Статус «сімейного»
Що розуміють під
поняттям «гуртожиток сімейного типу»? Обленерго відмовляється надавати
пільги, поки ми не підтвердимо, що мешкаємо саме у гуртожитку сімейного типу.
Як їм це довести та які документи це роз’яснюють?
Олександр
МОЙСЕЄНКО, Івано-Франківська обл.
Про статус гуртожитку
має бути записано в рішенні органу місцевого самоврядування.
Постановою
Кабінету Міністрів України від 30.05.2007 № 783 затверджено Типове положення
про соціальний гуртожиток для осіб, які потребують соціального захисту. Тож у
документі визначено, що за призначенням гуртожитки можуть бути двох видів:
для проживання
одиноких осіб (житлові приміщення використовуються кількома особами, які не
перебувають у сімейних стосунках);
для проживання
сімей (житлові приміщення з однієї чи кількох кімнат перебувають у відокремленому
користуванні сім’ї).
Відповідно до
встановлених норм, порядків і правил з утримання житлових будинків і
прибудинкових територій експлуатацію та утримання гуртожитку забезпечує
наймодавець – орган місцевого самоврядування або уповноважена ним особа.
Комплектування
гуртожитків обладнанням та інвентарем здійснюється за встановленими органом
місцевого самоврядування нормами.
Наймодавець
зобов’язаний:
забезпечувати
відповідно до умов договору надання особам, які проживають у гуртожитку,
житлово-комунальних послуг належної якості;
здійснювати
згідно із законодавством та умовами договору технічне обслуговування будинку,
в якому розташований гуртожиток, проводити його поточний і капітальний ремонт.
На час проведення
капітального ремонту будинку, в якому розташований гуртожиток, особам, які
в ньому проживають, надаються за рішенням органу місцевого самоврядування
інші житлові приміщення, а після його завершення мешканці повертаються у
приміщення, яке вони займали раніше.
Поточний ремонт
житлових приміщень, що перебувають у відокремленому користуванні осіб, які в
них проживають, та інвентарю проводиться такими особами власноруч або за їхній
рахунок.
У разі ненадання
або надання не в повному обсязі, або неналежної якості житловокомунальних
послуг особи, які проживають у гуртожитку, мають право на зменшення розміру
плати згідно з укладеними договорами, а також на відшкодування відповідно до
законодавства збитків, завданих їхньому майну, життю чи здоров’ю.
Склад
адміністрації гуртожитку формується та затверджується органом місцевого
самоврядування.
Адміністрація
зобов’язана забезпечити:
вселення осіб,
яким надано житлове приміщення;
ведення обліку та
реєстрації осіб, які проживають у гуртожитку;
надання у
користування особам, які проживають у гуртожитку, необхідного інвентарю,
своєчасну (не менш як один раз на 10 днів) зміну, прання постільної білизни;
підтримання
чистоти у приміщеннях гуртожитку і на прилеглій до нього території,
схоронність обладнання та інвентарю, дотримання санітарних правил, правил
внутрішнього розпорядку, пожежної безпеки.
Адміністрація
зобов’язана своєчасно подавати органу місцевого самоврядування або уповноваженій
ним особі пропозиції щодо поліпшення житлово-побутових умов мешканців
гуртожитку та збереження їхнього майна (крім грошей та дорогоцінностей) у
житлових приміщеннях.
КОЛИ ГУРТОЖИТОК –
ПРИВАТНА ВЛАСНІСТЬ
Чи можу я з чоловіком
на законних підставах приватизувати кімнату в гуртожитку, який входить до статутного
фонду заводу й перебуває у його приватній власності? Адже ми з 1993 року
мешкаємо у цьому гуртожитку і не маємо іншого житла.
Наталія
ГОНЧАРЕНКО, м. Кременчук
Приватизувати
можна державну або комунальну власність, а гуртожиток – приватний, тож Вам не
вдасться приватизувати кімнату.
На жаль, відомо
багато випадків, коли підприємства незаконно вносили гуртожитки до свого
статутного фонду. Адже вони мали перейти у комунальну власність, тому маєте
право звернутися із заявою в прокуратуру про незаконність перебування гуртожитку
на балансі підприємства та із заявою у місцеву раду про прийняття його у
комунальну власність. Фактично після прийняття гуртожитку в комунальну
власність Ви матимете право на приватизацію.
ЗЕМЛЯ БІЛЯ
БУДИНКУ
Я придбала
будинок, біля якого є земельна ділянка. Чи переходить право власності на
земельну ділянку, яка зайнята житловим будинком і необхідна для його
обслуговування?
Людмила
ТАРАНЕНКО, м. Дніпропетровськ
Згідно зі статтею
377 Цивільного кодексу України до особи, яка придбала житловий будинок,
будівлю чи споруду, переходить право власності на земельну ділянку, на якій
вони розміщені, без зміни її цільового призначення у розмірах, встановлених договором.
Якщо у договорі про відчуження житлового будинку, будівлі чи споруди розмір
земельної ділянки не визначено, то до набувача переходить право власності на
ту частину земельної ділянки, яка зайнята житловим будинком, будівлею чи
спорудою, та на частину земельної ділянки, яка є необхідною для їх
обслуговування.
Уразі переходу
права власності на будівлю чи споруду до кількох осіб право на земельну
ділянку визначається пропорційно частці кожної особи у вартості будівлі, якщо
інше не передбачено у договорі відчуження споруди.
БУДУЄМО ЖИТЛО
Я маю намір
звести будинок. Куди необхідно звернутися по дозвіл на будівництво?
Олег ЛИСЕНКО, м.
Вінниця
Відповідно до
Закону України «Про планування і забудову територій україни» від 20.04.2000 №
1699 громадяни, які мають намір здійснити будівництво, зобов’язані звернутися
до виконавчого органу ради за відповідним дозволом. із його отриманням особа
дістає право одержати вихідні дані на проектування, виконати
проектно-вишукувальні роботи й, власне, будівельні роботи. При цьому дозвіл на
будівництво надається на підставі комплексного висновку відповідності
запропонованого будівництва державним будівельним нормам і місцевим правилам
забудови.
Дозвіл на
будівництво не дає право починати виконувати будівельні роботи, слід одержати
також дозвіл місцевої інспекції державного архітектурнобудівельного контролю.
Відповідно до
наказу Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України
від 05.12.2000 № 273 «Про затвердження Положення про порядок надання дозволу
на виконання будівельних робіт» виконання будівельних робіт без дозволу
вищезазначеної інспекції, а також робіт, не зазначених у дозволі, вважається
самовільним і тягне за собою відповідальність.
Щоб отримати
дозвіл на зведення будинку, Вам необхідно звернутися у виконком місцевої ради
чи до районної інспекції державного архітектурнобудівельного контролю.
Сторінку підготувала
Олена ЛАРІНА, «ПВ»
21.08.2011
|