ОСОБЛИВІ УМОВИ ПРАЦІ ДЛЯ ЗАСТРАХОВАНОЇ ОСОБИ
Як повинен вчинити роботодавець, якщо згідно з медичним висновком
застраховану особу рекомендовано перевести на легшу, нижчеоплачувану роботу?
Переведення на легшу роботу в порядку забезпечення охорони
праці визначається як обов’язок роботодавця і спеціально регулюється низкою законодавчих
актів. Загальна законодавча норма щодо цього встановлюється частиною першою статті
170 Кодексу законів про працю України, де зазначається, що працівників, які потребують
за станом здоров’я надання легшої роботи, власник або уповноважений ним орган повинен
перевести, за їхньою згодою, на таку роботу у відповідності з медичним висновком
тимчасово або без обмеження строку.
Переведення, передбачене цією статтею, здійснюється в інтересах
працівників з метою охорони їхнього здоров’я. До категорії легких робіт належать
роботи, що не потребують систематичної фізичної напруги.
Власник не має права відмовитися від виконання обов’язку переводити
працівника на легшу роботу за відсутності вакантного робочого місця і звільняти
його в зв’язку з цим у разі виявленої невідповідності його займаній посаді або
виконуваній роботі внаслідок стану здоров’я, що перешкоджає продовженню даної роботи,
за пунктом 2 статті 40 Кодексу законів про працю. Звільнення працівника можливе
при відмові від переведення на легку роботу, яка відповідає трудовій рекомендації,
виданій медико-соціальною експертною комісією. Право надавати висновок про необхідність
переведення працівника на іншу роботу надано лікарсько- консультаційній комісії,
а якщо таку в лікувальному закладі не створено, то такий висновок видає лікуючий
лікар з дозволу головного лікаря.
Звільнення працівника, який відмовився від тимчасового переведення
на іншу, легшу, роботу внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного
захворювання, не допускається, адже згідно з пунктом 5 статті 40 КЗпПУ забороняється
звільняти працівників, що втратили працездатність у зв’язку з трудовим каліцтвом
або професійним захворюванням, до встановлення інвалідності або відновлення працездатності.
Після закінчення строку тимчасового переведення на іншу, більш
легку, роботу, встановленого наказом по підприємству, працівник має право повернутися
на попереднє місце роботи. Відновлення попередньої роботи доцільно також оформити
наказом.
ЯК ВІДНОВИТИ ВТРАЧЕНІ ДОКУМЕНТИ ЩОДО ЗАРПЛАТИ
Що робити, якщо під час пожежі на підприємстві були втрачені
документи з виплати зарплати?
Державна фіскальна служба України (ДФСУ) в листі від
27.01.2016 № 859/З/99-99-19-02-02-15 виклала порядок відновлення втрачених документів
з виплати зарплати.
У разі втрати або знищення первинних документів, облікових реєстрів
і звітів керівник підприємства, установи повинен письмово повідомити про це правоохоронні
органи та призначити наказом комісію для встановлення переліку відсутніх документів,
а також розслідування причин їх втрати або знищення. Для участі в роботі комісії
запрошуються представники слідчих органів, охорони і державного пожежного нагляду.
Результати роботи комісії оформляються актом, який затверджується
керівником підприємства, установи. Копія акту подається в 10-денний строк органу,
в сфері управління якого перебуває підприємство, установа, – Державної податкової
інспекції або фіноргану.
У разі втрати, пошкодження або дострокового знищення первинних
документів, платник податків зобов’язаний у 5-денний строк з дня такої події повідомити
ДФСУ за місцем обліку:
– особисто або уповноваженою на це особою;
– поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення;
– в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації єдиного
електронного підпису.
Платник податків зобов’язаний відновити втрачені документи протягом
90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого
органу.
05.03.2016
|