« на головну 24.11.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1261)
24
Жовтень
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Юридична сторінка

Хто гальмує легалізацію первинок?

Хто гальмує легалізацію первинок?

 До Федерації профспілок Украї­ни звертаються членські організа­ції стосовно порядку повідомної легалізації організацій профспілок (первинних профспіл­кових організацій), які діють на підставі стату­тів всеукраїнських або іншого статусу профспілок.

Порядок легалізації профспілок визначений статтею 16 Закону Украї­ни «Про професійні спіл­ки, їх права та гарантії діяльності» (Закон про профспілки), відповідно до якої профспілки, їх об’єднання легалізують­ся шляхом повідомлення на відповідність заявле­ному статусу. При цьому для легалізації профспі­лок, об’єднань профспі­лок їх засновники або ке­рівники виборних орга­нів подають заяви. До за­яви додають статут (по­ложення), протокол з’їзду, конференції, уста­новчих або загальних зборів членів профспіл­ки з рішенням про його затвердження, відомості про виборні органи, наяв­ність організацій проф­спілки у відповідних адміністративно-територіальних одини­цях, про засновників об’єднань.

Що стосується організа­цій всеукраїнської проф­спілки чи профспілки ін­шого статусу, то їх ста­тус визначається стату­том цієї профспілки.

Так, відповідно до части­ни сьомої статті 16 Зако­ну про профспілки про належність до певної профспілки організації, які діють на підставі ста­туту цієї профспілки, надсилають легалізую­чому органу за місцем свого знаходження пові­домлення із посиланням на свідоцтво про легалі­зацію профспілки, на підставі якого їх вносять до Реєстру громадських об’єднань.

Проте на місцях реєстра­ційні служби територі­альних органів Мін’юсту під час проходження про­цедури повідомної лега­лізації вимагають від первинних профспілко­вих організацій подання додаткових документів, не передбачених Зако­ном України про проф­спілки. Так, пропонуєть­ся подати копію статуту профспілки, завірену но­таріально; копію свідо­цтва про легалізацію профспілки тощо.

Враховуючи зазначене та у зв’язку із наявністю неоднозначних вимог ре­єстраційних служб тери­торіальних органів Мін’юсту стосовно на­дання додаткового пере­ліку документів для по­відомної легалізації ор­ганізацій профспілок (зо­крема первинних проф­спілкових організацій), в. о. Голови Федерації профспілок України Гри­горій Осовий звернувся з листом до Державної реє­страційної служби Украї­ни, в якому просить для однакового застосування законодавства про лега­лізацію організацій профспілок надати тери­торіальним органам офі­ційне роз’яснення щодо переліку необхідних до­кументів для такої лега­лізації відповідно до чинного законодавства.

Нещодавно до ФПУ на­дійшов лист-відповідь від Державної реєстра­ційної служби України, в якому повідомляється:

«Державна реєстраційна служба України розгля­нула лист від Федерації профспілок України щодо процедури легалі­зації первинних проф­спілкових організацій, які повідомляють про на­лежність до певної проф­спілки організації, які ді­ють на підставі статуту цієї профспілки (Лист), та повідомляє.

Статтею Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії ді­яльності» (Закон), зокре­ма, встановлено, що профспілки легалізують­ся шляхом повідомлення на відповідність заявле­ному статусу. Про належ­ність до певної профспіл­ки організації, які діють на підставі статуту цієї профспілки, надсилають легалізуючому органу за місцем свого знаходжен­ня повідомлення із поси­ланням на свідоцтво про легалізацію профспілки, на підставі якого вони включаються до реєстру об’єднань громадян.

Подання інших докумен­тів Законом не передбачено.

Копії Листа були наді­слані начальникам реє­страційних служб Голов­ного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в об­ластях, містах Києві та Севастополі для враху­вання у подальшій робо­ті та нагадування про не­ухильне дотримання норм чинного законодав­ства під час прийняття рішень реєструючими органами».

 

 

 Відшкодування збитків унаслідок профзахворювання

Чи має перевагу акт за формою H-5 над актом за фор­мою Н-1 під час розслідування гострих професійних захворю­вань? Чи можна отри­мати відшкодування шкоди внаслідок го­строго захворювання за наявності акта за формою Н-1 та відсут­ності акта за формою H-5?

 Відповідно до п. 47 По­рядку розслідування та обліку нещасних випад­ків, профзахворювань і аварій на виробництві (Порядку), за результата­ми проведення спеціаль­ного розслідування скла­дають акт за формою Н-5 і акт про нещасний випа­док, пов’язаний з вироб­ництвом, за формою Н-1 (у разі коли нещасний ви­падок визнано таким, що пов’язаний із виробни­цтвом), картку за фор­мою П-5 (у разі виявлен­ня гострого профзахво­рювання (отруєння)) сто­совно кожного потерпі­лого, а також інші мате­ріали спеціального роз­слідування, зазначені у пунктах 50 і 51 Порядку.

Враховуючи, що в акті за формою Н-5 зазначається висновок комісії щодо визнання (невизнання) нещасного випадку пов’язаним чи непов’язаним з виробни­цтвом, то можна вважа­ти, що він є пріоритет­ним над актом за фор­мою Н-1.

Для розгляду справ про страхові виплати до Фон­ду соцстрахування від нещасних випадків пода­ють акт розслідування нещасного випадку або акт розслідування проф­захворювання за встанов­леними формами та (або) висновок МСЕК про сту­пінь втрати професійної працездатності застрахо­ваного відповідно до ст. 35 ЗУ «Про загальнообов’язкове державне со­ціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професій­ного захворювання, які спричинили втрату пра­цездатності».

Департамент охорони праці апарату ФПУ

 

Як правильно оформити нещасний випадок?

Які записи вносяться до розділів «Причини настання нещасного випад­ку» та «Заходи щодо усунення причин настання нещасного випадку» актів за формою Н-5 та Н-1 (у разі неотримання протягом місяця від відповідних органів відомостей про обставини й причини ка­тастрофи, аварії та пригоди (події) на транспорті та осіб, які допустили пору­шення вимог законодавства)?

 Нещасні випадки, що сталися під час пе­ребування в рейсі внаслідок катастрофи, аварії чи пригоди (події) на транспорті, розслідуються відповідно до Порядку про­ведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захво­рювань і аварій на виробництві з викорис­танням матеріалів розслідування такої катастрофи, аварії чи пригоди (події) на транспорті, підготовлених відповідними органами.

Дії комісії визначені у пункті 31 Порядку проведення розслідування та ведення об­ліку нещасних випадків, професійних за­хворювань і аварій на виробництві.

У разі якщо відповідні органи протягом місяця з моменту катастрофи, аварії чи пригоди (події) на транспорті не надали необхідні матеріали, комісія складає акти за формою Н-5 і Н-1 (якщо нещасний випа­док визнано таким, що пов’язаний із ви­робництвом).

Акт за формою Н-1 (якщо нещасний випа­док визнано таким, що пов’язаний із ви­робництвом) на кожного потерпілого під час перебування в рейсі внаслідок ката­строфи, аварії та пригоди (події) на тран­спорті, що користувався транспортним за­собом, але не причетний до керування, складається без використання зазначених матеріалів.

Отже, в актах форми Н-5 та Н-1 у розділах «Причини настання нещасного випадку» зазначається найменування органу, який проводить розслідування катастрофи, аварії чи пригоди (події) на транспорті, а в розділах «Заходи щодо усунення причин настання нещасного випадку (аварії)» та «Особи, які допустили порушення вимог законодавства» вчиняється запис: «Буде розроблено та зазначено після надходжен­ня відомостей від відповідного органу».

Департамент охорони праці апарату ФПУ

26.07.2013



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

10.10.2024 22:03

08.09.2024 21:09

23.08.2024 22:29

23.08.2024 22:00

10.07.2024 21:02

08.07.2024 20:16

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання