« на головну 22.11.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1261)
24
Жовтень
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Профпанорама

НЕРЕАЛЬНИЙ МІНІМАЛІЗМ: УКРАЇНА ЗА РІВНЕМ МІНІМАЛЬНОЇ ЗАРПЛАТИ В РАЗИ ВІДСТАЄ ВІД НАЙБІДНІШИХ КРАЇН ЄС

НЕРЕАЛЬНИЙ МІНІМАЛІЗМ: УКРАЇНА ЗА РІВНЕМ МІНІМАЛЬНОЇ ЗАРПЛАТИ В РАЗИ ВІДСТАЄ ВІД НАЙБІДНІШИХ КРАЇН ЄС

У грудні 2015 року в еквіва­ленті євро цей показник ста­новив 57 євро на місяць, а вже в січні ц. р., вна­слідок деваль­вації гривні, скоротився до 52 євро.

Основним мотивом, що спонукав і спонукає укра­їнців до інтеграції в Євро­пейське співтовариство, на думку експертів Гро­мадської спілки «Еконо­мічний дискусійний клуб», є намагання покращити своє життя, насамперед в економічному сенсі.

Показник мінімальної заро­бітної плати є одним з най­головніших видів соціаль­них гарантій, що діють у світі. Відповідно до Конвенції Міжнародної організації праці № 131, прийнятої у 1970 році та ра­тифікованої Україною в 2005-му, кожен член МОП, який ратифікує цю Конвенцію, зобов’язується створити систему встановлення мінімальної заробітної плати, що охоплювала б усі групи найманих працівників. У статті 3 Конвенції зазначено, що під час визначення рівня мінімальної заробітної пла­ти потрібно враховувати як потре­би працівників та їхніх сімей, так і економічні фактори.

На сьогодні інститут мінімаль­ної заробітної плати існує як в Україні, так і більшості країн ЄС. Виняток становлять Австрія, Да­нія, Італія, Кіпр, Швеція та Фін­ляндія, де традиційно укладають колективні угоди між зацікавле­ними сторонами.

За даними Євростату та Держ­стату, серед країн Євросоюзу най­вищий рівень мінімальної заробіт­ної плати – 1923 євро на місяць встановлений у Люксембурзі. Ще шість країн ЄС мають середньомі­сячну мінімальну зарплату в межах 1,5 тис. євро (Великобританія, Нідерланди, Бельгія, Німеччина, Ірландія, Франція). Разом з тим, рівень мінімальної зарплати в країнах, які нещодавно приєдна­лися до ЄС, є значно нижчим: від 418 євро на місяць у Польщі до 194 євро в Болгарії.

Україна за даним по­казником у рази відстає від найбідніших країн ЄС. Так, у грудні 2015 року в еквіваленті євро мінімальна зарплата становила 57 євро на мі­сяць, а вже в січні ц. р., внаслідок девальвації гривні, скоротилася до 52 євро. Наприкінці 2015 року показник мінімаль­ної зарплати в Україні, у перерахунку на євро, пе­ребував на рівні 2000-го, а порівняно з 2005 та 2010 роками знизився на 20% та 32% відповідно.

Варто зазначити, що в Євросоюзі за останні 10 років спостерігалося підвищення розміру мінімальних заробітних плат, щоправда в роз­різі країн воно було нерівномір­ним. Найбільше зріс цей показник у країнах, що стали членами ЄС після 2000 року. Зокрема, в Латвії за період 2005–2015 років мінімаль­на зарплата потроїлася. У Литві, Словаччині, Естонії, Болгарії, Ру­мунії цей показник збільшився більш ніж удвічі.

Зрозуміло, що розмір мінімаль­ної заробітної плати безпосередньо пов’язаний з рівнем розвитку еко­номіки країни. Так, на­приклад, в Ірландії, де се­редньомісячна мінімаль­на зарплата – одна з най­вищих у ЄС, ВВП на одну особу в 2014 році становив 40200 євро. Водночас у Болгарії, яка на сьогодні серед країн ЄС має най­нижчу мінімальну зарплату, ВВП у розрахунку на особу становив 5800 євро. В Україні ж цей по­казник у 2014 році склав 2320 євро. Тобто, щоб мати економічну можли­вість встановити міні­мальну заробітну плату на рівні Болгарії, нам не­обхідно наростити ВВП принаймні в 2,5 раза.

Тож, на жаль, цьогоріч нам та­кож не варто очікувати на диво. Мінімальна зарплата в місячному розмірі залишиться на рівні про­житкового мінімуму для працездатних осіб: на 1 січня – 1378 грн, з 1 травня – 1450 грн, з 1 грудня – 1550 грн, а в погодинному розмірі з 1 січня становитиме 8,29 грн, з 1 травня – 8,69 грн, з 1 грудня – 9,29 грн.

За інформацією Департаменту захисту соціально-економічних прав апарату ФПУ, запропонова­ний з 1 січня 2016 року розмір міні­мальної заробітної плати не відпо­відає нормам чинного законодав­ства України та ратифікованим конвенціям № 117 та № 131. За профспілковими розрахунками, розмір мінімальної заробітної плати з урахуванням сімейної складової, витрат на освіту й охо­рону здоров’я, накопичень на при­дбання житла, обов’язкових по­датків та внесків, рівня інфляції сьогодні мав би складати 5597 грн.

За матеріалами ГС «Економічний дискусійний клуб»

 

НЕ ДАМО ЗНИЩИТИ СИСТЕМУ ПРОФТЕХОСВІТИ!

Перспективи функціо­нування професійно- технічної освіти в умо­вах бюджетної децен­тралізації обговорили учасники консультатив­ної зустрічі, що відбула­ся 25 січня у Федерації профспілок України.

Як повідомляє прес-центр ФПУ, на засі­данні виступили за­ступник Голови ФПУ Сергій Кондрюк, голо­ва Профспілки працівників будівництва і промисловос­ті будівельних матеріалів України Василь Андреєв, представники низки всеукраїнських галузевих профспілок, місцевих орга­нів влади, професійно-тех­нічних навчальних закла­дів (ПТНЗ).

Відповідно до статті 27 ЗУ «Про Державний бюджет України на 2016 рік» фінан­сування діяльності ПТНЗ має здійснюватися з бюдже­тів органів місцевого само­врядування. Разом з тим, не передбачено передачу ре­сурсів (субвенцій) для збіль­шення видатків на ці цілі областей, обласних центрів та міст обласного підпоряд­кування. Ця патова ситуа­ція, наголосили учасники зустрічі, а також хронічний дефіцит місцевих бюджетів уже створили ризик утво­рення боргів із зарплати, оплати комунальних послуг та інших витрат у ПТНЗ за січень 2016 року. В середньо­строковій перспективі така політика щодо профтехосві­ти призведе до закриття училищ і професійних ліце­їв, приватизації їх примі­щень, знищення системи професійної підготовки і пе­репідготовки кадрів.

Підсумовуючи дискусію, за­ступник Голови ФПУ Сергій Кондрюк зазначив, що необ­хідно узагальнити інформа­цію щодо ситуації з профте­хосвітою та звернутися до керівництва ФПУ для під­тримки акції працівників ПТНЗ, ініціювати включен­ня цього питання до поряд­ку денного наступного засі­дання Президії ФПУ, підго­тувати відповідне звернен­ня до керівників парламент­ських фракцій, асоціацій го­лів місцевих рад і провести брифінг для представників ЗМІ.

 

КОЛДОГОВОРАМ – ЧІТКІСТЬ, ПРОЗОРІСТЬ ТА ЕФЕКТИВНІСТЬ

Як зробити так, щоб така форма профспіл­кової роботи, як колек­тивні договори й угоди, відповідала вимогам часу, ефективно захи­щала законні права та інтереси працюючої людини?

Про це говорили учас­ники засідання робо­чої групи СПО об’єднань профспі­лок з опрацювання проф­спілкового варіанту проек­ту ЗУ «Про колективні дого­вори і колективні угоди», яке відбулося 20 січня.

Нагадаємо, до СПО об’єднань профспілок у вересні минулого року надійшов на погодження проект Закону України «Про колективні до­говори і колективні угоди», розроблений Мінсоцполіти­ки. Частина членів СПО ви­словили свою позицію з при­воду законопроекту, який, за спільною оцінкою, містить низку принципових поло­жень, в тому числі концепту­альних, що є неприйнятни­ми з точки зору профспілок. СПО об’єднань профспілок направив Мінсоцполітики відповідний лист.

Як повідомляє прес-центр ФПУ, створено робочу з на­працювання профспілково­го проекту Закону України «Про колективні договори і угоди», як альтернативи за­конопроекту, представлено­му Мінсоцполітики. На чер­говому засіданні групи об­говорювались окремі пунк­ти документа. Робота над законопроектом триває.

29.01.2016



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

10.10.2024 22:03

08.09.2024 21:09

23.08.2024 22:29

23.08.2024 22:00

10.07.2024 21:02

08.07.2024 20:16

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання