« на головну 18.04.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1247)
21
Березень
 
Інтерв’ю
 
ВІКТОРІЯ СІРЕНКО: «КОЖЕН З НАС, ЯК МОЖЕ, ВНОСИТЬ СВІЙ ВНЕСОК, НАБЛИЖАЮЧИ ПЕРЕМОГУ»

ВІКТОРІЯ СІРЕНКО: «КОЖЕН З НАС, ЯК МОЖЕ, ВНОСИТЬ СВІЙ ВНЕСОК, НАБЛИЖАЮЧИ ПЕРЕМОГУ»


РУБРИКИ


Передплата





Статті Профпанорама

ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКІВ ДАНСЬКО-УКРАЇНСЬКОГО ПРОЕКТУ

ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКІВ ДАНСЬКО-УКРАЇНСЬКОГО ПРОЕКТУ

ЗАГАЛЬНА СИТУАЦІЯ

Сьогодні в Україні основни­ми проблемами, що призводять до порушення соціально-еконо­мічних прав працівників, є не­досконале законодавство, недо­ступність до справедливого пра­восуддя, відсутність належного соціального діалогу під час розв’язання гострих соціально- трудових проблем, слабка обі­знаність та низький рівень са­мозахисту населення.

На тлі складної економічної ситуації триває наступ на права профспілок. Спостерігаються непоодинокі випадки втручан­ня державних органів у їх діяль­ність, тиск на профспілкових лі­дерів та членів профспілок, пе­решкоджання з боку влади та роботодавців діяльності проф­спілкових організацій.

АКТУАЛЬНІСТЬ ЗМІН

У сучасному профспілковому русі сформувалося чимало про­блем, серед яких, зокрема, по­стійне скорочення профспілко­вого членства, недостатнє пред­ставництво молоді у складі ви­щих виборних органів, голів первинних профспілкових орга­нізацій, зниження престижу ро­боти у профспілках у зв’язку із незахищеністю профспілкових працівників та залежністю го­лів профкомів від роботодавців.

Ці проблеми тісно пов’язані із незнанням рядових членів про діяльність профспілок щодо захисту їхніх прав, невмінням профспілкових активістів ефек­тивно обстоювати свої позиції, недостатнє володіння профспіл­ковців знаннями для залучення нових членів до лав профспілок, органайзингу, формування сві­домої мотивації профспілково­го членства тощо.

Усе це зумовлено відсутністю ефективної системи профспіл­кового навчання та підготовки високопрофесійних лідерів на всіх рівнях профспілкових структур. Профспілкове навчан­ня має несистемний характер, дається взнаки відсутність на­лежного рівня фінансування цих заходів.

З метою удосконалення сис­теми профспілкового навчання Президія ФПУ Постановою від 18.05.2015 № П-33-6 затвердила Концепцію розвитку системи профспілкового навчання. Утім, більшість положень цієї Кон­цепції і досі не втілені в життя, тим часом у профспілковому русі сталися певні зміни. Так, при Академії праці, соціальних відносин і туризму номінально створено Інститут профспілко­вого розвитку.

ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ УДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ ПРОФСПІЛКОВОГО НАВЧАННЯ

Основні цілі модернізації профспілкового навчання:

l його побудова у вигляді системи з обов’язковим залучен­ням до навчання профспілкових активістів та лідерів усіх рівнів профспілкової структури;

l збереження існуючої мере­жі навчально-методичних цен­трів та її поступове розширення аж до створення в кожному об­ласному центрі.

Основні принципи організа­ції профспілкового навчання:

l системність;

l безперервність;

l універсальність;

l доступність;

l публічність;

l практичність;

l гендерний підхід;

l теорія – 20–30%;

l практичні заняття – 70– 80%;

l запровадження дистанцій­них методик навчання;

l робота у невеликих групах до 25–30 осіб;

l збереження оплати праці під час навчання;

l застосування інтерактив­них методів навчання;

l часткове централізоване фінансування за рахунок ФПУ в рамках «профспілкового» цільо­вого замовлення.

Розмір видатків на профспіл­кове навчання у бюджетах орга­нізацій усіх рівнів профспілко­вої структури має поступово збільшуватися і в 2020 році ста­новити не менше 20%.

ФПУ при Інституті профспіл­кового розвитку до 2018 року має розробити механізм та ство­рити окремий Фонд для акуму­лювання цільових коштів з метою організації централізова­ного фінансування профспілко­вого навчання.

ФПУ разом з Інститутом профспілкового розвитку за ра­хунок коштів Фонду має щороку формувати та здійснювати так зване «профспілкове» цільове замовлення на проведення профспілкового навчання у профспілкових навчальних за­кладах для всіх категорій проф­спілкових активістів та лідерів відповідно до квот.

Профспілкове навчання на­самперед орієнтоване на підго­товку високопрофесійних проф­спілкових лідерів. Разом з тим навчання, окрім суто профспіл­кової складової, здійснюється на засадах всебічного, гармоній­ного розвитку особистості, фор­мування загальнолюдських цін­ностей, дотримання основних прав та свобод людини і грома­дянина, демократії, відкритості та прозорості.

СТРУКТУРА ПРОФСПІЛКОВОЇ ОСВІТИ

ФПУ здійснює загальну коор­динацію проведення профспіл­кового навчання.

З цією метою діє відповідний дорадчий орган – Науково-мето­дична рада ФПУ, яка признача­ється Президією ФПУ. Відповід­ні науково-методичні ради мо­жуть створюватися при кожно­му профоб’єднанні.

ФПУ забезпечує повноцінне функціонування Інституту профспілкового розвитку, який на вищому рівні здійснюватиме:

l організацію й координа­цію навчання, підвищення ква­ліфікації профспілкових кадрів та активу, розвиток мережі на­вчальних і навчально-методич­них закладів ФПУ;

l проведення заходів, які сприятимуть формуванню духо­вних і світоглядних цінностей у профспілкового активу;

l узагальнення й поширення досвіду роботи членських орга­нізацій ФПУ та міжнародного досвіду щодо організації на­вчання.

Інститут профспілкового роз­витку, який створений при Ака­демії праці, соціальних відно­син і туризму, до 2018 року має стати повноцінною структурою зі статусом юридичної особи, яка фінансуватиметься ФПУ на постійній основі.

Навчально-методичні центри профоб’єднань серед основних напрямів своєї діяльності ма­ють здійснювати:

l планування організації на­вчання;

l відбір потенційних учасни­ків для навчання;

l безпосередньо організацію і проведення навчання;

l організацію проходження практики та стажування для за­безпечення реалізації практич­ної складової профспілкового навчання;

l аналіз проблем, невдач, но­вих потреб, тематики та обсягів проведення навчання;

l поширення передового до­свіду та кращих практик органі­зації навчання.


СИСТЕМА ПРОФСПІЛКОВОЇ ОСВІТИ

Система підготовки проф­спілкових активістів і лідерів у рамках профспілкової освіти на принципах безперервності має передбачати обов’язкове прохо­дження ними певних рівнів профспілкової освіти, серед яких:

I. Базовий.

II. Основний.

III. Диференційований погли­блений.

IV. Вищий.

V. Актуалізуючий (для всіх рівнів):

– Стажування.

Категорії осіб, які навчаються:

l профактив;

l апарати профспілкових ор­ганізацій усіх рівнів;

l голови первинних проф­спілкових організацій;

l голови міських, районних, вузівських, обласних профспіл­кових організацій;

l голови галузевих профспі­лок і територіальних профоб’єднань.

РІВНІ ПРОФСПІЛКОВОЇ ОСВІТИ

I. Базовий рівень (до 1 тижня)

Навчання проходять:

– профактив;

– апарати профспілкових ор­ганізацій усіх рівнів;

– голови первинних проф­спілкових організацій.

Орієнтовні теми для навчання:

l Основи організаційної ро­боти у профспілках (історія профруху, структура профспі­лок, нормативна база профспілок, статути, звіти і вибори).

l Основи колдого­вірного процесу (нор­мативна база, структу­ра колдоговору, веден­ня колективних перего­ворів, контроль за вико­нанням тощо).

l Основи мотивації профспілкового член­ства (органайзинг) та психологічні основи ко­мунікацій.

l Діловодство у ППО.

l Основи фінансової діяльності профспілок (розподіл профвнесків, бюджет та кошторис ППО, ревізійні комісії).

l Основи охорони праці.

II. Основний рівень (до 2 тижнів)

Навчання проходять:

– апарати профспілкових ор­ганізацій усіх рівнів;

– голови первинних проф­спілкових організацій;

– голови міських, районних, вузівських, обласних профспіл­кових організацій.

Орієнтовні теми для навчання:

l Основи лідерства.

l Ведення організаційної ро­боти та розвиток профспілково­го руху.

l Техніка ведення перегово­рів та управління конфліктами.

l Формування мотивації профспілкового членства (орга­найзинг).

l Основи ораторського мис­тецтва.

l Основи менедж­менту профспілкової організації.

l Соціально-еконо­мічний захист.

l Правовий захист.

l Фінансова діяль­ність профспілок.

l Імідж організації та інформаційна робо­та (PR, комунікації зі ЗМІ, сайти, соцмережі).

l Основи організа­ції та проведення масо­вих заходів.

l Основи молодіж­ної політики у проф­спілках.

III. Диференційова­ний поглиблений рі­вень (до 2 тижнів)

Навчання проходять:

– апарати профспілкових ор­ганізацій усіх рівнів;

– голови первинних проф­спілкових організацій;

– голови міських, районних, вузівських, обласних профспіл­кових організацій;

– голови галузевих профспі­лок і територіальних проф-- об’єднань.

Орієнтовні теми для навчан­ня за власним вибором:

l Лідерство та публічність.

l Стратегічне планування розвитку профспілкового руху.

l Впровадження та реаліза­ція молодіжної політики.

l Ефективні переговори та соціальний діалог.

l Менеджмент профспілко­вої організації.

l Соціально-економічний захист.

l Правовий захист.

l Фінансова діяльність та майно профспілок.

l Імідж організації та інфор­маційна робота (PR, комунікації зі ЗМІ, сайти, соцмережі).

l Організація та проведення масових заходів, страйків, піке­тувань, мітингів, фестивалів, спартакіад тощо.

l Охорона праці.

l Зайнятість та профспілки.

l Страхування членів проф­спілок.

l Міжнародна співпраця та обмін досвідом, базове володін­ня іноземними мовами.

l Підготовка профспілкових тренерів.

l Фандрайзинг.

IV. Вищий рівень (до 2 тижнів)

Навчання проходять:

– голови обласних профспіл­кових організацій;

– голови галузевих профспі­лок та територіальних профоб’єднань.

Орієнтовні теми для навчання:

l Лідерство та пу­блічність.

l Стратегічне пла­нування розвитку профспілкового руху.

l Соціальний діалог.

l Менеджмент організації.

l Нормотворчість щодо соціально-еко­номічного захисту.

l Організація та проведення масових заходів, страйків, пі­кетувань, мітингів тощо.

l Міжнародна співпраця та обмін досвідом, спеціалізо­ване володіння іно­земними мовами.

l Фандрайзинг.

l Представництво і взаємодія з елемен­тами громадянського суспільства.

V. Актуалізуючий рівень (до 1 тижня)

Навчання проходять:

– профактив;

– апарати профспілкових ор­ганізацій усіх рівнів;

– голови первинних проф­спілкових організацій;

– голови міських, районних, вузівських, обласних профспіл­кових організацій;

– голови галузевих профспі­лок та територіальних профоб’єднань.

Орієнтовні теми для навчання:

l Актуалізуючий рівень на кожному рівні профспілкової освіти застосовується 1 раз на два роки для актуалізації та оновлення знань за відповідни­ми напрямками.

Стажування:

l Обов’язкове стажування для новообраних голів ППО.

l Обмін досвідом між органі­заціями у галузі (стажування спеціалістів профспілки – від тижня до місяця).

l Оплата праці в повному об­сязі під час стажування.

l Міжнародне стажування.

Центр з реалізації дансько- українського проекту

 

  • ЗАГАЛЬНІ ПЕРСПЕКТИВИ

Удосконалення системи профспілкового навчання сприятиме розв’язанню низки проблем, що заважають сталому розвитку профспілкового руху, і допоможе:

сформувати надійну систему підготовки та функціонування кадрового потенціалу;

якомога ширше залучати молодь до лав профспілок;

профспілковим лідерам усіх ланок оволодіти ефективними знаннями щодо механізмів ведення переговорів та захисту соціально- економічних і трудових прав членів профспілок


  • ОСНОВНІ НАПРЯМИ (БЛОКИ) НАВЧАННЯ:
1. Профспілкова ідеологія:

l Що таке профспілка?

l Історія профспілкового руху.

l Профспілки і політика.

l Профспілки та економіка.

l Профспілки і суспільство.

2. Профспілкове законодавство:

l Правовий статус.

l Трудове право.

l Соціальне страхування.

l Охорона праці.

l Податковий облік і звітність.

3. Колективні угоди і переговори:

l Колективні переговори.

l Колективні угоди та договори.

l Колективні трудові спори та конфлікти.

4. Органайзинг:

l Мотивація профспілкового членства.

l Особливості створення профспілкових організацій.

l Акції протесту.

l Діловодство.

5. Психологія і комунікація:

l Конфліктологія.

l Ораторське мистецтво.

l Лідерство.

l Вплив.

l Комунікації.

6. Інформаційна політика:

l PR-технології.

l Іміджмейкерство.

l Мас-медіа.

l Інформаційна робота.

7. Навчання профспілкових ви­кладачів (за окремими проектами та напрямами підготовки):

l Створення групи профспілко­вих викладачів, які на постійній основі проводитимуть навчаль­ні семінари.

l Термін навчання (залежно від напряму) – 2–4 місяці.

l Базовий мінімум: фахова освіта.

l Обов’язкове профспілкове членство.

l Стажування за кордоном (мінімум 1 тиждень).

НОВИНИ

05.04.2024 21:44

22.03.2024 19:35

15.03.2024 18:49

15.03.2024 18:46

10.02.2024 18:02

10.02.2024 18:01

10.02.2024 17:58

10.02.2024 17:48

12.01.2024 20:50

12.01.2024 20:49

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання