« на головну 22.11.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1261)
24
Жовтень
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Юридична сторінка

ЩОДО ЗБЕРІГАННЯ ПЛАТНИКАМИ ЄДИНОГО ПОДАТКУ ПЕРВИННИХ ДОКУМЕНТІВ

ЩОДО ЗБЕРІГАННЯ ПЛАТНИКАМИ ЄДИНОГО ПОДАТКУ ПЕРВИННИХ ДОКУМЕНТІВ

Відповідно до п. 296.1 ст. 296 По­даткового кодексу України (зі змінами, далі – ПКУ) фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої і другої груп та плат­ники єдиного пода­тку третьої групи, які не є платниками по­датку на додану вартість, ведуть облік у довільній формі через помісячне відображення отри­маних доходів.

При цьому фізичні осо­би – підприємці – платни­ки єдиного податку тре­тьої групи ведуть облік доходів і витрат від ви­робництва та реалізації власної сільськогоспо­дарської продукції окре­мо від обліку доходів і ви­трат від здійснення ін­ших видів підприємниць­кої діяльності (абзац 3 п. 296.1 ст. 296 ПКУ).

Облік доходів та ви­трат може вестися в папе­ровому та/або електро­нному вигляді, у тому числі через електронний кабінет (абзац 4 п. 296.1 ст. 296 ПКУ).

Відповідно до абзаців 1–2 п. 44.1 ст. 44 ПКУ для ці­лей оподаткування плат­ники податків зобов’язані вести облік доходів, ви­трат та інших показників, пов’язаних із визначен­ням об’єктів оподаткуван­ня та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, ре­гістрів бухгалтерського обліку, фінансової звіт­ності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і збо­рів, ведення яких передба­чено законодавством.

Платникам податків забороняється формуван­ня показників податкової звітності, митних декла­рацій на підставі даних, не підтверджених доку­ментами, визначених аб­зацом 1 п. 44.1 ст. 44 ПКУ.

Пунктом 44.3 ст. 44 ПКУ встановлено, що платники податків зобов’язані забезпечити зберігання документів та інформації, визначених п. 44.1 ст. 44 ПКУ, а також документів, пов’язаних із виконанням вимог зако­нодавства, контроль за дотриманням якого по­кладено на контролюючі органи, протягом визна­чених законодавством строків, але не менше:

2555 днів – для доку­ментів та інформації, не­обхідних для здійснення податкового контролю відповідно до ст. 39 і 39 примітки 2 ПКУ (пп. 44.3.1 п. 44.3 ст. 44 ПКУ); 1825 днів – для первинних до­кументів, регістрів бух­галтерського обліку, фі­нансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законо­давством, що складають­ся, зокрема, фізичними особами – підприємцями, у тому числі такими, що обрали спрощену систему оподаткування, щодо ви­плачених нерезиденту до­ходів (прибутків) із дже­релом їх походження з України, що оподаткову­ють у порядку, визначе­ному п. 141.4 ст. 141 ПКУ, за винятком документів, до яких застосовується більш тривалий строк зберігання згідно з пп. 44.3.1 п. 44.3 ст. 44 ПКУ (пп. 44.3.2 п. 44.3 ст. 44 ПКУ);

1095 днів – для інших документів, на які не по­ширюються вимоги під­пунктів 44.3.1 та 44.3.2 п. 44.3 ст. 44 ПКУ (пп. 44.3.3 п. 44.3 ст. 44 ПКУ);

1095 днів – для доку­ментів, пов’язаних із ви­конанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого по­кладено на контролюючі органи, включаючи до­звільні документи (пп. 44.3.4 п. 44.3 ст. 44 ПКУ).

Строки зберігання до­кументів та інформації, визначені п. 44.3 ст. 44 ПКУ, розраховують із дня подання податкової звіт­ності чи іншої звітності, передбаченої ПКУ, для складення якої викорис­товують зазначені доку­менти та/або інформа­цію, а в разі її неподання – з передбаченого ПКУ граничного строку подан­ня такої звітності, а для документів, пов’язаних із виконанням вимог іншо­го законодавства, контр­оль за дотриманням яко­го покладено на контро­люючі органи, – з дня здійснення відповідної господарської операції (для відповідних дозвіль­них документів – з дня за­вершення строку їх дії).

У разі ліквідації плат­ника податків, зокрема, документи, визначені п. 44.1 ст. 44 ПКУ, за період діяльності платника по­датків не менш як 1825 днів, що передували даті ліквідації платника по­датків, у встановленому законодавством порядку передають до архіву.

Передбачені п. 44.3 ст. 44 ПКУ строки зберігання документів та інформації продовжуються на період зупинення відліку строку давності у випадках, пе­редбачених п. 102.3 ст. 102 ПКУ.

Отже, ст. 44 ПКУ вста­новлено мінімальні стро­ки зберігання документів та інформації, пов’язаних з обчисленням та спла­тою податків і зборів зі збільшенням цього стро­ку при проведенні проце­дури оскарження у разі визначення сум зобов’язань контролюючими ор­ганами.

Відповідно до пп. 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу XX ПКУ тимчасово, до 1 серпня 2023 р., для плат­ників податків та контр­олюючих органів зупиня­ється перебіг строків, ви­значених податковим за­конодавством та іншим законодавством, контр­оль за дотриманням яко­го покладено на контро­люючі органи, крім ви­падків, передбачених пп. 69.9 п. 69 підрозділу 10 роз­ділу XX ПКУ.

За незберігання пер­винних документів, на підставі яких здійснював­ся облік доходів, до фізич­них осіб – підприємців – платників єдиного подат­ку першої і другої груп та платників єдиного подат­ку третьої групи, які не є платниками ПДВ, засто­совують штрафи відпо­відно до п. 121.1 ст. 121 ПКУ, зокрема незабезпе­чення платником подат­ків зберігання первинних документів із питань об­числення і сплати подат­ків та зборів протягом установлених ст. 44 ПКУ строків їх зберігання тяг­нуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 грн.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, – тягнуть за собою накла­дення штрафу в розмірі 2040 грн.

Штрафи, передбачені п. 121.1 ст. 121 ПКУ, не за­стосовують до фізичних осіб – підприємців – плат­ників єдиного податку першої і другої груп та платників єдиного подат­ку третьої групи, які не є платниками ПДВ, за не­зберігання первинних до­кументів, які підтверджу­ють витрати на придбан­ня товарів/послуг.

Водночас на підставі пп. 69.28. п. 69 підрозділу 10 розділу XX ПКУ уста­новлено, що до платників податків/податкових агентів, які провадили ді­яльність на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України і не можуть пред’явити пер­винні документи, на під­ставі яких здійснюється облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних із визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, як виняток із положень ст. 44 ПКУ за­стосовують спеціальні правила для підтвер­дження даних, визначе­них у податковій звітнос­ті.

ВІКТОРІЯ КОВАЛЬЧУК, ЗАСТУПНИК НАЧАЛЬНИ­КА ВІДДІЛУ ВЕДЕННЯ ОБЛІКОВИХ СПРАВ ПЛАТНИКІВ ДПІ У ГОЛОСІЇВСЬКОМУ РАЙОНІ ГУ ДПС У м. КИЄВІ

 

ЗБІЛЬШЕНО МІНІМАЛЬНИЙ РОЗМІР ДОПОМОГИ ПО БЕЗРОБІТТЮ

20 жовтня набула чин­ності постанова Фонду загальнообов’язкового державного соціаль­ного страхування Укра­їни на випадок безро­біття, якою збільшено мінімальний розмір допомоги по безробіт­тю окремим категорі­ям громадян.

Допомогу по безробіттю в розмірі 1500 грн установлено:

– для молоді, яка закінчила або припинила навчання у закладах загальної середньої, професійної (професійно - технічної), фахової передвищої та вищої освіти, звільнилася зі строкової військової або альтернативної (невійськової) служби і яка потребує сприяння у працевлаштуванні на перше робоче місце у разі реєстрації в установленому порядку відповідних осіб як безробітних;

– для застрахованих осіб, визнаних в установленому порядку безробітними, які протягом 12 місяців, що пе­редували реєстрації безробітним, мають страхо­вий стаж менш ніж сім місяців, за даними Держав­ного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, або звільнені з останнього місця роботи через порушен­ня трудової дисципліни та набрання законної сили рішеннями судів.

Мінімальну допомогу по безробіттю в розмірі 2500 грн отримуватимуть:

– застраховані особи, визнані в установленому порядку безробітними, страховий стаж яких протягом 12 місяців, що передували реєстрації особи як безробітної, становить не менш ніж сім місяців;

– працівники та гіг-спеціалісти юридичних осіб, що перебувають у статусі ре­зидента «Дія Сіті»;

– внутрішньо переміщені особи або особи, які перебу­вають на тимчасово окупованій території або на території, на якій ведуться бойові дії, які не мають документів про періоди стра­хового стажу, трудової діяльності, заробітну плату;

– взяті на облік внутрішньо переміщені особи або особи, які не мають документів, необхідних для надання ста­тусу безробітного.

Норма, що стосується мінімального розміру допо­моги по безробіттю, центри зайнятості застосовувати­муть із 31 липня 2023 року.

 

КОМУ РОБОТОДАВЦІ м. КИЄВА ГОТОВІ ПЛАТИТИ БІЛЬШЕ?

Незважаючи на те що в країні другий рік по­спіль триває війна, в столиці є багато прива­бливих вакансій із ви­сокою зарплатою.

Фахівцям ІТ-індустрії роботодав­ці Києва готові платити найбільше. Незаперечними лідерами в цьому списку є інженери з програмного за­безпечення комп’ютерів (119 тис. грн). За ними йдуть фахівці з розроб­ки та тестування програмного за­безпечення (59 тис. грн), інженери- програмісти (46 тис. грн) та техніки- програмісти (43 тис. грн).

Добре оплачуються вакансії вій­ськовим: командири відділень та бо­йові медики отримують по 45 тис. грн, стрільці – понад 39 тис. грн. Ви­соко цінується й праця зв’язківців – інженерам та операторам електрозв’язку обіцяють платити не менше 42 тис. грн.

У ТОП високооплачуваних також вакансії лікарів. Зарплата у плас­тичних хірургів становить 40 тис. грн

24.12.2023



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

10.10.2024 22:03

08.09.2024 21:09

23.08.2024 22:29

23.08.2024 22:00

10.07.2024 21:02

08.07.2024 20:16

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання