« на головну 25.11.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1261)
24
Жовтень
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Тема номера

Нововведення від ДАІ: чи буде безпечніше на дорогах?

Нововведення від ДАІ: чи буде безпечніше на дорогах?

 Цього року на автолюбителів очікують чергові зміни до Правил дорожнього руху. У ДАІ ствер­джують, що їх буде запроваджено для підвищення безпеки на дорогах. Водії, своєю чергою, наріка­ють, що в такий спосіб дають зелене світло для додаткових штрафів і поборів. Схоже, і ті, й ті ма­ють рацію.

 ЗЛІТ ЛЮБИТЕЛІВ ЛІТНЬОЇ ГУМИ СКАСОВУЄТЬСЯ

На початку зими в Інтернеті надзви­чайно популярною виявилася картинка: у сніжний кювет потрапило одразу п’ять чи шість авто. Дотепник додав іще й до знімку текст: «Щорічний зліт любителів літньої гуми». Якщо раніше учасники та­кого «зльоту» могли нарікати тільки на себе за необачність, то нині доведеться платити штраф. Адже нові правила пе­редбачають санкції за використання шин, що не відповідають сезону. Началь­ник Центру безпеки дорожнього руху де­партаменту ДАІ Сергій Будник так ко­ментує цю новацію: «Ми вважаємо, що ПДР мають містити таку норму. Інспек­тори зупинятимуть автомобілі у разі по­рушення водіями правил дорожнього руху й водночас звертатимуть увагу на шини автомобіля». Тож тепер водії бу­дуть зобов’язані залежно від сезону змі­нювати гуму. В іншому разі їх буде пока­рано. Поки що інспектор ДАІ обмежить­ся попередженням. У майбутньому пла­нується запровадження штрафів за ви­користання несезонних шин.

Здавалося б, вимога цілком законо­мірна. Однак саме це нововведення спри­чинило справжню бурю нарікань. На­чальник ДАІ МВС України Валерій Лозо­вий зізнався, що у Державтоінспекції не очікували на таку реакцію. Пояснення, що зміна гуми – справа виключно добро­вільна, видається трохи наївним. Так само, як і аргумент, що два комплекти шин – для літньої та зимової їзди – це ве­лика розкіш для пересічного автомобі­ліста. Посадовець пропонує поглянути на проблему з точки зору водіїв, для яких зміна гуми відповідно до сезону вважається нормою: «Чому інші водії по­винні страждати? Якщо не хочеш міняти літню гуму на зимову, тоді – не виїж­джай. Зрештою, ніхто ж не змушує виїж­джати взимку».

Хоча, як зазначає очільник ДАІ, за ви­користання несезонних шин санкцій поки що не передбачено. Перший час во­діїв будуть просто попереджати про ймо­вірну небезпеку.

На думку голови Всеукраїнської гро­мадської організації «Громадський комі­тет транспортної безпеки» Юрія Папіро­вого, внесені пропозиції цілком виправ­дані. «Проте зміни мають бути чітко ре­гламентовані, щоб інспектори ДАІ не зловживали, зупиняючи автомобілі під приводом огляду шин. Потрібно також конкретизувати сезонний час: коли їзди­ти на зимовій, а коли – на літній гумах», – вважає громадський діяч.

СВІТИТИ ВСІМ! І БАЖАНО ЗАВЖДИ

Ще одна ініціатива Державтоінспек­ції чітко регламентує порядок руху авто­мобілів поза населеними пунктами. З 1 жовтня до 1 травня на всіх механічних транспортних засобах мають бути ввім­кнені ходові вогні, а якщо в конструкції авто їх не передбачено, то ближнє світло фар. Ходові вогні – це зовнішні освітлю­вальні прилади, призначені не для освіт­лення дороги перед автомобілем, а для покращення видимості авто для інших учасників дорожнього руху. Однак таки­ми спеціальними пристроями обладнані тільки найсучасніші автомобілі. Тож ті, хто позбавлений такого привілейованого «додатка», мають вмикати ближнє світ­ло фар. У департаменті ДАІ стверджу­ють, що користь від такої ініціативи – очевидна. Тим часом автомобілісти зо­всім не у захваті. Які «мінуси» вбачають водії у такому нововведенні? По-перше, цілодобове навантаження на генератор спричинить додаткові витрати на паль­не. Експерти підрахували, що залежно від моделі авто й об’єму двигуна витрати пального у разі використання ближньо­го світла зростуть на 1–2%.

Ставлення до ввімкнених фар ближ­нього світла серед білого дня полярно відрізняється. Одні пропонують не іро­нізувати, а дотримуватися «нормальних європейських правил, що працюють ро­ками». Водії зі стажем наводять прикла­ди, коли на трасі зустрічаються «вельми ощадливі» автолюбителі, які навіть у темний час доби намагаються зекономи­ти світло чи пальне.

Правозахисник Олексій Святогор на­гадує, що цілодобове денне світло авто­мобілів уже якось намагалися запрова­дити, але скасували після протестів во­діїв: вони просто забували вдень при зу­пинці вимикати фари, а потім не могли завести машину через розряджений аку­мулятор. Така новація, на його переко­нання, тільки посилить корупцію на до­рогах: забув водій увімкнути фари – за­робив штраф. Або шукатиме спосіб, як відкупитися від інспектора.

У прес-службі управління ДАІ врахо­вують усі зауваження і не відкидають, що в нові правила можуть внести зміни. В рамках компромісу вже скоротили тер­міни руху з увімкненими фарами – не до 1 травня, а до 1 квітня. Також у ДАІ обі­цяють поки що не штрафувати, а тільки попереджати, якщо водії нехтуватимуть такою вимогою.

«Якщо транспортний засіб рухається з увімкненим ближнім світлом фар у світлу пору доби, то відстань упевненого його виявлення, за певних швидкостей, може збільшуватися до тисячі метрів», – пояснює начальник відділу профілак­тичної роботи департаменту ДАІ МВС України Олександр Губенко.

І ще про світлові ефекти. Для повної комплектації автомобіля, окрім аптеч­ки, знака аварійної зупинки та вогнегас­ника, потрібно буде придбати сигналь­ний жилет. Інакше авто не можна екс­плуатувати. Аргумент на користь такого одягу простий: у разі аварійної зупинки на дорозі вночі водій має одягнути сиг­нальний жилет. Уже є чіткі розпоря­дження, яким має бути спеціальний одяг: помаранчевого кольору зі смужка­ми з матеріалу, що відбиває світло, без будь-яких написів і розпізнавальних зна­ків, які стосуються оперативних, дорожньо-експлуатаційних чи кому­нальних служб.

Відсутність жилета буде достатньою підставою для накладення штрафу. Поки що водії обурені новими вимогами «сві­титись самому», але в департаменті ДАІ переконують, що це запровадження від­повідає європейським стандартам. Олек­сандр Губенко пояснює: «Водій, який ре­монтує авто на узбіччі траси, має більше шансів вижити, якщо одягне спеціаль­ний жилет і буде помітним для інших учасників руху».

«Світитися вночі» можуть зобов’язати не лише водіїв, а й пішоходів. Внесен­ня змін до правил дорожнього руху пе­редбачає наявність у піших спеціальних наліпок, що світяться у темряві. Якщо до одягу пішохода прикріплений стікер, що відбиває світло, то водій може побачити його на відстані щонайменше 400 метрів і вчасно зреагувати, тим самим уникнув­ши дорожньо-транспортної пригоди. Спеціальні елементи, які відбивають світло, можуть бути прикріплені не тіль­ки до одягу, а й взуття чи на сумки пере­хожих. Головне, щоб їх було помітно. У департаменті ДАІ переконані, що це до­поможе змінити на краще сумну статис­тику: торік під колеса потрапили понад 8 тисяч пішоходів, а майже півтори тися­чі – загинули.

ТЕПЕР ВІЗЬМУТЬСЯ ЗА РЕМІНЬ

Починаючи з січня нинішнього року інспектори ДАІ суворо стежитимуть за використанням водіями пасків безпеки. За невиконання цієї елементарної вимо­ги передбачено штраф у розмірі 51–85 гривень. Відомо, що і раніше водіїв зобов’язували їздити пристебнутими, од­нак, як зауважив один із працівників ДАІ, «багато водіїв нехтують цією вимо­гою. А інспектори вважають за краще не відволікатися на такі «дрібниці». Ми до­магатимемось дотримання цього прави­ла, допоки це не стане традицією, еле­ментарною звичкою».

Виявляється, із десяти водіїв лише один пристібається паском безпеки. Але й це вони часто роблять це лише для того, аби уникнути штрафу, якщо їх зу­пинить інспектор. Однак аналіз автомо­більних аварій доводить, що найчастіше водії та пасажири отримують тілесні ушкодження саме через те, що нехтують найпростішим способом убезпечити себе й пасажира. Статистика свідчить, що близько 70% смертей під час ДТП стало­ся через те, що люди не скористалися пасками безпеки.

Експерти вважають, що саме пасок безпеки дає змогу уникнути удару об кермо, панель приладів, не вилетіти че­рез вітрове скло. В іншому разі це мати­ме погані, часом непоправні наслідки. А ще, згідно із законами фізики, запобіг­ти удару об кермо силою рук можна лише при зіткненні на швидкості близь­ко 6 км/год. Але це вже – зі сфери фантастики.

Чому наші автомобілісти ніяк не ві­зьмуть за звичку користуватися паском? На те, вважають фахівці, є три причини. Перша – люди не вірять, що з ними може статися ДТП. Друга – пасок обмежує рухи, мне та бруднить одяг. І третя – у разі пожежі чи ДТП украй важко зали­шити авто, якщо ти пристебнутий. Що стосується перших двох пунктів, то тут усе зрозуміло. Однак краще виявитися у зім’ятому одязі, але живим, аніж навпа­ки. Щодо третьої причини небажання пристібатися паском безпеки, то в цьому є доля істини. Існує ймовірність, що зам­ки пасків може заклинити. Та найчасті­ше, як стверджують експерти, усе вихо­дить навпаки, адже автомобіль спалахує зазвичай унаслідок серйозної аварії. Тож у такому разі ймовірність того, що водій буде поранений і не зможе вчасно зали­шити авто, набагато більша.

Погодьтеся, людське життя, яке може врятувати простий ремінь безпеки, на­багато дорожче, ніж будь-який штраф…

 

 ШТРАФИ ЗАДЛЯ ШТРАФІВ

 У спальному районі Києва встановили світлофор. Саме біля податкової інспекції Оболонського району. Водії зазвичай розвертали свої автомобі­лі, щоб дорогою назад заїхати у двори одного з трьох дев’ятиповерхових будинків. Та одного дня раптом усе змінилося: якоїсь ночі з’явився знак, котрий забороняв це робити. З яких причин – невідомо. Після цього концентрація автоін­спекторів на цій ділянці стрімко збільшилася. Даішники знають, що у водіїв є велика спокуса не їхати на розворот 100 метрів, а перетнути подвійну суцільну смугу. Це, як ві­домо, серйозне правопорушення, за яке карають істотним стягнен­ням. Тих, хто ігнорує «приватизова­ний» знак, щодня виявляється близько 30 осіб. Інспектори таким чином не тільки виконують, а й пе­ревиконують план зі стягнення штрафних санкцій. От тільки водіям незрозуміло: чому при під’їзді до водного комплексу «Акваріум» на тій самій Оболоні подвійну суціль­ну лінію «скасували», зробивши там офіційний розрив для заїзду? Чи не через те, що до басейну пря­мують надто круті іномарки?

Штрафи заради штрафів, усупереч усякій логіці, – явище повсюдне. Скажімо, кілька місяців тому межі населеного пункту Вишгород було розширено на кілька кілометрів. Про це свідчили знаки з написом на білому фоні. Ініціатива ДАІ про­ста. Більшість водіїв за звичкою «топить» на трасі під 100 кіломе­трів, не звертаючи уваги на нові знаки. Інспектори з невимовною радістю зупиняють порушників швидкісного режиму, який, як ві­домо, у межах населених пунктів становить 60 км на годину.

Нинішньої зими даішники заходи­лися перевіряти стан державних номерних знаків. Для чого? Як вони самі кажуть, для порядку. Бо номер має бути чистим, добре чи­татися, на ньому не можуть бути сторонні предмети на зразок на­клейок, сіточок, плівок тощо. Но­мери, звісно, варто тримати в чи­стоті, але за нинішніх погодних умов зберегти їх первозданний ви­гляд практично неможливо. Каша зі снігу та бруду не дозволяє цього зробити. Навіть начищена до блис­ку табличка з номерними знаками вже через якихось 10–15 метрів забризкується зимовим місивом. І такі номери вважаються «проблемними». А це тягне за собою штраф – від 170 до 255 гривень. Це як кому пощастить.

То чи можна вимагати від водіїв цілковитої поваги до стражів по­рядку на наших дорогах, якщо самі вони ввели традицію не пова­жати, а тільки карати автомобіліс­тів? Особливо тоді, коли для штра­фу, по суті, немає жодних закон­них підстав.

01.02.2013



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

10.10.2024 22:03

08.09.2024 21:09

23.08.2024 22:29

23.08.2024 22:00

10.07.2024 21:02

08.07.2024 20:16

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання