ДЕРЖАВА ПІДТРИМАЄ ПРОФСПІЛКОВІ ЗАКЛАДИ, ЩО ПРИХИСТИЛИ ВПО
Як раніше повідомляв Голова ФПУ Григорій Осовий, профспілкові суб’єкти
господарювання були відчинені для прихистку ВПО, людей, які постраждали і нині
потерпають від російської агресії.
ФПУ одразу відгукнулась на цю проблему та згуртувалась
в підтримці постраждалих, аби віднайти спроможність, матеріальні ресурси для надання
їм притулку. Таку допомогу з початку війни від профспілок вже отримали майже
300 тис. осіб. У профспілкових санаторіях і сьогодні щоденно перебувають понад
6 тис. людей, яким надається безкоштовно проживання і харчування. Для цього ФПУ
було залучено кошти міжнародних, у тому числі благодійних, організацій, профспілок
та ін.
ФПУ та створений на її базі Гуманітарний штаб
у березні, квітні та червні ц.р. звертались до Уряду з проханням розглянути питання
щодо залучення держави як інституції до підтримки ВПО. Особливо така нагальність
відчутна у зв’язку з підготовкою до осінньо-зимового періоду, коли з настанням холодів
потрібно буде не тільки надавати переселенцям приміщення, а й обігрівати їх. У
нинішніх умовах надвисоких цін на газ, зростання цін на електроенергію й інші комунальні
послуги без підтримки держави профспілкам дуже важко. Від Уряду ніхто не заперечував,
але водночас остаточних практичних рішень з цього приводу не було прийнято. У процесі
дискусій спільно з Мінсоцполітики, Мінекономіки, Міненерго, Нафтогазом надходили
позитивні сигнали, що їхні представники з розумінням ставляться до профспілкових
пропозицій, але потрібне урядове рішення, оскільки в даному випадку мають бути
задіяні компенсаційні механізми. І от нарешті, 16 вересня прийнято постанову Кабінету
Міністрів України №1045 про внесення змін до постанови КМУ від 11 березня 2022
року №261, яка стосується порядку й умов надання компенсації за спожиті комунальні
послуги під час розміщення ВПО в будівлях, приміщеннях об’єктів державної, комунальної
і (додано) приватної власності в період воєнного стану. Тепер під цю постанову
підпадають і профспілкові об’єкти.
ФПУ вважає це важливою перемогою. Йдеться про
те, що обсяг компенсації буде розраховуватись і включати витрати за спожиті послуги
з постачання теплової енергії та гарячої води, централізованого водопостачання
та централізованого водовідведення, вивезення побутових відходів, постачання і
розподілу природного газу, електричної енергії, інших видів енергоносіїв (дрова,
вугілля тощо). Отже, наразі в усіх закладах ФПУ, які безоплатно розміщують ВПО,
будуть узагальнювати відповідні витрати за комунальними послугами, виставляти свої
рахунки, які будуть оплачуватися з державного резерву, фонду КМУ за формулою
розрахунку цієї компенсації для державних та комунальних, а відтепер і приватних
суб’єктів господарювання. І такий розрахунок буде здійснюватись за посередництвом
місцевих державно-цивільних адміністрацій.
Що важливо: коли ФПУ проводила дискусії щодо
врахування пропозиції, то надавачі послуг з державних або комунальних структур
говорили, що підтримують профспілкові заклади, проте за умови 100% перебування
в них ВПО на безоплатній основі. Але ж разом з ВПО можуть перебувати люди, що
потребують лікування та оздоровлення, адже це основна функція таких закладів.
Профспілковим санаторіям також потрібно відновлювати свої ресурсні можливості
в надважких умовах, у яких наразі перебуває країна. Тож профспілки переконали
надавачів послуг у тому, що механізм компенсації має поширюватись не на об’єкт,
а на ту кількість людей, які там перебувають й отримують безоплатні послуги, відповідно
до кількості зайнятих ними ліжко
-
місць та виділених площ. Таким
чином, враховано частковість заповнення об’єктів ВПО. Держава надаватиме компенсації
за утримання ВПО для приватних суб’єктів господарювання з 1 вересня і до завершення
воєнного стану.
ФПУ вже довела зміст урядової постанови до своїх
приватних акціонерних товариств та інших господарюючих суб’єктів, членських організацій,
які мають взаємодіяти з органами місцевої влади для підтвердження об’єктивності
перебування ВПО, витрат на відповідні послуги. Щомісяця до 15 числа їм необхідно
буде подавати відповідні заявки на відшкодування витрат. Сподіваємось, що цей
механізм невідкладно запрацює, оскільки з настанням осінньо-зимового періоду вартість
енергоносіїв зростатиме, й без державної допомоги пройти його буде важко.
ПРЕС-ЦЕНТР
ФПУ
МІНІМАЛЬНА ЗАРПЛАТА ІЗ
1 ЖОВТНЯ ЗРОСЛА ДО 6700 ГРН
Із 1 жовтня мінімальна заробітна плата
зросла на 200 грн і становить відтепер 6700 грн.
У зв’язку
із цим збільшився і єдиний соціальний внесок для ФОП, який є фіксованим і становить
22% від мінімальної зарплати.
Зросте
також мінімальний розмір пенсій за віком для непрацюючих пенсіонерів, яким виповнилося
65 років і які мають повний страховий стаж. Пенсія становитиме 2680 грн (40% від
мінімальної зарплати).
Запроваджується
також додаткова гарантія пенсіонерам віком від 70 років і старше, пенсію яким
призначено відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне
страхування» та які мають страховий стаж. Мінімальний розмір їхньої пенсійної виплати
не має бути менше 3 тис. грн.
ВЛ.
ІНФ
ВРУ
ПРОГОЛОСУВАЛА ЗА ЛІКВІДАЦІЮ ФОНДУ СОЦСТРАХУ
21 вересня
Верховна Рада прийняла Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про
загальнообов’язкове державне соціальне страхування»...», який було внесено
(реєстр. № 3663) до парламенту ще у червні 2020 року народним депутатом
Михайлом Папієвим.
Законопроєкт
категорично не підтримали профспілки, об’єднання роботодавців і
громадськість. Його також не підтримували у Мінсоцполітики, яке забезпечує
формування та реалізацію державної політики у сфері загальнообов’язкового
державного соціального та пенсійного страхування, і Пенсійний фонд. Мін’юстом
та іншими органами вносилися суттєві зауваження, що свідчили про
неможливість прийняття цього законопроєкту. Але у вересні 2022 року позиція
Мінсоцполітики й інших державних органів змінилась. Вони виступили на
підтримку законопроєкту № 3663 і, як зазначено вище, 21 вересня Верховна Рада
прийняла закон у другому читанні та в цілому. Він набирає чинності з 1 січня
2023 року. Варто зазначити, що СПО об’єднань профспілок постійно, від часу
його реєстрації у ВРУ та повторно на початку вересня звертався до фракцій і
депутатських груп із закликом не підтримувати законопроєкт № 3663 від 15
червня 2020 року, оскільки:
• ліквідовується Фонд соціального страхування України і
виконання його функцій покладається на Пенсійний фонд України;
• запропоновані зміни не відповідають Основам
законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування, якими
визначено (ст. 14–15), що «Страхові фонди є некомерційними самоврядними
організаціями. Управління страховими фондами здійснюється на паритетній
основі державою та представниками суб’єктів соціального страхування». Проте
Пенсійний фонд залишається центральним органом виконавчої влади;
• для застрахованих осіб скасовується оплата лікування у
відділеннях санаторно
-
курортного закладу після
перенесених захворювань і травм;
• для потерпілих на виробництві не передбачаються
лікування та реабілітація у закладах охорони здоров’я, забезпечення
протезуванням, допоміжними засобами реабілітації, медичними виробами за
рахунок коштів соціального страхування тощо.
ЗА МАТЕРІАЛАМИ ПРЕС-ЦЕНТРУ ФПУ
Володимир Саєнко
заступник Голови ФПУ
21 вересня Верховна Рада
України ухвалила законопроєкт № 3663, і на тлі війни, інфляції та низьких зарплат
безробітних стане ще більше. Адже буде звільнено майже 5 тис. вузькопрофільних спеціалістів
Фонду соціального страхування. Не кажучи вже про те, що українці отримають «бонус»
у вигляді позбавлення низки соціальних гарантій – декретних, лікарняних.
21.10.2022
|