«Оптимізація» через приватизацію автогосподарств?
15 травня відбулося засідання V пленуму Центрального комітету
профспілки працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства України,
на якому було розглянуто питання роботи підприємств дорожнього господарства та заходи
з оптимізації структури дочірніх підприємств, підпорядкованих ПАТ ДАК «Автомобільні
дороги України» у 2014 році. Проводив зібрання голова Профспілки автомобільного
транспорту та шляхового господарства України Олег Хмарний. У засіданні взяли участь заступник Голови Федерації профспілок
України Сергій Кондрюк, заступник голови Державного агентства автомобільних доріг
України (Укравтодор) Сергій Підгайний, члени ЦК профспілки – профлідери обласних
комітетів, об’єднаних профкомів галузевої профспілки.
У своїх виступах голова профспілки Олег Хмарний, промовці з
тривогою зазначили, що протягом останніх років дорожня галузь фактично доведена
до банкрутства. Внаслідок відсутності будь-яких коштів на фінансування дорожньої
галузі майже припинив роботу тридцятитисячний колектив. За словами Сергія Підгайного,
на цей час недофінансування дорожньої галузі з Державного бюджету сягнуло близько
470 млн гривень. Актуалізується загроза зменшення економічної активності підприємств,
скорочення виробництва.
Укравтодор, ПАТ ДАК «Автомобільні дороги України» ведуть роботу
щодо пошуку шляхів оптимізації структури дорожніх господарств, ураховані пропозиції
щодо участі керівників профспілкових органів у прийнятті відповідних рішень. Однак
поспіх, із яким здійснюється ця «оптимізація», сприймається насторожено у профспілкових
організаціях підприємств, викликають чимало запитань наміри передати дороги державного
значення у підпорядкування місцевим радам і приватизація дорожніх господарств.
Одним із найбільш небезпечних явищ є масові вивільнення працівників,
проведення так званої «оптимізації» чисельності працюючих через реорганізаційні
процеси та ліквідацію підприємств. Прорахунки, які зроблено керівниками облавтодорів,
стосуються тільки зміни структури дочірніх підприємств і скорочення працюючих на
6,2 тис. осіб, із яких 70% – робітники. Промовці наголосили, що, на жаль, значна
кількість гострих питань залишається поза увагою. Це стосується організації праці
та скасування режиму неповного робочого часу, уникнення довгострокових безоплатних
відпусток, визначення можливості збільшення розміру оплати праці, врахування витрат,
пов’язаних із подоланням технічної відсталості, необхідності оновлення дорожньої
техніки, підвищення конкурентоспроможності дорожніх підприємств. На жаль, залишається
неврахованою частина пропозицій щодо збереження функціонування галузі, що надійшли
від профспілкових комітетів до Укравтодору, ПАТ ДАК «Автомобільні дороги України».
Гострою залишається проблема неповної зайнятості працівників
і пов’язане з нею скорочення соціальних гарантій, зокрема зменшення зарплати та
страхового стажу.
Промовці наголошували, що питання забезпечення стабільної роботи
дорожньої галузі потребують комплексної, системної, злагодженої роботи сторін
соціального діалогу на всіх рівнях.
На засіданні пленуму виступив заступник Голови Федерації профспілок
України Сергій Кондрюк, який наголосив, що вважає проблему заборгованості із зарплати
однією із найболючіших. Він розповів присутнім про поточну ситуацію у профспілковому
русі, діяльність ФПУ, зокрема щодо вирішення питань на рівні Уряду України.
Розглянувши та обговоривши питання забезпечення роботи дорожньої
галузі, учасники пленуму погодилися із тим, що в нинішніх умовах кризи дорожня галузь
потребує негайного реформування. Присутні звернули увагу керівництва Укравтодору
на те, що зменшення кількості працівників – не єдиний показник проведення оптимізації,
тому скорочення має розглядатися після прийняття Урядом рішення про передання у
власність місцевих громад автомобільних доріг, що залишаються у власності держави,
та відповідного фінансування. Реформування дорожньої галузі належить проводити
разом із представниками галузевої профспілки, дотримуючись вимог Галузевої угоди,
яку Укравтодор і профспілка уклали на 2013–2015 роки.
Рекомендовано членам ЦК профспілки, головам обкомів, об’єднаних
профкомів, профкомів первинних профорганізацій ініціювати підготовку та розгляд
заходів, пов’язаних із проведенням оптимізації, спільно з керівниками ПАТ ДАК «Автомобільні
дороги України». Особлива увага зверталася на недопущення порушень законодавства
при скороченні працівників, обов’язковому і в повному обсязі розрахунку із працівниками,
що підлягають скороченню.
Учасники пленуму також розглянули стан виконання рішень V з’їзду,
статутних завдань профспілки, а також обговорили виконання бюджету профспілки,
кошторису профспілкового бюджету ЦК профспілки за 2013 рік, орієнтовні показники
отримання доходу профспілки, кошторис ЦК профспілки на 2014 рік. Затверджено нову
символіку Профспілки автомобільного транспорту та шляхового господарства України.
Вшанували майстрів Кіровоградщини
Відкриваючи свято «Майстри
Кіровоградщини», голова ФПО Сергій Петров наголосив: «Цей унікальний захід започаткувала
Федерація профспілок області, і він став традиційним і улюбленим. Так склалося,
що людина праці сьогодні обділена увагою суспільства, тож ми компенсуємо цю прогалину,
вшановуючи працівників різних професій».
Заздалегідь членські організації
профспілок провели конкурси професійної майстерності в колективах і подали кандидатури
на нагородження дипломами ФПО. Героями цьогорічного дійства стали понад 50 професіоналів.
Серед них чимало аграріїв, харчовиків, машинобудівників, металургів, зв’язківців,
учителів, лікарів, працівників культури. Кожен із них на своєму робочому місці
відзначився особливим внеском у загальну справу, вагомими здобутками, власним «почерком»,
відтак усі вони заслужили зійти на профспілковий п’єдестал слави.
Портрети майстрів Кіровоградщини прикрасять Дошку пошани ФПО.
Прес-центр ФПОКіровоградщини
Час
підсумків
і
планів
Сергій Баранчиков
Закарпатська обл.
Закарпатська обласна профспілкова організація працівників культури
(голова Наталія Товтин) однією з перших серед галузевих профспілок області проводить
звітно-виборну кампанію в профорганізаціях. Тож на засіданні президії обкому профспілки
було розглянуто питання про перебіг проведення звітів і виборів у профспілкових
організаціях працівників культури краю.
Активізації цієї роботи сприяло проведення обласного огляду-конкурсу
на кращу первинку в 2013 році, переможці якого відзначені грамотами ЦК профспілки
працівників культури України, дипломами, подяками та грошовими винагородами обкому
профспілки. Завдяки покращенню роботи з організаційно-фінансового зміцнення профспілки,
мотивації профчленства порівняно з попереднім роком кількісно зросли профорганізації
галузей культури Тячівського, Перечинського, Рахівського, Виноградівського районів.
Організовано і за високої активності спілчан відбулися звіти
і вибори в первинних профорганізаціях Берегівського (голова Єва Варга), Міжгірського
(голова Тарас Бойчук) районів, завершується ця робота в Іршавському районі (голова
Оксана Сідор). Основна увага на звітно-виборних зборах приділялася аналізу діяльності
профорганізацій щодо захисту соціально-економічних прав та інтересів працівників
закладів культури, бібліотек, ДШМ, редакційних колективів, виконанню колективних
договорів і угод тощо.
Про гострі проблеми, як-от зменшення надбавок педагогічним працівникам
ДШМ, несвоєчасна виплата зарплати журналістам, невиплата окремими сільрадами матеріальної
допомоги культпрацівникам на оздоровлення, повідомлено місцеві органи влади для
відповідного реагування.
Учасники зібрання акцентували увагу на необхідності якісного
завершення звітно-виборної кампанії, її використання для піднесення іміджу галузевої
профспілки, мотивації профспілкового членства. Також розглядалося питання підготовки
та проведення літнього оздоровлення дітей працівників галузі, про що інформувала
головний бухгалтер обкому профспілки Світлана Кузич.
24.05.2014
Тетяна РУБАН, «ПВ»
|