ПЕРЕВЕСТИ ОСВІТУ В ОФЛАЙН
Українська освіта продовжує працювати навіть у
найскладніших умовах і вже втретє розпочинає новий навчальний рік в умовах
воєнного стану.
За інформацією
МОН майже 1 млн дітей навчається онлайн: приблизно 600 тис. – в Україні, ще
майже 400 тис. – за кордоном.
Також у відомстві
говорять, що 400 тис. дітей через брак укриттів на прифронтових територіях
навчаються дистанційно. І додають, що потреби значно більші – необхідно побудувати
ще 165 укриттів у 8 прифронтових і прикордонних областях. Якщо побудувати
укриття неможливо, громади закуповуватимуть автобуси, які підвозитимуть дітей
до шкіл з укриттями.
Відповідно уряд
нещодавно затвердив постанову, якою розподілив додаткову дотацію з державного
бюджету місцевим бюджетам, збільшивши фінансування укриттів на 5 млрд грн у
закладах загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти
для прифронтових та прикордонних територій, а також 215 млн грн – на
придбання шкільних автобусів.
У МОН
прокоментували, що напередодні нового навчального року вкотре звертається
увага на забезпечення належних умов у школах і закладах професійної
(професійно- технічної) освіти. З цією метою спрямовано необхідний ресурс для
максимальної безпеки та комфорту наших учнів і вчителів під час освітнього
процесу, а виділення додаткових 5 млрд грн на укриття та 215 млн грн на
придбання шкільних автобусів – це інвестиція у майбутнє, яка допоможе
гарантувати безпечний освітній процес, збільшити кількість учнів і вчителів,
які будуть підвезені до місць навчання та у зворотному напрямі, повернути
дітей до офлайн- навчання й покращити в цілому рівень освіти з урахуванням
того, наскільки це можливо зробити в умовах воєнного стану.
За даними МОН, у
школах прифронтових регіонів, де необхідні укриття, кількість учнів становить
приблизно 73 тис. осіб.
Кошти на
фінансування укриттів розподілено між 77 закладами освіти у 8 прифронтових і
прикордонних областях. Найбільше – у Харківській (23 об’єкти), у Запорізькій
(11 об’єктів) та у Сумській (9 об’єктів) областях. Заплановано вивести 32
тис. учнів у режим офлайн-навчання.
Нагадаємо,
цьогоріч у держбюджеті–2024 вже було передбачено 2,5 млрд грн на будівництво
шкільних укриттів та 1 млрд грн – на закупівлю шкільних автобусів.
Профспілка
працівників освіти і науки України вітає всіх педагогів із початком нового
навчального року і дякує за вашу віддану працю та незламність.
У цей складний
час роль освітян як ніколи важлива для мирного майбутнього нашої країни.
ПРЕССЛУЖБА ПОН
ОСВІТЯНИ ПРОТИ
ЗАКРИТТЯ ШКІЛ ТА СКОРОЧЕННЯ ПЕДПРАЦІВНИКІВ
Профспілка
працівників освіти і науки України звернулася до Кабінету Міністрів України,
Спільного представницького органу об’єднань профспілок, Комітету з питань
освіти, науки та інновацій з приводу наказу Міністерства освіти і науки України
від 7.08.2024 №1112 «Про затвердження Порядку та умов здобуття загальної
середньої освіти в комунальних закладах загальної середньої освіти в умовах
воєнного стану в Україні».
Норми наказу
№1112, який не надходив на погодження до профспілок, обмежують права учасників
освітнього процесу на вибір закладів освіти та форм здобуття освіти, доступ
дітей з тимчасово окупованих територій до української освіти, загрожують
звільненню значної кількісті освітян та скороченню мережі закладів загальної
середньої освіти. Як і наказ МОН від 13.06.2024 №850, оновлений також отримав
негативну реакцію освітянського середовища та громадського суспільства.
Профспілка
наголосила на необхідності вжиття цими державними структурами відповідних
заходів та дій для приведення норм наказу МОН №1112 у відповідність з чинним
законодавством та недопущення порушення прав громадян України на здобуття
повної загальної середньої освіти під час воєнного стану.
ПОН
НА
ВСЕУКРАЇНСЬКІЙ ОСВІТНІЙ КОНФЕРЕНЦІЇ ОБГОВОРЕНО ПЕРСПЕКТИВИ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО
РОКУ
Днями
відбулась Всеукраїнська освітня конференція «Серпнева – 2024», яка цьогоріч
пройшла у змішаному форматі «офлайн-онлайн»: дивитися наживо онлайн-трансляцію
мали змогу освітяни з усієї країни.
Всупереч
масованій ракетній атаці ворога подія стала платформою для обговорення
ключових рішень та трансформацій у системі освіти, а також розуміння
перспектив нового навчального року.
Відкрив захід і
першим спікером події став Михайло Федоров, віце- прем'єр-міністр з інновацій,
розвитку освіти, науки та технологій – міністр цифрової трансформації України.
Він представив основні напрями розвитку освітньої системи в Україні,
зосередивши увагу на цифровізації.
Серед ключових
озвучених ініціатив – реанімація реформи НУШ, впровадження сучасних технологій,
скорочення бюрократії, модернізація закладів вищої освіти, запровадження
грантів на навчання та зміна підходу до роботи наглядових рад.
Окрему увагу було
приділено застосунку «Мрія», який, за його словами, стане ключовим інструментом
для трансформації освіти в Україні, допомагаючи створити систему, яка формує
професійних людей для нової економіки.
Далі на головній
сцені відбулася панельна дискусія «Освіта рухає світ», де Міністр освіти і
науки Оксен Лісовий, разом із донорами-партнерами, експертами та педагогами
обговорили роль освіти у розвитку суспільства та її стратегічне значення.
До спілкування на
конференції долучилася Ольга Чабанюк, заступниця голови Профспілки працівників
освіти і науки України. Вона підкреслила важливу роль вчителя в сучасному
суспільстві, особливо в умовах війни. Ольга Чабанюк звернула увагу на
необхідність вшанування педагогів, мотивації їх праці та надійного захисту
їхніх прав у цей надскладний період.
Загалом під час
роботи конференції було приділено увагу трьом основним темам:
• освітні
політики: стратегічний рівень – обговорення відновлення доступу до освіти,
освіти як державної стратегії та навчання в умовах війни;
• практичне – зосереджено на перезавантаженні Нової
української школи, реформі профільної середньої освіти та розвитку
професійно-технічної освіти;
• освітні можливості – говорили про соціально-емоційний
розвиток у садочках, цифровізацію освіти, позашкільну та альтернативну
освіту.
Серпнева конференція завершилася, але з початком нового
навчального року, який буде непростим в умовах війни, виклики для освітньої
системи тільки розпочинаються. Сподіваємося, що ця подія допоможе у розумінні
трансформації української освіти, об'єднавши професійну спільноту навколо
ідей, які спрямовують її на подальший розвиток.
ІНФ. ПОН
10.10.2024
|