« на головну 24.11.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1261)
24
Жовтень
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Юридична сторінка

Про порядок подання документів на пенсію

Про порядок подання документів на пенсію

Відомо, що доку­менти для при­значення пенсії оформляються за місцем роботи. Якими норматив­ними актами це передбачено, і хто має цим займа­тися?

Василь ГІРЧАК, м. Охтирка, Сумська обл.

Статтею 44 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» передбачено, що заява про призначення пенсії та необхідні документи подаються до територі­ального органу Пенсійно­го фонду України (ПФУ) або уповноваженого ним органу чи уповноваже­ній особі в порядку, ви­значеному правлінням фонду. Постановою прав­ління ПФУ від 25.11.2005 № 22-1 затверджено Порядок подання та оформ­лення документів для призначення (перера­хунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове дер­жавне пенсійне страхуван­ня» (далі – Порядок № 22-1).

Оскільки працюючим громадянам документи для призначення пенсії оформляються за місцем роботи, на кожному під­приємстві (організації, установі) адміністрацією має бути визначено упо­вноважену посадову осо­бу, на яку покладаються обов’язки з підготовки та­ких документів.

Уповноваженій особі доцільно вести облік пра­цівників, які протягом певного періоду (примі­ром, року) виходитимуть на пенсію. Це потрібно для того, щоб можна було завчасно перевірити до­кументи, необхідні для призначення пенсії (чи всі записи внесені до тру­дової книжки і належно оформлені), зробити запи­ти на інші підприємства щодо видачі уточнюючих довідок тощо.

Звертатися за призна­ченням пенсії можна в будь-який час після ви­никнення права на пенсію. Для призначення пенсії за віком можна звертатися і до настання пенсійного віку, але не раніше ніж за місяць до виникнення та­кого права.

Пенсії за віком і по ін­валідності призначають­ся незалежно від того, чи припинила особа працю­вати на час звернення за пенсією, чи ні. А пенсії за вислугу років призна­чаються лише після за­лишення роботи, яка дає право на цей вид пенсії.

Уповноважена поса­дова особа підприємства зобов’язана не пізніше ніж за місяць до дня до­сягнення працівником пенсійного віку повідоми­ти йому про виникнення права на пенсію за віком, у тому числі на пільгових умовах. Працівник подає уповноваженій особі за­яву про призначення пен­сії за встановленою фор­мою. До заяви обов’язково додається паспорт або інший документ, що за­свідчує особу, місце її постійного проживання. Зразки заяви та інших до­кументів, необхідних для призначення різних видів пенсій, зазначені в Поряд­ку № 22-1.

Подана заява про при­значення пенсії реєстру­ється уповноваженою особою в журналі, який вона повинна вести. У де­сятиденний термін з дня одержання заяви про при­значення пенсії уповнова­жена особа оформляє всі необхідні документи і по­дає їх до районного управ­ління ПФУ.

Заяви про призначення пенсії реєструються в жур­налі реєстрації рішень ра­йонного управління ПФУ, який призначає пенсію. Заявнику або уповнова­женій посадовій особі під­приємства органом ПФУ видається розписка із за­значенням дати прийнят­тя заяви, а також переліку одержаних і відсутніх до­кументів.

Не пізніше 10 днів після надходження для призна­чення пенсії документів орган Пенсійного фонду повинен розглянути пода­ні документи та прийня­ти рішення. При цьому органи ПФУ мають право вимагати додаткового оформлення прийнятих і подання додаткових до­кументів, а також переві­ряти, якщо необхідно, об­ґрунтованість їх видачі. У разі відмови в призначен­ні пенсії заявникові на­правляється (видається) відповідне повідомлення із зазначенням причини відмови та порядку оскар­ження рішення.

Заява про призна­чення пенсії з усіма по­даними документами та рішенням про призначен­ня пенсії зберігається в окремій пенсійній справі на кожного пенсіонера в органі ПФУ за місцем фактичного його прожи­вання. Документом, який підтверджує призначен­ня громадянину пенсії, є пенсійне посвідчення, що видається органом, який призначає пенсію. За бажанням пенсіонера йому видається виписка з розпорядження про при­значення (перерахунок) пенсії з інформацією про періоди страхового стажу та заробітної плати (дохо­ду), які враховані при роз­рахунку пенсії.

Крім того, пенсіоне­ру видається пам’ятка, в якій зазначено права та обов’язки пенсіонерів. Зо­крема, цією пам’яткою пе­редбачено, що пенсіонери зобов’язані повідомляти органи ПФУ про обстави­ни, що спричиняють змі­ну розміру пенсійної ви­плати або припинення її виплати: про влаштуван­ня чи звільнення з роботи, зміни в складі сім’ї.

Володимир МАКСИМЧУК,

завідувач відділу пенсійного забезпечення соціально-економічного департаменту ФПУ

ДО ВІДОМА

Згідно з Порядком № 22-1 заява про призначення пенсії працюючим громадянам і членам їхніх сімей (у разі втрати годувальника) подається до районного (міського) управління ПФУ через уповноважену посадову особу підприємства, організації, ус­танови. За бажанням особи така заява може бути подана особисто за місцем про­живання (реєстрації). Заява про призначення пенсії непрацюючим громадянам і членам їхніх сімей подається безпосередньо ними до районного (міського) управ­ління ПФУ за місцем проживання.

 

 

ПРАВО НА ЗВЕРНЕННЯ

У ФПУ створена і діє Приймальня громадян, покликана забезпечити реалізацію консти­туційного права членів профспілок на звер­нення і, відповідно до компетенції ФПУ, спри­яння вирішенню порушених у цих зверненнях питань.

Працівники Приймальні громадян забезпечують ор­ганізацію та проведення особистого прийому членів профспілок Головою ФПУ та його заступниками, здійс­нюють щоденний прийом громадян, які звертаються до ФПУ зі своїми проблема­ми, надають консультації і роз’яснення з питань трудо­вого, профспілкового, пенсійного, житлового та соціального законодавства України.

У минулому році на особис­тому прийомі в Приймальні побували понад 1 тис. осіб. Фахівцями апарату ФПУ розглянуто 401 письмове звернення громадян. За ре­зультатами цього розгляду підготовлено та надано 397 відповідей.

З метою оперативного реа­гування на звернення профспілкових організацій та членів профспілок із пи­тань реалізації і захисту їх­ніх прав та законних інтере­сів у ФПУ створена і функ­ціонує профспілкова «гаря­ча лінія», на яку протягом 2011 року надійшло більш ніж півтисячі повідомлень.

Аналіз питань, порушуваних у зверненнях громадян на особистому прийомі, за те­лефоном профспілкової «га­рячої лінії» і в листах, свід­чить, що найбільш актуаль­ними залишаються пробле­ми, пов’язані із застосуван­ням трудового законодавс­тва та захистом трудових прав, пенсійним забезпе­ченням, організацією і про­веденням профспілкової роботи, дотриманням профспілкових прав. За ста­тистикою, характер зазначе­них звернень насамперед зумовлений негативними наслідками фінансово-еко­номічної кризи в країні, ма­совим вивільненням праців­ників, зростанням нелегаль­ної зайнятості, невиплатою зароблених працівниками коштів, порушенням зако­нодавства про відпустки тощо.

Більшість профспілкових організацій зверталися з приводу утисків з боку ро­ботодавців та переслідуван­ня профактивістів у зв’язку з виконанням ними своїх гро­мадських обов’язків. Певна частина зазначених звер­нень була пов’язана з ор­ганізацією діяльності профспілок, зокрема процеду­рою створення та ліквідації профспілкових організацій, реєстрацією змін до статут­них документів та в складі керівних органів профспіл­ки. Численні питання вини­кали в зв’язку із запровад­женням Закону України «Про захист персональних даних».

Як і в минулі роки, традицій­но великою залишається кількість звернень із питань пенсійного забезпечення. Упровадження пенсійної ре­форми, перерахунок пенсій та їх низький рівень, пору­шення в сфері соціальних виплат були основними чинниками, що зумовили таку тенденцію.

Членам профспілок та ін­шим громадянам, які звер­талися до Приймальні гро­мадян ФПУ, крім безпосе­редньої юридичної допомо­ги та усних роз’яснень, на­давалися консультативні, інформаційні та методичні послуги з питань захисту їх прав і законних інтересів, а також необхідні витяги з нормативно-правових актів, зразки процесуаль­них та інших документів, довідкові матеріали й ін­формація.

Слід також зазначити, що ус­пішному розв’язанню бага­тьох проблем, з якими звер­таються до ФПУ члени профспілок та окремі гро­мадяни, сприяє налагодже­на взаємодія працівників Приймальні з відповідними фахівцями інших підрозділів апарату ФПУ, особливо від­ділу пенсійного забезпечен­ня соціально-економічного департаменту, а також галу­зевих профспілок та тери­торіальних профоб’єднань.

З урахуванням аналізу й ак­туальності порушуваних у зверненнях громадян пи­тань на сайті ФПУ та у «ПВ» регулярно розміщуються тематичні консультації та відповідні роз’яснення по­ложень законодавства України.

Департамент правового захисту ФПУ

 

19.02.2012



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

10.10.2024 22:03

08.09.2024 21:09

23.08.2024 22:29

23.08.2024 22:00

10.07.2024 21:02

08.07.2024 20:16

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання