Місія МОП: попереду багато роботи
До Москви прибула
місія Міжнародної організації праці на чолі зі спеціальним радником
генерального директора МОП Карі Тапіолою. Підставою для приїзду місії стала
подана на початку 2010 року до МОП скарга на численні порушення профспілкових
прав членських організацій, що входять до складу Всеросійської конфедерації
праці й Конфедерації праці Росії.
У скарзі
викладено основні проблеми, з якими зіштовхнулися російські вільні профспілки.
Насамперед, це перешкоди, які чинять органи юстиції, щодо реєстрації профспілкових
організацій, обмеження свободи діяльності профспілок та їхніх об’єднань,
дискримінація з боку роботодавців за ознакою членства у профспілках, а також
втручання правоохоронних органів у діяльність профспілкових організацій.
Як розповів Карі
Тапіола, завдання місії МОП полягає у тому, щоб обговорити питання, які
непокоять профспілки, з усіма сторонами соціального партнерства та розв’язати
ситуацію.
Представники
місії вже мали зустріч із представниками Конфедерації праці Росії й Міністерства
охорони здоров’я і соціального розвитку. «Всі сторони готові обговорити
ситуацію», – зазначив Карі Тапіола. Окрема зустріч місії із представниками
керівництва Конфедерації праці Росії та її членських організацій відбулася в
офісі Московського бюро Міжнародної організації праці. Обговорювалися шляхи
взаємодії із роботодавцями та державними чиновниками для забезпечення прав
профспілкових активістів. Були також озвучені пропозиції щодо внесення змін до
законодавства. Так, пропонується спростити процедуру реєстрації профспілок,
запровадити систему штрафів за дискримінацію за ознакою профспілкового
членства тощо. Учасники зустрічі зазначили, що виписані в законі права державні
структури часто тлумачать проти членів профспілок. Це також стосується й
прокуратури, інспекцій праці та судових органів.
Профспілки ініціювали
створення комісії, у рамках якої можна було б обговорювати актуальні проблеми
профспілкового руху. Крім того, було зазначено, що важливою підмогою для
вільних профспілок були б прийняті за скаргою рекомендації Міжнародної
організації праці урядові Росії, а також експертна підтримка вільних
профспілок під час розроблення змін до трудового законодавства. «Ми розраховуємо,
що рекомендації МОП уряду Російської Федерації… сприятимуть розв’язанню
проблем», – наголосив президент Конфедерації праці Росії Борис Кравченко.
За словами пана
Тапіоли, уряд Росії розуміє проблеми й турботи профспілок. «Саме тому ми
запрошені сюди», – сказав глава місії Міжнародної організації праці. Місія
працюватиме у Москві ще кілька днів, але за один приїзд неможливо вирішити
усіх проблем.
СТРАЙК МИТНИКІВ
Секретар
національної профспілки робітників і службовців Надін Флуд повідомила, що
«пасажири, які прибувають в Австралію, мають бути готові до того, що
проходження митного огляду буде досить тривалим».
«Безумовно,
страйк спричинить масу незручностей, однак це єдиний вихід домогтися від
місцевої влади підвищення заробітної плати», – наголосила вона. Флуд також
повідомила, що профспілка відхилила пропозицію федерального уряду підвищити
зарплату на 9% протягом трьох років.
«Свою відмову ми
мотивували тим, що інфляція в країні зростає набагато більше, ніж
запропоновані 3,6%», – зазначила Флуд.
Через тривалі
перерви у роботі митних служб аеропортів пасажири змушені простоювати у
довжелезних чергах.
У зв’язку зі
страйком найбільший авіаперевізник країни – компанія Qantas скасувала
щонайменше 14 рейсів і змінила розклад іще 30.
Тим часом до
страйкарів приєдналися співробітники наземної служби аеропортів Сіднея,
Мельбурна, Брисбена, Аделаїди, Дарвіна, Голд-Коста й Кернса, у тому числі
вантажники й прибиральники.
ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНА
СИТУАЦІЯ
Три місяці
російський екіпаж круїзного судна «SC Atlantic» не одержує заробітну плату.
Роботодавець ухиляється від урегулювання ситуації в рамках діючого
колективного договору, відтак трудовий конфлікт загострюється.
Із 2010 року
лайнер під керуванням російської компанії «S-Continental» регулярно здійснює
розважальні круїзи Балтійським морем. судно працює відповідно до вимог
російського законодавства. Права моряків регулюються колективним договором, у
якому закріплені обов’язки сторін, а також зафіксовано відповідність заробітної
плати моряків міжнародним стандартам. донині проблем у команди не виникало.
Однак чутки про
те, що судно готується до виходу в Естонію, де встане на відстій, викликали
занепокоєння на кораблі, адже одержувати зарплату екіпажу в чужому порту буде
складніше. Моряки звернулися до російської профспілки моряків. Проблема в
тому, що прохання про допомогу надходять анонімно: люди бояться втратити
робочі місця і відмовляються назвати своє ім’я. Тому в компанії стверджують,
що ніякої заборгованості немає й бути не може.
Керуючись
колдоговором, відповідно до якого за таких обставин моряки у змозі відмовитися
виконувати свої обов’язки, російська профспілка моряків рекомендувала команді
не виводити судно в рейс і залишатися на борту до виплати заборгованості у
повному обсязі. Якщо ж результату не буде досягнуто, то, керуючись російським
законодавством, можна буде накласти арешт на судно, тож профспілка допоможе
команді підготувати позовні заяви й підтримає претензії в суді.
Сторінку
підготувала
Тетяна РУБАН, «ПВ»
31.10.2011
|