У плавання без ризику для життя
Норвезький клуб
DNK (Den Norske Krigsforsikring for Skib), що страхує військові ризики, видав
докладні рекомендації, якими варто керуватися судновласникам у виборі
охоронної фірми для захисту судів від піратських нападів. Цей посібник – не
рекламний каталог охоронних компаній, він містить перелік запитань, які
судновласники мають поставити представникам фірм перед тим, як укласти
контракт. Такий крок зумовлений великою кількістю судноплавних компаній, що
вдаються до послуг приватних охоронних агентств.
Нині подібні послуги
пропонують близько 50 охоронних підприємств, однак кандидат на посаду
управляючого DNK Свейн Рінгбаккен упевнений, що лише деякі з них відповідають
усім необхідним вимогам, перелік яких містить виданий страховим клубом посібник.
На думку DNK,
обираючи охоронну фірму, насамперед слід дізнатися, чи акредитована та чи
інша компанія державними структурами або іншими вповноваженими організаціями.
Новий перелік містить 66 запитань, а також зразок договору з приватною охоронною
фірмою, де наголошується, що капітан є головною фігурою на судні з озброєною
охороною на борту, докладно викладені умови, за яких можливе застосування
зброї, починаючи від застережних пострілів і закінчуючи стрільбою на ураження
в екстрених випадках.
Представники DNK
наполягають на тому, що вироблені рекомендації – це не «правила найму», а
«правила застосування військової сили». При цьому страхувальники особливо
підкреслюють, що застосування зброї має бути суворо обмеженим й носити скоріше
застережний, ніж оборонний характер.
Що ж до переліку
рекомендованих охоронних компаній, то, за словами Свейна Рінгбаккена, клубу
було доволі важко його скласти: «Ми не хочемо, щоб судновласники просто
обирали компанію серед інших, не звертаючи уваги на інші важливі аспекти. Ми
хочемо, щоб вони оцінювали ступінь ризику й робили поміркований вибір».
За даними DNK,
більшість компаній, що пропонують послуги з охорони суден, працюють у
Великобританії, також є кілька фірм у Європі, на Середньому Сході, в Азії й
інших регіонах. «Ми не диктуємо судновласникам, кого вибирати, ми пропонуємо
їм можливість дати самостійну оцінку охоронній фірмі, з якою вони співпрацюватимуть»,
– додав Свейн Рінгбаккен.
ЖІНКИ ТА РИНОК
ПРАЦІ
Жіночим комітетом
ПЄРР спільно з МКП/АКТРАВ був організований субрегіональний семінар для країн
СНД на тему «Зміцнення жіночих структур для здійснення впливу на профспілкову
політику», що відбувся 6–7 липня 2011 року в Кишиневі.
У семінарі взяли
участь президент Жіночого комітету ВЕРС Хеге Херо, представниці Росії,
України, Молдови, Грузії, Вірменії, Азербайджану, Казахстану.
Під час семінару
обговорювалися питання жіночої праці в умовах економічної нестабільності і
неформальної зайнятості (презентація МКП-ВЕРС), стан ринку праці в країнах СНД
(інформація Ганни Селіної, президента Жіночого комітету НКП Молдови, і
Джамілі Сатарової, представниці Конфедерації профспілок Азербайджану),
проблеми гендерної нерівності (на прикладі ситуації, що склалась у Грузії),
ситуація з правами жінок у регіоні (про досвід Казахстану розповіла Балбупе
Іртаєва, представниця ФПРК).
Відбулась
конструктивна розмова про заходи щодо зміцнення жіночих структур для впливу
на профспілкову політику, вироблено стратегію та план розширення жіночої
мережі ННД.
Основні підходи
до проведення гендерних аудитів та ефективного втілення гендерної стратегії в
політиці і програмах профспілкових структур висвітлила Сюзан Мейбад (МОТ, Женева).
Федерація профспілок України поділилась досвідом гендерних аудитів на
прикладі профспілкових структур.
Управління з
гуманітарних питань та роботи з молоддю ФПУ
SAAB: КАТАСТРОФА
ТРИВАЄ
Керівництво
автокомпанії змушене було оголосити співробітникам про те, що не може
виплачувати їм зарплату через елементарну відсутність коштів! окрім того, в
Saab немає грошей і на купівлю нових комплектуючих для складання автомобілів.
Представники
профспілки зажадали від керівництва Saab терміново вирішити проблему з виплатою
зарплати і визначити подальшу долю робітників, яких на заводі біля 3800 осіб.
і якщо через тиждень керівники не зможуть дати конкретної відповіді
представникам проф-спілки, це свідчитиме про банкрутство підприємства та продаж
його майна.
ТРУДОВИЙ КОНФЛІКТ
Переговори
алмазодобувної компанії De Beers Consolidated Mines (DBCM) зі своїми
працівниками зайшли в глухий кут. робітники готуються до чергового страйку.
Як заявив одному
з видань представник Національного союзу гірників пар (NUM) Лесіба Сешока,
працівники вже направили DBCM повідомлення про початок страйку.
«NUM украй
розчарований несумлінністю компанії при веденні переговорів. У той час як
загальна інфляція оцінюється в 4,6%, Eskom (постачальник енергії в пар) оголосила
про ріст тарифів на електроенергію на 31%», – додав Сешока.
У заяві De Beers
ідеться про те, що компанія поліпшила умови пропозиції для працівників,
оголосивши про готовність підвищити заробітну плату на 7% замість раніше
запропонованих 5%. Однак NUM наполягає на своїх вимогах про підвищення зарплати на 15%.
De Beers також
відхилила вимогу NUM, за якою профспілка представлятиме інтереси всіх
працівників при укладанні колективного договору.
ГЕТЬ «БРАСЛЕТИ
АРЕШТАНТА»!
Сотні інтернів
медичного центру «Шиба тель а-шомер», хайфської лікарні раМБАМ, лікарні
«Меїр» у Кфар-Сабі та психіатричної лікарні «Шальвата» залишили свої робочі
місця на знак протесту проти угоди, досягнутої між профспілкою лікарів і
міністерством фінансів. Медики стверджують, що не готові прийняти рабські
умови праці, на які погодилася профспілка, і погрожують масовим звільненням.
Зокрема, інтерни
протестують проти скорочення кількості добових змін на місяць до шести за
рахунок збільшення кількості чергувань по закінченні інтернатури, а також
проти поступового підвищення зарплати впродовж 8 років. крім того, вони
виступають проти застосування спеціальної аплікації для мобільних телефонів
для контролю робочого часу лікарів, називаючи її «браслетом арештанта».
Ще один суттєвий
недолік угоди – відсутність уповноваженого органу для контролю за виконанням
керівництвом лікарень умов угоди.
«ШАШКОВИЙ»
ПРОТЕСТ
Грецькі таксисти
проводять безстроковий страйк, вимагаючи, щоб уряд країни відмовився від
планів повної лібералізації галузі. У результаті на вулицях зникли всі таксі,
тож для багатьох туристів, які бажають самостійно дістатися транспортних
вузлів, це створило серйозні труднощі.
Зіткнення
відбулися після провалу переговорів між представниками профспілки таксистів і
главою транспортного відомства Яннісом Рагусісом, який заявив, що уряд не відмовиться
від свого наміру відкрити ринок таксі для нових працівників, що має посилити
конкуренцію і сприятиме зниженню цін.
Сторінку
підготувала
Тетяна РУБАН, «ПВ»
02.08.2011
|