« на головну 22.11.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1261)
24
Жовтень
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Актуально

ПЕРЕВЕСТИ ОСВІТУ В ОФЛАЙН

ПЕРЕВЕСТИ ОСВІТУ В ОФЛАЙН

Українська освіта продовжує працюва­ти навіть у найскладніших умо­вах і вже втретє розпочинає новий на­вчальний рік в умовах воєнного стану.

За інформацією МОН майже 1 млн дітей навча­ється онлайн: приблизно 600 тис. – в Україні, ще майже 400 тис. – за кордо­ном.

Також у відомстві гово­рять, що 400 тис. дітей че­рез брак укриттів на при­фронтових територіях на­вчаються дистанційно. І додають, що потреби зна­чно більші – необхідно по­будувати ще 165 укриттів у 8 прифронтових і при­кордонних областях. Якщо побудувати укриття неможливо, громади заку­повуватимуть автобуси, які підвозитимуть дітей до шкіл з укриттями.

Відповідно уряд нещо­давно затвердив постано­ву, якою розподілив до­даткову дотацію з держав­ного бюджету місцевим бюджетам, збільшивши фінансування укриттів на 5 млрд грн у закладах за­гальної середньої та про­фесійної (професійно-тех­нічної) освіти для при­фронтових та прикордон­них територій, а також 215 млн грн – на придбання шкільних автобусів.

У МОН прокоментува­ли, що напередодні ново­го навчального року вко­тре звертається увага на забезпечення належних умов у школах і закладах професійної (професійно- технічної) освіти. З цією метою спрямовано необ­хідний ресурс для макси­мальної безпеки та ком­форту наших учнів і вчи­телів під час освітнього процесу, а виділення до­даткових 5 млрд грн на укриття та 215 млн грн на придбання шкільних ав­тобусів – це інвестиція у майбутнє, яка допоможе гарантувати безпечний освітній процес, збільши­ти кількість учнів і вчите­лів, які будуть підвезені до місць навчання та у зворотному напрямі, по­вернути дітей до офлайн- навчання й покращити в цілому рівень освіти з урахуванням того, на­скільки це можливо зро­бити в умовах воєнного стану.

За даними МОН, у шко­лах прифронтових регіо­нів, де необхідні укриття, кількість учнів становить приблизно 73 тис. осіб.

Кошти на фінансуван­ня укриттів розподілено між 77 закладами освіти у 8 прифронтових і при­кордонних областях. Найбільше – у Харків­ській (23 об’єкти), у Запо­різькій (11 об’єктів) та у Сумській (9 об’єктів) об­ластях. Заплановано ви­вести 32 тис. учнів у ре­жим офлайн-навчання.

Нагадаємо, цьогоріч у держбюджеті–2024 вже було передбачено 2,5 млрд грн на будівництво шкільних укриттів та 1 млрд грн – на закупівлю шкільних автобусів.

Профспілка працівни­ків освіти і науки України вітає всіх педагогів із по­чатком нового навчально­го року і дякує за вашу віддану працю та незлам­ність.

У цей складний час роль освітян як ніколи важлива для мирного май­бутнього нашої країни.

ПРЕССЛУЖБА ПОН

 

ОСВІТЯНИ ПРОТИ ЗАКРИТТЯ ШКІЛ ТА СКОРОЧЕННЯ ПЕДПРАЦІВНИКІВ

Профспілка працівників освіти і науки України зверну­лася до Кабінету Міністрів України, Спільного представ­ницького органу об’єднань профспілок, Комітету з питань освіти, науки та інновацій з приводу наказу Міністерства освіти і науки України від 7.08.2024 №1112 «Про за­твердження Порядку та умов здобуття загальної середньої освіти в комунальних закла­дах загальної середньої освіти в умовах воєнного ста­ну в Україні».

Норми наказу №1112, який не над­ходив на погодження до профспілок, обмежують права учасників освітнього процесу на вибір закладів освіти та форм здо­буття освіти, доступ дітей з тимча­сово окупованих територій до української освіти, загрожують звільненню значної кількісті освітян та скороченню мережі закладів загальної середньої освіти. Як і наказ МОН від 13.06.2024 №850, оновлений також отримав не­гативну реакцію освітянського се­редовища та громадського суспільства.

Профспілка наголосила на необхідності вжиття цими держав­ними структурами відповідних заходів та дій для приведення норм наказу МОН №1112 у відповідність з чинним законодавством та недо­пущення порушення прав грома­дян України на здобуття повної загальної середньої освіти під час воєнного стану.

ПОН

 

НА ВСЕУКРАЇНСЬКІЙ ОСВІТНІЙ КОНФЕРЕНЦІЇ ОБГОВОРЕНО ПЕРСПЕКТИВИ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО РОКУ

Днями відбулась Всеукраїнська освітня конференція «Серпнева – 2024», яка цьогоріч пройшла у змішаному форматі «офлайн-онлайн»: ди­витися наживо онлайн-трансляцію мали змогу освітяни з усієї країни.

Всупереч масованій ракет­ній атаці ворога подія ста­ла платформою для обго­ворення ключових рішень та трансформацій у систе­мі освіти, а також розумін­ня перспектив нового на­вчального року.

Відкрив захід і першим спікером події став Ми­хайло Федоров, віце- прем'єр-міністр з іннова­цій, розвитку освіти, нау­ки та технологій – міністр цифрової трансформації України. Він представив основні напрями розвитку освітньої системи в Украї­ні, зосередивши увагу на цифровізації.

Серед ключових озвуче­них ініціатив – реанімація реформи НУШ, впрова­дження сучасних техноло­гій, скорочення бюрокра­тії, модернізація закладів вищої освіти, запрова­дження грантів на навчан­ня та зміна підходу до ро­боти наглядових рад.

Окрему увагу було приді­лено застосунку «Мрія», який, за його словами, ста­не ключовим інструмен­том для трансформації освіти в Україні, допома­гаючи створити систему, яка формує професійних людей для нової економі­ки.

Далі на головній сцені від­булася панельна дискусія «Освіта рухає світ», де Мі­ністр освіти і науки Оксен Лісовий, разом із донора­ми-партнерами, експерта­ми та педагогами обгово­рили роль освіти у розви­тку суспільства та її стра­тегічне значення.

До спілкування на конфе­ренції долучилася Ольга Чабанюк, заступниця го­лови Профспілки праців­ників освіти і науки Украї­ни. Вона підкреслила важ­ливу роль вчителя в сучас­ному суспільстві, особли­во в умовах війни. Ольга Чабанюк звернула увагу на необхідність вшануван­ня педагогів, мотивації їх праці та надійного захис­ту їхніх прав у цей над­складний період.

Загалом під час роботи конференції було приділе­но увагу трьом основним темам:

• освітні політики: страте­гічний рівень – обговорен­ня відновлення доступу до освіти, освіти як держав­ної стратегії та навчання в умовах війни;

• практичне – зосереджено на перезавантаженні Но­вої української школи, ре­формі профільної серед­ньої освіти та розвитку професійно-технічної осві­ти;

• освітні можливості – го­ворили про соціально-емо­ційний розвиток у садоч­ках, цифровізацію освіти, позашкільну та альтерна­тивну освіту.

Серпнева конференція за­вершилася, але з почат­ком нового навчального року, який буде непростим в умовах війни, виклики для освітньої системи тільки розпочинаються. Сподіваємося, що ця подія допоможе у розумінні трансформації україн­ської освіти, об'єднавши професійну спільноту на­вколо ідей, які спрямову­ють її на подальший роз­виток.

ІНФ. ПОН

 

10.10.2024



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

10.10.2024 22:03

08.09.2024 21:09

23.08.2024 22:29

23.08.2024 22:00

10.07.2024 21:02

08.07.2024 20:16

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання