Їдемо на відпочинок
Із дружиною збираємося
на екскурсію до Франції. Це наша перша подорож за кордон, тож хотілося б
дізнатися про права та обов’язки туристів.
Василь ЛЕВКОВИЧ, м.
Яготин
ТУРИСТИ ТА
ЕКСКУРСАНТИ МАЮТЬ ПРАВО:
– на реалізацію
гарантованих Конституцією України прав громадян на відпочинок, свободу
пересування, відновлення й зміцнення здоров’я, на безпечне для життя і
здоров’я довкілля, задоволення духовних потреб;
– мати необхідну
й достовірну інформацію про правила в’їзду та виїзду із країни (місця) тимчасового
перебування, а також перебування у ній, про звичаї місцевого населення,
пам’ятки природи, історії, культури та інші туристичні об’єкти, що перебувають
під особливою охороною, а також про стан довкілля;
– отримати
інформацію про наявність ліцензії у суб’єкта, що здійснює підприємницьку
діяльність у сфері туризму, дозволів, сертифікатів, інших документів,
наявність яких передбачена законодавством;
– отримати
туристичні послуги, передбачені договором;
– на особисту
безпеку, захист життя, здоров’я, прав споживача, а також майна;
– одержати у разі
необ-хідності відповідну медичну допомогу;
– дістати
відшкодування матеріальних і моральних збитків у разі невиконання або
неналежного виконання умов договору;
– одержати
правову та інші види допомоги з боку органів державної влади України, а громадяни
України – і за її межами тощо.
ТУРИСТИ ТА
ЕКСКУРСАНТИ ЗОБОВ’ЯЗАНІ:
– не порушувати
права та законні інтереси інших осіб, дотримуватися вимог законів країни перебування;
– поважати
політичний і соціальний устрій, традиції, звичаї, релігійні вірування країни
(місця) тимчасового перебування;
– дбайливо
ставитися до довкілля, об’єктів природи та культурної спадщини країни
тимчасового перебування;
– дотримуватися
умов і правил, передбачених договором про надання туристичних послуг;
– надати
персональну інформацію в обсязі, необхідному для забезпечення туристичних
послуг;
– дотримуватися
під час подорожі правил особистої безпеки;
– відшкодувати
збитки, завдані внаслідок своїх неправомірних дій.
ДОГОВІР НА
ТУРПОСЛУГИ
Яку інформацію
має містити ваучер, який надають туристичні фірми?
Галина ГОПКАЛО, м.
Фастів
Ваучер – це
документ, який видає туристична фірма туристу (туристській групі) і на основі
якого надається туристичне або екскурсійне обслуговування та проводяться
розрахунки. У ньому обов’язково має бути вказана така інформація:
– найменування та
місцезнаходження суб’єкта туристичної діяльності, номер ліцензії (дозволу) на
відповідний вид діяльності, юридична адреса;
– прізвище, ім’я
(по батькові) туриста (у разі групової поїздки – прізвища, імена (по батькові)
членів групи);
– строки надання
і види туристичних послуг, їх загальна вартість;
– назва, адреса
та номер телефону особи, якій надаються послуги, тип і категорія обслуговування,
режим харчування;
– розмір
фінансового забезпечення відповідальності туроператора (турагента) або межі
відповідальності суб’єкта туристичної діяльності за договором агентування;
– інші дані, які
залежать від характеру угоди, складу групи тощо;
– дата видачі
документа.
ЗА ПОБУТОВОЮ
ТЕХНІКОЮ – ДО МАГАЗИНУ
Хочу придбати
новий телевізор. На що слід насамперед звернути увагу при оформленні покупки?
Микола ЧЕРВ’ЯКОВ,
м. Кременчук
Перед оплатою
обов’язково слід з’ясувати: ціну та умови придбання товару, гарантійне
зобов’язання виробника, правила та умови ефективного й безпечного використання
товару, термін придатності товару та дії споживача після його закінчення, а
також можливі наслідки у разі невиконання зазначених дій, адресу виробника
(продавця) і підприємств, які приймають претензії споживача, здійснюють ремонт
і технічне обслуговування товару.
Гарантія – це
встановлений виробником термін, упродовж якого товар має зберігати свої
споживчі якості, передбачені держстандартами та угодою. він починається із дня
продажу товару. Слід нагадати, що вимоги споживача згідно з п. 9 ст. 14 Закону
України «про захист прав споживачів» розглядаються «після пред’явлення
споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено
гарантійні терміни, – технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює,
із зазначенням дати продажу». простежте, щоб під час продажу продавець видав
розрахунковий документ, що засвідчує факт купівлі, а в техпаспорті проставив
дату продажу, підпис матеріально відповідальної особи та печатку магазину.
Якщо після
придбання побутової техніки виникли проблеми, які неможливо самостійно вирішити,
необхідну консультаційну допомогу можна дістати в регіональній громадській
організації Спілки споживачів України.
НЕ ПІЗНІШЕ ШЕСТИ
МІСЯЦІВ
Упродовж якого
терміну можна висунути вимоги щодо якості товару, якщо він не має гарантійного
терміну?
Іван ГАВРИЛЕНКО,
смт Ржищів, Київська обл.
Стосовно товарів
(робіт, послуг), на які гарантійні терміни не встановлено, споживач має право
висунути продавцю (виробнику, виконавцю) відповідні вимоги, якщо недоліки
були виявлені протягом шести місяців, а стосовно нерухомого майна – не пізніше
трьох років від дня передачі їх споживачеві.
ТОВАР АБО ГРОШІ
Нещодавно ми
придбали холодильник. Через три дні він перестав морозити, відтак потребує
ремонту. Хочемо повернути його у магазин, аби замінили товар чи повернули
гроші. Які документи слід надати, щоб були задоволені наші вимоги?
Галина ЛЮЛЬЧЕНКО,
м. Стрий
Відповідно до
пункту 11 статті 8 Закону України «про захист прав споживачів» вимоги покупця
розглядаються після пред’явлення ним розрахункового документа (чека), а щодо
товарів, на які встановлено гарантійний термін, технічного паспорта чи іншого
документа, що його замінює, із зазначенням дати продажу.
Сторінку підготувала
Тетяна РУБАН «ПВ»
24.11.2011
|