« на головну 19.05.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1249)
18
Квітень
 
Інтерв’ю
 
СЕРГІЙ БИЗОВ: «МИ ПРАЦЮЄМО НАД ЗРОСТАННЯМ АВТОРИТЕТУ ПРОФСПІЛОК У СУСПІЛЬСТВІ»

СЕРГІЙ БИЗОВ: «МИ ПРАЦЮЄМО НАД ЗРОСТАННЯМ АВТОРИТЕТУ ПРОФСПІЛОК У СУСПІЛЬСТВІ»


РУБРИКИ


Передплата





Статті Юридична сторінка

Державна допомога сім’ям загиблих військовослужбовців

Державна допомога сім’ям загиблих військовослужбовців

На які види дер­жавної допомоги мають право сім’ї загиблих військо­вослужбовців у зоні АТО?

Такі виплати передбаче­ні у Законі України «Про соціальний і правовий за­хист військовослужбов­ців та членів їхніх сімей» (Закон). Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону, однора­зова грошова допомога у разі загибелі (смерті), ін­валідності або часткової втрати працездатності без встановлення інваліднос­ті військовослужбовців, військовозобов’язаних та резервістів, які призвані на навчальні (або переві­рочні) та спеціальні збори чи для проходження служ­би у військовому резерві (одноразова грошова допо­мога), – гарантована дер­жавою виплата, що здій­снюється особам, які згід­но із цим Законом мають право на її отримання.

Одноразова грошова до­помога призначається і виплачується, зокрема, у разі загибелі (смерті) вій­ськовослужбовця під час виконання ним обов’язків військової служби. Згідно із ч. 1 ст. 16-1 Закону право на отримання одноразової грошової допомоги в та­кому випадку мають чле­ни сім’ї, батьки та утри­манці загиблого (померло­го) військовослужбовця, військовозобов’язаного або резервіста. Розмір та­кої допомоги, відповідно до п. а) ч. 1 ст. 16-2 Закону, становить 500-кратний про­житковий мінімум, уста­новлений законом для працездатних осіб. Згід­но із ст. 7 ЗУ «Про Держав­ний бюджет на 2015 рік» прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січ­ня 2015 року становить 1218 грн, у зв’язку з чим розмір одноразової грошової до­помоги сягатиме 609 тис. грн.

Перелік документів, які мають бути подані для призначення та виплати одноразової грошової до­помоги, визначено п. 10 Порядку призначення і виплати одноразової гро­шової допомоги у разі за­гибелі (смерті), інвалід­ності або часткової втра­ти працездатності без встановлення інваліднос­ті військовослужбовців, військовозобов’язаних та резервістів, які призвані на навчальні (або переві­рочні) та спеціальні збори чи для проходження служ­би у військовому резерві, затвердженого постановою Кабінету Міністрів Укра­їни від 25 грудня 2013 р. № 975, відповідно до яко­го члени сім’ї, батьки та утриманці загиблого (по­мерлого), яким призна­чається та виплачується одноразова грошова допо­мога, подають за місцем проходження служби (збо­рів) військовослужбовця, військовозобов’язаного та резервіста або уповнова­женим структурним під­розділам державних орга­нів, на які покладаються функції щодо підготовки необхідних для призначен­ня пенсії документів (далі – уповноважений орган), такі документи:

– заяву кожного повноліт­нього члена сім’ї, батьків та утриманців загибло­го (померлого), які мають право на отримання допо­моги, а у разі наявності не­повнолітніх дітей – іншого з батьків або опікунів чи піклувальників дітей про виплату одноразової гро­шової допомоги;

– витяг з наказу про ви­ключення загибло­го (померлого) вій­ськовослужбовця, військовозобов’язаного та резервіста із списків особо­вого складу військової час­тини (підрозділу, органу).

До заяви надаються копії:

– документа, що свід­чить про причини та об­ставини загибелі (смер­ті) військовослужбовця, військовозобов’язаного та резервіста, зокрема про те, що вона не пов’язана з вчи­ненням ним кримінально­го чи адміністративного правопорушення або не є наслідком вчинення ним дій у стані алкогольного, наркотичного, токсичного сп’яніння, або навмисного спричинення собі тілесно­го ушкодження чи само­губства;

– свідоцтва про смерть військовослужбовця, військовозобов’язаного та резервіста;

– свідоцтва про народжен­ня військовослужбовця, військовозобов’язаного та резервіста – для виплати одноразової грошової до­помоги батькам загиблого (померлого);

– свідоцтва про шлюб – для виплати грошової допомо­ги дружині (чоловікові);

– довідки органу реє­страції або відповідного житлово-експлуатаційного підприємства, організа­ції чи органу місцевого са­моврядування про склад сім’ї військовослужбовця, військовозобов’язаного та резервіста;

– сторінок паспортів по­внолітніх членів сім’ї з да­ними про прізвище, ім’я та по батькові і місце реє­страції;

– свідоцтва про народжен­ня дитини – для виплати одноразової грошової до­помоги дитині;

– документа, що засвідчує реєстрацію фізичної осо­би у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, виданого орга­ном доходів і зборів (для фізичної особи, яка через свої релігійні переконан­ня відмовляється від при­йняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офі­ційно повідомила про це відповідний орган дохо­дів і зборів та має відміт­ку в паспорті громадянина України, – копію сторінки паспорта з такою відміт­кою);

– рішення районної, ра­йонної у м. Києві держад­міністрації, виконавчого органу міської, районної у місті, сільської, селищної ради або суду про встанов­лення над дитиною-сиротою, дитиною, позбавле­ною батьківського піклу­вання, опіки, піклування (у разі здійснення опіки або піклування над ді­тьми військовослужбовця, військовозобов’язаного та резервіста);

рішення суду або нота­ріально посвідченого пра­вочину, що підтверджу­ватиме факт перебування заявника на утриманні за­гиблого (померлого) (нада­ють особи, які не були чле­нами сім’ї загиблого (по­мерлого), але перебували на його утриманні).

 

Психологічна реабілітація постраждалих учасниківАТО

За рахунок яких коштів і на базі яких закладів здійснюватиметься психоло­гічна реабілітація постраждалих учас­ників антитерористичної операції? Які до­кументи потрібно подавати для отриман­ня цих послуг?

Головна мета психологічної рабілітації – до­помогти учасникам антитерористичної опе­рації зняти психологічне навантаження та відновити душевну рівновагу.

Постановою Кабінету Міністрів України від 31.03.2015 № 221 затверджено Порядок використання коштів, передбачених у дер­жавному бюджеті для здійснення заходів із психологічної реабілітації постраждалих учасників антитерористичної операції. Ре­абілітація за бюджетною програмою буде здійснюватися на базі діючих лікувальних і санаторно-курортних закладів, що мають сучасну матеріально-технічну базу та квалі­фіковані кадри.

Організацію направлення учасників АТО до таких закладів здійснюватимуть органи соціального захисту населення, на підставі списків, наданих Державною службою Укра­їни у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції.

Для отримання послуг з психологічної реа­білітації необхідно:

– стати на облік до управління праці та соці­ального захисту населення;

– подати наступні документи:

• заяву;

• копію посвідчення учасника бойових дій або інваліда війни;

• документ, що підтверджує безпосереднє залучення до виконання завдань антитеро­ристичної операції в районах її проведення.

Таким документом може бути (оригінал або копія):

– наказ Антитерористичного центру при Службі безпеки України або інший доку­мент, що підтверджує залучення особи до виконання антитерористичної операції в ра­йонах її проведення;

– довідка про безпосередню участь особи в ан­титерористичній операції, згідно з додатком 1 або 2 до Порядку надання статусу учасника бойових дій особам, які захищали незалеж­ність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в анти­терористичній операції, забезпеченні її про­ведення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 20 серпня 2014 р. № 413;

– рішення відомчої (або міжвідомчої) комі­сії про встановлення особі статусу учасника бойових дій, як такій, що захищала незалеж­ність, суверенітет та територіальну ціліс­ність України і брала безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення;

– довідка про обставини травми (для осіб, які отримали поранення внаслідок бойових дій в районі проведення антитерористичної операції);

– витяг з протоколу засідання військово-лікарської комісії про встановлення причин­ного зв’язку захворювань, поранень, конту­зій, травм, каліцтв у колишнього військо­вослужбовця (для осіб, яким встановлено ін­валідність).

За послугами звертатись до управління пра­ці та соціального захисту населення за заре­єстрованим або фактичним місцем прожи­вання відповідно до довідки про взяття на облік (для осіб, що переселилися з тимчасо­во окупованої території).

20.06.2015



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

08.05.2024 21:25

08.05.2024 21:01

05.04.2024 21:44

22.03.2024 19:35

15.03.2024 18:49

15.03.2024 18:46

10.02.2024 18:02

10.02.2024 18:01

10.02.2024 17:58

10.02.2024 17:48

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання