« на головну 16.07.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1253)
20
Червень
 
Інтерв’ю
 
СЕРГІЙ БИЗОВ: «МИ ПРАЦЮЄМО НАД ЗРОСТАННЯМ АВТОРИТЕТУ ПРОФСПІЛОК У СУСПІЛЬСТВІ»

СЕРГІЙ БИЗОВ: «МИ ПРАЦЮЄМО НАД ЗРОСТАННЯМ АВТОРИТЕТУ ПРОФСПІЛОК У СУСПІЛЬСТВІ»


РУБРИКИ


Передплата





Статті Юридична сторінка

Їдемо на відпочинок

Їдемо на відпочинок

Із дружиною зби­раємося на екс­курсію до Франції. Це наша перша по­дорож за кордон, тож хотілося б дізнатися про пра­ва та обов’язки туристів.

Василь ЛЕВКОВИЧ, м. Яготин

ТУРИСТИ ТА ЕКСКУРСАНТИ МАЮТЬ ПРАВО:

– на реалізацію гаран­тованих Конституцією України прав громадян на відпочинок, свободу пересування, відновлен­ня й зміцнення здоров’я, на безпечне для життя і здоров’я довкілля, задо­волення духовних по­треб;

– мати необхідну й достовірну інформацію про правила в’їзду та виїзду із країни (місця) тимчасового перебу­вання, а також перебу­вання у ній, про звичаї місцевого населення, пам’ятки природи, іс­торії, культури та інші туристичні об’єкти, що перебувають під особли­вою охороною, а також про стан довкілля;

– отримати інформацію про наявність лі­цензії у суб’єкта, що здійснює підприємниць­ку діяльність у сфері туризму, дозволів, сер­тифікатів, інших доку­ментів, наявність яких передбачена законодав­ством;

– отримати туристич­ні послуги, передбачені договором;

– на особисту безпеку, захист життя, здоров’я, прав споживача, а та­кож майна;

– одержати у разі необ-хідності відповід­ну медичну допомогу;

– дістати відшкоду­вання матеріальних і моральних збитків у разі невиконання або неналежного виконан­ня умов договору;

– одержати правову та інші види допомоги з боку органів державної влади України, а гро­мадяни України – і за її межами тощо.

ТУРИСТИ ТА ЕКСКУРСАНТИ ЗОБОВ’ЯЗАНІ:

– не порушувати пра­ва та законні інтереси ін­ших осіб, дотримуватися вимог законів країни пе­ребування;

– поважати політич­ний і соціальний устрій, традиції, звичаї, релі­гійні вірування країни (місця) тимчасового пе­ребування;

– дбайливо ставити­ся до довкілля, об’єктів природи та культур­ної спадщини країни тимчасового перебування;

– дотримуватися умов і правил, передбачених договором про надання туристичних послуг;

– надати персональ­ну інформацію в обсязі, необхідному для забез­печення туристичних послуг;

– дотримуватися під час подорожі правил осо­бистої безпеки;

– відшкодувати збит­ки, завдані внаслідок своїх неправомірних дій.

 

 

ДОГОВІР НА ТУРПОСЛУГИ

Яку інформацію має містити ваучер, який надають туристичні фірми?

Галина ГОПКАЛО, м. Фастів

Ваучер – це документ, який видає туристична фірма туристу (турист­ській групі) і на основі якого надається турис­тичне або екскурсійне обслуговування та про­водяться розрахунки. У ньому обов’язково має бути вказана така інфор­мація:

– найменування та міс­цезнаходження суб’єкта туристичної діяльності, номер ліцензії (дозволу) на відповідний вид діяль­ності, юридична адреса;

– прізвище, ім’я (по батькові) туриста (у разі групової поїздки – пріз­вища, імена (по батькові) членів групи);

– строки надання і види туристичних по­слуг, їх загальна вар­тість;

– назва, адреса та но­мер телефону особи, якій надаються послуги, тип і категорія обслуговуван­ня, режим харчування;

– розмір фінансового забезпечення відпові­дальності туроператора (турагента) або межі від­повідальності суб’єкта туристичної діяльності за договором агенту­вання;

– інші дані, які зале­жать від характеру уго­ди, складу групи тощо;

– дата видачі документа.

 

ЗА ПОБУТОВОЮ ТЕХНІКОЮ – ДО МАГАЗИНУ

Хочу придбати новий телевізор. На що слід насамперед звернути увагу при оформлен­ні покупки?

Микола ЧЕРВ’ЯКОВ, м. Кременчук

Перед оплатою обов’язково слід з’ясувати: ціну та умови придбання товару, гарантійне зобов’язання виробника, пра­вила та умови ефективного й безпечного використання то­вару, термін придатності това­ру та дії споживача після його закінчення, а також можливі наслідки у разі невиконання зазначених дій, адресу вироб­ника (продавця) і підприємств, які приймають претензії спо­живача, здійснюють ремонт і технічне обслуговування товару.

Гарантія – це встановлений виробником термін, упро­довж якого товар має зберіга­ти свої споживчі якості, передбачені держстандартами та угодою. він починається із дня продажу товару. Слід на­гадати, що вимоги споживача згідно з п. 9 ст. 14 Закону Ук­раїни «про захист прав спо­живачів» розглядаються «піс­ля пред’явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встанов­лено гарантійні терміни, – технічного паспорта чи іншо­го документа, що його замі­нює, із зазначенням дати про­дажу». простежте, щоб під час продажу продавець видав розрахунковий документ, що засвідчує факт купівлі, а в тех­паспорті проставив дату про­дажу, підпис матеріально від­повідальної особи та печатку магазину.

Якщо після придбання побуто­вої техніки виникли проблеми, які неможливо самостійно ви­рішити, необхідну консульта­ційну допомогу можна дістати в регіональній громадській організації Спілки споживачів України.

 

НЕ ПІЗНІШЕ ШЕСТИ МІСЯЦІВ

Упродовж якого терміну можна висунути вимоги щодо якості товару, якщо він не має гарантійного терміну?

Іван ГАВРИЛЕНКО,  смт Ржищів, Київська обл.

Стосовно товарів (робіт, послуг), на які гарантійні терміни не встановлено, споживач має право вису­нути продавцю (виробнику, виконавцю) відповідні ви­моги, якщо недоліки були виявлені протягом шести місяців, а стосовно нерухо­мого майна – не пізніше трьох років від дня передачі їх споживачеві.

 

ТОВАР АБО ГРОШІ

Нещодавно ми придбали холодильник. Че­рез три дні він перестав морозити, відтак потребує ремонту. Хочемо повернути його у магазин, аби замінили товар чи поверну­ли гроші. Які документи слід надати, щоб були задоволені наші вимоги?

Галина ЛЮЛЬЧЕНКО, м. Стрий

Відповідно до пункту 11 статті 8 Закону України «про захист прав споживачів» ви­моги покупця розглядають­ся після пред’явлення ним розрахункового документа (чека), а щодо товарів, на які встановлено гарантійний термін, технічного паспор­та чи іншого документа, що його замінює, із зазначен­ням дати продажу.

Сторінку підготувала Тетяна РУБАН «ПВ»

24.11.2011



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

10.07.2024 21:02

08.07.2024 20:16

08.05.2024 21:25

08.05.2024 21:01

05.04.2024 21:44

22.03.2024 19:35

15.03.2024 18:49

15.03.2024 18:46

10.02.2024 18:02

10.02.2024 18:01

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання