Як зареєструвати громадське об’єднання?
Яка процедура створення громадського об’єднання (профспілки)?
Чи може власна назва громадського об’єднання, зареєстрована шляхом повідомлення,
використовуватися іншою фізичною особою або неофіційним (що не зареєстроване)
об’єднанням громадян без згоди засновника? Якщо ні, то якими документами це регулюється?
Відповідно до статті 9 Закону України «Про громадські об’єднання»
утворення громадського об’єднання здійснюється на установчих зборах його засновників
та оформлюється протоколом.
Протокол установчих зборів громадського об’єднання має містити
відомості про:
– дату та місце проведення установчих зборів;
– осіб, які брали участь в установчих зборах (відповідно до
частини одинадцятої цієї статті);
– рішення про утворення громадського об’єднання із зазначенням
мети (цілей) його діяльності;
– рішення про визначення найменування та за наявності – скороченого
найменування громадського об’єднання;
– рішення про затвердження статуту громадського об’єднання;
– рішення про утворення (обрання) керівника, органів управління
громадського об’єднання відповідно до затвердженого статуту;
– рішення про визначення особи (осіб), яка має право представляти
громадське об’єднання у правовідносинах із державою та іншими особами і вчиняти
дії від імені громадського об’єднання без додаткового уповноваження (далі – особа,
уповноважена представляти громадське об’єднання), – для громадського об’єднання,
яке має намір здійснювати діяльність без статусу юридичної особи, якщо утворення
(обрання) органів управління не передбачено рішенням про утворення такого об’єднання;
– рішення про визначення особи (осіб), яка має право представляти
громадське об’єднання для здійснення реєстраційних дій, – для громадського об’єднання,
яке має намір здійснювати діяльність із статусом юридичної особи.
Юридична особа приватного права бере участь в утворенні громадської
спілки через свого керівника або іншого уповноваженого представника, який діє
на підставі довіреності на вчинення дій щодо утворення громадської спілки.
У разі утворення громадського об’єднання, яке має намір здійснювати
діяльність без статусу юридичної особи, рішення, передбачені пунктами 5 та 6
частини другої цієї статті, приймаються, якщо наявність статуту та/або утворення
(обрання) органів управління передбачено рішенням про утворення такого об’єднання.
У протоколі установчих зборів можуть зазначатися відомості й
про інші прийняті на цих зборах рішення стосовно утворення та/або діяльності громадського
об’єднання.
Особа може бути обрана керівником, обрана до складу керівного
органу громадського об’єднання, визначена особою, яка має право представляти громадське
об’єднання для здійснення реєстраційних дій, або визначена особою, уповноваженою
представляти громадське об’єднання, за наявності її особистої згоди.
Протокол установчих зборів підписується головуючим і секретарем
зборів.
Громадські об’єднання реєструються або повідомляють про своє
утворення в порядку, передбаченому цим законом, протягом 60 днів з дня проведення
установчих зборів.
Дії від імені незареєстрованого громадського об’єднання або громадського
об’єднання, повідомлення якого не прийнято в установленому цим законом порядку,
крім дій, пов’язаних із реєстрацією такого об’єднання або повідомленням про його
утворення, забороняються.
Вимоги цієї статті застосовуються також щодо рішень про створення
нового громадського об’єднання, які приймаються у зв’язку з реорганізацією громадського
об’єднання.
Невід’ємною частиною протоколу установчих зборів громадського
об’єднання є реєстр осіб, які брали участь в установчих зборах, в якому обов’язково
зазначаються відомості:
– щодо фізичних осіб: прізвище, ім’я та по батькові особи, дата
народження, а для іноземців та осіб без громадянства також дані національного паспорта
або документа, що його замінює. Дані про особу засвідчуються її особистим підписом;
– щодо юридичних осіб: повне найменування, ідентифікаційний
код, юридична адреса, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка уповноважена брати
участь в установчих зборах. Ці дані засвідчуються підписом особи, уповноваженої
брати участь в установчих зборах.
Відповідно до частини дев’ятої статті 10 Закону України «Про
громадські об’єднання» громадське об’єднання має право на використання свого найменування
з моменту реєстрації або прийняття в установленому цим законом порядку повідомлення
про його утворення.
Забороняється використання найменування громадського об’єднання
фізичними та юридичними особами, які не належать до цього громадського об’єднання,
без згоди такого громадського об’єднання для цілей, не пов’язаних з діяльністю
цього громадського об’єднання.
Як
припаркуватися водію-інваліду?
Якими законодавчими документами водіям-інвалідам надається право
на паркування автомобіля?
Право на паркування інвалідів-водіїв закріплено в статті 30
ЗУ «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».
Визначення спеціальних місць для інвалідів передбачено також
постановою Кабінету Міністрів України № 1342 «Про затвердження Правил паркування
транспортних засобів». Спеціальні місця для інвалідів, що надаються на спеціально
обладнаних майданчиках для паркування, мають нараховувати не менш ніж 10% загальної
кількості місць і не менше одного місця.
Як
звільнитися з військової
служби контрактнику?
На яких підставах може звільнитися із служби військовослужбовець-контрактник?
Частиною 6 статті 25 ЗУ «Про військовий обов’язок і військову
службу» визначені наступні підстави для звільнення з військової служби осіб, які
проходять її за контрактом:
– у зв’язку із закінченням строку контракту;
– за станом здоров’я – на підставі висновку (постанови) військово-лікарської
комісії про непридатність або обмежену придатність до військової служби;
– за віком – у разі досягнення граничного віку перебування на
військовій службі;
– у зв’язку із скороченням штатів або проведенням організаційних
заходів – у разі неможливості їх використання на службі;
– через сімейні обставини або з інших поважних причин, перелік
яких встановлено Кабінетом Міністрів України;
– через службову невідповідність;
– у зв’язку з обвинувальним вироком суду, що набрав законної
сили, яким призначено покарання у вигляді позбавлення чи обмеження волі, позбавлення
військового звання чи права обіймати певні посади;
– у зв’язку з позбавленням військового звання в дисциплінарному
порядку;
– у зв’язку із систематичним невиконанням умов контракту командуванням
(за бажанням військовослужбовця);
– у зв’язку із систематичним невиконанням умов контракту військовослужбовцем;
– у зв’язку з набранням законної сили судовим рішенням, відповідно
до якого військовослужбовця притягнуто до відповідальності за адміністративне
корупційне правопорушення, пов’язане з порушенням обмежень, передбачених ЗУ «Про
засади запобігання і протидії корупції»;
– у разі неможливості переведення на іншу посаду в зв’язку з
безпосереднім підпорядкуванням близькій особі;
– у разі встановлення за результатами спеціальної перевірки
відомостей, що не відповідають установленим законодавством вимогам для обіймання
посади (прийому на військову службу), під час доукомплектування Збройних Сил України
та інших військових формувань у разі виникнення кризової ситуації, що загрожує
національній безпеці України.
28.05.2015
|