« на головну 23.12.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1263)
21
Листопад
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Профпанорама

Що краще: Постійно себе хвалити чи критично підходити до проблем?

Що краще: Постійно себе хвалити чи критично підходити до проблем?

У «Профспілкових вістях» у № 25–26 від 2 липня ц. р. над-

рукований матеріал про дев’яте засідання Ради Федерації

профспілок України. Дещо дивним у дописі є те, що у пре-

амбулі проведення наступного з’їзду ФПУ пов’язане з кар-

динальними змінами в суспільно-політичному житті, зниженням рівня профспілкового членства, з пропозиціями членських організацій, а не тому, що 25 березня 2016 року

спливає 5-річний термін повноважень Ради ФПУ і як цього

вимагає стаття 33 Статуту ФПУ. Цього нюансу можна було б

не зауважити, якби він не був повчальним для профактиву,

який має чітко знати – чому і з яких причин проводяться чер-

гові з’їзди.

Мирон ІВАНКІВ

голова Львівської обласної організації

профспілки працівників держустанов,

член Ради ФПУ

Якщо вдатися до узагаль-

нення, то слід відзначи-

ти, що у доповіді з осно-

вного питання, у висту-

пі Голови ФПУ багато

розповідалося про те, скільки

разів керівництво ФПУ зустрі-

чалось із урядовцями, голова-

ми депутатських фракцій, Голо-

вою Верховної Ради України, по-

відомлялося про результати со-

ціального опитування спілчан

та ін. Звичайно, це слід робити.

Але чи є від нього для спілчан

хоч якийсь позитив? На резуль-

тати ще треба почекати.

Як кожного разу, їдучи на чер-

гове засідання Ради, найбільшо-

го профспілкового об’єднання

України, в якому нараховується

8 млн членів профспілок, споді-

вався, що на засіданні Ради буде

даватися глибокий аналіз при-

чин, як внутрішніх, так і зовніш-

ніх, які довели українців до най-

нижчого рівня життя в Європі.

Проте жодного аналізу причин

невпинного падіння об’ємів про-

мислового виробництва, суттє-

вого зниження зайнятості насе-

лення, практично кризового ста-

ну працевлаштування молоді, в

тому числі тієї, яка закінчила на-

вчання в українських вишах, на

цьому засіданні не прозвучало.

Тут, до речі, нагадаю, що Укра-

їна за освітнім рівнем населен-

ня займає у Європі перше місце.

В Україні на сьогодні 350 вищих

начальних закладів. Для порів-

няння – у Німеччині їх 70, при-

чому, що населення у Німеччині

удвічі більше. Риторичне запи-

тання – а що Україна, наше сус-

пільство має від своєї освіченос-

ті, коли лише 3 випускники ви-

шів із 10 мають можливість вла-

штуватися на роботу,

причому не завжди за

отриманим фахом?

Зарплати і пенсії у

державі, незважаючи

на високий рівень ін-

фляції та суттєве подо-

рожчання найнеобхід-

ніших для людей то-

варів, ціни на газ, уже

тривалий час не індек-

суються. За весь пері-

од роботи нового Уря-

ду, Президента кри-

тично мало зроблено для лікві-

дації корупції, яка роз’їдає сус-

пільство та стала загрозливим

чинником розбудови (а скоріше

знищення) держави. Немало по-

літиків уже зазначили, що вну-

трішні чинники, а це корупція і

відсутність ефективних реформ,

є більш загрозливими для Укра-

їни, ніж російська агресія, як зо-

внішній чинник. Проте, якщо

керуватися висловлюваннями

російського керівництва і те, що

організував і реалізує Кремль

на Сході України, є серйозною

загрозою нашій державі. Чому

про це пишу? Ось головне пи-

тання, яке Президією Ради Фе-

дерації внесено на розгляд засі-

дання. «Про завдання Федерації

профспілок України щодо захис-

ту соціально-економічних прав

та інтересів членів профспілок

в умовах реформ і європейської

інтеграції України».

Пропоную тим, хто буде чи-

тати цей матеріал, задуматися

над тим, що закладено у назву

питання? ФПУ збирається захи-

щати соціально-економічні ін-

тереси спілчан від реформ, які

нібито активно проводить вла-

да, і від європейської інтеграції

України, яка ніби теж ефектив-

но реалізується владою.

Найперше хочу відзначи-

ти, що якщо у будь-якій краї-

ні є ряд негараздів у промисло-

вості, сільському господарстві,

освіті, охороні здоров’я, соціаль-

ній чи інших сферах, то для того

щоб досягнути тут успіху, уряди

проводять ефективні реформи.

У нас, крім балачок про рефор-

ми, практично мало що робить-

ся. МВФ, країни Західної Євро-

пи уже заявляють, що допомо-

ги Україні надавати не будуть

через відсутність реформ. Тож

від яких наслідків реформ ФПУ

буде захищати своїх спілчан?

Ще гірше, а фактично брутально

звучить вираз захист

спілчан від євроінте-

грації України. Вини-

кає запитання. Особи

чи особа, які формулю-

вали це питання, уже

забули, чому спалах-

нула і відбулася Рево-

люція Гідності в Укра-

їні? То нагадаю. Через

те, що тодішній прези-

дент України під тис-

ком Кремля нахабно

зірвав початок євро-

інтеграції України. За тиждень

до Вільнюського саміту, на яко-

му повинна була бути підписана

Україною Угода про асоціацію,

президент – зрадник зробив зая-

ву про відмову її підписання.

При затвердженні порядку

денного засідання Ради я запро-

понував до основного питання

внести зміни. Замість «…євро-

пейської інтеграції України» за-

писати «…військової агресії Ро-

сійської Федерації проти Укра-

їни». Оскільки пропозиція не

була підтримана Радою, то це

означає, що члени Ради євроін-

теграцію України сприймають

значно більшим злом для спіл-

чан і України в цілому, ніж ре-

альну війну на Сході України, з

її численними жертвами.

За моєю пропозицією згаду-

ване питання повинно було зву-

чати таким чином: «Про завдан-

ня ФПУ… в умовах затягування

проведення реформ та військо-

вої агресії Російської Федерації

проти України».

Якщо відштовхуватись від за-

твердженого порядку денного,

то констатуюча частина поста-

нови Ради повинна відображати

проблеми

у соціально-економічній

сфері, викликані реформами

і процесами євроінтеграції Укра-

їни. Відповідно і доповідь, з якою

виступив заступник голови ФПУ

С. Кондрюк, теж повинна була

містити аналіз реформ та ходу

євроінтеграції, результати яких

суттєво вдарили по соціально-

економічних

інтересах спілчан,

яких Федерація мала б захищати.

Проте такого причинно-

наслідкового зв’язку ні постано-

ва, ні доповідь не містять.

Поряд із цим у постанові

Ради ФПУ виписано цілий ряд

проблем і негативних соціаль-

них явищ, які слід вирішувати

уряду, бо вони насправді суттє-

во впливають на зниження рів-

ня життя спілчан, всіх громадян

України.

Невеликою таємницею є те,

що центральна влада, а відповід-

но і регіональна, доволі зневаж-

ливо ставляться до профспіл-

кового руху в країні. Це чітко

проглядається у стосунках між

владою та центральними ви-

борними органами профспілок

і їх об’єднаннями. Приміром,

вкрай рідко у засіданнях Ради

ФПУ беруть участь представни-

ки Кабінету Міністрів і відпо-

відних міністерств. Оскільки

на засіданнях Ради ФПУ, її Пре-

зидії переважно розглядають-

ся важливі питання соціально-

економічного стану спілчан, то

у цих засіданнях зобов’язані бра-

ти участь представники Мінсоц-

політики, якщо не сам міністр,

то обов’язково його заступник.

Керівники ФПУ, члени Ради Фе-

дерації, члени Президії Ради

зобов’язані задуматись над про-

блемою, чому засіданнями Ради

не цікавляться журналісти дру-

кованих і електронних засобів

масової інформації? Очевидно,

що їм те, що і як обговорюється

на вказаних засіданнях, є не ці-

кавим. Керівництву ФПУ слід це

глибоко проаналізувати.

Профспілкам України ще по-

передні Уряди нав’язали свою

методику взаємного спілкуван-

ня. Нас назвали соціальними

партнерами, і це профспілкове

керівництво прийняло. А якщо

ми соціальні партнери, то парт-

нери для вирішення проблем-

них питань ведуть так званий

соціальний діалог. І щось у цьо-

му питанні робиться, але, на

жаль, немає конкретних резуль-

татів. Пропоную один із варі-

антів, який пояснює, чому соці-

альне партнерство і соціальний

діалог не працюють в Україні.

Розглянемо приклад. Реально

об’єднались для ведення спіль-

ного бізнесу три суб’єкти, які

стають партнерами. При цьому

один партнер має 80% активів

цього спільного бізнесу, другий

– 15%, а третій лише – 5%. Пере-

конаний, усі зрозуміли той факт,

що управляє цим бізнесом пер-

ший партнер. Чи прислухається

він до двох інших? Це залежить

від його зацікавленості.

Хто займає перше, головне

місце у трикутнику соціальних

партнерів: Уряд – СПО робото-

давців – СПО профспілок? Оче-

видним є, що головний партнер

– це Кабінет Міністрів України.

Рівновеликим партнером Уряду

є роботодавці. Роботодавці рів-

новеликими, рівносильними з

Урядом є у зв’язку з наявністю у

них великих коштів, за які вони

куплять те, що їм потрібно, в

т. ч. і урядовців. Профспілки те-

оретично для України мають у

своєму арсеналі можливості ста-

ти рівносильними, рівновелики-

ми щодо двох інших партнерів

– це страйк. Проте організува-

ти страйк можна лише у випад-

ку наявності відповідних сум

страйкового фонду. А у восьми-

мільйонного членства ФПУ він

складає «0» (нуль). Пікетуван-

ня Кабміну чи Верховної Ради

України працівниками апаратів

профорганів, із залученням на

3–4 години навіть декількох ти-

сяч спілчан, є не зовсім ефектив-

ним заходом. Без страйкового

фонду українські профспілки не

зможуть ефективно виконувати

класичні функції профспілок.

Це було б нереальним навіть

для профспілок країн із висо-

ким рівнем демократії, з патріо-

тичним та жертовним щодо сво-

го народу і землі Урядом. У нас

же всі Уряди, які були і є, зара-

жені не патріотизмом і жертов-

ністю, а тим, якби найбільше за-

робити для себе.

Є надія на молоде покоління

українців, які переймуть досвід

країн із розвинутою демократі-

єю, зрозуміють, що тільки жер-

товне служіння своїй країні, видворення

з неї ворожої 5-ї колони,

ліквідації всеохопної корупції і

розкрадання державного бюдже-

ту буде тією основою, яка приве-

де до успішного розвитку держа-

ви та ефективного профспілково-

го руху. Сьогодні в Україні фор-

мується національна еліта. Без

неї жоден народ у світі не здобув

успіхів у розбудові держави.

Закликаю численний проф-

спілковий актив долучитися до

цього важливого історичного

явища у житті нашого народу, в

результаті чого будемо ставати

будівничими успішної України.__

02.08.2015



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

17.12.2024 21:58

17.12.2024 21:57

25.11.2024 20:08

25.11.2024 20:07

25.11.2024 20:06

25.11.2024 19:49

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання