Максимально захистити людей від ризиків
З метою надання
правової, інформаційної та консультативної допомоги профспілковим
організаціям, розташованим на території Донецької та Луганської областей,
розпорядженням Голови ФПУ було затверджено склад оперативної робочої групи
щодо забезпечення діяльності організаційних ланок всеукраїнських профспілок і
територіальних профоб’єднань у цих регіонах. Про те, чим займатиметься ця група
розповів її керівник, заступник Голови ФПУ Євген Драп’ятий.
Тетяна РУБАН
«ПВ»
– Євгене Михайловичу, з якою метою була створена оперативна
робоча група? Які завдання на неї покладено?
– Рішення про створення оперативної робочої групи визріло
після низки зустрічей Голови ФПУ Григорія Осового, його заступників з керівниками
членських організацій Донецької та Луганської областей. Щоб систематизувати
роботу в цьому напрямі, скоординувати зусилля та сформувати правову базу,
було прийнято розпорядження Голови ФПУ «Про сприяння організації діяльності
профспілковим організаціям, які розташовані на території Донецької і
Луганської областей». Цим розпорядженням створена оперативна робоча група, до
складу якої ввійшли представники всіх департаментів та управлінь апарату
Федерації профспілок.
Коли виникла ситуація з антитерористичною операцією,
частина профспілкових організацій потрапили під пресинг різних обставин,
незалежних від них. Сепаратистські групи, які оголошували незалежність на територіях
Донецької та Луганської областей, по-різному поставилися до профспілок.
Спочатку була споглядацька позиція, потім вона стала адміністративною. Згодом
почалося блокування інформаційного поля. Люди не мали змоги отримувати
інформацію про те, що відбувається, які заходи вживаються як місцевими органами
влади, так і центральними.
Щодня Уряд, а також окремі міністерства приймають різні
постанови, інструкції, рекомендації, і ми вирішили донести цю інформацію до
наших членських організацій та членів профспілок. Вони повинні знати, як діяти
в тому чи іншому випадку: як працевлаштуватися, як вирішувати питання з житлом,
якщо довелося виїхати, як переоформити й отримати пенсію, соціальні виплати
тощо. Наша мета – консультувати людей і захищати їх від різноманітних ризиків
– як правових, так і життєвих. Для цього на офіційному сайті ФПУ відкрито
окрему рубрику «Профспілковому активу Донбасу», де розміщуються Укази
Президента, постанови Уряду, інформація міністерств, інших структур, що мають
бути використані для допомоги нашим членським організаціям, громадянам у тій
ситуації, в якій вони наразі опинилися.
Більше того, ми вирішили скоординувати свою роботу за
різними напрямами діяльності. Підрозділи, департаменти апарату ФПУ отримують
нормативну, правову інформацію, яку опрацьовують та надають у вигляді
роз’яснень, рекомендацій щодо кроків, застережень, консультацій, підказок, як
діяти в тій чи іншій ситуації. Особливо це стосується такого важливого питання,
як стосунки з органами й організаціями місцевої «нової влади» ДНР і ЛНР.
– За якими напрямами працюватимете?
– Наразі є три головних напрями діяльності оперативної
робочої групи. Перший – це інформаційна та консультативна робота з тими, хто
переїхав із зони АТО, а також окупованих територій Донецької і Луганської
областей. Станом на 17 листопада таких осіб – більше 500 тисяч. Вони потребують
допомоги в питаннях соціально-економічного, соцстрахівського, правового та
майнового забезпечення.
Другий напрям діяльності – це оперативна й ефективна
робота з тими членським організаціями, що працюють на територіях Донецької і
Луганської областей, які контролює українська влада. Треба допомогти їм не
тільки працювати в складних умовах, а й проводити звітно-виборні конференції.
Третій напрям – гуманітарна та інша допомога нашим спілчанам
– громадянам України, які вимушено перебувають на території так званих ДНР,
ЛНР, втративши надію і віру в те, що ми залишаємось єдиним українським
народом.
– Яким чином опрацьована інформація доводитиметься до
спілчан у зоні АТО?
– Ми залишаємо традиційними ті контакти, які є: телефонні,
особисті, через членські організації на рівні регіонів. Також на сайті ФПУ є
адреса, телефони, контакти тих організацій, куди за необхідності їм слід
звертатися за правовою, соціально-економічною та організаційною допомогою.
Робота буде проводитися з членами профспілок індивідуально,
аби максимально озброїти людей інформаційним матеріалом, проконсультувати
щодо тих ситуацій, в які вони можуть потрапити. Для членських організацій
надаватимуться консультації, як продовжити свою роботу, як підтримувати
відносини з органами влади, як не переривати соціальний діалог між
роботодавцями та працівниками, як домагатися, щоб виплачувалися соціальні
гарантії, а у випадку, якщо вони не виплачуються, де вони мають акумулюватися,
як отримати фінансову допомогу, як переоформити документи. Уряд надає достатню
кількість рекомендацій, але їх потрібно імплементувати, виробити шляхи
реалізації, щоб ця інформація доходила до спілчан. Тому оперативна робоча
група буде щоденно проводити моніторинг ситуації та інформації, а після
опрацювання передаватиме з пропозиціями профорганізаціям.
– Чи виїжджатимуть члени робочої групи на східні території?
– Так, такі поїздки передбачаються. Наразі ми проводимо
деталізацію певних моментів для зустрічі з керівниками регіональних
профорганізацій, які там працюють.
Інформаціящодо соціального забезпечення громадян України, які
переміщуються з тимчасово окупованої території та районів проведення АТО
Для вирішення питань,
пов’язаних із тимчасовим перебуванням, слід звертатися за телефоном урядової
«гарячої лінії» (БЕЗКОШТОВНО ЦІЛОДОБОВО): 0 800 507 309 або до Міжвідомчого
координаційного штабу з питань, пов’язаних із соціальним забезпеченням
громадян України, які переміщуються з тимчасово окупованої території та
районів проведення АТО, за телефонами: 101, (044) 247-30-02, 247-32-92. Адреса
штабу: м. Київ, вул. Гончара, 55-а.
Інформація про наявність вільних місць для розміщення:
http://migrants.gov.ua
Для отримання всіх видів державної соціальної підтримки,
зокрема пенсії, допомоги, слід звертатися до найближчої установи соцзахисту
населення за місцем фактичного проживання (перебування).
Державна підтримка пенсіонерів:
– переведення пенсії за місцем фактичного проживання
(перебування);
– первинне призначення пенсії;
– перерахунок пенсії.
Звертатися до органу Пенсійного фонду за місцем фактичного
проживання (перебування).
Основні документи, які необхідно мати із собою: паспорт;
посвідчення отримувача пенсії (за наявності); довідка про присвоєння
ідентифікаційного коду (за наявності).
Державна підтримка в працевлаштуванні:
– пошук підходящої роботи: тимчасової і постійної;
– надання інформації та консультації у сфері зайнятості;
– можливість участі в громадських оплачуваних роботах;
– професійна підготовка, перепідготовка і підвищення
кваліфікації;
– отримання статусу безробітного.
Звертатися до центру зайнятості за місцем фактичного
проживання (перебування).
Основні документи, які необхідно мати із собою: паспорт;
довідка про присвоєння ідентифікаційного коду (за наявності); трудова книжка
(за наявності); документи про освіту (за наявності).
Державна підтримка сімей з дітьми
Переведення допомоги за місцем фактичного проживання
(перебування) або первинне призначення:
– допомога при народженні (всиновленні) дитини;
– допомога одиноким матерям;
– допомога опікунам та піклувальникам;
– допомога дітям-інвалідам та інвалідам з дитинства;
– допомога малозабезпеченим сім’ям;
– тимчасова допомога на дітей, один з батьків яких
ухиляється від сплати аліментів;
– супровід сімей з дітьми, які потребують допомоги;
– надання юридичної, психологічної та соціальної допомоги
дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, опікунам,
піклувальникам, прийомним батькам та батькам-вихователям.
Звертатися до органу соціального захисту населення, служб у
справах дітей, центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді за місцем
фактичного проживання (перебування).
Основні документи, які необхідно мати із собою: паспорт;
свідоцтво про народження дитини; довідка про присвоєння ідентифікаційного коду
(за наявності).
Державна підтримка громадян похилого віку, інвалідів:
– стаціонарний догляд (для громадян похилого віку, інвалідів
І, ІІ груп, які за станом здоров’я мають потребу в сторонньому догляді,
побутовому обслуговуванні, медичній допомозі);
– догляд удома (для громадян похилого віку, інвалідів, які
нездатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги);
– натуральна допомога (одяг, взуття тощо).
Звертатися до територіального центру соціального
обслуговування (надання соціальних послуг) або органу соціального захисту
населення за місцем фактичного проживання (перебування).
Основні документи, які необхідно мати із собою: паспорт;
медична довідка про потребу в постійній сторонній допомозі (за наявності).
21.11.2014
|