« на головну 25.11.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1261)
24
Жовтень
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Тема номера

Як пережити пандемію?

Як пережити пандемію?   «Сьогодні запропоновані Урядом зміни до Держбюджету країни на 2020 рік не підтримано Верховною Радою. Є до нього чимало зауважень і у профспі­лок. Однак навіть за нинішніх умов лише другого етапу розгортання панде­мії секвестр видатків і погіршення соціально економічної ситуації говорить про неминучу кризу: падіння ВВП на 3,9 % замість зростання на 3,7%, зрос­тання інфляції і рівня безробіття, зменшення середньомісячної зарплати з 12,5 тис. грн до 11,0 тис. і падіння реальної зарплати з урахуванням індексу цін на 0,3%», – зазначив у своєму блозі Голова ФПУ Григорій ОСОВИЙ.

 

Григорій Осовий: «Головне під час пандемії коронавірусу – зберегти життя і здоров’я працівників та врятувати від бідності»

Уже не перший тиждень згубна для людей пандемія коронавірусу SARS-CoV - 2 поширюється Україною. Тиж­ні роботи в карантині довели важ­ливість санітарно- епідеміологічних заходів на робочих місцях і каран­тинних заходів на побутовому рівні. І все ж, вірус розпочав відлік смер­тельних втрат серед українців.

У такій ситуації ми маємо подякува­ти і захистити людей, які щоденно виконують свої службові обов’язки, ризикуючи власним життям і здоров’ям: медиків, енергетиків, працівників ЖКГ і роздрібної торгівлі, тран­спортників та представників інших спеціаль­ностей, від яких залежить стабільне забезпе­чення життєдіяльності в містах і селах.

Голова ФПУ закликав владу і роботодавців зробити все необхідне, щоб гарантовано забез­печити безпеку праці на робочих місцях, вжи­ти термінових заходів для придбання індивіду­альних засобів захисту там, де вони відсутні. Додатковими заходами на законодавчому рів­ні підтримати фінансово і матеріально людей, які перебувають в самоізоляції та обсервації, приділити особливу увагу потребам самотніх літніх людей, тих, хто втратив роботу, соціаль­но незахищеним групам населення.

Звертаючись до Верховної Ради України, профспілковий лідер чітко окреслив позицію. Григорій Осовий закликав владу при перерозпо­ділі держбюджету насамперед забезпечити до­тримання вимог статті 55 Бюджетного кодексу України щодо збереження захищених видатків бюджету, зокрема видатків на оплату праці пра­цівників; нарахування на заробітну плату; соці­альне забезпечення; поточні трансферти місце­вим бюджетам; програму державних гарантій медичного обслуговування населення тощо.

Невідкладні кроки української влади мають бути спрямовані на підтримку національного виробника, створення умов для збереження ро­бочих місць, посилення безпекового захисту працюючих людей та матеріального забезпе­чення тих, хто вимушено призупинив роботу, збільшення фінансування та підвищення рівня оплати праці працівникам структур охорони здоров’я та соціального захисту, які задіяні в об­слуговуванні населення в період карантину.

Окрім того, зазначив Григорій Осовий, між­народний досвід свідчить про те, що уряди бага­тьох країн сьогодні впроваджують додаткові за­ходи для підтримки та соціального захисту пра­цівників, їх сімей. Так, у Китаї та США за праців­никами, які не здатні виконувати свої посадові обов’язки у зв’язку з хворобою або перебуванням в карантині, тимчасово зберігається заробітна плата, компанії повністю або частково звільня­ються від сплати соціальних відрахувань, робо­тодавцям надаються податкові пільги.

У Франції через погіршення ситуації уряд був змушений закрити частину підприємств. На цей період для працівників дія трудового договору призупиняється, але не припиняєть­ся. При цьому їм виплачується 70% від зарпла­ти, але не нижче мінімального розміру оплати праці, а роботодавці отримують урядову субси­дію, яка частково покриває ці витрати (близько 7 євро на людину на годину).

В Італії уряд і соціальні партнери підписали спільний протокол щодо регулювання заходів, спрямованих на боротьбу і стримування поши­рення COVID-19 на робочих місцях. Крім того, прийнято постанову про негайне виділення 25 млрд євро на боротьбу з економічними наслід­ками епідемії, загалом 325 млрд євро: на систе­му охорони здоров’я; тимчасове призупинення побутових платежів (за воду, тепло, електри­ку); субсидування орендної плати; роботу уні­верситетів та дослідних центрів. У країні та­кож вжито таких заходів: тимчасове призупи­нення відрахувань на соцзабезпечення і соці­альну допомогу; одноразова виплата до 600 євро за необхідності догляду за дитиною; пом’якшення вимог для призначення допомо­ги по безробіттю; для самозайнятих – призупи­нення сплати податків і внесків; одноразова виплата 600 євро для малих підприємств, сіль­ськогосподарських працівників та працівників сфери розваг; податкова знижка підприєм­ствам 60% від орендної плати та 50% від витрат на санітарні заходи; малим і середнім підпри­ємствам уряд гарантує кредити на суму до 5 млн євро на 9 місяців.

У Німеччині будуть введені спрощені вимо­ги для отримання допомоги/компенсації за ро­боту в умовах неповної зайнятості; запроваджу­ватиметься поширення компенсації в умовах часткової зайнятості на тимчасових працівни­ків; повне відшкодування внесків до фонду со­ціального забезпечення Федеральним агент­ством зайнятості; повністю оплачувані лікарня­ні, в деяких випадках, як мінімум, до 6 тижнів працівникам, що захворіли на коронавірус або перебувають на вимушеному карантині.

Ці економічно розвинені країни протягом багатьох років далекоглядно накопичували ре­сурси, створюючи фонди розвитку, фонди май­бутнього та стабілізаційні фонди. На жаль, Україна за багато років так і не змогла створи­ти стратегічний запас на випадок надзвичай­них ситуацій такого високого рівня небезпеки та з таким значним масштабом поширення.

У цій ситуації Голова ФПУ запропонував з метою вивільнення коштів держбюджету ско­ротити надвеликі витрати на погашення та об­слуговування державного боргу шляхом про­ведення термінових консультацій щодо ре­структуризації державного боргу, враховуючи форс-мажорні обставини, що склалися. Такі дії, на його думку, будуть найбільш ефективними і дозволять продовжити співпрацю з Міжна­родним валютним фондом, а саме отримати до­датково фінансову підтримку в умовах прове­дення карантинних заходів і необхідності со­ціально-економічного захисту населення.

ПРЕС-ЦЕНТР ФПУ

 

Зупинка більшості промислових підприємств може мати катастрофічні наслідки для економіки України

Федерація профспі­лок України та Феде­рація роботодавців України, усвідомлю­ючи критичність си­туації, що склалася в Україні внаслідок поширення панде­мії захворювань, ви­кликаних вірусом COVID - 19, і свою від­повідальність за кра­їну, громадян та еко­номіку, виступили із спільною заявою та пропозиціями до ке­рівництва держави.

П ідтримуючи ініціа­тиви та проведену роботу Президента України, Уряду України й органів місцевого самоврядування щодо запровадження карантин­них заходів на території країни з метою протидії поширенню пандемії, спричиненої епідемі­єю коронавірусу, ФПУ та ФРУ висловлюють свою стурбова­ність з приводу наступного.

На даний час в Україні за ініціативи та участю органів влади, бізнесу, представників політичних сил, громадських організацій, з метою боротьби з кризовими явищами в соці­ально-економічній площині створено цілу низку платформ, штабів, робочих груп та цен­трів, які функціонують розріз­нено і готують антикризові пропозиції, що подекуди су­перечать одна одній.

Ми впевнені, що епідемія коронавірусу є надзвичайною загрозою для громадян Украї­ни, тож необхідно вживати максимальних заходів для за­хисту здоров’я людей, консолі­дувати всі наявні фінансові, адміністративні, організаційні та кадрові ресурси. Водночас слід зазначити, що введення надзвичайного стану на всій території країни із зупинкою більшості промислових під­приємств є передчасним та може мати катастрофічні на­слідки для економіки України.

Зупинка підприємств на 1 місяць призведе до зменшен­ня ВВП орієнтовно на 4%, а за менш оптимістичного сцена­рію падіння може скласти до 9%. При цьому значна частина українців втратять роботу, а бюджет – велику частину до­ходів. Соціальні наслідки цьо­го можуть набрати критичних обертів, коли велика кількість людей, втративши засоби до існування, вийдуть на вулицю з протестами, що призведе до додаткових фінансових втрат, дестабілізації ситуації в державі.

Ми вважаємо, що у цей важ­кий для безпеки громадян та економіки країни час необхідно:

• Створити Єдиний анти­кризовий центр, який об’єднає Офіс Президента України, пар­ламент, уряд, експертне та на­укове середовище, бізнес та ро­ботодавців, професійні спілки.

• Доручити Центру проана­лізувати весь комплекс при­йнятих органами влади анти­кризових рішень, а також роз­роблених на даний час на різ­них майданчиках їх проєктів з метою підготовки у найкорот­ший термін узгодженого Паке­та першочергових змін до нор­мативно-правових актів та Програми мінімізації наслід­ків кризи на соціально-еконо­мічний розвиток держави, в якій, зокрема, передбачити:

– внесення змін до державно­го бюджету в частині перегляду дохідної частини з точки зору реалістичності його виконання (доходи від приватизації, дохо­ди від податку на додану вар­тість по імпорту та інших подат­ків та зборів) та невідкладне проведення секвестру держав­ного бюджету щодо перерозпо­ділу видатків, зменшення адмі­ністративних витрат, збільшен­ня дефіциту держбюджету і спрямування додаткового ре­сурсу на розвиток внутрішнього виробництва, підвищення опла­ти праці працівникам, задіяним у протиепідемічних заходах, за­безпечення додаткових гаран­тій незахищеним верствам на­селення;

– розроблення і впрова­дження стратегічних пропози­цій з питань збереження і роз­витку трудового потенціалу та політики зайнятості з метою упередження ще більших нега­тивних наслідків на ринку пра­ці, зумовлених великою кіль­кістю трудових мігрантів, які повернулися з-за кордону, деті­нізації ринку праці;

– доручення керівникам держкомпаній переглянути фі­нансові плани на користь заку­півлі продукції з обов’язковою локалізацією в Україні;

– використання інструмен­ту публічних закупівель для забезпечення зайнятості та економічного зростання;

– недопущення необґрунто­ваного підвищення цін і тари­фів на товари першої необхід­ності, транспортні послуги, енергоносії, товари та послуги природних монополій, що ви­користовуються населенням та бізнесом;

– для активізації процесу кре­дитування комерційними бан­ками бізнесу – перегляд ставки рефінансування Національного банку України щомісяця до рів­ня інфляції плюс 2%, а також за­безпечення рефінансування ко­мерційних банків у належному обсязі для активізації ними на­дання кредитів бізнесу.

 

 

06.04.2020



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

10.10.2024 22:03

08.09.2024 21:09

23.08.2024 22:29

23.08.2024 22:00

10.07.2024 21:02

08.07.2024 20:16

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання