ПРОФСПІЛКОВИМ КАДРАМ У СФЕРІ ФІНАНСОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ – КРАЩІ ЗНАННЯ І ДОСВІД
Актуальні питання фінансової діяльності
профспілкових організацій і профоб’єднань обговорили учасники дводенного семінару
«Облік доходів і витрат профспілкових організацій. Практичні аспекти господарської
діяльності оподаткування підприємств майнового комплексу», що проходив 11–12 грудня
в столичному готелі «Турист».
У
часники семінару за два дні інтенсивного, якісного і корисного
навчання отримали широкий спектр знань, які зможуть ефективно і на сучасній
основі використовувати в своїй діяльності. Перед представниками фінансових
служб всеукраїнських галузевих профспілкових організацій та територіальних
профоб’єднань, майнового комплексу профспілок виступили відомі й досвідчені експерти
у сфері фінансів, бухгалтерського обліку та аудиту, податкового законодавства.
Хто ж організував цей семінар, яка його мета, хто конкретно
взяв у ньому участь, які експерти поділилися з профспілковими фінансистами своїми
досвідом і знаннями, наскільки ефективним і корисним був семінар для подальшої
фінансової діяльності профспілок? На ці та інші запитання відповіла
керівник
Управління фінансів, бухгалтерського обліку та кадрової роботи – головний бухгалтер
апарату Федерації профспілок України Світлана Моторенко.
– Світлано Василівно, на мою думку, це дуже цікавий та корисний
семінар. Що Ви можете про нього розповісти нашим читачам?
– Семінар організований Федерацією профспілок України, її
Управлінням фінансів, бухгалтерського обліку та кадрової роботи. На ньому ми
підбили підсумки року, що минає. При цьому побачили, що нам вдалося зробити,
що не вдалося і чому.
– А чому семінар дводенний?
– Ми вперше провели дводенне навчання для бухгалтерів профспілок
та майнового комплексу. Перший день семінару був присвячений навчанню
представників профспілкових організацій і профоб’єднань, другий день повністю
присвятили навчанню саме бухгалтерів майнового комплексу профспілок. Першого
дня у нас було 60 слухачів, другого – більше 30.
– Які питання обговорювали?
– Питання були назрілі, актуальні з огляду на те, що кожна
профспілкова організація зараз займається формуванням свого бюджету.
Принципи, методи його формування, за великим рахунком, однакові для всіх. Тому
ці питання викликали великий інтерес. Ми з бухгалтерами обмінювалися інформацією
про те, як відбувається формування бюджету, які статті доходів, витрат можна
модернізувати. За підсумками цього обговорення склали анкету опитування, за
якою головні бухгалтери ЦК висловлять свою думку з приводу підходів до розрахунку
членських внесків безпосередньо на ФПУ, а також щодо розподілу коштів,
отриманих членськими організаціями за напрямками діяльності. Це частково
питання бюджетно-фінансової політики, за яким ми пропонуємо запровадити нову
схему розподілу коштів. Анкетне опитування допоможе нам зрозуміти, як витрачаються
кошти в членських організаціях, які тут пріоритети, чому необхідно приділити
більше уваги.
Одним з основних питань, безумовно, було питання ведення
бухгалтерського обліку. Тут слухачі теж отримали чимало цікавої та корисної
інформації. А базою для обговорення були наші рекомендації з ведення
бухгалтерського звіту та фінансової звітності членських організацій, які були
затверджені на засіданні Президії ФПУ. Нам важливо для себе визначити, які
членські організації готові до реформування, а які ще ні.
Другий день присвятили навчанню бухгалтерів територіальних
профоб’єднань та майнового комплексу. Зауважу, що це було зроблено вперше. І
судячи з результатів навчання й обговорення, ми на вірному шляху.
Ще один позитивний нюанс: серед головних бухгалтерів,
фінансових працівників багато нових облич, молодих людей, які цікавляться
реформуванням і модернізацією, хочуть йти в ногу з часом.
– Хто брав участь у семінарі з боку, скажімо так, коучів?
– Дуже цікаву інформацію слухачі отримали від голови
Контрольно-ревізійної комісії ФПУ Віталія Бабича і від добре знайомої нам і
багатьом бухгалтерам експерта в питаннях неприбуткових організацій, керівника
аудиторської компанії «Оригінал» Світлани Ярошинської.
Віталій Бабич коротко розповів про роботу, яка проведена торік
по тих зверненнях, які були направлені до членських організацій з приводу
оплати внесків. Він надав інформацію щодо перевірок суб’єктів майнового комплексу.
Цікавою була доповідь про його участь у діяльності проекту ФПУ та данської
профспілки 3F щодо формування членства та фінансових взаємовідносин.
Коучем другого дня виступила аудиторська компанія
«Грифон-академія».
– Наскільки корисний, на Ваш погляд, такий семінар для його
учасників?
– Впевнена, що всі слухачі отримали для себе багато нової,
цікавої та корисної інформації. До речі, кожен з них тепер має комплект
інформаційних та довідкових матеріалів для подальшого використання в роботі.
Дуже важливо, щоб вони це ефективно використовували, поширювали і
впроваджували у своїх організаціях. А ми плануємо проводити такі заходи
регулярно. При цьому з кожним разом будемо намагатися робити їх усе більш
корисними, високоякісними та ефективними.
Олексій ПЕТРУНЯ
Фото автора
ВІТЧИЗНЯНІ ВИРОБНИКИ
ЛІКАРСЬКИХ ЗАСОБІВ ПОТРЕБУЮТЬ ПІДТРИМКИ
Об’єднання організацій роботодавців
медичної та мікробіологічної промисловості України спільно з Центральною радою Профспілки
працівників хімічних та нафтохімічних галузей промисловості України за дорученням
трудових колективів фармацевтичних підприємств звернулися з листом до Голови Верховної
Ради України Андрія Парубія, в якому висловили занепокоєння подальшою долею вітчизняних
виробників лікарських засобів.
«Н
ині вітчизняні ліки не
поступаються якістю імпортним, на більшості фармацевтичних підприємств
запроваджено практично всі міжнародні стандарти виробництва, а деякі вітчизняні
ліки не мають аналогів у світі. Українські виробники лікарських засобів
постійно нарощують обсяги виробництва, збільшують асортимент і якість своєї
продукції, створюють нові робочі місця та є стабільними і вагомими платниками
податків.
Однак, вітчизняні виробники при закупівлі за кордоном за інвалютні
кошти обладнання, устаткування, матеріалів, субстанцій, допоміжних речовин для
виробництва ліків сплачують мито та податок на додану вартість. Все це суттєво
збільшує вартість вітчизняних ліків та відлякує закордонних інвесторів.
Іноземні виробники чомусь мають значні переваги на фармацевтичному
ринку України, при їх ввезенні не виставляються такі жорсткі вимоги, як до
вітчизняних виробників.
Маючи на меті підтримку вітчизняних виробників лікарських засобів,
ми неодноразово зверталися до Кабміну з проханням:
– внести зміни до розпорядження КМУ від 14.08.2013 № 843-р і
включити до Переліку пріоритетних галузей фармацевтичний сектор України;
– внести на засідання ВРУ проекти законів: «Про внесення змін до
статті 197 Податкового кодексу України» стосовно звільнення при ввезенні на
митну територію України від оподаткування ПДВ матеріалів, обладнання,
устаткування, комплектуючих виробів до нього, допоміжних речовин, які не виробляються
в Україні та ввозяться на митну територію України резидентами-виробниками
лікарських засобів для власних потреб; «Про внесення змін до статті 282
Митного кодексу України» щодо звільнення від оподаткування митом при ввезенні
на митну територію України матеріалів, обладнання, устаткування, комплектуючих
виробів до нього, допоміжних речовин, які не виробляються в Україні та
ввозяться на митну територію України резидентами-виробниками лікарських
засобів для власних потреб.
У відповідь на наші звернення Міністерство економічного розвитку
і торгівлі України повідомило, що у ВРУ зареєстровано законопроекти «Про
внесення змін до Податкового кодексу України» щодо сприяння інвестиційним
проектам виробництва лікарських засобів (реєстр. № 4508 від 22.04.2016) і «Про
внесення змін до пункту 4 розділу ХХІ «Прикінцеві та перехідні положення»
Митного кодексу України» щодо сприяння інвестиційним проектам з виробництва
лікарських засобів (реєстр. № 4509 від 22.04.2016).
Просимо Вас розглянути наші пропозиції та прискорити розгляд ВРУ
вказаних вище законопроектів».
Олексій ПЕТРУНЯ
17.12.2017
|