« на головну 29.03.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1246)
07
Березень
 
Інтерв’ю
 
ВІКТОРІЯ СІРЕНКО: «КОЖЕН З НАС, ЯК МОЖЕ, ВНОСИТЬ СВІЙ ВНЕСОК, НАБЛИЖАЮЧИ ПЕРЕМОГУ»

ВІКТОРІЯ СІРЕНКО: «КОЖЕН З НАС, ЯК МОЖЕ, ВНОСИТЬ СВІЙ ВНЕСОК, НАБЛИЖАЮЧИ ПЕРЕМОГУ»


РУБРИКИ


Передплата





Статті Профспілки за кордоном

ПРИХИЛЬНИКІВ ЗДОРОВОГО ЖИТТЯ ОБ’ЄДНАЛА ЯПОНСЬКА КОМПАНІЯ GREEN COOP

ПРИХИЛЬНИКІВ ЗДОРОВОГО ЖИТТЯ ОБ’ЄДНАЛА ЯПОНСЬКА КОМПАНІЯ GREEN COOP

  Японців називають трудоголіка­ми. І не без підстав. Бо ж для більшості жителів Країни Вра­нішнього Сонця це можливість не лише забезпечувати себе й ро­дину всім, що порібно для жит­тя, а й самостверджуватися, бути єдиним цілим з колективом.

Японія з її розвинутими технологіями, дивовижною інфраструктурою, дбайливо збереженими національними традиціями та самобутньою культурою нагадує... архі­пелаг майбутнього. Усім би націям і краї­нам досягти такого прогресу! Втім, і тут є свої проблеми, спричинені не лише части­ми природними катаклізмами – землетру­сами, тайфунами. Потрібно підтримувати людей, які з різних причин опиняються в скруті, зокрема допомагати харчами.

Плинність кадрів у японських корпора­ціях мінімальна, люди тримаються робо­ти, вони беручкі до праці, прагнуть само­вдосконалюватися та дбають про добробут своїх сімей, у яких нерідко по три-чотири дитини. Типові трудоголіки, звісно, є і в компанії GREEN COOP . Нинішнього літа її щоденну діяльність пощастило побачи­ти зблизька двом українським журналіс­там Сергієві Шевченку й авторці цих ряд­ків. Навіть більше, медійники відчули ритм роботи великої компанії просто зсе­редини – це все завдяки люб’язному запро­шенню членів делегації Національної спілки журналістів України і Всеукраїн­ського благодійного фонду «Журналіст­ська ініціатива» відвідати чотири префек­тури на півдні Японії. Саме там активно працюють із своїми клієнтами та виробля­ють продукцію агробізнесу кооператори GREEN COOP .

Водночас є й особливість у компанії, го­ловний офіс якої розташований у м. Фуку­ока. Тут сповідують принцип: продукти і їх реалізація мають відповідати власним високим стандартам. Це продукція без ГМО (генетично модифікованих організ­мів), екологічно чиста, призначена для здорового харчування та споживання на внутрішньому ринку.

На першій зустрічі в центральному офі­сі корпорації, яку очолює Йоко Хідакі, пра­цівниці, пишаючись досягненнями свого колективу (а тут багато жінок, матерів), показали гостям плакат з пляшкою моло­ка, визнаного найкращим за якістю. І ця продукція справді дуже популярна в по­купців. Гості-кияни під час обіду мали змогу скуштувати те, що їдять пересічні японці. Причому на стіл кооператори по­дали тільки харчі, які виробляє їхнє об’єднання: варений рис, усіляка салатна зелень, риба, соєві котлети й соус тощо. Де­густували й «мірк» (так англійською мо­вою з місцевим акцентом називають моло­ко, бо в мові японців замість «л» часто ка­жуть «р») – і відчули неповторний смак сільського домашнього продукту. А осо­блива смакота – йогурт і маленьке морози­во на десерт. Морозиво – це новинка, по­хвалилися господарі: його ще немає в про­дажу, але журналістам дали на пробу.

Дуже високі вимоги в GREEN COOP до всієї сільгосппродукції. У південних пре­фектурах на островах Хонсю й Кюсю бага­то чого вирощують, переробляють та по­стачають на внутрішній ринок. Численні клаптики рисових полів різноманітної форми межують з екзотичними для укра­їнця сортами картоплі, морквою, бобови­ми, кукурудзою, соняшником… Сіють тут і пшеничку, зокрема на ділянках, які кооператори, додержуючись сівозміни, по­вертають в господарський обіг, якщо зем­ля з якихось причин з нього «вибула».

Заступник керівника корпорації Хіроакі Катаока за кермом власного автомобі­ля в неділю влаштував для українців сво­єрідну екскурсію-презентацію. Показав поля, які обробляють члени кооперативу: на табличках зазначено, які добрива і в якій пропорції вносять у ґрунт. Розповів, як поливають-доглядають рис і як у разі потреби звільняють поля від надмірної кількості води. Визначальний принцип компанії – не нашкодити природі. Крім со­тень тисяч членів кооперативу (виробни­ків), є й такий важливий учасник спільної команди, як споживачі. І не лише ті, які купують товари в мережі спеціалізованих магазинів, а й ті, що рік у рік користують­ся послугами доставляння продуктів. Ло­гістичні центри компанії розвинуті, десят­ки автомобільчиків з упізнаваним логоти­пом GREEN COOP можна побачити біля цехів і на вулицях населених пунктів.

Без перебільшення, особливим, напро­чуд емоційним і щирим було перебування гостей-журналістів у Кумамото – з першо­го ж візиту до регіонального відділення компанії. Тут працівники зустрічали киян з українськими прапорцями й залучили до спілкування своїх дітей – малеча складала й дарувала оригамі (паперових журавли­ків). Навіть санітарним захисним маскам, носити які обов’язково під час пандемії, японці надали плакатного вигляду: згори справа на синьо-жовтому тлі написали слово «peace» (англійською «мир»). А вже українською мовою в залі офісу розгорну­ли звернення до гостей «Ласкаво просимо до Кумамото!».

Щоб висловити своє співпереживання та підтримати людей, які постраждали під час війни, японці вирішили поділитися власним досвідом подолання катастрофіч­них наслідків руйнувань людського жит­тя. Вони повезли гостей на невеличке при­ватне підприємство Yamaici , що виготов­ляє харчові продукти із сушеної риби. Ди­ректор Наокі Хаяші розповів, як він зумів відновити виробництво після великого землетрусу, що стався в квітні 2016 року. Тоді стихійне лихо «поховало» бізнес де­сятків тисяч малих підприємців. Люди в одну мить втратили своє житло, статки, роботу... Стіни й стелі виробничих примі­щень потріскалися, обладнання пошко­джено… «Руки опускалися, але я вирішив на місці частково знищеного підприєм­ства будувати нове, – розповів директор. – Позичив гроші, організував відбудову, сам працював дуже багато – і в лютому 2020 року цехи нової фабрики вже дали першу продукцію. Чому я це зробив, а не кинув свою справу після катастрофи? Бо життєві труднощі потрібно долати, навіть якщо ти впав, треба підійматися, ставати на ноги й іти вперед. За підтримки друзів, з вірою в себе повертатися до життя й ро­бити його кращим. Я маю надійних парт­нерів і друзів у GREEN COOP, тож ми спільно змогли це зробити. Ми перемогли. І Україна відродиться після війни – ваш народ сильний і мужній».

ЛЮДМИЛА МЕХ

Фото СЕРГІЯ ШЕВЧЕНКА

 

ЄКП ЗАКЛИКАЛА ВСТАНОВИТИ ПОРІГ МАКСИМАЛЬНОЇ ТЕМПЕРАТУРИ ДЛЯ РОБОТИ В СПЕКУ

Профспілки ЄС закликали Євро­пейську комісію запровадити обмеження максимальної тем­ператури для людей, які працю­ють на відкритому повітрі.

Водночас кілька країн-членів мають закони, що обмежують робочі години в умовах надмірної спеки, проте багато країн не мають загальнонаціональних обмежень на спеку. Згідно з дослідженнями опитувального агент­ства Eurofound, 23% всіх працівників ЄС чверть часу працюють під впливом високих температур. Цей показник зростає до 36% у сільському господарстві та промисловості й 38% для будівельників. Попередні дослідження пов’язували високі тем­ператури з кількома хронічними за­хворюваннями та підвищеним ризи­ком отримання травм на виробництві.

Профспілки заявляють, що більшість країн ЄС не мають законодавства про максимальну температуру на робочих місцях, хоча в Бельгії, Угорщині та Латвії існують певні обмеження на діяльність. У Франції, де наразі немає температурних обмежень на робочому місці, лише у 2020 році внаслідок впли­ву тепла померли 12 працівників. В Іспанії, де минулого тижня через силь­ну спеку загинули троє працівників, діють температурні обмеження, проте лише для певних професій. Так, 23 лип­ня у Мадриді 60-річний вуличний при­биральник з місячним контрактом по­мер під час роботи від теплового уда­ру. 56-річний складський працівник у передмісті Мадрида також загинув від теплового удару, який отримав під час роботи. Минулого тижня влада Мадри­да домовилась із профспілками про об­меження ручного прибирання вулиць до температури нижче 39 °C.

Середня температура в усьому світі зросла більш ніж на 1,1 °C у порівнянні з доіндустріальною епохою. Науковці вважають, що через глобальне потепління хвилі смертоносної спеки наставатимуть частіше та будуть інтенсивнішими з дедалі вищим рівнем забруднення атмосфери вугле­цем. Цього року комісія ООН з питань клімату попередила, що ще десятки мільйонів людей постраждають від екстремальної спеки при потеплінні на 2 °C, водночас передбачається, що в майбутньому Земля нагріється на 2,7 °C.

ПРЕС-ЦЕНТР ФПУ

02.09.2022



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

22.03.2024 19:35

15.03.2024 18:49

15.03.2024 18:46

10.02.2024 18:02

10.02.2024 18:01

10.02.2024 17:58

10.02.2024 17:48

12.01.2024 20:50

12.01.2024 20:49

24.12.2023 14:26

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання