« на головну 19.05.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1249)
18
Квітень
 
Інтерв’ю
 
СЕРГІЙ БИЗОВ: «МИ ПРАЦЮЄМО НАД ЗРОСТАННЯМ АВТОРИТЕТУ ПРОФСПІЛОК У СУСПІЛЬСТВІ»

СЕРГІЙ БИЗОВ: «МИ ПРАЦЮЄМО НАД ЗРОСТАННЯМ АВТОРИТЕТУ ПРОФСПІЛОК У СУСПІЛЬСТВІ»


РУБРИКИ


Передплата





Статті Юридична сторінка

Повернення коштів за невикористану путівку

Повернення коштів за невикористану путівку

На початку березня 2014 року я отримав путівку до санаторію Криму за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, але отримати належне ліку­вання так і не встиг. Як мені повернути сплачені за путівку кошти?

Виконавча дирекція Фон­ду соцстраху з тимчасо­вої втрати працездатності розробила Тимчасовий по­рядок повернення коштів, перерахованих на рахунок робочого органу Фонду як часткова оплата вартості путівки, який затвердже­но постановою правління Фонду від 30.05.2014 та за­реєстровано в Міністер­стві юстиції України від 24.06.2014 № 688/25465. Цей Тимчасовий порядок ви­значає умови повернення коштів, що перераховані на рахунок робочого орга­ну Фонду соцстраху з тим­часової втрати працездат­ності (Фонд) як часткова оплата вартості путівки, відповідно до пункту 4.13 розділу IV Порядку отри­мання застрахованими особами і членами їх сімей санаторно-курортного лі­кування, що сплачується за рахунок коштів Фонду, затвердженого постановою правління Фонду від 25 лю­того 2009 року № 12 і зареє­строваного в Міністерстві юстиції України 14 квіт­ня 2009 року за № 339/16355 (Порядок № 12).

Дія цього Тимчасового по­рядку поширюється на ви­падки, що стосуються не­можливості отримання або отримання не в повному обсязі застрахованими осо­бами (добровільно застра­хованими особами) і чле­нами їхніх сімей послуг із санаторно-курортного лі­кування в період з 1 берез­ня 2014 року в санаторно-курортних закладах, роз­ташованих на території Автономної Республіки Крим, з причини відмови надання зазначених по­слуг цими закладами.

Повернення часткової оплати вартості путівки проводиться на підставі таких документів, нада­них страхувальником:

– заяви застрахованої осо­би із зазначенням причин щодо неможливості вико­ристання путівки (повніс­тю або частково) протягом терміну її дії в санаторно-курортному закладі;

– звернення страхуваль­ника за підписом керівни­ка, головного бухгалтера та голови (уповноваже­ного) комісії із соцстра­хування підприємства, установи, організації із загальнообов’язкового дер­жавного соцстрахування в зв’язку з тимчасовою втра­тою працездатності та ви­тратами, зумовленими по­хованням (комісія (уповноважений) із соцстраху­вання);

– копії заповненого зво­ротного талона до путів­ки або довідки про факт перебування в санаторно-курортному закладі із за­значенням прізвища, іме­ні, по батькові застрахова­ної особи і члена її сім’ї, фактичного строку пере­бування, що завірені під­писом керівника та скрі­плені печаткою санаторно-курортного закладу (на­дається у разі отримання санаторно-курортного лі­кування);

– копії квитанції до при­буткового касового ордеру про сплату застрахованою особою часткової вартос­ті путівки на рахунок ро­бочого органу Фонду або платіжного доручення про перерахування часткової вартості путівки.

Районна, міжрайонна, міська виконавча дирек­ція відділення Фонду над­силає звернення до вико­навчої дирекції відділення Фонду про повернення ко­штів, що перераховані як часткова оплата вартості путівки.

У разі неможливості ви­користання застрахова­ною особою путівки про­тягом усього строку на­дання послуг із санаторно-курортного лікування страхувальник повертає її районній, міжрайонній, міській виконавчій ди­рекції відділення Фонду. У такому випадку комісія (уповноважений) із соц­страхування може прийма­ти рішення про виділення застрахованій особі протя­гом календарного року пу­тівки до іншого санаторно-курортного закладу в по­рядку та на умовах, визна­чених Порядком № 12.

 

Надання пільг інвалідам І групи

Які пільги передба­чені для інвалідів І групи загального за­хворювання?

Правовий статус інвалідів загального захворювання, а також надання інвалі­дам пільг регулюються ЗУ «Про основи соціальної за­хищеності інвалідів Укра­їни» (Закон). Фінансуван­ня заходів щодо соціаль­ної захищеності інвалідів і дітей-інвалідів здійсню­ється за рахунок коштів державного бюджету, зо­крема Фондом соціального захисту інвалідів, місце­вих бюджетів, а також ор­ганами місцевого самовря­дування за місцевими про­грамами соцзахисту окре­мих категорій населення за рахунок коштів місце­вих бюджетів.

Відповідно до ст. 38, 37, 38 Закону матеріальне, соціально-побутове й ме­дичне забезпечення інвалі­дів здійснюється у вигляді грошових виплат (пенсій, допомог, одноразових ви­плат), забезпечення меди­каментами, технічними й іншими засобами, вклю­чаючи друковані видання із спеціальним шрифтом, звукопідсилювальну апа­ратуру та аналізатори, а також шляхом надання по­слуг з медичної, соціаль­ної, трудової і професійної реабілітації, побутового та торговельного обслуго­вування. Види необхідної матеріальної, соціально-побутової і медичної допо­моги інвалідам визнача­ють органи МСЕК в інди­відуальній програмі реабі­літації. Інвалідам і дітям-інвалідам надаються без­платно або на пільгових умовах послуги із соціаль­но побутового і медичного обслуговування, технічні та інші засоби реабіліта­ції (засоби для пересуван­ня, протезні вироби, сурдо­технічні засоби, мобільні телефони для письмового спілкування тощо), виро­би медичного призначення (індивідуальні пристрої, протези очей, зубів, щелеп, окуляри, слухові та голо­соутворювальні апарати, ендопротези, сечо-та кало­приймачі тощо) на підста­ві індивідуальної програ­ми реабілітації, автомобілі – за наявності відповідно­го медичного висновку.

Після смерті інваліда, дитини-інваліда автомо­біль, виданий безплатно чи на пільгових умовах, зокрема визнаний гумані­тарною допомогою, за ба­жанням членів його сім’ї може бути переданий у їхню власність безплатно. Технічні та інші засоби ре­абілітації можуть бути за­лишені у власності членів сім’ї померлого інваліда, дитини-інваліда.

 

Повірка лічильників за рахунок виконавця

До ФПУ надійшов лист від депутата Київської міської ради, члена постійної комісії з пи­тань житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу М. О. Те­рентьєва, в якому він звертає увагу громадян на неправомірність вимог ПАТ «Київенерго» та ПАТ «Київводоканал» стосовно повірки лі­чильників за кошти мешканців.

«Постановою Кабінету Міністрів України № 532 від 1 жовтня 2014 року внесені зміни до Порядку формування тарифів на водопостачання та водо­відведення, а також на послуги з утримання бу­динків, споруд і прибудинкової території, яким передбачено механізм відшкодування витрат з пе­ріодичної повірки, обслуговування і ремонту квар­тирних засобів обліку води та теплової енергії.

Зокрема, в п. 79 Порядку формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспор­тування та постачання, послуги з централізова­ного опалення і постачання гарячої води зазна­чено, що до складу витрат на збут послуг з централізованого постачання гарячої води включаються витрати на проведення пла­нових періодичних повірок засобів обліку гарячої та холодної води, в тому числі де­монтаж, транспортування та монтаж після повірки, розпломбування та опломбування. Аналогічний підхід передбачено п. 16 Порядку формування тарифів на послуги централізова­ного водопостачання та водовідведення і для квартирних засобів обліку холодної води.

Наводимо добірку з нормативно-правових актів:

Закон України «Про метрологію та метрологічну діяльність»

Стаття 28. Повірка засобів вимірювальної техніки

Порядок подання фізичними особами, що не є суб’єктами підприємницької діяльності, – влас­никами засобів вимірювальної техніки (резуль­тати вимірювань якими використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побуто­вих потреб електричну і теплову енергію, газ і воду) на періодичну повірку цих засобів та оплати за роботи, пов’язані з повіркою, вста­новлюється Кабінетом Міністрів України. Пе­ріодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та мон­таж) зазначених засобів вимірювальної техніки здійснюються за рахунок підприємств і ор­ганізацій, які надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання.

Правила надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення (затверджені постановою Кабінету Міністрів Українивід 21.07.2005 № 630)

Порядок обліку та оплати послуг

п. 9. У квартирі (будинку садибного типу) роботи з установлення засобів обліку води і теплової енер­гії (квартирні засоби обліку) проводяться спеціа­лізованою організацією, виконавцем, виробником чи постачальником за рахунок коштів споживача.

Квартирні засоби обліку беруться виконавцем на абонентський облік.

Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку проводять­ся за рахунок виконавця (виконавцем послуг згідно із ЗУ № 1198 від 10.04.2014 «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдоскона­лення розрахунків за енергоносії» є ПАТ «Київенерго» та ПАТ «Київводоканал»).

Оплата послуг за показаннями квартирних засо­бів обліку проводиться лише в разі здійснення обліку в усіх точках розбору холодної та гарячої води в квартирі незалежно від наявності засобів обліку на вводах у багатоквартирний будинок.

Справляння плати за нормативами (нормами) споживання за наявності квартирних засобів облі­ку без урахування їх показань не допускається, за винятком випадків, передбачених абзацом п’ятим п. 16 цих Правил (несправності засобів обліку води і теплової енергії, що не підлягає усуненню). Виконавець і споживач не мають права відмовля­тися від врахування показань засобів обліку.

Постанова Вищого адміністративного суду України від 07.02.2013 за № К/9991/29412/12

… проведення періодичної повірки, обслуговуван­ня і ремонту квартирних засобів обліку води та теплової енергії, у тому числі їх демонтажу, тран­спортування та монтажу після повірки, здійсню­ється за рахунок виконавця зазначених послуг...»

06.02.2015



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

08.05.2024 21:25

08.05.2024 21:01

05.04.2024 21:44

22.03.2024 19:35

15.03.2024 18:49

15.03.2024 18:46

10.02.2024 18:02

10.02.2024 18:01

10.02.2024 17:58

10.02.2024 17:48

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання