Служба в органах місцевого самоврядування
Хочу влаштуватися до міської ради на посаду службовця.
Які вимоги висуваються до рівня професійної компетенції кандидата, чи
існують певні обмеження щодо вступу на таку посаду та у якому законодавчому
акті їх визначено?
Володимир ЩЕРБАК,
м.
Житомир
Право на службу в
органах місцевого самоврядування та обмеження щодо вступу на таку службу
передбачені статтею 14 Закону України «Про службу в органах місцевого
самоврядування» (далі – Закону).
Право на службу в органах місцевого самоврядування з
урахуванням вимог щодо рівня професійної компетентності, напряму підготовки
(спеціальності) та обмежень, установлених цим Законом, має громадянин
України, якому виповнилося 18 років і який вільно володіє державною мовою,
незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань,
статі, етнічного та соціального походження, майново-го стану, місця
прожи-вання.
На службу в органах місцевого самоврядування не може бути
прийнята особа, яка:
1) за рішенням суду визнана недієздатною;
2) має судимість за вчинення умисного злочину, якщо така
судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку;
3) відповідно до вироку суду позбавлена права обіймати
певні посади або займатися певною діяльністю;
4) піддавалася адміністративному стягненню за корупційне
правопорушення – протягом трьох років із дня набуття відповідним рішенням
суду законної сили (крім сільських, селищних, міських голів);
5) не є громадянином України.
Не допускається прийняття осіб на посади в органи місцевого
самоврядування, де вони матимуть у безпосередньому підпорядкуванні близьких
їм осіб або прямо їм підпорядковуватимуться.
Людина, яка вступає на службу в органи місцевого
самоврядування, зобов’язана до призначення на посаду вийти зі складу
виконавчого органу чи наглядової ради підприємства або організації, що мають
на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особа здійснює функції з
управління акціями (частками, паями), що належать державі або територіальній
громаді, та представляє інтереси держави або територіальної громади в раді
товариства (спостережній раді), ревізійній комісії господарського товариства),
припинити іншу оплачувану діяльність (окрім викладацької, наукової і творчої
діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики зі
спорту) або підприємницьку діяльність.
На службовця органів місцевого самоврядування поширюються
інші вимоги та обмеження, встановлені Законом України «Про засади запобігання
і протидії корупції».
Згідно зі статтею 15 Закону особа, яка претендує на
обіймання посади в органах місцевого самоврядування, якщо інше не передбачено
законом, повинна відповідати таким мінімальним загальним вимогам до
освітньо-кваліфікаційного рівня та досвіду роботи:
1) для посад підгруп II–5, III–5 – базова вища освіта або
середня освіта та стаж роботи не менш як два роки;
2) для посад підгрупи V–5 – середня освіта та стаж роботи не
менш як два роки;
3) для посад інших підгруп (окрім підгруп I–3, I–4, I–5) –
мінімальні загальні вимоги до освітньо-кваліфікаційного рівня та досвіду
роботи, передбачені для посад державної служби відповідних підгруп.
Вимоги до рівня професійної компетентності осіб, які
претендують на обіймання посад підгруп I–3, I–4, I–5, окрім посад сільського (селищного,
міського) голови, а також спеціальні вимоги до досвіду роботи, вимоги до
напряму підготовки (спеціальності) та інші вимоги до рівня професійної
компетентності встановлюються відповідною місцевою радою згідно із
затвердженими нею профілями професійної компетентності посад.
Спеціальні вимоги до досвіду роботи, вимоги до напряму
підготовки (спеціальності) та інші вимоги до рівня професійної компетентності
осіб, які претендують на обіймання посад підгруп II, III і V, встановлює голова
відповідної місцевої ради, сільський (селищний, міський) голова в порядку,
визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування й
реалізує державну політику у сфері державної служби.
Встановлені місцевою радою, головою відповідної місцевої
ради, сільським (селищним, міським) головою вимоги до рівня професійної компетентності
осіб, які претендують на обіймання посади службовця органів місцевого
самоврядування, можуть переглядатися не частіше ніж один раз на рік.
Присяга службовця
органів
місцевого самоврядування
«Усвідомлюючи свою високу відповідальність, урочисто
присягаю, що буду вірно служити громаді та Українському народові, неухильно
дотримуватися Конституції та законів України, втілювати їх у життя, охороняти
права, свободи й законні інтереси громадян, сумлінно виконувати свої службові
обов’язки».
Ради
працюють за
рахунок
держбюджету
Хто фінансує здійснення
органами місцевого самоврядування делегованих їм повноважень органів виконавчої
влади та виконання рішень органів державної влади?
Галина ДРОБОТЮК,
м.
Бердянськ,
Запорізька обл.
Згідно зі статтею 67 ЗУ «Про місцеве самоврядування України»
держава фінансує здійснення органами місцевого самоврядування покладених на них
повноважень органів виконавчої влади у повному обсязі за рахунок закріплення за
відповідними місцевими бюджетами джерел доходів бюджету, надання трансфертів із
державного бюджету, а також передання органам місцевого самоврядування відповідних
об’єктів державної власності.
На виконання рішень органів державної влади, які потребують
додаткових видатків, органам місцевого самоврядування обов’язково виділяються додаткові
фінансові ресурси.
Такі рішення органи місцевого самоврядування виконують у межах
виділених їм фінансових коштів. Витрати, які виникли внаслідок рішень органів дер-жавної
влади і попередньо не були забезпечені відповідними фінансовими ресурсами, компенсуються
державою.
Права
та
обов’язки
сільського
голови
Яке законодавство визначає права й обов’язки сільського голови
та які гарантії на нього поширюються?
Валерій ГИРЩУК,
м.
Броди,
Львівська обл.
У статті 12 Закону України
«Про місцеве самоврядування в Україні» визначено права та обов’язки посадових осіб
територіальних громад, села, селища та міста.
Так, сільський (селищний, міський) голова є головною посадовою
особою територіальної громади відповідного села (добровільного об’єднання в територіальну
громаду мешканців кількох сіл), селища, міста.
Сільський (селищний, міський) голова обирається територіальною
громадою на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного
голосування в порядку, визначеному законом, і здійснює свої повноваження на постійній
основі. Строк повноважень сільського (селищного, міського) голови, обраного на чергових
місцевих виборах, визначає Конституція України.
Сільський (селищний, міський) голова очолює виконавчий комітет
відповідної сільської (селищної, міської) ради, головує на її засіданнях.
Він не може бути депутатом будь-якої ради, суміщати свою службову
діяльність з іншою посадою, у тому числі на громадських засадах займатися іншою
оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики,
інструкторської та суддівської практики зі спорту) або підприємницькою діяльністю.
На сільських (селищних, міських) голів поширюються повноваження
та гарантії депутатів рад, передбачені законом про статус депутатів рад, якщо інше
не встановлено законом.
Сторінку підготувала
Тетяна
РУБАН, «ПВ»
11.07.2012
Коментарі
#1 08.01.2017 13:33 добавил: Олена | додати коментарА юрист сільської ради є державним службовцем? Якщо він працює по цивільно-правво у договорі - то в штаті сілсьької ради повинна бути така посада "юрист"?
|
|
|