« на головну 23.12.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1263)
21
Листопад
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Профпанорама

Профспілка автотранспортників Закарпаття б’є на сполох

Профспілка автотранспортників Закарпаття б’є на сполох

Сергій Баранчиков

завідувач відділу організаційно-гуманітарної роботи Закарпатської облпрофради

Захищаючи права й інтереси трудя­щих, Закарпатська обласна організація профспілки праців­ників автотранспор­ту та шляхового гос­подарства (голова Олександр Воронін) намагається вико­ристати всі можливі шляхи для вирішен­ня наболілих про­блем галузі. Про це йшлося на чергово­му пленумі Закар­патського обкому профспілки.

 Серед обговорюва­них питань – участь в обласних зібран­нях, що стосуються діяльності автомо­більного транспорту, засі­даннях конкурсного комі­тету та ради перевізників при обласній державній ад­міністрації спільно з гро­мадською організацією «Закарпатська обласна асо­ціація автомобільних пере­візників» тощо.

Проблеми галузі, яких накопичилося чимало, пе­редусім пов’язані з недо­сконалою законодавчою базою: окремі постанови уряду суперечать Закону України «Про автомобіль­ний транспорт». Затягу­вання з їх вирішенням не­гативним чином впливає на фінансово-економічний стан трудових колективів галузі та перевізників.

Галузеву профспілку, зокрема, турбує невизна­ченість з тарифами на пе­ревезення пасажирів авто­бусами. Вкрай незадовіль­ною (і далеко не в повному обсязі) залишається систе­ма погашення збитків за перевезення пільгових ка­тегорій пасажирів. Ще одна проблема – велика кількість неле­гальних переві­зників, які не сплачують по­датків до бю­джету. Через не­стачу коштів вчасно не онов­люються тран­спортні засоби, що викликає претензії до ро­боти перевізни­ків з боку Державтоінспекції. Проте це не заважає воді­ям відповідально ставити­ся до своїх безпосередніх обов’язків. Так, останнім часом в області сталася лише одна аварія.

На пленумі також роз­глядалося питання «Про роботу обласного комітету профспілки щодо захисту соціально-економічних прав спілчан». Гострою і конструктивною була до­повідь голови обласної ор­ганізації галузевої проф­спілки Олександра Воро­ніна, діловими, часом емо­ційними – виступи учасни­ків пленуму. В підсумку обласна галузева проф­спілка ухвалила зважене рішення: враховуючи те, що більшість порушених питань пов’язані з недо­сконалістю законодавчої бази, привернути увагу владних структур області до їх першочергового роз­гляду.

Зокрема, галузеву проф­спілку турбує те, що рі­вень тарифів на перевезен­ня пасажирів і багажу ав­тобусами приміського та міжміського внутрішньо­обласного сполучення не відповідає економічним реаліям. З квітня 2012 року, коли тариф у розмірі 0,266 грн був затвердже-ний розпорядженням голо-ви Закарпатської облдержадміністрації Олександра Ле­диди, відбуло­ся значне під­вищення міні­мальної заро­бітної плати, інших складо­вих тарифу (за­пасні частини, мастила, шини, акумулятори, вартість тран­спортних засо­бів тощо), що призвело до значного ско­рочення заробітної плати працівників галузі. Торік, до прикладу, оплата праці автомобілістів була зна­чно нижчою, ніж у вироб­ничому секторі області, й складала 1400–1500 грн. Тож завдання полягає в тому, щоб зробити ці тари­фи вільними, без довго­тривалого затвердження органами влади.

Інше проблемне питання – неможливість райдержадміністрацій організува­ти проведення конкурсів для визначення перемож­ців – призвело до незабез­печеності дозвільними до­кументами близько 600 рейсів у приміському спо­лученні та неотримання перевізниками субвенцій на пільгове перевезення пасажирів. Станом на 1 червня 2013 року переві­зниками області, за акта­ми виконаних робіт, фак­тично перевезено пільго­вих категорій громадян на суму 11 млн грн, з яких від­шкодовано лише 6,5 млн грн, у тому числі 1 млн – взаємозаліком. Заборгова­ність становила майже 5 млн грн, що негативно вплинуло на фінансовий стан автотранспортних підприємств. Насамперед тут потрібні зміни в зако­нодавстві. На думку проф­спілок, єдиним шляхом виходу з цієї ситуації є адресна допомога держа­ви пільговикам – незахи­щеним верствам населення.

Крім того, бездіяль­ність обласних контролю­ючих органів компроме­тує державну політику в сфері автотранспорту, призводить до тінізації пасажирських перевезень і утворення нелегальними перевізниками несанкціо­нованих стоянок навколо автостанцій та інших сус­пільних об’єктів. Водночас це не дозволяє підприємствам галузі вчасно оновлювати рухо­мий склад і зміцнювати економічне становище для захисту соціально-економічних прав своїх працівників.

За дорученням учасни­ків пленуму голова обко­му профспілки Олександр Воронін звернувся з лис­том до голови Закарпат­ської обласної держадмі­ністрації Олександра Ле­диди про сприяння у вирі­шенні першочергових про­блем галузі.

 


Безпека пасажирів – спільний обов’язок

У Федерації профспілок Черкащи­ни відбулася зустріч пасажиропере­візників, галузевого профспілкового активу з працівниками ДАІ та тери­торіального управління Укртрансін­спекції в Черкаській області.

Відкрив захід начальник управління Укртрансін­спекції Віктор Лещенко, сконцентрувавши увагу на обговоренні проблемних питань безпеки до­рожнього руху на пасажирському транспорті. У своєму виступі він охарактеризував законодавчі ново­введення в галузі, наголосив на необхідності покра­щення умов та контролю організації пасажиропереве­зень, взаємовідносин між усіма їх учасниками і т. ін.

Про стан аварійності на пасажирському транспорті в країні та області зокрема доповів начальник відділу обласної автотехнічної інспекції УДАІ Олег Ткаченко. Він зазначив, що, на превеликий жаль, кількість резо­нансних пригод на дорогах за участю водіїв пасажир­ського транспорту не зменшується. Низка профілак­тичних заходів, проведених працівниками ДАІ з ме­тою запобігання дорожнім пригодам, виявила факти виходу в рейс автобусів із технічними несправностя­ми, що є неприпустимим, оскільки може призвести до трагічних наслідків у дорозі.

До дискусії активно долучилися й перевізники. Їх тур­бують такі наболілі питання, як переобладнання авто­бусів, використання тахографів і пасків безпеки, вияв­лення нелегальних перевізників, якість організації пе­ревезення дітей, дотримання режиму праці й відпо­чинку водіїв, навчання персоналу тощо.

Актуальність обговорюваних питань підтвердив і го­лова Федерації профспілок Черкаської області Петро Шевченко. Він повідомив, що сьогодні уряд намага­ється адаптувати законодавство до європейських стандартів, запроваджуючи відповідні нововведення. Проте, як не прикро, рівень пасажирських переве­зень за кордоном значно вищий, ніж в Україні. На під­твердження своєї думки він навів приклад, коли в го­нитві за прибутками водії міських маршрутних таксі один поперед одного на великій швидкості намага­ються першими припаркуватися на зупинці, щоб за­брати більшу кількість пасажирів. Така поведінка, безперечно, наражає громадян на небезпеку.

Петро Шевченко також розповів про дії профспілок із захисту прав людини праці, посилення громадського контролю за безпекою автоперевезень, зокрема па­сажирів, своєчасними розрахунками держави на ком­пенсацію різниці вартості перевезень певних катего­рій населення.

Голова обласної організації профспілки працівників автомобільного транспорту та шляхового господар­ства Петро Жигайло поінформував присутніх із пи­тань тарифної політики на пасажирські перевезення місцевих державних організацій та щодо необхіднос­ті підвищення заробітної плати.

27.08.2013



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

17.12.2024 21:58

17.12.2024 21:57

25.11.2024 20:08

25.11.2024 20:07

25.11.2024 20:06

25.11.2024 19:49

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання