« на головну 23.12.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1263)
21
Листопад
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Профпанорама

Профспілка працівників культури стурбована спробами обмежити права застрахованих осіб

Профспілка працівників культури стурбована спробами обмежити права застрахованих осіб

 Голова Профспілки працівників культури України Людмила Перелигіна звернулася до в. о. Голови ФПУ Сергія Кондрюка з листом, у якому висловлює глибоку стурбованість спробами Міністерства фінансів України обмежити права застрахованих осіб та їх представників у сфері соціального страхування шля­хом включення, починаючи з 2015 року, коштів фондів загальнообов’язкового державного соціально­го страхування до Державного бюджету України, повідомляє Інформаційно-аналітичний центр ФПУ.

 «Сьогодні на державно­му рівні соціальне страхування є важли­вою складовою соці­альної політики, – за­значається в листі. – У системі соці­ального захисту воно виконує функ­цію захисту людини від випадків, що виникають раптово під впливом певних обставин, – страхових ризи­ків. Конституція України (стаття 46) закріпила право громадян на соці­альне забезпечення в разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальни­ка, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в ін­ших випадках, передбачених зако­ном. Необхідні захисні функції дер­жава здійснює через відповідні фон­ди соціального страхування, наділе­ні правовою самостійністю і неза­лежністю від уряду, парламенту й інститутів державного управління».

Крім здійснення зазначених функ­цій, ідеться в зверненні, держава на засадах соціального партнерства бере участь в управлінні фондами со­ціального страхування, а також здій­снює нагляд і контроль за цією систе­мою, тобто має більш ніж достатньо повноважень. При цьому головним завданням держави у питаннях ре­формування системи соцстраху, на думку Профспілки, повинно бути вдосконалення правової бази, на якій ґрунтуються відносини між страхо­виком і застрахованим, а також напо­внення фондів соціального страху­вання за рахунок підвищення заро­бітних плат застрахованих осіб та розширення зайнятості.

«Замість виконання цих завдань фахівці Мінфіну дістали з шухляди свої застарілі напрацювання щодо наповнення державного бюджету за рахунок украй спорожнілого остан­нім часом гаманця людини праці та пропонують встановити одноосібний контроль з боку держави за коштами страхових фондів, – наголошується в листі. – Це не тільки викликає обу­рення профспілок, а й є грубим пору­шенням чинного законодавства. Адже кошти цільових фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування належать застрахованим особам і відповідно до статті 14 «Основ законодавства України про загальнообов’язкове дер­жавне соціальне страхування» не включаються до складу державного бюджету України.

Крім того, представники платни­ків страхових внесків наділені закон­ним правом участі в управлінні цими фондами. Статтями 15 і 16 цього ж за­кону визначено, що управління стра­ховими фондами здійснюється на па­ритетній основі державою та пред­ставниками суб’єктів соціального страхування, а до складу наглядових рад зазначених фондів входять у рів­ній кількості представники від за­страхованих громадян, роботодавців та держави. Більш того, за чинним міжнародним законодавством, яке, відповідно до статті 9 Конституції України, є частиною національного законодавства України, зокрема ра­тифікованою Україною Конвенцією МОП № 87 про свободу асоціації та за­хист права на організацію, державою з метою забезпечення та захисту ін­тересів працівників та роботодавців надано гарантії щодо права їх досту­пу до органів управління та нагляду фондів соціального страхування, а сама «державна влада утримується від будь-якого втручання, здатного обмежити це право або перешкодити його законному здійсненню».

«Вважаємо, що фінансові ресурси соціального страхування однозначно повинні бути відокремлені від ко­штів державного бюджету, – зазначе­но в листі. – Покращення фінансового стану держбюджету за рахунок ко­штів фондів соціального страхуван­ня розцінюємо як активний наступ на законні права застрахованих осіб. При всьому розумінні вкрай важкої політичної та економічної ситуації в Україні, подібний крок з боку влади повністю унеможливлює сприйняття трудящими, які з кожним днем бідні­шають, чергових дій уряду щодо не­законного, з порушенням чинного українського та міжнародного зако­нодавства, наповнення державної казни.

Враховуючи викладене, Профспіл­ка працівників культури України ви­словлює категоричну незгоду з діями Міністерства фінансів, що матимуть згубні наслідки для стабілізації на­явної в державі ситуації та в подаль­шому не сприятимуть розвитку неза­лежної демократичної України. У зв’язку з цим просимо підтримати нашу позицію Федерацією профспі­лок України та Спільним представ­ницьким органом репрезентативних всеукраїнських профспілок та проф­спілкових об’єднань. Із свого боку, Профспілка спрямувала аналогічне звернення вищим органам виконав­чої влади».

 

 

 ФПУ ПРОТИ ЗМЕНШЕННЯ СТИПЕНДІЇ ДІТЯМ ШАХТАРІВ

 Федерація профспілок України виступає про­ти зменшення стипендії, відповідно до проек­ту ЗУ «Про внесення зміни до статті 5 ЗУ «Про підвищення престижності шахтарської праці», особам, які мають право на здобуття освіти, повідомляє Департамент розвитку профспіл­кового руху.

 Запропонованими зміна­ми передбачено скасу­вання норми щодо випла­ти стипендії в розмірі прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб, студентам вищих на­вчальних та професійно- технічних навчальних за­кладів, які мають стаж підземної роботи не мен­ше 3 років або батьки яких є шахтарями та ма­ють стаж підземної робо­ти не менше 15 років, або загинули внаслідок не­щасного випадку на ви­робництві чи стали інвалі­дами I або II групи. За­мість передбаченої за­пропонована норма щодо виплати зазначе­ним категоріям студентів та учнів стипендій у роз­мірі, встановленому Каб­міном. Згідно із частиною 2 статті 54 ЗУ «Про вищу освіту» студенти вищих навчальних закладів ма­ють право на отримання стипендій, призначених юридичними та фізични­ми особами, які направи­ли їх на навчання, а також інших стипендій відповід­но до законодавства.

ФПУ вважає, що прийнят­тя законопроекту в запро­понованій редакції є не­припустимим, оскільки значно обмежує права студентів та учнів зазна­чених категорій, погіршу­ючи їхнє матеріальне ста­новище, що є порушен­ням статті 22 Конституції України.

Відповідне обґрунтуван­ня направлене до Верхо­вної Ради України для врахування.

 

 

 ГАЛУЗЕВІ ГАРАНТІЇ В ОПЛАТІ ПРАЦІ

 Задля формування консолідованої профспіл­кової позиції щодо законодавчого запрова­дження галузевого стандарту оплати праці че­рез галузеві (міжгалузеві) угоди і колективні договори, 31 липня відбулася робоча нарада за участю представників профспілок машино­будівників та приладобудівників, працівни­ків вугільної промисловості, автомобільного та сільськогосподарського машинобудування, нафтової і газової промисловості, лісового гос­подарства, річкового транспорту, зв’язку, ін­формує Департамент виробничої політики та колективно-договірного регулювання.

 Відкриваючи нараду, за­ступник керівника Депар­таменту виробничої полі­тики та колективно-дого­вірного регулювання ФПУ Світлана Макогонюк за­значила, що на сучасному етапі необхідно активізу­вати роботу щодо вдоско­налення та законодавчого запровадження галузево­го стандарту оплати праці.

Головний спеціаліст відді­лу оплати праці цього ж Департаменту Ірина Жи­волуп поінформувала присутніх про основні по­ложення проекту Типової методики розрахунку га­лузевого стандарту опла­ти праці, розробленого фахівцями ФПУ, а також пропозиції Інституту де­мографії та соціальних до­сліджень імені М. В. Пту­хи і ДУ «Інститут економі­ки та прогнозування НАН України» щодо його вдо­сконалення та механізму застосування.

За рекомендацією ДУ «Ін­ститут економіки та про­гнозування НАН України», було запропоновано на даному етапі для визна­чення мінімальних розмі­рів ставок (окладів) заро­бітної плати за галузевим принципом застосовувати міжгалузеві коефіцієнти оплати праці, використав­ши досвід регулювання Республіки Казахстан. Ця пропозиція була підтри­мана.

Також на нараді обгово­рювався запропонований Мінсоцполітики антисоці­альний проект Закону України «Про внесення змін до деяких законо­давчих актів України щодо мінімальних розмірів оплати праці та відпові­дальності за порушення законодавства про пра­цю». Представники член­ських профспілкових ор­ганізацій підтримали по­зицію ФПУ щодо немож­ливості його прийняття з метою недопущення зни­ження рівня життя україн­ського працівника та по­дальшого ослаблення економіки країни.

 

 

08.08.2014



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

17.12.2024 21:58

17.12.2024 21:57

25.11.2024 20:08

25.11.2024 20:07

25.11.2024 20:06

25.11.2024 19:49

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання