Як відбувається
процедура взяття на облік фізичних осіб – підприємців органами Державної
податкової служби України?
Взяття на облік фізичних осіб – підприємців в органах
ДПС, згідно зі ст. 65 Податкового кодексу України, здійснюється за місцем держреєстрації
на підставі відомостей із реєстраційної картки, наданих держреєстратором згідно
із ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців».
Підприємці, умовою ведення незалежної професійної
діяльності яких, згідно із законом, є держреєстрація такої діяльності у
відповідному уповноваженому органі та отримання свідоцтва про реєстрацію чи
іншого документа (дозволу, сертифіката тощо), що підтверджує право фізичної
особи на ведення незалежної професійної діяльності, протягом 10 к. д. після такої
реєстрації зобов’язані стати на облік в органах ДПС за місцем постійного
проживання.
Облік самозайнятих осіб здійснюється шляхом внесення до
Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – Держреєстр)
записів про держреєстрацію або припинення підприємницької діяльності, незалежної
професійної діяльності, перереєстрацію, взяття або зняття з обліку, внесення
змін даних стосовно самозайнятої особи, а також вчинення інших дій, які передбачені
Порядком обліку платників податків, зборів.
Для взяття на облік фіз-особа повинна особисто подати заяву
та документи (надіслати рекомендованим листом з описом вкладених документів)
або через уповноважену особу до органів ДПС за місцем постійного проживання.
Органи ДПС можуть відмовити у розгляді документів у разі:
– наявності обмежень на провадження незалежної професійної
діяльності;
– якщо документи подані не за належним місцем обліку;
– якщо документи не відповідають встановленим вимогам,
подані не в повному обсязі або відомості, що зазначені в них, різняться;
– якщо фізична особа вже стоїть на обліку як самозайнята
особа;
– неподання свідоцтва про реєстрацію чи іншого документа
(дозволу, сертифіката тощо), що підтверджує право фізосо-би на провадження
незалежної професійної діяльності.
Довідка про взяття на облік платника податків видається
(надсилається) в органах ДПС фізичній особі – підприємцю наступного робочого
дня із дня взяття на облік. Видача та її заміна здійснюються безплатно.
Довідка втрачає чинність у разі змін даних про фізичну
особу, які зазначені у документі, та підлягає заміні в органах ДПС.
Самозайняті особи зобов’язані подавати до органів ДПС за
місцем обліку відомості про зміну облікових даних упродовж місяця із дня їх
виникнення.
Зміни до відомостей про самозайняту особу, які містяться у
Держреєстрі, набувають чинності із дня внесення відповідного запису до
реєстру.
Внесення до Держреєстру запису про припинення
підприємницької діяльності підприємця чи незалежної професійної діяльності
фізичної особи здійснюється у разі:
– визнання фізичної особи недієздатною або обмеження її
цивільної дієздатності – із дати набуття законної сили відповідним рішенням
суду;
– смерті фізичної особи, у тому числі оголошення такої особи
померлою, що підтверджується свідоцтвом про смерть, а також визнання фізичної
особи безвісно відсутньою, що підтверджується судовим рішенням;
– внесення до Єдиного держреєстру юридичних і фізичних осіб
– підприємців запису про припинення підприємницької діяльності підприємця –
із дати реєстрації припинення підприємницької діяльності;
– реєстрації припинення незалежної професійної діяльності
фізособи у відповідному уповноваженому органі – із дати реєстрації;
– завершення строку дії свідоцтва про реєстрацію чи іншого
документа (дозвіл, сертифікат тощо), – із дати закінчення такого строку;
– заборони судом провадити особі підприємницьку діяльність
або незалежну професійну діяльність – із дати набуття законної сили
відповідним рішенням суду, якщо інше не визначене судом;
– наявності обмежень права на провадження підприємницької
діяльності або незалежної професійної діяльності, які встановлені
законодавством, – із дати надходження відповідних документів до органів ДПС за
місцем обліку фізособи, якщо інше не встановлено законом чи рішенням суду;
– анулювання чи скасування, згідно із законодавством,
свідоцтва про реєстрацію чи іншого документа (дозволу, сертифіката тощо), що
підтверджує право фізособи на провадження підприємницької або незалежної професійної
діяльності, – із дати такого анулювання чи скасування.
Держреєстрація (реєстрація) припинення підприємницької чи
незалежної професійної діяльності фізособи або внесення до Держреєстру запису
про припинення діяльності не скасовує її зобов’язань, що виникли під час провадження
підприємницької чи незалежної професійної діяльності, та не змінює строків,
порядків виконання таких зобов’язань і застосування санкцій за їх невиконання.
Дублікат замість
оригіналу
Як можна відновити
зіпсований ідентифікаційний номер платника податку?
Відповідно до статей 63 та 70 глави 6 розділу II Податкового
кодексу України, статті 8 Закону України «Про державну податкову службу в
Україні» у разі втрати чи зіпсування документа про ідентифікаційний номер
громадянинові видається дублікат. Йому слід звернутися до органів державної
податкової служби із заявою про втрату оригіналу документа та зазначити обставини
втрати. На картці, яка видається замість втраченої, зазначається слово
«Дублікат».
Отже, щоб отримати дублікат картки про присвоєння
ідентифікаційного номера платника податку, необхідно звернутися із заявою про
втрату до органу Державної податкової служби за місцем проживання
(реєстрації).
Відпустка працівникам-студентам
Скільки днів додаткової відпустки мають
працівники-студенти та аспіранти, що навчаються у вищих навчальних закладах?
Згідно зі ст. 216 КЗпПУ додаткова оплачувана відпустка у
зв’язку з навчанням у вишах, навчальних закладах післядипломної освіти та
аспірантурі працівникам, які успішно навчаються без відриву від виробництва у
вишах із вечірньою та заочною формами навчання, надається:
1) на період настановних занять, виконання лабораторних
робіт, складання заліків та іспитів для тих, хто навчається на першому та
другому курсах у вишах:
– першого та другого рівнів акредитації з вечірньою формою
навчання – 10 календарних днів;
– третього та четвертого рівнів акредитації з вечірньою
формою навчання – 20 календарних днів;
– незалежно від рівня акредитації із заочною формою навчання
– 30 календарних днів;
2) на період настановних занять, виконання лабораторних
робіт, складання заліків та іспитів для тих, хто навчається на третьому і
наступних курсах у вишах:
– першого та другого рівнів акредитації з вечірньою формою
навчання – 20 календарних днів;
– третього та четвертого рівнів акредитації з вечірньою
формою навчання – 30 календарних днів;
– незалежно від рівня акредитації із заочною формою навчання
– 40 календарних днів;
3) на період складання державних іспитів у вишах незалежно
від рівня акредитації – 30 календарних днів;
4) на період підготовки та захисту дипломного проекту
(роботи) студентам, які навчаються у вишах із вечірньою та заочною формами
навчання І та ІІ рівнів акредитації, – два місяці, а у вишах ІІІ і ІV рівнів
акредитації – чотири місяці.
Тривалість додаткових оплачуваних відпусток працівникам,
які здобувають другу (наступну) вищу освіту за заочною (вечірньою) формою
навчання у навчальних закладах післядипломної освіти та вишах, що мають у
своєму підпорядкуванні підрозділи післядипломної освіти, визначається як для
осіб, які навчаються на третьому і наступних курсах вишу відповідного рівня
акредитації.
Працівникам, допущеним до складання вступних іспитів в
аспірантуру з відривом або без відриву від виробництва, для підготовки та
складання іспитів надається один раз на рік додаткова оплачувана відпустка з
розрахунку 10 к. д. на кожний іспит.
Для працівників, які навчаються у вишах із вечірньою та
заочною формами навчання, де навчальний процес має свої особливості,
законодавство може встановлювати іншу тривалість відпусток у зв’язку з навчанням.