« на головну 23.12.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1263)
21
Листопад
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Профпанорама

Авіаційну галузь треба негайно рятувати

Авіаційну галузь треба негайно рятувати

Авіаційна промисловість України, що визнана однією з пріоритетних галузей еко­номіки країни і яка, без перебільшення, є окрасою вітчизняного промислового виробництва, підійшла до критичної межі свого майбутнього існування. Такого висновку дійшли учасники спільного засідання Центрального комітету Профспіл­ки авіабудівників України та керівників підприємств, яке відбулося 31 березня. В роботі засідання взяв участь і виступив Голова ФПУ Григорій Осовий.

Як повідомляє Інформаційно-аналітичний центр ФПУ, спіль­не засідання про­водилося за ініціативи ЦК Профспілки авіабудів­ників України у зв’язку зі значним погіршенням стану справ у авіаційній промисловості України та невизначеністю щодо по­дальших перспектив га­лузі.

Перед початком захо­ду його учасники вшану­вали хвилиною мовчання пам’ять загиблих під час проведення Антитерорис­тичної операції на сході України.

У доповіді голови проф­спілки Яреми Жугаєвича, виступах учасників засі­дання наголошувалося, що за підсумками аналізу роботи галузі у 2014 році вперше за останні 20 ро­ків зафіксовано зменшен­ня загальних обсягів ви­робництва. Посилились темпи зменшення чисель­ності працюючих, збіль­шилися борги із виплати заробітної плати на де­яких підприємствах. Зу­пиняється виробництво окремих видів продукції авіаційного призначен­ня, пов’язане зі значним скороченням ринків збу­ту. Зазначалося, що май­же відсутній серійний ви­пуск літаків як основної продукції галузі.

Окрім зовнішніх чин­ників, пов’язаних із ни­нішньою суспільно-політичною ситуацією в країні, стан справ у галу­зі погіршують невиріше­ні проблеми державного управління. Так, трива­ле реформування Мініс­терства промислової по­літики України призвело до втрати управління га­луззю, а підпорядкуван­ня більшості державних підприємств Державно­му концерну «Укроборонпром» узагалі унемож­ливлює координацію під­приємств галузі заради головної мети її існуван­ня – створення та серійно­го виробництва нових ти­пів літаків.

Учасники засідання зауважили, що протягом останніх п’яти років не за­тверджується довгостро­кова Державна програма розвитку авіабудівної га­лузі, що мала б стати осно­вою для організації роз­ширеного виробництва літаків, його фінансового забезпечення та вирішен­ня низки соціальних пи­тань працівників галузі. Останнім часом почасті­шали випадки неаргумен­тованих звільнень із за­йманих посад керівників успішних державних під­приємств.

Заслухавши та обгово­ривши інформацію про підсумки роботи галузі за 2014 рік, учасники засі­дання визнали ситуацію, що склалася в авіабудів­ній галузі, критичною і ухвалили рішення напра­вити від імені учасників наради звернення до Пре­зидента України, в яко­му акцентувати увагу на критичній виробничій си­туації в галузі, невизна­ченості перспектив, заго­стренні соціальної напру­ги в трудових колективах та запропонувати можли­ві шляхи виходу з такої ситуації.

У зверненні, зокрема, наголошується, що зрос­тає соціальна напруга у трудових колективах підприємств, пов’язана з тим, що урядові структу­ри замість того, щоб на­давати реальну допомогу унікальній і працюючій галузі, останнім часом вдавалися до необґрунто­ваних та непогоджених із трудовими колективами «кадрових перестановок» із звільненням керівників найбільших державних підприємств.

Тривале реформуван­ня Міністерства промис­лової політики України, зазначають автори доку­мента, призвело до втра­ти державного впливу на роботу галузі, а підпоряд­кування значної частини підприємств Державно­му концерну «Укроборонпром» (що по суті призве­ло до подрібнення галузі) позбавило галузь єдиного центру координації.

Через відсутність цен­трального органу вико­навчої влади, відпові­дального за роботу галузі, протягом чотирьох років не укладається Галузева угода. Відтак порушують­ся норми чинного законо­давства.

Учасники засідання закликали владу до при­йняття важливих для іс­нування та розвитку галу­зі рішень, а саме:

– Визначити єдиний орган державної влади, який би займався питан­нями управління галуззю та оборонно-промисловим комплексом загалом, а також призначити чле­на уряду, який взяв би на себе відповідальність за цей напрям економіки України.

– Терміново розгляну­ти і затвердити на дер­жавному рівні довгостро­кову Державну програму розвитку галузі.

– Припинити практи­ку необґрунтованих та без погодження з трудовими колективами звільнень керівників підприємств галузі.

– Забезпечити прове­дення колективних пере­говорів та укладення но­вої Галузевої угоди, від­новити повноцінний со­ціальний діалог органів виконавчої влади з Проф­спілкою авіабудівників України.

 

АНАЛІЗУЮЧИ ЗРОБЛЕНЕ, ВИЗНАЧАЮЧИ ЗАВДАННЯ НА ПЕРСПЕКТИВУ

Захист законних прав та інтересів членів проф­спілки був, є і надалі залишатиметься основним програмним завданням Профспілки працівників автомобільного та сільськогоспо­дарського машинобудування України. На цьо­му наголошувалося у доповіді голови проф­спілки Василя Дудника та виступах делегатів VIII з’їзду профспілки. У роботі з’їзду взяв участь і виступив Голова ФПУ Григорій Осовий.

Як повідомляє Інформаційно-аналітичний центр ФПУ, промовці заува­жили, що виконання цього за­вдання залежить від еконо­мічного стану підприємств га­лузі. Саме тому ЦР профспілки приділяла значну увагу ство­ренню умов для забезпечення стабільної роботи підприємств та організацій, захисту вітчиз­няного товаровиробника. З цією метою було прийнято низку рішень ЦР профспілки, виконкому, готувалися і дово­дилися до вищих органів вла­ди звернення, заяви та пропо­зиції, які мали загальнодер­жавний, галузевий характер або стосувалися конкретних підприємств галузі.

На жаль, як наголосив Василь Дудник, звітний період не приніс стабільності. Його мож­на умовно поділити на два етапи. Перший – до 2013 року, другий – два роки потому. На першому етапі більшість під­приємств нарощували обсяги виробництва, впроваджували нові технології та техніку, оновлювали виробничі потуж­ності. Зростала реалізація про­дукції та послуг у системі авто­сервісу. В останні два роки, особливо у 2014 році, вся Україна і галузь зокрема пра­цювали в умовах жорсткої фінансово-економічної кризи.

Негативні наслідки такого ста­ну не змусили себе довго че­кати. Про це свідчать офіційні статистичні дані. Якщо за під­сумками роботи за 2011 рік обсяг реалізованої продукції у машинобудуванні в цілому зріс на 34,5%, а у 2012 році – на 7,5%, то вже у 2013 році падіння становило 18,3%, а 2014-го – 19,9%. Така сама тенденція спостерігається у виробництві машин та устат­кування. У 2011 і 2012 роках зростання обсягів реалізації продукції становило 23,2 та 0,5% відповідно, а у 2013 та 2014 роках – маємо падіння на 6,6 та 68,6%.

Автомобілебудування і систе­ма автотехобслуговування по­страждали найбільше. Ре­кордні показники розвитку га­лузі змінилися такими ж ре­кордними показниками ско­рочення обсягів реалізації ви­робництва. Криза в автомобі­лебудуванні розпочалася дещо раніше, ніж в інших га­лузях. Ще у 2012 році вироб­ництво легкових автомобілів у країні зменшилося на 28,5%, вантажних автомобілів – на 21,6%, автобусів – на 13,5%.

Головними причинами є різке скорочення обсягів спожив­чого кредитування, збільшен­ня тиску імпортної техніки, на яку було різко знижено ціни, а також зниження ставок ввіз­ного мита при вступі України до СОТ. Запровадження, в тому числі за наполяганням профспілки, мита на імпорт та податку за утилізацію тран­спортних засобів вселили на­дію на виправлення ситуації. Однак скасування на початку 2014 року цих заходів звело всі зусилля нанівець і прак­тично знищило вітчизняне ав­томобілебудування.

Тож профспілка у новому звіт­ному періоді своїми першо­черговими завданнями вважає боротьбу за мінімізацію нега­тивних наслідків економічної кризи та активну роботу щодо закладення соціальної бази післякризової економіки. Основою соціального діалогу при цьому має бути тема гідної праці, яка має базуватися на відмові від політики дешевої робочої сили та забезпеченні справедливого розподілу ре­зультатів праці між власником, державою та працівником.

Більше про це читайте на сай­ті ФПУ fpsu.org.ua.

11.04.2015



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

17.12.2024 21:58

17.12.2024 21:57

25.11.2024 20:08

25.11.2024 20:07

25.11.2024 20:06

25.11.2024 19:49

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання