Організація громадських та інших робіт тимчасового характеру
Як проводиться організація громадських та інших робіт
тимчасового характеру, і хто здійснює їх фінансування?
Відповідно до ст. 31 Закону України «Про зайнятість
населення», громадські роботи є видом суспільно корисних оплачуваних робіт в
інтересах територіальної громади, які організовуються для додаткового
стимулювання мотивації до праці, матеріальної підтримки безробітних та інших
категорій осіб і виконуються ними на добровільних засадах.
Громадські роботи, що відповідають потребам певної
територіальної громади або задовольняють суспільні потреби територіальних
громад, організовуються місцевими державними адміністраціями, виконавчими комітетами
сільських, селищних, міських рад за участю територіальних органів центрального
органу виконавчої влади, що реалізує державну політику в сфері зайнятості
населення та трудової міграції, на договірних засадах.
Порядок організації громадських та інших робіт тимчасового
характеру затверджує Кабінет Міністрів України. Види громадських робіт визначаються
місцевими державними адміністраціями, виконавчими комітетами сільських,
селищних, міських рад за такими критеріями:
1) мають тимчасовий характер і для їх організації не
можуть бути використані постійні робочі місця та вакансії;
2) можуть виконуватися на умовах неповного робочого дня;
3) мають економічну, соціальну та екологічну користь для
регіону;
4) надають можливість тимчасового працевлаштування
безробітних на роботи, що не потребують додаткової спеціальної, освітньої та
кваліфікаційної підготовки.
З особами, які беруть участь у громадських роботах,
укладаються на строк, що сумарно протягом року не може перевищувати 180
календарних днів, строкові трудові договори для працевлаштування на створені
тимчасові робочі місця.
На осіб, які беруть участь у громадських роботах,
поширюються державні соціальні гарантії, передбачені, зокрема, законодавством
про працю та зайнятість населення і загальнообов’язкове державне соціальне
страхування. Оплата праці таких осіб здійснюється за фактично виконану роботу
в розмірі, що не може бути меншим, ніж мінімальний розмір заробітної плати,
та відповідно до положень угоди.
Фінансування організації громадських робіт здійснюється за
рахунок коштів місцевих бюджетів, роботодавців та інших не заборонених законодавством
джерел. У разі залучення зареєстрованих безробітних до громадських робіт фінансування
організації таких робіт здійснюється пропорційно рівними частинами за рахунок
коштів місцевих бюджетів та Фонду загальнообов’язкового державного соціального
страхування України на випадок безробіття.
У разі втрати частини заробітної плати внаслідок вимушеного
скорочення до 50% передбаченої законодавством тривалості робочого часу в
зв’язку із зупиненням (скороченням) виробництва продукції працівники мають
право без припинення трудових відносин на участь у громадських роботах, у тому
числі тих, що оплачуються за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного
соціального страхування України на випадок безробіття, у межах строку
зупинення (скорочення) виробництва.
Для додаткового стимулювання мотивації до праці та
матеріальної підтримки безробітних та інших категорій осіб роботодавцями
організовуються строком до шести місяців роботи, що носять тимчасовий характер.
Для організації таких видів робіт тимчасового характеру не можуть бути
використані постійні робочі місця та вакансії. З безробітними, які залучаються
до виконання робіт тимчасового характеру, укладаються трудові договори на
строк, що сумарно протягом року не може перевищувати 180 календарних днів.
Фінансування організації робіт тимчасового характеру здійснюється за рахунок
коштів роботодавців та інших не заборонених законодавством джерел.
Безробітним, які брали участь у виконанні громадських або
інших робіт тимчасового характеру, після виконання таких робіт продовжується
виплата допомоги по безробіттю у розмірах і в строки, встановлені
законодавством.
Порядок організації громадських та інших робіт тимчасового
характеру затверджує Кабінет Міністрів України.
Пільги молодим працівникам у сільській місцевості
Після закінчення навчання у медичному виші працюватиму лікарем
у селі. Які пільги передбачені державою молодим працівникам, які трудяться в
сільській місцевості?
Відповідно до ст. 28 Закону України «Про зайнятість
населення», з метою залучення до роботи за відповідною професією
(спеціальністю) в селах і селищах молодому працівникові, який уклав трудовий
договір на строк не менше трьох років з підприємствами, установами та
організаціями, що розташовані в таких населених пунктах, надається житло на
строк його роботи й одноразова адресна допомога в десятикратному розмірі
мінімальної заробітної плати за рахунок коштів Державного бюджету України в
порядку та за переліком професій (спеціальностей), затверджених Кабінетом
Міністрів України. У разі якщо молодий працівник пропрацює в такому населеному
пункті не менше десяти років, житло передається йому у власність.
Дисциплінарна відповідальність працівника
Що таке дисциплінарна відповідальність, і до кого вона
застосовується?
Дисциплінарна відповідальність настає в разі вчинення
працівником дисциплінарного проступку. Дисциплінарним проступком визнається
неповне невиконання або неналежне виконання працівником покладених на нього
законодавством про працю, колективним і трудовим договорами трудових
обов’язків.
Безпосередні обов’язки працівників закріплені в ст. 139 Кодексу
законів про працю (КЗпП) та правилах внутрішнього трудового розпорядку. Саме за
невиконання або неналежне виконання працівником з його вини трудових
обов’язків може настати дисциплінарна відповідальність.
Дисциплінарна відповідальність може бути загальною і
спеціальною. Загальна настає на підставі норм КЗпП і правил внутрішнього
трудового розпорядку. Вона поширюється на переважну більшість працівників,
включаючи сезонних і тимчасових, на яких не поширюється дія статутів і положень
про дисципліну та інших спеціальних положень. Навіть у тих галузях народного
господарства, де діють статути чи положення про дисципліну, значна частина
працівників несе загальну дисциплінарну відповідальність. Під відповідальність
за статутами і положеннями підпадають лише ті працівники, які безпосередньо
зайняті основною експлуатаційною діяльністю даного підприємства. Перелік
працівників, що підпадають під дію того чи іншого статуту або положення, досить
часто міститься в самих статутах і положеннях.
Спеціальну дисциплінарну відповідальність несуть
працівники, на яких поширюється дія статутів і положень про дисципліну. Вони
визначають сферу їх дії, загальні обов’язки відповідних працівників, заходи
дисциплінарного стягнення і коло осіб, які можуть їх застосувати, порядок
накладення і оскарження стягнень.
Статути і положення про дисципліну в Україні діють в усіх
організаціях транспорту (крім автомобільного) і зв’язку. Так, Положення про
дисципліну працівників залізничного транспорту затверджене постановою Кабінету
Міністрів України від 26 січня 1993 р. № 55 за погодженням з Радою профспілки
залізничників і транспортних будівельників України. Статут про дисципліну
працівників зв’язку затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30
липня 1996 р. № 877.
Щодо окремих категорій працівників, наділених особливими
службовими повноваженнями, діють спеціальні положення про дисципліну. До
таких категорій належать судді, прокурори, слідчі.
09.02.2014
|