Державна допомога сім’ям загиблих військовослужбовців
На які види державної допомоги мають право сім’ї загиблих військовослужбовців
у зоні АТО?
Такі виплати передбачені у Законі України «Про соціальний і
правовий захист військовослужбовців та членів їхніх сімей» (Закон). Відповідно
до ч. 1 ст. 16 Закону, одноразова грошова допомога у разі загибелі (смерті), інвалідності
або часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності військовослужбовців,
військовозобов’язаних та резервістів, які призвані на навчальні (або перевірочні)
та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві (одноразова
грошова допомога), – гарантована державою виплата, що здійснюється особам, які
згідно із цим Законом мають право на її отримання.
Одноразова грошова допомога призначається і виплачується, зокрема,
у разі загибелі (смерті) військовослужбовця під час виконання ним обов’язків військової
служби. Згідно із ч. 1 ст. 16-1 Закону право на отримання одноразової грошової допомоги
в такому випадку мають члени сім’ї, батьки та утриманці загиблого (померлого)
військовослужбовця, військовозобов’язаного або резервіста. Розмір такої допомоги,
відповідно до п. а) ч. 1 ст. 16-2 Закону, становить 500-кратний прожитковий мінімум,
установлений законом для працездатних осіб. Згідно із ст. 7 ЗУ «Про Державний
бюджет на 2015 рік» прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2015 року
становить 1218 грн, у зв’язку з чим розмір одноразової грошової допомоги сягатиме
609 тис. грн.
Перелік документів, які мають бути подані для призначення та
виплати одноразової грошової допомоги, визначено п. 10 Порядку призначення і виплати
одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової
втрати працездатності без встановлення інвалідності військовослужбовців, військовозобов’язаних
та резервістів, які призвані на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори
чи для проходження служби у військовому резерві, затвердженого постановою Кабінету
Міністрів України від 25 грудня 2013 р. № 975, відповідно до якого члени сім’ї,
батьки та утриманці загиблого (померлого), яким призначається та виплачується
одноразова грошова допомога, подають за місцем проходження служби (зборів) військовослужбовця,
військовозобов’язаного та резервіста або уповноваженим структурним підрозділам
державних органів, на які покладаються функції щодо підготовки необхідних для призначення
пенсії документів (далі – уповноважений орган), такі документи:
– заяву кожного повнолітнього члена сім’ї, батьків та утриманців
загиблого (померлого), які мають право на отримання допомоги, а у разі наявності
неповнолітніх дітей – іншого з батьків або опікунів чи піклувальників дітей про
виплату одноразової грошової допомоги;
– витяг з наказу про виключення загиблого (померлого) військовослужбовця,
військовозобов’язаного та резервіста із списків особового складу військової частини
(підрозділу, органу).
До заяви надаються копії:
– документа, що свідчить про причини та обставини загибелі
(смерті) військовослужбовця, військовозобов’язаного та резервіста, зокрема про
те, що вона не пов’язана з вчиненням ним кримінального чи адміністративного правопорушення
або не є наслідком вчинення ним дій у стані алкогольного, наркотичного, токсичного
сп’яніння, або навмисного спричинення собі тілесного ушкодження чи самогубства;
– свідоцтва про смерть військовослужбовця, військовозобов’язаного
та резервіста;
– свідоцтва про народження військовослужбовця, військовозобов’язаного
та резервіста – для виплати одноразової грошової допомоги батькам загиблого (померлого);
– свідоцтва про шлюб – для виплати грошової допомоги дружині
(чоловікові);
– довідки органу реєстрації або відповідного житлово-експлуатаційного
підприємства, організації чи органу місцевого самоврядування про склад сім’ї військовослужбовця,
військовозобов’язаного та резервіста;
– сторінок паспортів повнолітніх членів сім’ї з даними про
прізвище, ім’я та по батькові і місце реєстрації;
– свідоцтва про народження дитини – для виплати одноразової
грошової допомоги дитині;
– документа, що засвідчує реєстрацію фізичної особи у Державному
реєстрі фізичних осіб – платників податків, виданого органом доходів і зборів
(для фізичної особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття
реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомила про
це відповідний орган доходів і зборів та має відмітку в паспорті громадянина України,
– копію сторінки паспорта з такою відміткою);
– рішення районної, районної у м. Києві держадміністрації,
виконавчого органу міської, районної у місті, сільської, селищної ради або суду
про встановлення над дитиною-сиротою, дитиною, позбавленою батьківського піклування,
опіки, піклування (у разі здійснення опіки або піклування над дітьми військовослужбовця,
військовозобов’язаного та резервіста);
рішення суду або нотаріально посвідченого правочину, що підтверджуватиме
факт перебування заявника на утриманні загиблого (померлого) (надають особи, які
не були членами сім’ї загиблого (померлого), але перебували на його утриманні).
Психологічна реабілітація постраждалих учасниківАТО
За рахунок яких коштів і на базі яких закладів здійснюватиметься
психологічна реабілітація постраждалих учасників антитерористичної операції? Які
документи потрібно подавати для отримання цих послуг?
Головна мета психологічної рабілітації – допомогти учасникам
антитерористичної операції зняти психологічне навантаження та відновити душевну
рівновагу.
Постановою Кабінету Міністрів України від 31.03.2015 № 221 затверджено
Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення заходів
із психологічної реабілітації постраждалих учасників антитерористичної операції.
Реабілітація за бюджетною програмою буде здійснюватися на базі діючих лікувальних
і санаторно-курортних закладів, що мають сучасну матеріально-технічну базу та кваліфіковані
кадри.
Організацію направлення учасників АТО до таких закладів здійснюватимуть
органи соціального захисту населення, на підставі списків, наданих Державною службою
України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції.
Для отримання послуг з психологічної реабілітації необхідно:
– стати на облік до управління праці та соціального захисту
населення;
– подати наступні документи:
• заяву;
• копію посвідчення учасника бойових дій або інваліда війни;
• документ, що підтверджує безпосереднє залучення до виконання
завдань антитерористичної операції в районах її проведення.
Таким документом може бути (оригінал або копія):
– наказ Антитерористичного центру при Службі безпеки України
або інший документ, що підтверджує залучення особи до виконання антитерористичної
операції в районах її проведення;
– довідка про безпосередню участь особи в антитерористичній
операції, згідно з додатком 1 або 2 до Порядку надання статусу учасника бойових
дій особам, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність
України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні
її проведення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 20 серпня 2014 р.
№ 413;
– рішення відомчої (або міжвідомчої) комісії про встановлення
особі статусу учасника бойових дій, як такій, що захищала незалежність, суверенітет
та територіальну цілісність України і брала безпосередню участь в антитерористичній
операції, забезпеченні її проведення;
– довідка про обставини травми (для осіб, які отримали поранення
внаслідок бойових дій в районі проведення антитерористичної операції);
– витяг з протоколу засідання військово-лікарської комісії про
встановлення причинного зв’язку захворювань, поранень, контузій, травм, каліцтв
у колишнього військовослужбовця (для осіб, яким встановлено інвалідність).
За послугами звертатись до управління праці та соціального захисту
населення за зареєстрованим або фактичним місцем проживання відповідно до довідки
про взяття на облік (для осіб, що переселилися з тимчасово окупованої території).
20.06.2015
|