« на головну 28.12.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1264)
05
Грудень
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Юридична сторінка

Як працює виборний профспілковий орган первинки?

Як працює виборний профспілковий орган первинки?

Які повноваження має виборний профспілко­вий орган первинної профспілкової органі­зації на підприємстві, в установі, організації?

Відповідно до статті 38 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяль­ності» (далі – Закон) ви­борний профспілковий орган первинної проф­спілкової організації на підприємстві, в установі або організації здійснює таку діяльність:

1) укладає та контролює виконання колективного трудового договору, зві­тує про його виконання на загальних зборах тру­дового колективу, зверта­ється з вимогою до відпо­відних органів про при­тягнення до відповідаль­ності посадових осіб за невиконання умов колек­тивного договору;

2) разом із роботодавцем вирішує питання запрова­дження, перегляду та змі­ни норм праці;

3) разом із роботодавцем вирішує питання оплати праці працівників під­приємства, форм і систем оплати праці, розцінок, тарифних сіток, схем по­садових окладів, умов за­провадження та розмірів надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних чи компен­саційних виплат;

4) разом із роботодавцем вирішує питання робочо­го часу й часу відпочин­ку, погоджує графіки змінності та надання від­пусток, запровадження підсумованого обліку ро­бочого часу, дає дозвіл на проведення надурочних робіт, робіт у вихідні дні тощо;

5) разом із роботодавцем вирішує питання соціаль­ного розвитку підприєм­ства, поліпшення умов праці, матеріально-побутового, медичного обслуговування праців­ників;

6) бере участь у вирішенні соціально-економічних питань, визначенні та за­твердженні переліку й на­дання працівникам соці­альних пільг;

7) бере участь у розро­бленні правил внутріш­нього трудового розпо­рядку підприємства, уста­нови або організації;

8) представляє інтереси працівників за їх дору­ченням при розгляді тру­дових індивідуальних спорів та у колективному трудовому спорі, сприяє його вирішенню;

9) ухвалює рішення про вимогу до роботодавця розірвати трудовий дого­вір (контракт) із керівни­ком підприємства, уста­нови, організації, якщо він порушує цей Закон, законодавство про працю, ухиляється від участі у переговорах щодо укла­дення або зміни колек­тивного договору, не ви­конує зобов’язань за ко­лективним договором, до­пускає інші порушення законодавства про колек­тивні договори;

10) дає згоду або відмов­ляє у видачі згоди на розі­рвання трудового догово­ру з ініціативи роботодав­ця з працівником, який є членом діючої на підпри­ємстві, в установі, органі­зації профспілки, у ви­падках, передбачених за­коном;

11) бере участь у розсліду­ванні нещасних випадків, професійних захворю­вань та аварій, роботі ко­місії з питань охорони праці;

12) здійснює громадський контроль за виконанням роботодавцем законодав­ства про працю та про охорону праці, за забезпе­ченням на підприємстві, в установі або організації безпечних та нешкідли­вих умов праці, виробни­чої санітарії, правильним застосуванням установле­них умов оплати праці, вимагає усунення виявле­них недоліків;

13) здійснює контроль за підготовкою та поданням роботодавцем докумен­тів, потрібних для при­значення пенсій праців­никам і членам їхніх сімей;

14) здійснює контроль за наданням пенсіонерам та інвалідам, які до виходу на пенсію працювали на підприємстві, в установі або організації, права ко­ристування на рівні з його працівниками наяв­ними можливостями щодо медичного обслуго­вування, забезпечення житлом, путівками до оздоровчих і профілак­тичних закладів та інши­ми соціальними послуга­ми згідно із статутом під­приємства, установи або організації та колектив­ним договором;

15) представляє інтереси застрахованих осіб комі­сії із соціального страху­вання, направляє праців­ників на умовах, передба­чених колективним дого­вором або угодою, до са­наторіїв, профілакторіїв і будинків відпочинку, ту­ристичних комплексів, баз та оздоровчих закла­дів, перевіряє організа­цію медичного обслугову­вання працівників і чле­нів їхніх сімей;

16) разом із роботодавцем відповідно до колектив­ного договору визначає розмір коштів, що будуть спрямовані на будівни­цтво, реконструкцію, утримання житла, здій­снює облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов, розподі­ляє у встановленому зако­нодавством порядку жилу площу в будинках, збудованих за кошти або за участю підприємства, установи, організації, а також жилу площу, яка надається власникові у розпорядження в інших будинках, контролює житлово-побутове обслу­говування працівників;

17) представляє інтереси працівників підприємства-боржника під час процедури бан­крутства.

Виборні органи профспіл­кової організації, що ді­ють на підприємстві, в установі або організації, мають також інші права, передбачені законодав­ством України.

 

Правовий статус ревізійної комісії профорганізації

Чи є ревізійна комі­сія профспілкової організації вибор­ним органом? Який вона має правовий ста­тус і чи поширюються на членів цієї комісії гаран­тії, передбачені статтею 252 Кодексу законів про працю України?

Контрольно-ревізійна ко­місія профорганізації не є виборним профспілко­вим органом, тож на її членів дія статті 252 КЗпПУ не поширюється. Комісія створюється від­повідно до статуту проф­спілки для контролю за діяльністю виборного профоргану, тобто проф­спілкового комітету.

До складу комісії мо­жуть обиратися члени профспілки, які мають достатню практичну під­готовку для проведення ревізій і перевірок діяль­ності профспілкового ор­гану, виконання ним бю­джетів та кошторисів.

Контрольно-ревізійна ко­місія обирається на профспілкових зборах на той самий строк повнова­жень, що й профспілко­вий комітет, та діє на громадських засадах.

Повноваження членів ко­місії визначаються ста­тутом профспілки та окремим положенням, у якому передбачається порядок її діяльності.

Департамент правового захисту апарату ФПУ

 

Первинна, міська чи регіональна?

Які нормативні акти визначають статус професійних спілок та їх незалежність?

Відповідно до статті 11 ЗУ «Про профспіл­ки…» для представництва й захисту прав та інтересів членів профспілок на відпо­відному рівні договірного регулювання трудових і соціально-економічних відно­син профспілки, організації профспілок можуть мати статус первинних, місцевих, обласних, регіональних, республікан­ських, всеукраїнських.

Статус первинних мають профспілки чи організації профспілки, які діють на під­приємстві, установі, організації, навчаль­ному закладі або об’єднують членів проф­спілки, які забезпечують себе роботою са­мостійно чи працюють на різних підпри­ємствах, в установах, організаціях або у фізичних осіб.

Статус місцевих мають профспілки, які об’єднують не менш як дві первинні проф­спілкові організації, що діють на різних підприємствах, в установах, організаціях однієї адміністративно-територіальної одиниці (міста, району в місті, району, села, селища).

Статус обласних мають профспілки, орга­нізації яких є в більшості адміністративно-територіальних одиниць однієї об­ласті, міст Києва, Севастополя, де розта­шовані підприємства, установи або орга­нізації певної галузі.

Статус регіональних мають профспілки, організації яких діють у більшості адміністративно-територіальних одиниць двох або більше областей.

Статус всеукраїнських профспілок визна­чається за однією з таких ознак:

1) наявність організації профспілки в більшості адміністративно-територіальних одиниць України, визначених частиною 2 статті 113 Конституції України;

2) наявність організації профспілки в більшості тих адміністративно-територіальних одиниць України, де роз­ташовані підприємства, установи або ор­ганізації певної галузі.

Статус республіканських профспілок Ав­тономної Республіки Крим визначається за ознаками всеукраїнських профспілок стосовно території Автономної Республі­ки Крим.

Всеукраїнські профспілки можуть без спе­ціального дозволу використовувати у сво­єму найменуванні слово «Україна» та по­хідні від нього

Відповідно до статті 12 ЗУ «Про профспіл­ки…» професійні спілки, їх об’єднання у своїй діяльності незалежні від органів державної влади та органів місцевого са­моврядування, роботодавців, інших гро­мадських організацій, політичних партій, їм непідзвітні і не підконтрольні.

Профспілки самостійно організовують свою діяльність, проводять збори, конфе­ренції, з’їзди, засідання утворених ними органів, інші заходи, які не суперечать за­конодавству.

Забороняється втручання органів держав­ної влади, органів місцевого самовряду­вання, їхніх посадових осіб, роботодавців, їхніх об’єднань у статутну діяльність проф­спілок, їх організацій та об’єднань.

 

03.12.2013



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

26.12.2024 18:21

17.12.2024 21:58

17.12.2024 21:57

25.11.2024 20:08

25.11.2024 20:07

25.11.2024 20:06

25.11.2024 19:49

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання