Державна реєстрація новозбудованого об’єкта
Як правильно зареєструвати
право власності на новозбудований об’єкт нерухомого майна?
Іван ЛЕЩУК,
м. Сміла,
Черкаська обл.
Відповідно до ст. 4 Закону
України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»
(зі змінами та доповненнями) обов’язковій державній реєстрації підлягають речові
права та обтяження як на земельні ділянки, так і об’єкти нерухомого майна, розташовані
на них, зокрема право власності, право володіння, право користування (сервітут),
право користування (найму, оренди) будівлею або іншими капітальними спорудами,
їх окремими частинами, іпотека та інші речові права.
Для реєстрації права власності на новозбудований чи реконструйований
об’єкт нерухомого майна фізичній або юридичній особі необхідно надати до органу
державної реєстрації прав пакет документів:
– заяву встановленої форми;
– копію паспорта;
– копію реєстраційного номера облікової картки платника податку
згідно з Державним реєстром фізичних осіб – платників податків;
– квитанції;
– документи, що підтверджують виникнення права власності на
нерухоме майно (щодо реконструйованого нерухомого майна);
– документ, що містить технічну характеристику такого об’єкта
нерухомого майна і формується за результатами проведення його технічної інвентаризації;
– документ, що посвідчує речове право на земельну ділянку
(державний акт);
– завірену в установленому порядку копію примірника кадастрового
плану земельної ділянки на паперовому носії (крім випадків реконструкції квартири,
житлового або нежитлового приміщення);
– документ, що, згідно з вимогами законодавства, засвідчує відповідність
закінченого будівництвом об’єкта проектній документації, державним будівельним
нормам, стандартам і правилам (декларація про готовність об’єкта до експлуатації,
зареєстрована в установленому порядку Інструкцією (щодо об’єктів І–ІІІ категорії
складності), а також виданий на підставі акта готовності об’єкта до експлуатації
сертифікат (щодо об’єктів ІV і V категорії складності);
– документ, що підтверджує присвоєння об’єкту нерухомого майна
адреси;
– у разі подання документів довіреною особою їй потрібно пред’явити
документ, що посвідчує її особу, та документ, що підтверджує її повноваження.
Свідоцтво на підставі вищезазначених документів видається державним
реєстратором, який засвідчує його своєю печаткою та підписом. Державна реєстрація
прав (надання відмови в ній) проводиться в строк, що не перевищує 14 робочих
днів з моменту надходження до органу державної реєстрації прав заяви про таку реєстрацію,
після чого свідоцтво або витяг можна отримати особисто або рекомендованим листом.
Реєстрація права власності та інших речових прав проводиться за місцем розташування
об’єкта нерухомого майна в межах території, на якій діє відповідний орган державної
реєстрації.
Якщо в документі допущено
помилку
Отримавши свідоцтво про
право власності на нерухоме майно, я виявив кілька технічних помилок. Хто і як
їх має виправляти?
Михайло ФІЛОНЕНКО,
м.
Щорс, Чернігівська обл.
Відповідно до ст. 27 ЗУ
«Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» у разі виявлення
в свідоцтві про право власності на нерухоме майно та/або витязі з Державного реєстру
прав технічної помилки, допущеної державним реєстратором, зацікавлена особа письмово
повідомляє в п’ятиденний строк про це державного реєстратора, який перевіряє відповідність
відомостей Державного реєстру прав інформації, що міститься в заяві про державну
реєстрацію прав та/або їх обтяжень. Якщо факт невідповідності підтверджено, державний
реєстратор безоплатно виправляє допущену помилку в день надходження повідомлення.
Виправлення технічної помилки в записах Державного реєстру прав, допущеної не
з вини державного реєстратора, здійснюється за плату.
У разі виявлення технічної помилки, допущеної у записах Державного
реєстру прав, державний реєстратор у п’ятиденний строк письмово повідомляє про
це зацікавленій особі. Така особа протягом п’яти робочих днів з дня отримання
повідомлення повинна звернутися до державного реєстратора із заявою про виправлення
помилки.
Якщо виправлення технічної помилки може завдати шкоди чи порушити
права та законні інтереси правонабувачів або третіх осіб, які використовували відповідні
реєстраційні записи, державний реєстратор у п’ятиденний строк письмово повідомляє
їм про таке виправлення.
Декретна відпустка для
бабусі
Я перебуваю у відпустці
по догляду за дитиною, якій виповнилося 2,5 року. Хочу на початку осені вийти на
роботу, а «декрет» оформити на бабусю. Чи можу я це зробити?
Надія ЧЕРЕДНИЧЕНКО,
м.
Київ
Консультує керівник проекту
ФПУ «Ти і право»
Анатолій Башловка
Відповідно до ст. 13 Закону України «Про державну допомогу сім’ям
з дітьми» право на допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного
віку має особа (один з батьків дитини, усиновлювач, опікун, бабуся, дідусь або
інший родич), яка фактично здійснює догляд за дитиною.
Частиною п’ятою ст. 14 вищезазначеного Закону передбачено,
що в разі виходу на роботу матері до закінчення строку догляду за дитиною в режимі
повного робочого часу відповідна допомога виплачується особі, яка продовжує доглядати
за дитиною до досягнення трирічного віку. Отже, в разі виходу матері на роботу
бабуся має повне право отримувати допомогу по догляду за дитиною.
Слід зазначити, що нарахування такої допомоги буде здійснюватися
лише за письмовою заявою та на підставі довідки матері дитини про те, що виплату
їй припинено. У заяві слід зазначити дату припинення даної виплати.
Якщо вам потрібна юридична
консультація, звертайтесь безкоштовно до фахівців проекту «Ти і право» за тел.:
0-800-21-22-23
(працює цілодобово).
17.10.2012
|