Працівникам повернули майже 30 млн рублів
У Білорусі під час планової
перевірки громадського контролю у ВАТ «Гомельдрев», «Гомельський ліспромгосп» та
Василевічському лісопункті ВАТ «Елітпаркет» головними правовим і технічним інспекторами
праці профспілки АСМ були виявлені грубі порушення законодавства в частині термінів
виплати заробітної плати працівникам.
У червні 2011 року наймачем
було видано наказ про видачу 10% нарахованої суми заробітної плати в натуральному
вигляді. Протягом тривалого періоду – з червня 2011 до жовтня 2012 років – із
заробітної плати працівників Василевічського лісопункту систематично здійснювалися
такі відрахування, про що свідчать щомісячні відомості. На підставі наданих документів
сума залишку коштів недоплачених працівникам Василевічського лісопункту за станом
на момент проведення перевірки становила 26 124 675 рублів.
Безсумнівно, виплата зарплати може здійснюватися в натуральній
формі. Однак, трудовим законодавством Республіки Білорусь, контрактами працівників,
колективним договором встановлено конкретні строки виплати заробітної плати – до
останнього числа поточного місяця. Відповідно, оплата праці, здійснювана в натуральній
формі, не є винятком із загальних норм і має проводитися своєчасно у встановлені
законодавством, місцевими нормативними актами та контрактами працівників терміни.
Бухгалтерські дані про відрахування свідчили про наявність залишків
коштів на рахунках організації, тобто про недоотриману своєчасно зарплату, зокрема
в натуральній формі. Отже, роботодавець не виплатив своєчасно й у повному обсязі
заробітну плату працівникам.
Головні правовий і технічний інспектори праці профспілки АСМ
висунули наймачеві вимогу про здійснення виплати працівникам Василевічського
лісопункту недоотриманої ними заробітної плати, а оплату праці в натуральній формі
провести згідно з угодою. У листопаді 2012 року працівникам було виплачено недоотриману
зарплату в розмірі близько 30 млн рублів.
Коротко
США| Банк Citigroup оголосив
про скорочення 11 тис. робочих місць у своїх відділеннях по всьому світу в інтересах
«підвищення ефективності». Велика частина скорочень припадає на відділи по роботі
з клієнтами. Таким чином, загальна чисельність персоналу банку скоротиться на
4%.
ІЗРАЇЛЬ | Черговий раунд
переговорів страйкарів – медичних сестер з міністерством фінансів, що пройшов увечері
5 груд-ня, завершився безрезультатно.
Профспілкова асоціація молодших медпрацівників звинувачує мінфін
в ухиленні від виконання угод, підписаних менше року тому. За словами профлідерів,
після попереднього страйку в квітні цього року мінфін зобов’язався у вересні розпочати
інтенсивні переговори щодо поліпшення умов праці медсестер і підписання колективного
трудового договору, який мав набути чинності з 1 січня 2013 року.
ПАР| Після двотижневої перерви в провінції Західний Кейп працівники
виноробних ферм відновили розпочатий раніше страйк. Вони вимагають підвищити зарплату
вдвічі.
Робітники погодилися припинити акцію на два тижні, щоб міністерство
праці могло втрутитися і вирішити їхні проблеми.
ІСПАНІЯ | Конфедерація профспілок робочих комісій (CC OO) і
Загальна спілка трудящих (UGT) оголосили про страйки працівників іспанських готелів.
Страйки пов’язані із запланованими організацією Paradores de Turismo скороченнями.
Лоцмани проти заборони
на продовження
морської
кар’єри
Міжрегіональна профспілка
лоцманів висловила солідарність з Російською професійною спілкою моряків з питання
щодо необхідності перегляду Положення про дипломування членів екіпажів морських
суден.
Як повідомляє офіційний сайт РПСМ, із набранням чинності наказу
№ 62 моряки, які з різних причин переходили на берегову роботу, отримали заборону
на продовження морської кар’єри. «Немає 12 місяців плавстажу протягом останніх
5 років – починай свою кар’єру з нуля! А все тому, що відновні курси відмінили»,
– кажуть працівники.
Іншими словами, фахівці, яким довіряють проведення суден різної
водотоннажності та вантажопідйомності в найскладніших навігаційних і погодних
умовах, відтепер не мають можливості знову повернутися на флот із тієї ж причини,
що й моряки.
«У період, коли закінчується навігація, деякі лоцмани, щоб не
сидіти без діла, беруть відпустку на основному місці роботи і знову йдуть у рейс,
– говорить представник МПСЛ В. Серебряков. – Однак із прийняттям Положення хлопці
позбавляються цієї можливості».
У планах РПСМ на майбутнє добитися внесення змін у процедуру
обміну і продовження дипломів. Питання про це порушувалося на черговому засіданні
ради РПСМ, яке відбулося в Москві 8–9 грудня.
Бортпровідникам
British Airways пропонують добровільно звільнитися
Британський авіаперевізник
British Airways (ВА) планує скоротити 400 бортпровідників. Представник
International Airlines Group, власника ВА, пояснив, що компанія запропонувала
своїм співробітникам звільнитися за власним бажанням.
Авіакомпанія вже почала переговори з приводу скорочень персоналу
з профспілкою Unite, що представляє інтереси членів екіпажів ВА. Очікується, що
консультації триватимуть 3 місяці, а перші звільнення почнуться не раніше березня
2013 року.
Всього в ВА працюють близько 14 тис. бортпровідників. У
2010–2011 роках вони провели низку масових страйків, виступаючи проти скорочення
кількості членів у кожному екіпажі і «замороження» зарплат. Страйки стали однією
з причин, з якої пасажиропотік і прибуток ВА значно скоротилися.
International Airlines Group належить і найбільша авіакомпанія
Іспанії Iberia. На початку листопада керівництво перевізника оголосило про скорочення
4,5 тис. співробітників. У відповідь екіпажі літаків Iberia і наземні служби компанії
оголосили про страйк 14 і 17–21 грудня. У свою чергу, International Airlines
Group подала до суду на профспілку пілотів Iberia.
Під час
ремонтних робіт загинули робітники
Під час демонтажу тротуарної
основи Аксайського моста в районі федеральної траси М4 «Дон» двоє робітників компанії
«Мостозагін-10» впали на залізничне полотно. Причиною події стало обвалення бетонної
конструкції. В результаті падіння з висоти 13 м 50-річний монтажник помер
на місці, а 42-річний зварювальник із тяжкими тілесними ушкодженнями був госпіталізований
до Центральної районної лікарні Аксайського району, де від отриманих травм помер.
Як повідомляє агентство «Кавказький вузол», крім співробітників
МНС, поліцейських і лікарів швидкої медичної допомоги на місце трагедії прибув
транспортний прокурор Ростова-на-Дону Сергій Чабра.
За фактом події слідчими органами проводиться перевірка, за
результатами якої буде прийнято процесуальне рішення. Реконструкція Аксайського
мосту розпочалася в серпні 2012 року, останній капітальний ремонт проводився в
1995-му.
17.12.2012
|