Право на пенсію держслужбовця
Чи можу я піти на
пенсію як держслужбовець, якщо з 1979 року й до цього часу працюю на посаді
голови профкому?
Володимир СОТНИК,
м. Київ
Відповідно до абзацу
десятого п. 3 Порядку обчислення стажу державної служби, затвердженого постановою
Кабінету Міністрів України від 3 травня 1994 р. № 283, до стажу державної
служби зараховуються періоди роботи в організаціях, передбачених абзацем
четвертим п. 3 Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України
від 20 грудня 1993 р. № 1049. У зазначеному абзаці встановлено, що до стажу
включається робота в організаціях (крім кооперативних та інших громадських
організацій), передбачених ст. 118 Кодексу законів про працю України. У свою
чергу ст. 118 Кодексу законів про працю України визначає наступні організації:
партійні, профспілкові та комсомольські.
Отже, до стажу
державної служби зараховуються періоди роботи в профспілкових організаціях.
Згідно з
роз’ясненням Міністерства юстиції від 3 червня 1994 р. № 4-5-1156, погодженим
із Кабінетом Міністрів України, до стажу державної служби зараховуються
періоди роботи в цих органах, незалежно від їх рівня, на виборних та відповідальних
посадах до припинення дії ст. 6 Конституції УРСР і внесення змін до ст. 7
Конституції УРСР, тобто до 24 жовтня 1990 року.
Водночас згідно
зі ст. 37 Закону України «Про державну службу» на одержання пенсії державних
службовців мають право особи, які досягли встановленого законодавством пенсійного
віку, за наявності страхового стажу для чоловіків – не менше 25 років, для
жінок – не менше 20 років, у тому числі стажу державної служби – не менше 10
років, та які на час досягнення пенсійного віку працювали на посадах державних
службовців.
Таким чином, якщо
на час досягнення пенсійного віку Ви продовжуватимете працювати на посаді
голови профкому, то права на оформлення пенсії державного службовця мати не
будете.
Департамент правового
захисту апарату ФПУ
ВИКЛАДАЦЬКА
ДІЯЛЬНІСТЬ У РОБОЧИЙ ЧАС
Чи має право
державний службовець займатись педагогічною діяльністю в робочий час?
Ірина СКОРОПЛЯС, м.
Кременець
Відповідно до ст.
16 Закону України «Про державну службу» державний службовець не має права
вчиняти дії, передбачені ст. 1, 5 Закону України «Про боротьбу з корупцією»,
за яким державний службовець або інша особа, уповноважена на виконання функцій
держави, не має права займатись підприємницькою діяльністю безпосередньо чи
через посередників або підставних осіб, бути повіреним третіх осіб у справах
державного органу, в якому вона працює, а також виконувати роботу на умовах
сумісництва (крім наукової, викладацької, творчої діяльності, а також
медичної практики).
Перелік робіт,
які не є сумісництвом, встановлений додатком до Положення про умови роботи за
сумісництвом працівників державних підприємств, установ, організацій, затвердженого
наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України та Міністерства
фінансів України від 28.06.93 № 43.
Відповідно до пп.
3, 12 додатка до цього Положення не є сумісництвом, зокрема, педагогічна
робота з погодинною оплатою праці в обсязі не більше 240 годин на рік, виконання
якої допускається в робочий час із дозволу керівника державного підприємства,
установи, організації, без утримання заробітної плати.
ЗАКОН ПОШИРЮЄТЬСЯ
НА ВСІХ
Чи можливо
притягнути державного службовця до дисциплінарної відповідальності під час
проходження випробування?
Олена ПЛАКСІЄНКО,
смт Гребінки
Відповідно до ст.
18 Закону України «про державну службу» при прийнятті на державну службу може
встановлюватися випробування терміном до 6 місяців. Крім того, згідно зі ст.
26 Кодексу законів про працю України при укладенні трудового договору за
угодою сторін може бути встановлене випробування з метою перевірки
відповідності працівника посаді, яка йому доручається.
Умова щодо
випробування повинна бути застережена в наказі (розпорядженні) про прийняття на
роботу. У період випробування на працівників поширюється законодавство про
працю, в тому числі щодо накладення дисциплінарних стягнень.
Ст. 14
зазначеного Закону передбачено, що дисциплінарні стягнення застосовуються до
держслужбовця за невиконання чи неналежне виконання службових обов’язків,
перевищення своїх повноважень, порушення обмежень, пов’язаних із проходженням
державної служби, а також за вчинок, який ганьбить його як державного службовця
або дискредитує орган, в якому він працює.
До службовців,
крім дисциплінарних стягнень, передбачених чинним законодавством про працю України,
можуть застосовуватися такі заходи дисциплінарного впливу: попередження про
неповну службову відповідність; затримка до одного року в присвоєнні
чергового рангу або призначенні на вищу посаду. Згідно зі ст. 147 кодексу законів
про працю України за порушення трудової дисципліни до працівника може бути
застосований лише один із таких заходів стягнення: догана, звільнення.
Законодавством,
статутами і положеннями про дисципліну для окремих категорій працівників
можуть бути передбачені й інші дисциплінарні стягнення.
Таким чином, до
держслужбовця можуть бути застосовані вказані дисциплінарні стягнення, в тому
числі в період випробувального терміну.
ПОРЯДОК
СЛУЖБОВОГО РОЗСЛІДУВАННЯ
Хто приймає
рішення про проведення службового розслідування щодо держслужбовця?
Яків КЛИМЕНКО, м.
Харків
Відповідно до п.
2 порядку проведення службового розслідування стосовно державних службовців, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 13.06.2000 № 950, рішення щодо
проведення службового розслідування приймається вищими посадовими особами України,
першим віце-прем’єр-міністром України, керівником державного органу (посадовою
особою), що призначив на посаду державного службовця, стосовно якого має
проводитися службове розслідування, керівником органу, в якому працює державний
службовець, а в разі його безпосереднього звернення до головдержслужби України
таке рішення приймається керівником цієї служби.
Сторінку підготувала
Олена ЛАРІНА, «ПВ»
02.08.2011
|