про­ведення більш ніж чотириден­ного страйку, – зазначив віце-президент SNPL Філіпп Вів’є.– Рішення щодо страйку вже підтримано, наша національ­на рада визначає подальшу стратегію: обмежитися попе­редженням або ж піти далі».

Сторінку підготувала Тетяна РУБАН, «ПВ»

13.02.2012



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

10.10.2024 22:03

08.09.2024 21:09

23.08.2024 22:29

23.08.2024 22:00

10.07.2024 21:02

08.07.2024 20:16

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання