Громадські роботи: організація та проведення
На якій підставі відбувається укладення Державною службою
зайнятості договорів про організацію та проведення оплачуваних громадських
робіт із роботодавцями? Який документ цей порядок регулює?
Постановою Кабінету Міністрів України № 175 від 20.03.2013
затверджено Порядок організації громадських та інших робіт тимчасового
характеру.
Організація та проведення громадських робіт здійснюються на
підставі договору про організацію громадських робіт та фінансування їх організації,
який укладається між Державною службою зайнятості (ДСЗ) і роботодавцем
відповідно до рішення місцевого органу влади на строк у межах відповідного бюджетного
періоду. У разі якщо роботодавцем є місцевий орган влади, зазначений договір
укладається між місцевим органом влади та територіальним органом Державної
служби зайнятості.
У договорі про організацію громадських робіт і фінансування
їх організації обов’язково зазначаються права та обов’язки сторін,
відповідальність сторін, порядок фінансування організації громадських робіт,
порядок внесення змін та умови розірвання, припинення договору.
У договорі про організацію громадських робіт і фінансування
їх організації, до яких залучаються зареєстровані безробітні та (або)
працівники, які втратили частину заробітної плати, обов’язково визначаються,
зокрема, право територіального органу проводити перевірку цільового
використання коштів, що спрямовуються на фінансування організації таких
громадських робіт, та обов’язок роботодавця надавати під час такої перевірки
необхідні документи та пояснення, а у разі виявлення факту нецільового
використання коштів – повернути суму, використану не за призначенням, з урахуванням
індексації на рівень інфляції.
Невід’ємною частиною договору про організацію громадських
робіт та фінансування їх організації є кошторис витрат із фінансування організації
громадських робіт – фінансовий план використання коштів на організацію
громадських робіт із визначенням обсягу та напрямів їх використання.
Примірна форма договору про організацію громадських робіт і
фінансування їх організації затверджується Міністерством соціальної політики.
Фінансування організації громадських робіт здійснюється за
рахунок коштів місцевих бюджетів, роботодавців та інших не заборонених законодавством
джерел шляхом їх спрямування на:
– оплату основної та додаткової заробітної плати осіб,
визначеної відповідно до частин першої та другої статті 2 Закону України «Про
оплату праці»;
– сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне
соціальне страхування, зокрема у період тимчасової непрацездатності в межах
дії строкового трудового договору;
– оплату перших п’яти днів тимчасової непрацездатності в
межах дії строкового трудового договору;
– оплату проїзду в межах регіону до місця виконання робіт
та у зворотному напрямку осіб, які беруть участь у громадських роботах;
– оплату медичного та наркологічного огляду (у разі
потреби);
– придбання малоцінних необоротних матеріальних активів,
господарських матеріалів, малоцінних та швидкозношувальних предметів, їх ремонт
та обслуговування.
Витрати з оплати праці та нарахування єдиного внеску сумарно
мають становити не менш як 80 відсотків загальної суми, зазначеної у кошторисі
витрат із фінансування організації громадських робіт.
Фінансування організації громадських робіт, до яких
залучаються зареєстровані безробітні та (або) працівники, які втратили частину
заробітної плати, здійснюється за рахунок коштів місцевих бюджетів та коштів
Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок
безробіття рівними частинами пропорційно сумі витрат на їх організацію.
Фінансування організації інших робіт тимчасового характеру
здійснюється за рахунок коштів роботодавців та інших джерел, не заборонених
законодавством.
Перерви в громадських або інших роботах тимчасового
характеру тривалістю не більш як 8 годин на місяць, що надаються з
урахуванням часу на проїзд зареєстрованим безробітним для відвідування
територіальних органів ДСЗ із метою пошуку роботи, а у разі наявності пропозицій
щодо підходящої роботи – для відвідування роботодавців, підлягають оплаті за
рахунок коштів, передбачених для фінансування організації таких робіт.
У строки, визначені в договорі про організацію громадських
робіт і фінансування їх організації, роботодавець надає територіальному
органу ДСЗ довідку про виконання громадських робіт особами, направленими територіальним
органом ДСЗ, за формою, затвердженою Мінсоцполітики.
Зареєстрований безробітний зобов’язаний відвідати
територіальний орган протягом 14 робочих днів після закінчення строкового
трудового договору. У разі невідвідання зареєстрованим безробітним
територіального органу в установлений строк реєстрація безробітного
припиняється.
Період участі зареєстрованих безробітних у громадських
роботах зараховується до страхового стажу в разі наступної їх реєстрації або
перереєстрації.
Відповідальність за цільове використання коштів, що
спрямовуються на фінансування організації громадських робіт, покладається на
сторони договору про організацію громадських робіт та фінансування їх
організації.
Відповідальність за відповідність громадських робіт
інтересам територіальної громади та належність їх до суспільно корисних робіт
покладається на місцеві органи влади.
Для чого потрібен
апостиль?
У деяких випадках під час виїзду за кордон необхідне проставлення
на документах апостилю. Що це таке?
Апостиль – це спеціальний знак, який проставляється на
некомерційних документах різних організацій та установ країн, що є учасниками
Гаазької конвенції. Апостиль проставляється для того, щоб підтвердити підписи
та компетенції осіб, що підписали документ, а також для засвідчення дійсності
штампа чи печатки, які скріплюють поданий документ. Суть проставлення
апостилю полягає у тому, що після нього не потрібна додаткова легалізація чи
завірення документа – він приймається безперешкодно в будь-якій установі
країн-учасниць Конвенції. Дія цієї Конвенції поширюється на :
– свідоцтва про реєстрацію актів цивільного стану;
– документи про освіту;
– довідки;
– свідоцтва про знаходження в живих;
– довіреності;
– судові рішення та матеріали судових справ.
Вимоги Гаазької Конвенції не поширюються на документи,
видані консульськими чи дипломатичними агентами, адміністративні документи, що
мають безпосереднє відношення до комерційної або митної діяльності. Водночас
проставлення апостилю необхідне на статутних документах і статутах, патентній
та іншій документації, яка виходить від органу влади чи управління (приміром,
ліцензії та свідоцтва про реєстрацію). На будь-яких статутних документах та
змінах/доповненнях до них потрібні печатка і відмітка реєстраційної
адміністрації/податкового органу. Також обов’язкова наявність підпису посадової
особи адміністрації чи органу.
Апостиль проставляється в документі на вільному від тексту
місці. Він також може розташовуватися на зворотній стороні документа, що
завіряється, або на окремому листку, що обов’язково підшивається до документа.
Особа, що проставляє апостиль, має завірити кількість підшитих листів своїм
підписом і печаткою.
Апостиль проставляється, як правило, на оригіналах
документів, але в окремих випадках – й на копіях документів, що нотаріально
завірені.
В Україні повноваження на проставлення апостилю надано
Міністерству закордонних справ, Міністерству юстиції, Міністерству освіти та
науки.
Медичні довідки, що видаються спеціально для виїзду за кордон, мають
оформлятися за місцем проживання особи, яка виїз дить за кордон. Видаються
довідки за формами 079 або 082. На довідці обов’язково має стояти печатка поліклініки,
на якій має бути ідентифікаційний код медзакладу. Довідка скріплюється
печатками обласного та міського управління МОЗ, після чого ставиться печатка
МОЗ і останнім – апостиль.
12.12.2014
|