Перемога докерів
Портовики, що
працюють на тихоокеанському узбережжі Канади, добилися прийняття колективного
договору терміном на вісім років. Документ забезпечує працівникам сприятливі
умови та гідну оплату праці. Портовики Канади досягли нових домовленостей
щодо стабільності умов праці, яка дозволить залучати до цієї професії ще
більше жінок.
Колдоговір укладено
між членською організацією Міжнародної федерації транспортників, транспортною
профспілкою Канади ILWU (International Longshore and Warehouse Union) і
асоціацією роботодавців провінції Британська Колумбія. Положення договору гарантують
матерям і батькам сприятливі умови для народження та виховання дітей, а також
пенсійне забезпечення.
«Уперше
портовикам забезпечено підтримку, яка необхідна для виховання дітей, – заявив
президент канадської профспілки ILWU Том Дюфресн. – Давно вже слід було
створити умови для широкого залучення жінок. Відтепер вони зможуть зробити
вибір на користь цієї професії, залишаючись у нашій галузі. Нам знадобилося
понад 16 місяців, щоб досягти цих домовленостей, і ми продемонстрували, що
колективні переговори в портах тихоокеанського узбережжя нашої країни проходять
успішно».
Згідно з
домовленостями, розмір щорічної надбавки становитиме близько 3,5% залежно від
інфляції. За словами Тома Дюфресна, домовленості на вісім років забезпечать
стабільність як членам профспілки, так і роботодавцям.
Проте переговори
не завжди були вдалими. За свідченнями канадського незалежного трибуналу з
трудових спорів, діалог часто жорстко лобіювали політики з боку роботодавців,
які намагалися обмежити права канадських докерів на вільні колективні
переговори та їхні вимоги змінити федеральне трудове законодавство.
Коментуючи
укладення колдоговору, секретар секції докерів МФТ Френк Лейс заявив: «Ця
угода свідчить про те, що колективні переговори є тим інструментом, який
дозволяє враховувати інтереси всіх сторін, а також доводить, що в цій
переважно чоловічій професії профспілки обстоюють права всіх працівників – і
чоловіків, і жінок».
ПІДСУМКИ ТА ПЛАНИ
15 червня в місті
Астана відбулася зустріч керівництва АТ «Пасажирські перевезення» з представниками
робітників – профкомами регіональних ділянок товариства, повідомляє сайт
Професійної спілки залізничників Республіки Казахстан.
Учасники зустрічі
обговорили хід виконання колективного договору на 2009–2011 роки між ат
«пасажирські перевезення» і його трудовим колективом, додаткові угоди, зокрема
положення про організацію та нормування праці, заробітну плату, соціальний
захист працівників.
Було визначено
основні напрями соціальної політики товариства на 2012 рік, вироблено
стратегію партнерських відносин адміністрації та профспілки залізничників РК
щодо захисту соціальних прав і гарантій працівників.
Профкоми
порушували питання, що стосувалися підвищення зарплати, збільшення розміру
доплати за відсутнього робітника та грошової допомоги на зубопротезування при
меншому стажі роботи в галузі.
ТЕРПЕЦЬ УВІРВАВСЯ
З 20 червня в
кожному терапевтичному відділенні лікарень країни медичні сестри скоротили
кількість ліжок, що обслуговуються, вдвічі. про це заявила профспілка
медсестер.
Таке рішення
прийнято в зв’язку з тим, що міністерства охорони здоров’я та фінансів, а
також адміністрація лікарень не виконують підписаної в січні поточного року
угоди про додаткові 190 ставок для медсестер, до обов’язків яких входить
спостереження за хворими зі штучним диханням.
Лідер профспілки Ірана
Коен заявила, що після того, як було оголошено про введення санкцій, чиновники
намагалися перекласти провину один на одного. «Це є порушенням угоди та
призведе до того, що життя хворих перебуватиме в небезпеці», – наголосила
Коен.
ВОДІЇ – ЗА
СОЦГАРАНТІЇ
Профспілка
працівників держсектору Бельгії CGSP 17 червня організувала добовий страйк
водіїв громадського транспорту в двох великих провінціях країни – Нюморі та Люксембурзі.
Майже половина шоферів цього дня не вийшли на роботу.
Причина акції
протесту – конфлікт навколо переведення на інші місця роботи, що здійснюється
роботодавцем без згоди робітників і з порушенням їхніх трудових прав.
Як заявив
регіональний секретар CGSP Жоан Ламбер, якщо профспілки не висловлять свою
позицію, ця проблема локального масштабу може поширитися на всі регіони
країни, що призведе до зниження зарплат і звільнень працівників.
БОНУСИ ЗА ЗОЛОТО
Із 14 червня
простоювали золото- та срібловидобувні рудники Cerro Vanguardia, що належать
південноафриканській видобувній компанії AngloGold Ashanti.
Страйк,
організований Аргентинською асоціацією шахтарів (АОМА), спрямований на
отримання робітниками одноразового бонусу, який, за словами представника
профспілки, буде справедливою компенсацією за погані умови праці та систематичні
переробітки.
Але, за словами
представника компанії Едуардо Гарсія де Лас-Лонгас, цей бонус не був
узгоджений на щорічних переговорах про заробітну плату, тим більше, що тоді
було прийнято рішення протягом року підвищити зарплати загалом на 33%.
Тим часом
конфлікт на патагонських шахтах привернув до себе велику увагу. міністр праці Аргентини
наказав сторонам досягнути перемир’я ще 14 червня, проте переговори тривали.
Сторінку підготувала
Тетяна РУБАН, «ПВ»
02.07.2011
|