« на головну 16.07.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1253)
20
Червень
 
Інтерв’ю
 
СЕРГІЙ БИЗОВ: «МИ ПРАЦЮЄМО НАД ЗРОСТАННЯМ АВТОРИТЕТУ ПРОФСПІЛОК У СУСПІЛЬСТВІ»

СЕРГІЙ БИЗОВ: «МИ ПРАЦЮЄМО НАД ЗРОСТАННЯМ АВТОРИТЕТУ ПРОФСПІЛОК У СУСПІЛЬСТВІ»


РУБРИКИ


Передплата





Статті Юридична сторінка

Служба в органах місцевого самоврядування

Служба в органах місцевого самоврядування

Хочу вла­штувати­ся до місь­кої ради на посаду службовця. Які вимо­ги висуваються до рів­ня професійної компе­тенції кандидата, чи існують певні обме­ження щодо вступу на таку посаду та у якому законодавчому акті їх визначено?

Володимир ЩЕРБАК, м. Житомир

 Право на службу в органах міс­цевого само­врядування та обмеження щодо вступу на таку службу передбачені стат­тею 14 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядуван­ня» (далі – Закону).

Право на службу в ор­ганах місцевого самовря­дування з урахуванням вимог щодо рівня профе­сійної компетентності, напряму підготовки (спе­ціальності) та обмежень, установлених цим Зако­ном, має громадянин України, якому виповни­лося 18 років і який віль­но володіє державною мовою, незалежно від раси, кольору шкіри, по­літичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майново-го стану, місця прожи-вання.

На службу в органах місцевого самоврядуван­ня не може бути прийня­та особа, яка:

1) за рішенням суду визнана недієздатною;

2) має судимість за вчинення умисного зло­чину, якщо така суди­мість не погашена або не знята в установленому законом порядку;

3) відповідно до виро­ку суду позбавлена права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю;

4) піддавалася адміні­стративному стягненню за корупційне правопору­шення – протягом трьох років із дня набуття від­повідним рішенням суду законної сили (крім сіль­ських, селищних, місь­ких голів);

5) не є громадянином України.

Не допускається при­йняття осіб на посади в органи місцевого само­врядування, де вони ма­тимуть у безпосередньо­му підпорядкуванні близьких їм осіб або пря­мо їм підпорядковувати­муться.

Людина, яка вступає на службу в органи міс­цевого самоврядування, зобов’язана до призна­чення на посаду вийти зі складу виконавчого орга­ну чи наглядової ради підприємства або органі­зації, що мають на меті одержання прибутку (крім випадків, коли осо­ба здійснює функції з управління акціями (частками, паями), що на­лежать державі або тери­торіальній громаді, та представляє інтереси держави або територіаль­ної громади в раді това­риства (спостережній раді), ревізійній комісії господарського товари­ства), припинити іншу оплачувану діяльність (окрім викладацької, на­укової і творчої діяльнос­ті, медичної практики, інструкторської та суд­дівської практики зі спорту) або підприєм­ницьку діяльність.

На службовця органів місцевого самоврядуван­ня поширюються інші ви­моги та обмеження, вста­новлені Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції».

Згідно зі статтею 15 За­кону особа, яка претендує на обіймання посади в ор­ганах місцевого самовря­дування, якщо інше не передбачено законом, по­винна відповідати таким мінімальним загальним вимогам до освітньо-кваліфікаційного рівня та досвіду роботи:

1) для посад підгруп II–5, III–5 – базова вища освіта або середня освіта та стаж роботи не менш як два роки;

2) для посад підгрупи V–5 – середня освіта та стаж роботи не менш як два роки;

3) для посад інших під­груп (окрім підгруп I–3, I–4, I–5) – мінімальні загальні вимоги до освітньо-кваліфікаційного рівня та досвіду роботи, передбачені для посад державної служби відповідних під­груп.

Вимоги до рівня про­фесійної компетентності осіб, які претендують на обіймання посад підгруп I–3, I–4, I–5, окрім посад сільського (селищного, міського) голови, а також спеціальні вимоги до до­свіду роботи, вимоги до напряму підготовки (спе­ціальності) та інші вимо­ги до рівня професійної компетентності встанов­люються відповідною місцевою радою згідно із затвердженими нею про­філями професійної ком­петентності посад.

Спеціальні вимоги до досвіду роботи, вимоги до напряму підготовки (спеціальності) та інші вимоги до рівня профе­сійної компетентності осіб, які претендують на обіймання посад підгруп II, III і V, встановлює голо­ва відповідної місцевої ради, сільський (селищ­ний, міський) голова в по­рядку, визначеному цен­тральним органом вико­навчої влади, що забезпе­чує формування й реалі­зує державну політику у сфері державної служби.

Встановлені місцевою радою, головою відповід­ної місцевої ради, сіль­ським (селищним, місь­ким) головою вимоги до рівня професійної компе­тентності осіб, які пре­тендують на обіймання посади службовця орга­нів місцевого самовряду­вання, можуть перегляда­тися не частіше ніж один раз на рік.

 Присяга службовця органів місцевого самоврядування

«Усвідомлюючи свою високу відповідальність, урочисто присягаю, що буду вірно служити громаді та Українсько­му народові, неухильно дотримуватися Конституції та законів України, втілювати їх у життя, охороняти права, свободи й законні інтереси громадян, сумлінно викону­вати свої службові обов’язки».

 

 Ради працюють за рахунок держбюджету

 Хто фінансує здійснення органами місцевого самоврядування делегова­них їм повноважень органів виконав­чої влади та виконання рішень ор­ганів державної влади?

Галина ДРОБОТЮК, м. Бердянськ, Запорізька обл.

Згідно зі статтею 67 ЗУ «Про міс­цеве самоврядування України» держава фінансує здійснення органами місцевого самовряду­вання покладених на них пов­новажень органів виконавчої влади у повному обсязі за раху­нок закріплення за відповідни­ми місцевими бюджетами дже­рел доходів бюджету, надання трансфертів із державного бюд­жету, а також передання орга­нам місцевого самоврядування відповідних об’єктів державної власності.

На виконання рішень органів державної влади, які потребу­ють додаткових видатків, орга­нам місцевого самоврядування обов’язково виділяються додат­кові фінансові ресурси.

Такі рішення органи місцевого самоврядування виконують у межах виділених їм фінансових коштів. Витрати, які виникли внаслідок рішень органів дер-жавної влади і попередньо не були забезпечені відповідними фінансовими ресурсами, ком­пенсуються державою.

 

 Права та обов’язки  сільського голови

Яке законодавство визначає права й обов’язки сільського голови та які га­рантії на нього поширюються?

Валерій ГИРЩУК, м. Броди, Львівська обл.

 У статті 12 Закону України «Про місцеве самоврядування в Ук­раїні» визначено права та обов’язки посадових осіб тери­торіальних громад, села, сели­ща та міста.

Так, сільський (селищний, місь­кий) голова є головною посадо­вою особою територіальної гро­мади відповідного села (доб­ровільного об’єднання в тери­торіальну громаду мешканців кількох сіл), селища, міста.

Сільський (селищний, міський) голова обирається територіаль­ною громадою на основі загаль­ного, рівного, прямого виборчо­го права шляхом таємного голо­сування в порядку, визначено­му законом, і здійснює свої пов­новаження на постійній основі. Строк повноважень сільського (селищного, міського) голови, обраного на чергових місцевих виборах, визначає Конституція України.

Сільський (селищний, міський) голова очолює виконавчий ко­мітет відповідної сільської (се­лищної, міської) ради, головує на її засіданнях.

Він не може бути депутатом будь-якої ради, суміщати свою службову діяльність з іншою по­садою, у тому числі на громад­ських засадах займатися іншою оплачуваною (крім викладаць­кої, наукової і творчої діяль­ності, медичної практики, інс­трукторської та суддівської практики зі спорту) або підпри­ємницькою діяльністю.

На сільських (селищних, місь­ких) голів поширюються повно­важення та гарантії депутатів рад, передбачені законом про статус депутатів рад, якщо інше не встановлено законом.

 Сторінку підготувала Тетяна РУБАН, «ПВ»

11.07.2012



Коментарі

#1 08.01.2017 13:33 добавил: Олена | додати коментар

А юрист сільської ради є державним службовцем? Якщо він працює по цивільно-правво у договорі - то в штаті сілсьької ради повинна бути така посада "юрист"?

 
ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

10.07.2024 21:02

08.07.2024 20:16

08.05.2024 21:25

08.05.2024 21:01

05.04.2024 21:44

22.03.2024 19:35

15.03.2024 18:49

15.03.2024 18:46

10.02.2024 18:02

10.02.2024 18:01

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання