Розпочав роботу Центр захисту профспілкових прав
У
Москві відбулася презентація Центру захисту профспілкових прав, створеного
Валентином Урусовим. Презентацію відвідали активісти російських профспілок,
представники Міжнародної конфедерації профспілок, МОП, глобальних профспілок,
а також національних профцентрів інших країн.
Керівник центру, відомий профспілковий активіст
Валентин Урусов розповів присутнім про головні завдання щодо захисту профспілкових
прав, серед яких проведення постійного моніторингу порушень прав російських
робітників, профактивістів і профспілок, організація юридичної допомоги та
публічних кампаній солідарності. Валентин Урусов поінформував про поточні
кампанії, що нині перебувають у центрі уваги, – за звільнення лідерів страйку
в м. Жанаозен у 2011 році та звільнення заарештованих у жовтні цього року
лідерів Шереметьєвської профспілки льотного складу.
Президент Конфедерації праці Росії Борис
Кравченко під час свого виступу наголосив на тому, що ідея створення такого
центру виникла давно. КПР має великий досвід організації національних та
міжнародних кампаній профспілкової солідарності. «Наразі, – зазначив Борис
Кравченко, – потрібно систематизувати накопичений досвід та використати його в
роботі центру. Роботи дуже багато, оскільки профспілки постійно відчувають на
собі тиск».
Під час презентації президент Конфедерації
вільних профспілок Казахстану Лариса Харькова розповіла про кампанію «Свободу
нафтовикам Жанаозену!», організовану КВПК та інфор
маційним
порталом LabourStart за підтримки КПР, Глобальної спілки IndustriALL,
міжнародної спілки робітників харчової промисловості й Асоціації «Права людини
в Центральній Азії». Нині кампанію підтримали понад 10 тис. осіб, які направили
листи президенту Казахстану з вимогою звільнити сімох ув’язнених лідерів
страйку нафтовиків. Профлідер закликала присутніх взяти активну участь у
кампанії щодо звільнення заарештованих активістів.
Віце-президент Профспілки працівників льотного
складу Росії Альфред Малиновський, розповідаючи про кампанію за звільнення лідерів
Шереметьєвської профспілки льотного складу Олексія Шляпникова, Валерія
Пимошенка та Сергія Книшова, нагадав учасникам презентації, що ШПЛС довгі роки
захищала інтереси пілотів компанії «Аерофлот» і домагалася значних успіхів у
поліпшенні оплати й умов праці.
Директор Центру соціально-трудових прав Олена
Герасимова розповіла про проблеми із захистом профспілкових прав у Росії, відзначивши
важливість тієї роботи, яку проводить Центр Валентина Урусова.
Завершив презентацію виступ президента
Міжнародної конфедерації профспілок, президента Білоруського конгресу
демократичних профспілок Олександра Ярошука.
Башкортостан:
майбутнє профспілок – за молоддю
В м. Уфі відбувся Міжнародний профспілковий
молодіжний форум, присвячений 20-річчю Міжнародної євроазійської федерації
металістів. Організувала захід Асоціація організацій профспілок
машинобудівних галузей промисловості Республіки Башкортостан.
Головна мета форуму – привернути увагу до
актуальних проблем працюючої молоді, підвищити престиж кваліфікованої праці,
підтримати професійний розвиток трудящих, пропагувати досягнення та досвід,
залучити молодь на підприємства. Також його учасники порушували нагальні проблеми,
що турбують сучасну молодь: низький рівень заробітної плати, неможливість
придбати житло, брак кваліфікованих кадрів тощо. З презентаціями виступили
представники делегацій з України, Туреччини, а також Профспілки
машинобудівників і республіканської організації Російської профспілки
працівників авіаційної промисловості Башкортостану.
За підсумками форуму одноголосно прийнято
резолюцію, яку буде направлено уряду Російської Федерації та Республіки
Башкортостан, Спілці роботодавців, ФНПР та її структурним організаціям усіх
рівнів, молодіжним радам та молодим членам профспілок.
Сфера
доставок проти закриття заводу
Закриття
великого австралійського автомобілебудівного заводу негативно вплине на тих,
хто працює у сфері доставок.
Таке
застереження оприлюднила морська профспілка Австралії (MUA), членська
організація Міжнародної федерації робітників автомобільного транспорту (МТФ),
після оголошення виробниками про закриття заводу General Motors Holden, який
припинить випуск автомобілів у 2017 році.
Профспілка MUA висловила занепокоєння у
зв’язку з ланцюговою реакцією, що виникне в результаті ліквідації підприємства
і торкнеться докерів, моряків та інших працівників сфери доставок через
потенційне скорочення попиту на сталь та різні компоненти
автомобілебудування.
Національний секретар профспілки MUA Педді
Крамлін, який є президентом МФТ та секції докерів, наголосив на тому, що закриття
виробництва компанією General Motors Holden матиме вплив на долі багатьох
людей, і не лише співробітників компанії, оскільки йдеться про галузь, що
забезпечує мільярди економіці, натомість уряд допускає її руйнування.
Закриття заводу торкнеться сектору виробництва компонентів, транспортної
галузі, інших підприємств, які задіяні в ланцюгу доставок, а також
підприємництва загалом, зокрема в сфері громадських послуг регіону.
Громадський
транспорт отримав друге дихання
Профспілки
працівників транспорту Японії здобули перемогу в тривалій боротьбі за введення
нового закону про громадський транспорт.
Завдяки
зусиллям федерації KOUN-ROKYO (Рада профспілок транспортників Японії), до
якої входять багато членських організацій МФТ, головний закон про транспортну
політику нарешті був прийнятий після тривалої внутрішньої політичної боротьби.
Передбачається, що новий закон забезпечить
основу для збереження якісного громадського транспорту. Так само як в інших
країнах, у Японії якість громадського транспорту погіршилася внаслідок
скасування контролю та нагляду за ним, а також швидкого демографічного старіння
населення. Нині всього чверть автобусних маршрутів в Японії приносять
прибуток, і щороку їх закривається близько 2 тис. Постраждали й залізниці: в
2000–2010 роках з експлуатації було виведено 635 км залізничного полотна.
Погіршення якості громадського транспорту
особливо впливає на життя сільського населення і чисельність транспортних
профспілок. Через відсутність транспорту все більше людей змушені користуватися
автомобілями, що негативно впливає на екологію. Членські організації МТФ у
Японії впевнені, що нове законодавство сприятиме вирішенню цих проблем та
забезпечить єдине розуміння національних нормативних вимог.
28.12.2013
|