Статус іноземця
Я, громадянка
Естонії, приїхала до України на два роки працювати за контрактом. Як оформити
тимчасову реєстрацію і що для цього потрібно?
Маріка НАБЕР, м.
Одеса
Реєстрація
громадян у нашій країні здійснюється відповідно до Закону України «Про свободу
пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» від 11.12.2003 №
1382-ІV (далі – закон). Його дія поширюється на громадян України, а також
іноземців та осіб без громадянства, які перебувають в Україні на законних
підставах, відповідно до їх прав та свобод, передбачених Конституцією, законами
чи міжнародними договорами України.
Реєстрація – це
внесення відомостей до паспортного документа про місце проживання або місце
перебування особи, а також внесення цих даних до реєстраційного обліку спеціально
уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань реєстрації.
На вимогу особи
орган реєстрації видає довідку про реєстрацію місця проживання або місця перебування.
Згідно зі статтею 5 закону законними підставами перебування на території
України є:
для громадян
України – належність до громадянства України; для іноземців та осіб без –
реєстрація на території України паспортного документа або наявність посвідки
на постійне або тимчасове проживання в Україні, або документів, що посвідчують
статус біженця чи отримання притулку в Україні.
Громадянин
України, а також іноземець чи особа без громадянства, які перебувають в
Україні на законних підставах, зобов’язані впродовж десяти днів після прибуття
на нове місце проживання зареєструватися.
Для цього слід
подати такі документи:
1. Письмову
заяву. Діти віком від 15 до 18 років подають заяву особисто. У разі якщо особа
через поважну причину не може самостійно звернутися до уповноваженого органу,
реєстрація здійснюється за зверненням іншої особи на підставі доручення,
посвідченого в установленому порядку.
2. Паспорт. Якщо
дитині не сповнилося 16 років, подається свідоцтво про народження або документ
про належність до громадянства України. Іноземець та особа без громадянства
додатково подають посвідку на постійне або тимчасове проживання.
3. Квитанція про
сплату державного мита або документ про звільнення від сплати.
4. Два примірники
талона зняття з реєстрації.
Заборонено для
реєстрації місця проживання вимагати інші документи.
Заява особи про
реєстрацію місця проживання – єдина підстава для реєстрації особи.
Зразки заяви та
інших документів, необхідних для реєстрації місця проживання особи, затверджуються
Кабінетом Міністрів України.
Особи, які
перебувають більш як один місяць за межами адміністративно-територіальної
одиниці, де вони зареєстровані, і мають невиконані майнові зобов’язання,
накладені в адміністративному порядку чи за рішенням суду, чи призиваються на
дійсну військову службу і не мають відстрочки, або беруть участь у судовому
процесі в будь-якій якості, зобов’язані зареєструвати нове місце перебування.
Реєстрація місця проживання громадян України за її межами здійснюється в
установленому порядку консульськими установами України за кордоном або
дипломатичними представництвами.
Надання
відомостей про місце проживання особи та її персональні дані здійснюється виключно
у випадках, передбачених законами України, або за згодою особи.
У разі зміни місця
проживання в межах адміністративно-територіальної одиниці, на яку поширюється
повноваження органу реєстрації, особа, яка зареєструвала місце проживання,
або її законний представник мають письмово повідомити про це відповідний орган
реєстрації упродовж семи днів (стаття 6 закону).
При реєстрації
місця перебування особи інформація про неї повідомляється до органу реєстрації
за місцем проживання (стаття 8 закону)
КУПУЄМО ЖИТЛО
Збираюся придбати
квартиру. Які документи потрібні для оформлення купівлі – продажу?
ВАДИМ ГЛАДЧЕНКО, м.
Котовськ
Для оформлення купівлі-продажу
нерухомості необхідні такі документи:
– паспорт;
–
ідентифікаційний код;
– документи, які
підтверджують право власності продавця на квартиру чи будинок (договір
купівлі-продажу, дарування, міни тощо);
– якщо одним із
власників нерухомості, яка продається, є неповнолітня або недієздатна особа,
то слід отримати дозвіл органів опіки;
– якщо квартира
або будинок придбані у спільному шлюбі, то необхідна письмова згода дружини
(чоловіка) на відчуження цієї квартири;
– довідка з
нотаріальної контори про відсутність заборони на відчуження об’єкта нерухомості;
–
довідка-характеристика БТІ на нерухомість;
– форма № 3 із ЖЕКу
про відсутність заборгованості за квартиру і про прописаних у квартирі
(дійсна впродовж тижня).
СКАСУВАННЯ
ДОГОВОРУ ДАРУВАННЯ
Три роки тому
бабуся, яку ми з дружиною доглядали, подарувала мені будинок. Усі папери
завірено нотаріусом. Проте нині бабуся хоче скасувати договір дарування та передарувати
будинок своєму племінникові. Чи можна це зробити без моєї згоди?
Григорій
ПАНЧИШИН, м. Луцьк
Дарувальник має
право вимагати розірвання договору дарування нерухомих речей чи іншого
особливо цінного майна, якщо обдаровуваний умисно вчинив злочин проти життя,
здоров’я, власності дарувальника, його батьків, дружини (чоловіка) або дітей.
Уразі якщо
обдаровуваний учинив умисне вбивство дарувальника, його спадкоємці мають
право вимагати розірвання договору дарування.
Дарувальник має
право вимагати розірвання договору, якщо обдаровуваний створює загрозу
безповоротної втрати дарунка, що має для дарувальника велику немайнову цінність.
дарувальник має право вимагати розірвання договору, якщо внаслідок недбалого
ставлення обдаровуваного до речі, що становить культурну цінність, її може бути
знищено або істотно пошкоджено. Дарувальник має право вимагати розірвання
договору дарування, якщо на момент пред’явлення вимоги дарунок збережено. у
разі розірвання договору обдаровуваний зобов’язаний повернути дарунок у
натурі. до вимог про розірвання договору дарування застосовується позовна
давність в один рік.
Сторінку
підготувала
Олена ЛАРІНА, «ПВ»
28.11.2011
|