СТАТУС НЕПРИБУТКОВОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ
Які організації є неприбутковими
та якими нормативно- правовими актами регулюється їхня діяльність? Як мають використовуватися
їхні прибутки?
Н
еприбуткові організації – це юридичні особи, основною метою діяльності
яких є не одержання прибутку, а провадження благодійності та меценатства, а також
іншої діяльності, передбаченої чинним законодавством. Відповідно до пункту
133.4 Податкового кодексу України неприбуткові підприємства, установи та організації
не є платниками податку на прибуток підприємств.
Підпунктом 133.4.1 Податкового кодексу визначено вимоги до організації
для отримання статусу неприбутковості, зокрема така організація має бути утворена
й зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної
неприбуткової організації, а також внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових
установ та організацій. Установчі документи такої організації повинні містити заборону
розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників),
членів організації, працівників (окрім оплати їхньої праці, нарахування єдиного
соціального внеску), членів органів управління й інших пов’язаних з ними осіб,
а також передбачати передання активів одній або декільком неприбутковим організаціям
відповідного виду чи зарахування до доходу бюджету в разі припинення юридичної
особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання чи перетворення).
Згідно підпункту 133.4.2 Податкового кодексу доходи (прибутки) неприбуткової
організації мають використовуватися винятково для фінансування видатків на утримання
такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) і напрямів діяльності,
визначених її установчими документами.
Некомерційна організація, в основному, засновується для формування
сприятливих умов життя людей і досягнення суспільно значущих соціальних благ.
До неприбуткових організацій (пп. 133.4.6 ПКУ) належать:
– бюджетні установи;
– громадські об’єднання, політичні партії, творчі спілки, релігійні
організації, благодійні організації, пенсійні фонди;
– спілки, асоціації й інші об’єднання юридичних осіб;
– житлово-будівельні кооперативи (із першого числа місяця, наступного
за місяцем, у якому відповідно до закону здійснено прийняття в експлуатацію закінченого
будівництвом житлового будинку й такий житловий будинок споруджувався чи придбавався
житлово-будівельним (житловим) кооперативом), дачні (дачно-будівельні), садівничі
та гаражні (гаражно-будівельні) кооперативи (товариства);
– об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, асоціації
власників жилих будинків;
– професійні спілки, об’єднання й організації профспілок, а також
організації роботодавців та їх об’єднання;
– сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи, кооперативні об’єднання
сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів;
– інші юридичні особи, діяльність яких відповідає вимогам пункту
133.4 Податкового кодексу України.
Кожен
вид неприбуткової організації регулюється відповідним законодавством.
ЗМІНЕНО ПОРЯДОК ВИДАЧІ ДОЗВОЛІВ НА ВИКОНАННЯ РОБІТ ПІДВИЩЕНОЇ НЕБЕЗПЕКИ
Прийнятою на засіданні Кабінету
Міністрів України 7 лютого постановою «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів
України від 25 серпня 2010 року № 725 і від 26 жовтня 2011 року № 1107» приведено
у відповідність до чинного законодавства України Порядок видачі дозволів на виконання
робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів,
устаткування підвищеної небезпеки.
У
досконалення цього документа
сприятиме оптимізації дозвільних процедур; скороченню переліку машин, механізмів,
устаткування підвищеної небезпеки, експлуатація (застосування) яких вимагає наявності
дозволів; розширенню переліку таких машин, механізмів, устаткування, експлуатація
(застосування) яких може виконуватися суб’єктами господарювання на підставі декларації
відповідності матеріально-технічної бази роботодавця вимогам законодавства з питань
охорони праці; спрощенню надання адміністративних послуг в електронній формі, розширенню
переліку видів робіт підвищеної небезпеки, які можуть виконуватись за декларативним
принципом; поліпшенню умов ведення бізнесу шляхом усунення зайвих обмежень у провадженні
господарської діяльності.
ОСНОВНА РОБОТА ЧИ СУМІСНИЦТВО?
Чи може адміністрація підприємства прийняти
працівника на роботу за сумісництвом, якщо він не має основної роботи?
Н
і, не може. Згідно з
пунктом 1 Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних
підприємств, установ, організацій, затвердженого наказом Міністерства праці
України, Міністерства юстиції України, Міністерства фінансів України від
28.06.1993 № 43, сумісництвом вважається виконання працівником, крім своєї
основної, іншої регулярної оплачуваної роботи на умовах трудового договору у
вільний від основної роботи час на тому самому або на іншому підприємстві, в
установі, організації чи у громадянина (підприємця, приватної особи) за
наймом.
Для роботи за сумісництвом згоди власника або уповноваженого ним
органу за місцем основної роботи не потрібно.
Відповідно
до частини 3 статті 24 КЗпПУ укладення трудового договору за сумісництвом оформляється
наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу про прийняття працівника
на роботу.
НА ПЕНСІЮ ЩЕ РАНО, А НА РОБОТУ ВЖЕ НЕ БЕРУТЬ?
Із 1 січня 2018 року Законом України
«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій»
та доповненням у частині 2 статті 14 Закону України «Про зайнятість населення»
підприємства зобов’язали працевлаштовувати осіб передпенсійного віку, а в разі відмови
– накладати штрафи.
П
ередусім, це стосується
50-річних та старших людей, яким до виходу на пенсію за віком відповідно до
статті 26 ЗУ «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» залишилося
10 і менше років.
Статтею 53 ЗУ «Про зайнятість населення» передбачено, що
накладання штрафу в двократному розмірі мінімальної заробітної плати (станом
на 01.01.2018 мінімальна зарплата становить 3723 грн) відбувається в разі
невиконання підприємством протягом року квоти та необґрунтованої відмови
людині віком 50 років у працевлаштуванні.
Необґрунтована відмова особі передпенсійного віку у
працевлаштуванні буде розцінена як серйозне порушення. Для того, щоб оскаржити
в суді відмову про працевлаштування, потрібно вимагати від роботодавця письмову
відмову з обґрунтуванням її причини.
Крім того,
відповідно до абзацу 5 статті 50 ЗУ «Про зайнятість населення» заборонено висувати
будь-які вимоги дискримінаційного характеру, зокрема й вікові обмеження, в оголошеннях
(рекламі) про роботу та під час проведення добору працівників, а також вимагати
від осіб, які шукають роботу, подання відомостей про особисте життя.
18.02.2018
|