ОКРЕМІ ПИТАННЯ З ОПЛАТИ ПРАЦІ
ЩОДО
ВСТАНОВЛЕННЯ НАДБАВКИ ЗА ВИСЛУГУ РОКІВ
Чи
зараховується до стажу роботи, що дає право для встановлення надбавки за вислугу
років працівникам державних органів, які виконують функції з обслуговування,
періоди роботи на посадах:
– директора
районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді;
– провідного
інженера з господарської діяльності обласного центру зайнятості,
а також період
навчання в аспірантурі на денному відділенні в регіональному інституті
державного управління?
Т. ЛЯШЕНКО,
МИКОЛАЇВСЬКА ОБЛ.
Умови оплати
праці працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування, і
працівників Управління адміністративних будинків Господарсько-фінансового департаменту
Секретаріату Кабінету Міністрів України, Управління адміністративними
будинками Державного управління справами, Управління адміністративними
будинками Управління справами Апарату Верховної Ради України (далі – Умови),
затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 24.12.2019 р. №1112
«Про умови оплати праці працівників державних органів, на яких не поширюється
дія Закону України «Про державну службу» (зі змінами).
Відповідно до
пункту 5 Умов до стажу для встановлення надбавки за вислугу років включається
стаж роботи у державних органах на посадах керівних працівників, спеціалістів
і службовців, раніше набутий стаж державної служби, у тому числі з урахуванням
періодів роботи, передбачених частиною 2 ст. 46 Закону України «Про державну
службу».
Слід зазначити,
що згідно з Типовим положенням про районний, міський, районний у місті,
селищний, сільський центр соціальних служб, затвердженим постановою Кабінету
Міністрів України від 01.06.2020 р. №479, міський, районний, районний у місті,
селищний, сільський центр соціальних служб є закладом, що проводить соціальну
роботу із сім’ями, дітьми та молоддю, які належать до вразливих груп населення
та/або перебувають у складних життєвих обставинах, і надає їм соціальні послуги.
Положенням про
Державну службу зайнятості, затвердженим наказом Мінекономіки України від
16.12.2020 р. №2663, визначено, що Державна служба зайнятості України є
централізованою системою державних установ, діяльність якої спрямовує та
координує Міністерство економіки України.
Таким чином,
періоди роботи на посадах, зазначених у листах, не можуть бути зараховані до
стажу роботи, що дає право для встановлення надбавки за вислугу років працівникам
державних органів, які виконують функції з обслуговування. Також Умовами не
передбачено зарахування часу навчання до стажу роботи для встановлення
зазначеної надбавки.
ПРО НАДБАВКУ
ЗА ЗНАННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ
Чи поширюються
норми постанови Кабінету Міністрів України №1298 на працівників органів
місцевого самоврядування щодо порядку встановлення надбавки за знання та
використання в роботі іноземних мов?
О. ТКАЧЕНКО,
ВОЛИНСЬКА ОБЛ.
Відповідно до
підпункту 1 пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 р.
№268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату
органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» (далі –
постанова № 268) працівникам органів місцевого самоврядування виплачують
надбавку за знання та використання в роботі іноземної мови: однієї європейської
– у розмірі 10, однієї східної, угро-фінської або африканської – 15, двох і
більше мов – 25% посадового окладу.
Порядок, критерії
та конкретні умови установлення зазначеної надбавки доцільно органам місцевого
самоврядування визначати самостійно у відповідних положеннях, регламентах
тощо.
При цьому нормами
постанови №268 визначено, що надбавку за знання та використання в роботі
іноземної мови виплачують працівникам органів місцевого самоврядування, які
використовують у роботі іноземну мову. Інших додаткових умов для виплати
надбавки не передбачено.
Водночас слід
зазначити, що постанова Кабінету Міністрів України від 30.08.2002 р. №1298
«Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і
коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій
окремих галузей бюджетної сфери» визначає умови оплати праці працівників установ,
закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери і не поширюється на
працівників органів місцевого самоврядування.
ОКСАНА
РІЗНІЧУК,
СПЕЦІАЛІСТ
ДЕПАРТАМЕНТУ ПРАЦІ ТА ЗАЙНЯТОСТІ МІНІСТЕРСТВА ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
ПРО ВИПЛАТУ
МАТЕРІАЛЬНОЇ ДОПОМОГИ НА ОЗДОРОВЛЕННЯ
Чи мають право посадові особи місцевого самоврядування,
які після звільнення з військової служби приступили до виконання своїх
обов’язків, на виплату допомоги на оздоровлення при наданні їм щорічної
основної оплачуваної відпустки?
С. КЛИМЕНКО,
ЧЕРНІВЕЦЬКА ОБЛ.
Статтею 21 Закону України «Про службу в органах місцевого
самоврядування» передбачено, що посадовим особам місцевого самоврядування
надають щорічну відпустку тривалістю 30 календарних днів, якщо законами
України не передбачено тривалішої відпустки, з виплатою допомоги на оздоровлення
у розмірі посадового окладу.
Постановою Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 р. №268
«Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів
виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» (зі змінами,
далі – постанова №268) визначено умови оплати праці працівників органів місцевого
самоврядування.
Відповідно до
підпункту 3 п. 2 постанови №268 керівники відповідних органів у межах
установленого фонду оплати праці мають право надавати працівникам матеріальну
допомогу для вирішення соціально-побутових питань та допомогу для оздоровлення
при наданні щорічної відпустки у розмірі, що не перевищує середньомісячної
заробітної плати працівника.
Водночас
зазначаємо, що порядок проходження служби військовослужбовцями визначають
спеціальні нормативно- правові акти, які покладають на них додаткові обов’язки
і відповідальність, зокрема Закони України «Про військовий обов’язок і
військову службу», «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та
членів їх сімей» (далі – Закон №2011).
Статтею 9 Закону
№2011 передбачено, що держава гарантує військовослужбовцям достатнє
матеріальне, грошове та інші види забезпечення в обсязі, що відповідає умовам
військової служби, стимулює закріплення кваліфікованих військових кадрів.
Грошове забезпечення визначають залежно від посади, військового звання,
тривалості, інтенсивності та умов військової служби, кваліфікації, наукового
ступеня і вченого звання військовослужбовця.
Грошове
забезпечення виплачують у розмірах, що встановлює Кабінет Міністрів України.
Порядок виплати грошового забезпечення визначає міністр оборони України,
керівники центральних органів виконавчої влади, які мають у своєму підпорядкуванні
утворені відповідно до законів України військові формування та правоохоронні
органи, керівники розвідувальних органів України.
Військовослужбовцям,
крім військовослужбовців, які проходять базову військову службу, надають
щорічні основні відпустки зі збереженням грошового, матеріального забезпечення
та наданням грошової допомоги на оздоровлення у розмірі місячного грошового
забезпечення (стаття 101 Закону №2011).
Виходячи з
викладеного, оскільки підстави для виплати зазначеної допомоги
військовослужбовцям та посадовим особам місцевого самоврядування регулюються
різним законодавством та з урахуванням їхнього різного статусу, то вважаємо,
що посадові особи місцевого самоврядування, які після звільнення з військової
служби приступили до виконання своїх обов’язків, мають право при наданні
щорічної основної оплачуваної відпустки на виплату допомоги для оздоровлення.
ОКСАНА
РІЗНІЧУК,
ГОЛОВНИЙ
СПЕЦІАЛІСТ ДЕПАРТАМЕНТУ ПРАЦІ ТА ЗАЙНЯТОСТІ МІНІСТЕРСТВА ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
СТОРІНКУ
ПІДГОТОВЛЕНО ЗА МАТЕРІАЛАМИ ГАЗЕТИ «ПРАЦЯ ТА ЗАРПЛАТА»
29.07.2025
|