« на головну 23.11.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1261)
24
Жовтень
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Профпанорама

Стратегія профспілкового ВНЗ: формування профлідера ХХІ століття

Історія Академії праці і соціальних відносин ФПУ – це й історія розвитку профспілкового руху постра­дянської України, авангард якого – Федерація профспілок України і виступила двадцять років тому іні­ціатором створення Академії. Не­змінною місією Академії всі ці роки залишається формування висококваліфікованих, професійних проф­спілкових кадрів. Питання форму­вання таких кадрів в умовах досить складного шляху реформування української держави та суспільства й досі залишаються найактуальні­шими. Саме цьому і був присвяче­ний круглий стіл, який проходив в Академії 4 квітня 2013 року.

 Учасниками круглого сто­лу стали керівники струк­турних підрозділів Ака­демії, завданням яких було визначити перспек­тивні напрями подальшої плід­ної співпраці Академії та Феде­рації профспілок України, й жур­налісти газети «Профспілкові ві­сті». Ідеологом і модератором круглого столу виступила в. о. ректора Академії, доктор філо­софських наук В. В. Буяшенко.

У своєму вступному слові професор В. В. Буяшенко звер­нулася до найяскравіших мо­ментів історії функціонування Академії як «кузні профспілко­вих кадрів». «Якщо ми пригада­ємо історію розвитку Академії, – сказала Вікторія Василівна, – то вона створювалась, перш за все, як базовий центр профспіл­кової освіти в Україні. І в Акаде­мії бачили саме той навчальний заклад, який готуватиме профе­сійний кадровий резерв для профспілок». В. о. ректора та­кож подякувала ФПУ за під­тримку протягом двадцяти ро­ків її існування та наголосила на тому, що однією з найважли­віших ланок Академії є створе­ний у грудні 2012 року Інститут профспілкового руху, поклика­ний здійснювати свою діяль­ність з метою науково-методичного забезпечення діяльності ФПУ та її членських організацій із питань профспілкової роботи, підвищення ефективності захис­ту членів профспілок шляхом соціального діалогу, розвитку профспілкової освіти.

За словами Т. В. Вериковської, начальника відділення профспіл­кової освіти Інституту профспіл­кового руху, Інституту відводить­ся важлива роль у забезпеченні системності навчання профспіл­кових працівників. Гарантом успішності навчання профспіл­ковців може бути активна діяль­ність науково-дослідного відді­лення Інституту в напрямі про­гнозування соціально-економічного розвитку України, проф­спілкової діяльності щодо захис­ту трудових і соціальних прав працюючих; обґрунтування необ­хідності удосконалення правово­го забезпечення ефективного ви­конання профспілками захисних функцій; створення банку соці­альної інформації з метою поси­лення наукового обґрунтування рішень профспілкових органів управління тощо. Тетяна Вікто­рівна висловила сподівання, що все це забезпечить якісну діяль­ність відділення профспілкової освіти Інституту, яке здійснює підвищення кваліфікації проф­спілкових працівників та спеціа­лістів, виходячи з потреб ФПУ та її членських організацій, та допо­може іншим навчальним закла­дам профспілок підняти свою ро­боту на якісно новий рівень.

У перспективі

Але діяльність Інституту профспілкового руху – далеко не єдина форма співпраці Академії та ФПУ. Поєднання наукового досвіду та практичного підходу, які продемонстрували учасники, дало можливість визначити цілу низку нових перспективних на­прямів такої співпраці.

Так, завідувач кафедри соціально-гуманітарних дисциплін і профспілкового руху, доктор по­літичних наук В. М. Співак наго­лосив на тому, що одним із пріо­ритетних трендів сучасної осві­ти є освіта протягом життя. І саме надання Академією освіт­ніх послуг людям будь-якого віку (система безперервної осві­ти) може стати новою сферою ре­алізації як можливостей Акаде­мії, так і сферою інтересів ФПУ.

Навчальна практика

Ще один перспективний магі­стральний напрям співпраці за­пропонувала модератор кругло­го столу, професор В. В. Буяшен­ко, яка зосередила увагу учасни­ків на необхідності перегляду підходу до проходження на­вчальної практики студентами Академії. «Якщо говорити про майбутню, подальшу співпрацю з нашим засновником, нас би ці­кавили питання системної орга­нізації практики, коли самі профспілки будуть зацікавлені в тому, аби побачити наших сту­дентів у себе – у своїх структур­них підрозділах починаючи з другого по п’ятий курс, – пояс­нила свою позицію Вікторія Ва­силівна. – Це дозволить профор­ганізації ставити певні завдан­ня перед студентом, а під час на­ступної практики, через рік, пе­ревіряти їх виконання. Такий підхід дасть змогу Академії під­готувати професійного проф­спілкового лідера, який після завершення навчання знатиме діяльність профспілок, як то ка­жуть, ізсередини, а профоргані­зації – бути зацікавленою у співпраці зі спеціалістом, фахо­вий рівень якого вона вже мала можливість оцінити».

Науковий потенціал

Свої пропозиції щодо розши­рення можливостей співпраці між Академією та ФПУ внесла також завідувач кафедри соціо­логії та соціального управління, доктор соціологічних наук, про­фесор С. П. Барматова, яка звер­нула увагу учасників на той факт, що реалізація однієї з най­важливіших функції профспілок – соціальної експертизи норма­тивних і юридичних актів (доку­ментів), які розглядаються ФПУ у межах Угоди про співпрацю з роботодавцями та Урядом Укра­їни, – неможлива без залучення науковців, без використання їх розумового на наукового потен­ціалу. Світлана Петрівна наголо­сила на тому, що саме зараз від­бувається робота з формування експертної групи, до складу якої ввійдуть учені, що працюють в Академії. Завданням цієї екс­пертної групи буде наукова екс­пертиза нормативних і юридич­них документів, які проходять соціальну експертизу в ФПУ. Це, на думку С. П. Барматової, буде суттєвим науковим «додатком» до традиційних форм співпраці з ФПУ, які всі двадцять років ре­алізовувала кафедра, а саме – проведення соціологічних дослі­джень за завданням ФПУ (за ці роки таких досліджень було більше 10), участь фахівців Ака­демії у круглих столах, експерт­них нарадах, конференціях, які проводила ФПУ.

Окремо треба зупинитися на виступі завідувача кафедри мар­кетингу та менеджменту, докто­ра економічних наук, професора, заслуженого економіста України, автора та співавтора понад 429 публікацій К. І. Якуби. Катерина Іллівна зосередила увагу учасни­ків круглого столу на тому, що Академія не тільки повинна за­лишатися центром підготовки висококваліфікованих профспіл­кових кадрів, а й взяти на себе відповідальність за претендуван­ня на звання Центру духовного та інтелектуального потенціалу українських профспілок.

Тему формування високоін­телектуальної, високоосвіченої особистості, яка відповідає по­требам сучасного глобалізова­ного світу як запоруки успішно­го розвитку української держа­ви та висококваліфікованого фа­хівця як запоруки ефективного економічного розвитку цієї дер­жави продовжила старший ви­кладач кафедри соціології та со­ціального управління Г. В. Філь – керівник студентського театру Академії. Ганна Василівна, яка є також постійним членом лек­торської групи Інституту проф­спілкового руху, звернула увагу учасників круглого столу на спеціалізовані курси, які розро­били фахівці Академії й пропо­нуються не тільки студентам Академії та слухачам курсів підвищення кваліфікації, а й усім профспілковим організаці­ям України. Серед таких курсів – «Формування іміджу проф­спілкового лідера», «Ділові пе­реговори у профспілковій діяль­ності» тощо. На думку Г. В. Філь, наявність таких курсів суттєво розширює обсяг знань, навичок і вмінь, які вкрай необхідні су­часній людині, і саме фахівці Академії готові запропонувати їй ці освітні послуги.

Такими ж цікавими й насиче­ними важливою інформацією були виступи решти учасників круглого столу.

Сучасний профлідер

Підбиваючи підсумки роботи круглого столу, його модератор, в. о. ректора АПСВ іще раз де­кларувала: «На сьогодні, якщо подивитися на процес глобалі­зації, який відбувається у світі, ми побачимо, що перед проф­спілками постають нові, гло­бальні завдання та цілі, які тре­ба реалізовувати, яких треба до­сягати. Сьогоднішній профспіл­ковий лідер має бути освіченим, аби захищати людей праці у тій чи іншій галузі». У формуванні такого лідера Академія завжди буде постійним, потужним і вірним партнером Федерації проф­спілок України.

11.04.2013



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

10.10.2024 22:03

08.09.2024 21:09

23.08.2024 22:29

23.08.2024 22:00

10.07.2024 21:02

08.07.2024 20:16

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання