« на головну 23.12.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1263)
21
Листопад
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Профпанорама

СПО ОБ’ЄДНАНЬ ПРОФСПІЛОК НЕ ПІДТРИМУЄ ПРОЕКТ ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ПРОФЕСІЙНУ ОСВІТУ», РОЗРОБЛЕНИЙ ТА ДООПРАЦЬОВАНИЙ МІНОСВІТИ

СПО ОБ’ЄДНАНЬ ПРОФСПІЛОК НЕ ПІДТРИМУЄ ПРОЕКТ ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ПРОФЕСІЙНУ ОСВІТУ», РОЗРОБЛЕНИЙ ТА ДООПРАЦЬОВАНИЙ МІНОСВІТИ

Голова Спільного представ­ницького органу об’єднань профспілок, Голова ФПУ Григорій Осовий надіслав міністрові освіти і науки України Лілії Гриневич лис­та, в якому поінформував, що СПО об’єднань проф­спілок не підтримує проект ЗУ «Про професійну осві­ту», розроблений та доопрацьований Міністерством освіти і науки України.

Задля узгодження окремих по­зицій у питанні реформування системи професійно-технічної освіти СПО об’єднань профспі­лок пропонує створити робочу групу із представників профспілок, профе­сійно-технічних навчальних закладів та організацій роботодавців.

У листі, зокрема, зазначається: «… Змінам у законодавстві про професій­ну освіту має передувати, крім кон­ституційних та законодавчих змін з питань реформування органів місце­вого самоврядування, прийняття но­вого базового закону «Про освіту».

У законопроекті не визначено, як розподілятимуться повноваження щодо управління, а відтак фінансуван­ня професійних закладів, яким чином відбуватиметься взаємодія між органа­ми виконавчої влади, органами місце­вого самоврядування, засновниками закладів професійної освіти, професій­ними об’єднаннями, громадськими об’єднаннями, роботодавцями, їх орга­нізаціями тощо, які у законопроекті ви­значені суб’єктами управління у сфері професійної освіти.

При передачі таких повноважень суб’єктам управління на місця не пе­редбачено забезпечення державою їх належного фінансування, чого вима­гає стаття 85 Бюджетного кодексу України, згідно з якою передача дер­жавою органам місцевого самовряду­вання права на здійснення видатків можлива лише за умови відповідної передачі фінансових ресурсів як у ви­гляді закріплених за відповідними бюджетами загальнодержавних по­датків і зборів або їх частки, так і трансфертів із Державного бюджету України. У зв’язку з цим неможливо погодитися з нормою щодо повнова­жень місцевих державних адміні­страцій розміщувати регіональне за­мовлення на підготовку кадрів та що­річно формувати на бюджетний пері­од показники обсягу видатків місце­вих бюджетів на підготовку кадрів з професійною освітою.

Проектом Закону передбачено чо­тири нових типи професійно-техніч­них навчальних закладів (регіональ­ні центри професійної освіти, профе­сійні коледжі, професійні ліцеї, цен­три професійної підготовки) замість існуючих нині вісімнадцяти типів таких закладів, що тягне за собою необхідність їх реорганізації або ліквідації.

Питання забезпечення якості про­фесійної освіти має залишатися по­вноваженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує фор­мування та реалізує державну полі­тику у сфері освіти, оскільки форму­вання мережі професійно-технічних навчальних закладів державної фор­ми власності з урахуванням пропози­цій органів виконавчої влади та орга­нів місцевого самоврядування відне­сено до його повноважень.

Неможливо погодитися з пропози­цією щодо встановлення централь­ним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти, об­сягів освітньої субвенції та субвенції на підготовку робітничих кадрів «в межах бюджетних асигнувань», оскільки для повноцінного функціо­нування та надання якісної освіти по­треба у видатках на функціонування професійних закладів має бути забез­печена у повному обсязі.

Не передбачені гарантії педагогіч­них та інших працівників цих на­вчальних закладів на оплату праці, пенсійне забезпечення тощо. Звужені права керівників закладів професій­ної освіти щодо перебування їх на цих посадах не більше двох термінів по 5 років.

Проектом закону не врегульовані питання забезпечення прав осіб, які навчаються, зокрема щодо їхнього стипендіального забезпечення, про­живання у гуртожитках, харчування, забезпечення випускників професій­них закладів, які вперше здобувають кваліфікацію певного рівня, першим робочим місцем тощо…

Підтримуючи в цілому необхід­ність реформування професійно-тех­нічної освіти, зауважуємо, що про­блема якісної підготовки кваліфіко­ваного працівника потребує комп­лексного вирішення. Важливим при цьому є питання ресурсного і матері­ально-технічного забезпечення тако­го реформування.

Для підвищення якості підготовки працівників та збільшення попиту на робітничі спеціальності необхідне підвищення оплати праці як педаго­гічним працівникам у навчальних за­кладах, так і майбутнім працівникам на підприємствах.

Відсторонення держави від проце­су відродження професійно-технічної освіти, яка фактично знищена за останні роки, та перекладення цього завдання на місцеві органи влади за відсутності достатнього матеріально- технічного забезпечення призведе до її стагнації і остаточного занепаду в умовах нинішнього стану економіки.

З метою узгодження окремих пози­цій у питанні реформування системи професійно-технічної освіти пропо­нуємо створити робочу групу з числа представників профспілок, професій­но-технічних навчальних закладів і організацій роботодавців».

ПРОЕКТОМ ЗАКОНУ НЕ ВРЕГУЛЬОВАНІ ПИТАННЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРАВ ОСІБ, ЯКІ НАВЧАЮТЬСЯ, ЗОКРЕМА ЩОДО:

– стипендіального забезпе­чення;

– проживання у гуртожитках;

– харчування;

– забезпечення випускників професійних закладів, які впер­ше здобувають кваліфікацію певного рівня, першим робо­чим місцем.

НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ гарантії пе­дагогічних та інших працівників цих навчальних закладів на оплату праці, пенсійне забезпе­чення тощо.

ЗВУЖЕНІ ПРАВА керівників за­кладів професійної освіти щодо перебування їх на цих посадах не більше двох термінів по 5 років.

 

ДОДАТКОВІ ГАРАНТІЇ ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЧАСНИКАМ АТО

До статті 14 Закону України «Про зайнятість населення» щодо додаткових гарантій у сприянні працевлаштуванню учасників бо­йових дій, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, внесено зміни.

Як повідомляє Пра­вова та технічна інспекції праці профспілок, від­повідні зміни до статті 14 Закону України «Про за­йнятість населення» роз­ширюють перелік катего­рій громадян, які мають додаткові гарантії у сприянні працевлашту­ванню. Так, до переліку внесено учасників бойо­вих дій, зазначених у пунктах 19 та 20 частини першої статті 6 Закону України «Про статус вете­ранів війни, гарантії їх соціального захисту».

Прийняті додаткові га­рантії учасникам бойо­вих дій, які брали участь в АТО, сприятимуть їх працевлаштуванню, оскільки відповідно до статті 26 Закону України «Про зайнятість населен­ня» роботодавцеві, який працевлаштує на нове ро­боче місце за направлен­ням Державної служби зайнятості зазначених осіб строком не менше ніж на два роки, щоміся­ця держава компенсує фактичні витрати у роз­мірі єдиного внеску на загальнообов’язкове дер­жавне соціальне страху­вання.

 

МІНФІН ТА ДФС ПІДТРИМАЛИ ПРОФСПІЛКИ

У Міністерстві фінансів 26 липня відбулася консультативна нарада стосовно напрацю­вання змін до постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку веден­ня Реєстру неприбуткових установ та орга­нізацій, включення неприбуткових підпри­ємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру» від 13.07.2016 р.

Як повідомляє Де­партамент захис­ту соціально-еко­номічних прав апарату ФПУ, у нараді взяли участь представни­ки Міністерства фінан­сів, Державної фіскаль­ної служби, Українського незалежного центру полі­тичних досліджень (у рамках проекту «Грома­дяни в дії»), заступник го­лови Громадської ради при ДФСУ, а також пред­ставники ФПУ.

За результатами зустрічі досягнуто домовленостей щодо необхідності вне­сення змін до Постанови та підготовки офіційного роз’яснення ДФС про за­стосування положень цієї Постанови з урахуванням особливостей діяльності профспілок.

05.08.2016



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

17.12.2024 21:58

17.12.2024 21:57

25.11.2024 20:08

25.11.2024 20:07

25.11.2024 20:06

25.11.2024 19:49

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання