« на головну 22.11.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1261)
24
Жовтень
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Профпанорама

МИХАЙЛО КІРЄЄВ: «МИ БУДЕМО ДОТРИМУВАТИСЯ ЦИВІЛІЗОВАНИХ СПОСОБІВ ВИРІШЕННЯ БУДЬ-ЯКИХ ПИТАНЬ»

МИХАЙЛО КІРЄЄВ: «МИ БУДЕМО ДОТРИМУВАТИСЯ ЦИВІЛІЗОВАНИХ СПОСОБІВ ВИРІШЕННЯ БУДЬ-ЯКИХ ПИТАНЬ»

2017-й для Профспілки робітників морського транспорту України – рік особливо важливий. 30 січня одна з найбільших національних галузевих профспілок відзначає 25-річний юві­лей. Про історію створення та сучас­ні реалії Профспілки розповідає її голова Михайло Кірєєв.

– Профспілка робітників морського транспорту України – організація з багатою історією. Розкажіть, як усе починалося.

– 30 січня ми відзначаємо 25 років з дня утворення нашої Профспілки, хоча її іс­торія почалася набагато раніше. У дале­кому 1905 році в Одесі був створений пер­ший страйковий комітет, який відстою­вав права портовиків і моряків. З того часу центр профспілкового руху на водно­му транспорті так і залишився в Одесі, і ми є правонаступниками того першого страйкового комітету.

Раніше всі профспілки підприємств водного транспорту входили в Баскомфло­ту. У нас їх було три: Дунайський, Чорно­морський і Азовський. Після проголошен­ня Незалежності України голови профспі­лок портів, заводів, навчальних закладів прийняли рішення про створення єдиної профспілки. І 30 січня 1992 року було під­писано Декларацію про створення Профе­сійної спілки робітників морського тран­спорту України. Відразу пройшов Перший установчий з’їзд, у якому взяли участь близько 250 делегатів – голови профоргані­зацій, докери-механізатори, моряки.

У перші дні створення Профспілка об’єднувала понад 100 тис. осіб. В основно­му, це були працівники берегових органі­зацій. Моряки входили до Профспілки в складі державних підприємств – Чорно­морського, Дунайського і Азовського мор­ських пароплавств.

– Як за чверть століття змінилася Профспілка робітників морського транспорту України?

– В останні роки змінився професійний склад нашої Профспілки. Після розпаду Азовського морського пароплавства, по­тім – Чорноморського, зміни форми влас­ності Дунайського пароплавства кіль­кість моряків значно зменшилася. Флот в Україні практично припинив існування, і моряки були змушені працювати на суд­нах іноземних судновласників. Тому було складно кожного індивідуально залучати до Профспілки.

У 1993 році Профспілка робітників мор­ського транспорту України вступила в Міжнародну федерацію транспортників (ITF, МФТ), ставши першою національ­ною морською профспілкою в Україні, що входить в ITF.

Ми, як єдина членська організація МФТ і єдина, на той час, національна профспілка, почали підписувати колек­тивні договори з іноземними судновласни­ками. У них передбачалися, по-перше, всі­лякі ситуації, які можуть статися під час рейсу. І найголовніше – своєчасна виплата заробітної плати, гідні умови праці, ви­плати компенсацій, оплата репатріації українських моряків, збереження і збіль­шення робочих місць для наших моряків.

Сьогодні ми працюємо із серйозними судновласниками, серйозними крюїнгови­ми компаніями. У нас до цього часу із 70 тис. членів Профспілки близько 35 тис. – моряки, які працюють на суднах іноземних судновласників. Кожен квартал приблизно 500 мо­ряків стають членами нашої Профспілки.

Сьогодні Україна перебуває на 5-му місці з постачання робочої сили на світо­вий морський ринок праці.

Поступово Профспілка працівників морського транспорту України зміцнює свої позиції не тільки на національному, а й на міжнародному рівні. Представники ПРМТУ беруть активну участь у підготов­ці матеріалів для ратифікації Україною морських конвенцій Міжнародної органі­зації праці (МОП).

Основне завдання Профспілки – це соці­ально-економічний захист найманих пра­цівників, як моряків, так і портовиків, пра­цівників інших берегових підприємств.

Профспілка робітників морського тран­спорту України уклала 10 галузевих угод з профільним міністерством, які стали га­рантом зростання соціальних благ для працівників морегосподарського комплек­су. Останню – десяту – угоду було укладе­но на тристоронній основі. Її підписали Міністерство інфраструктури України, Фе­дерація роботодавців транспорту України та Спільний представницький орган ре­презентативних профспілок у сфері мор­ського транспорту. Соціальні стандарти при укладенні галузевих угод не знижува­лися. Укладення колективних договорів на підприємствах дозволило успішно від­стоювати інтереси працівників.

Зараз активно працюємо з курсанта­ми, студентами морських навчальних за­кладів. Курсанти – це майбутні моряки, тому ми проводимо з ними зустрічі, на яких наші фахівці розповідають молоді про Профспілку, про права моряків, про те, хто стоїть на захисті їхніх інтересів.

Високий авторитет ПРМТУ на міжнарод­ному рівні дозволяє досягати значних висот у співробітництві з іноземними роботодав­цями. Так, у квітні 2016 року Профспілка спільно з Міжнародною радою морських ро­ботодавців (IMEC) реалізували інвестицій­ний проект в освітній процес. У рамках про­екту Херсонській державній морській ака­демії було виділено грант у розмірі 2,2 млн доларів на придбання унікального комплек­су тренажерного обладнання, ідентичного за параметрами реальному судновому об­ладнанню. Комплекс повністю відповідає міжнародним вимогам і за своїм технічним оснащенням вважається одним з кращих в Україні. Також грант в розмірі 600 тис. дола­рів отримав Національний університет «Одеська морська академія», на ці кошти було придбано повномасштабний тренажер- симулятор машинного відділення.

За вагомий внесок у підвищення якос­ті освіти та залучення іноземних інвести­цій в освіту наша Профспілка була від­значена Подякою Міністерства освіти і науки України та Почесною грамотою го­лови Херсонської обладміністрації.

– Якою Ви бачите Профспілку робіт­ників морського транспорту України, скажімо, через 5 років?

– Я вважаю, що ми досить міцно стоїмо на ногах. Сьогодні наші первинні проф­спілкові організації очолюють досвідчені голови. У нас напрацьовано певний досвід співпраці з роботодавцями, керівниками підприємств, представниками державної влади, міжнародними партнерами.

Як нині, так і в майбутньому ми буде­мо дотримуватися цивілізованих спосо­бів вирішення будь-яких питань.

– Що б Ви хотіли побажати всій вели­кій родині Профспілки робітників морського транспорту України?

– Я хотів би побажати всім міцного здоров’я і мирного неба над головою, всім нам, нашим сім’ям, рідним, близьким. А профспілковим лідерам – єдності і згур­тованості. Тільки разом – ми сила!

 

НАЗУСТРІЧ ЗНАМЕННІЙ ДАТІ

У листопаді 2017 року виповнюється 200 ро­ків з дня створення першої профспілкової ор­ганізації на українських землях.

Як інформує прес- центр ФПУ, в поста­нові Президії ФПУ, ухваленій напри­кінці минулого року, перед­бачено низку заходів з від­значення членськими орга­нізаціями ФПУ цієї знамен­ної дати, створено оргкомі­тет під головуванням за­ступника Голови ФПУ Євге­на Драп’ятого, затверджено План заходів, які проводи­тимуться в регіонах.

На засіданні оргкомітету, що відбулося 18 січня у Фе­дерації профспілок Украї­ни, висловлено пропозиції щодо змістовного наповне­ння програми заходів у рамках відзначення 200-річчя першої профспіл­ки. Вирішено звернутися від оргкомітету до член­ських організацій ФПУ з проханням віднайти ін­формаційні, юридичні та методичні матеріали щодо створення і діяльності профспілок в усіх регіонах України. Зважаючи на зна­чну роль, яку профспілки та їх об’єднання відігра­ють у формуванні грома­дянського суспільства, роз­будові економічно могут­ньої і соціально-правової держави, прийнято рішен­ня звернутися до керівни­цтва держави для підтри­мання ініціативи ФПУ щодо встановлення і від­значення Дня професійних спілок України.

  • ІЗ ПЕРШИХ ВУСТ

Євген ДРАП’ЯТИЙ, заступник Голови ФПУ:

«Профспілки – це насамперед правозахисна громадська організація, яка працює в інтересах трудящих та всіх незахищених верств населен­ня. Тому одним з головних завдань заходів з відзначення 200-річчя українського профспіл­кового руху має стати зміцнення позитивного іміджу профспілок у суспільстві, донесення до широких верств населення правдивої та об’єктивної інформації щодо діяльності профспілок, їх можливостей в обстоюванні прав і свобод, гарантованих громадянам Конституцією України, за­конами та іншими нормативно-правовими актами».

29.01.2017



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

10.10.2024 22:03

08.09.2024 21:09

23.08.2024 22:29

23.08.2024 22:00

10.07.2024 21:02

08.07.2024 20:16

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання