Професійна підготовка, перепідготовка, підвищення кваліфікації безробітних
Як здійснюється процедура професійного навчання,
підвищення кваліфікації зареєстрованих безробітних?
Відповідно до ст. 35 Закону України «Про зайнятість
населення» професійне навчання зареєстрованих безробітних – професійна
підготовка, перепідготовка та підвищення кваліфікації, спрямовані на здобуття
та вдосконалення професійних знань, умінь та навичок, підвищення конкурентоспроможності
на ринку праці, здійснюється за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового
державного соціального страхування України на випадок безробіття.
Порядок професійної підготовки, перепідготовки та
підвищення кваліфікації зареєстрованих безробітних затверджується центральним
органом виконавчої влади, що реалізує державну політику в сфері зайнятості
населення та трудової міграції, разом із центральним органом виконавчої влади
в сфері освіти і науки, молоді та спорту і за погодженням з репрезентативними
всеукраїнськими об’єднаннями організацій роботодавців відповідно до
законодавства про соціальний діалог.
Професійне навчання зареєстрованих безробітних
організовується територіальними органами центрального органу виконавчої
влади, що реалізує державну політику в сфері зайнятості населення та
трудової міграції, на замовлення роботодавця або для самозайнятості,
провадження підприємницької діяльності з урахуванням побажань безробітних і
здійснюється у професійно-технічних та вищих навчальних закладах, на
підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форми власності,
виду діяльності та господарювання.
Для підвищення конкурентоспроможності безробітних на ринку
праці, сприяння їх самозайнятості територіальні органи центрального органу
виконавчої влади, що реалізує державну політику в сфері зайнятості населення
та трудової міграції, організовують професійне навчання за укрупненими
(інтегрованими) робітничими професіями й іншими професіями, що користуються
попитом на ринку праці.
Порядок відбору навчальних закладів для організації
професійного навчання зареєстрованих безробітних та їхнього проживання в
період навчання за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного
соціального страхування України на випадок безробіття затверджується
центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику в сфері
зайнятості населення та трудової міграції.
Організація професійного навчання безробітних здійснюється
територіальними органами центрального органу виконавчої влади, що реалізує
державну політику в сфері зайнятості населення та трудової міграції, на
договірних засадах із безробітними, роботодавцями, навчальними закладами в
порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну
політику в сфері зайнятості населення та трудової міграції.
Роботодавці – замовники кадрів беруть участь у визначенні
змісту навчання, кваліфікаційній атестації безробітних, надають робочі місця
для їх виробничого навчання, виробничої практики або стажування.
За безробітним, який проходить професійне навчання за
направленням територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що
реалізує державну політику в сфері зайнятості населення та трудової міграції,
зберігається виплата допомоги по безробіттю в розмірах і в строки, що
встановлені відповідно до законодавства.
Безробітні можуть підтвердити результати неформального
професійного навчання за робітничими професіями за направленням територіальних
органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику
в сфері зайнятості населення та трудової міграції, у порядку, визначеному
Кабінетом Міністрів України.
Прокурорський захист малозабезпечених
Чи має право прокуратура захищати інтереси малозабезпечених
осіб похилого віку в суді?
Відповідно до ст. 36-1 ЗУ «Про прокуратуру» представництво
прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні
прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на
захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених
законом.
Підставою представництва в суді інтересів громадянина є його
неспроможність через фізичний стан, недосягнення повноліття, похилий вік,
недієздатність або обмежену дієздатність самостійно захистити свої порушені чи
оспорювані права або реалізувати процесуальні повноваження. Наявність таких
підстав має бути підтверджена прокурором шляхом надання суду відповідних доказів.
Підставою представництва в суді інтересів держави є наявність порушень або
загрози порушень інтересів держави.
Представництво інтересів громадянина або держави
здійснюється прокурором також на підставі заподіяння громадянину або державі
шкоди внаслідок вчинення кримінального правопорушення чи іншого суспільно
небезпечного діяння, передбаченого законом про кримінальну відповідальність.
Відпустка через півроку
Пропрацював 6 місяців після відпустки, й от тепер мене
знову відправляють у відпустку. Чи правомірно це?
Згідно із ст. 10 ЗУ «Про відпустки» щорічні відпустки за
другий та наступні роки роботи можуть бути надані працівникові в будь-який час
відповідного робочого року.
Черговість надання відпусток визначається графіками,
затвердженими власником або уповноваженим ним органом за погодженням з
виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим
представником) чи іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом
органом, і доводиться до відома всіх працівників. При складанні графіків
ураховуються інтереси виробництва, особисті інтереси працівників та можливості
для їх відпочинку.
Конкретний період надання щорічних відпусток у межах,
установлених графіком, узгоджується між працівником і власником або
уповноваженим ним органом, який зобов’язаний письмово повідомити працівника
про дату початку відпустки не пізніше, ніж за два тижні до встановленого
графіком терміну.
Надбавка за вислугу років
Чи має право керівник структурного підрозділу районної
ради, пропрацювавши 5 років, на надбавку за вислугу років? Який нормативно-правовий
акт це передбачає?
Порядок упорядкування структури й умов оплати праці
працівників апарату органів виконавчої влади, прокуратури, судів та інших
органів викладено в Постанові Кабінету Міністрів України від 9 березня
2006 року № 268.
Так, умови оплати праці посадових осіб місцевого
самоврядування визначаються органом місцевого самоврядування виходячи з умов
оплати праці, встановлених для державних службовців відповідних категорій і
схем посадових окладів згідно з додатками 48–54 і 57.
Відповідно до ч. 3 постанови виплати працівникам органів,
зазначених у пункті 1 цієї постанови, здійснюються за:
1) надбавку за знання та використання в роботі іноземної
мови: однієї європейської – в розмірі 10, однієї східної, угро-фінської або
африканської – 15, двох і більше мов – 25% посадового окладу;
2) доплату за науковий ступінь кандидата або доктора наук з
відповідної спеціальності – в розмірі відповідно 5 і 10% посадового окладу;
3) надбавку за почесне звання «заслужений» – у розмірі 5%
посадового окладу. Доплата за науковий ступінь та надбавка за почесне звання
виплачуються працівникам, якщо їхня діяльність збігається за профілем з
науковим ступенем або почесним званням;
4) надбавку за вислугу років державним службовцям та
посадовим особам місцевого самоврядування у відсотках до посадового окладу з
урахуванням надбавки за ранг і залежно від стажу державної служби, служби в
органах місцевого самоврядування в таких розмірах: понад 3 роки – 10, понад 5
років – 15, понад 10 років – 20, понад 15 років – 25, понад 20 років – 30,
понад 25 років – 40%.
21.03.2014
|