« на головну 19.04.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1247)
21
Березень
 
Інтерв’ю
 
ВІКТОРІЯ СІРЕНКО: «КОЖЕН З НАС, ЯК МОЖЕ, ВНОСИТЬ СВІЙ ВНЕСОК, НАБЛИЖАЮЧИ ПЕРЕМОГУ»

ВІКТОРІЯ СІРЕНКО: «КОЖЕН З НАС, ЯК МОЖЕ, ВНОСИТЬ СВІЙ ВНЕСОК, НАБЛИЖАЮЧИ ПЕРЕМОГУ»


РУБРИКИ


Передплата





Статті Актуально

Пропозиції щодо фінансового зміцнення профспілок та більш ефективного використання профспілкових коштів

Пропозиції щодо фінансового зміцнення профспілок та більш ефективного використання профспілкових коштів

Постановою VІІ з’їзду Федера­ції профспілок України було прийнято рішен­ня про утворен­ня в усіх член­ських організаціях ФПУ фондів солідарних дій.


О сновним джерелом на­повнення фондів є членські профспілко­ві внески. Валовий збір внесків можна збільшувати за рахунок розширення профспілкового членства, підвищен­ня заробітної плати членів профспі­лок, збільшення розміру членських внесків.

Водночас у профспілках існують суттєві недоліки у зборі та перераху­ванні членських внесків, внаслідок чого як профспілки в цілому, так і їх організаційні ланки недоотримують доволі значні кошти (коефіцієнт по­вноти збору внесків у більшості проф­спілок не перевищує 0,8), а також не по­вною мірою виконують свої фінансові обов’язки перед облпрофрадами та ФПУ. Крім того, є недоліки й у раціо­нальному використанні зібраних член­ських внесків. Значна їх частина вико­ристовуються, зокрема, на матеріаль­ну допомогу (профспілкові виплати) членам профспілки та зарплату штат­ним профспілковим працівникам.

У більшості профспілкових орга­нів відсутній системний контроль за збором і використанням членських внесків. Практично не проводиться регулярна звірка повноти безготівко­вого збору і перерахування робото­давцями членських внесків. Робота ревізійних комісій носить епізодич­ний та формальний характер. Резуль­тати ревізій зазвичай виборними ор­ганами не розглядаються, порушни­ки фінансової дисципліни до відпові­дальності не притягуються.

Для покращення існуючої системи збору, руху членських профспілкових внесків та більш раціонального їх ви­користання пропонується розробити і прийняти рішенням Президії ФПУ відповідні рекомендації членським організаціям ФПУ (а краще – прийня­ти не рекомендації, а План заходів щодо зміцнення фінансового стану профспілок та більш ефективного ви­користання профспілкових коштів).

Для досягнення цієї мети пропону­ється рекомендувати (доручити) член­ським організаціям:

– Вжити дії із забезпечення своє­часного і в повному обсязі збору і пе­рерахування членських внесків як на діяльність первинних організа­цій, так і загальнопрофспілкові по­треби. З цією метою можна викорис­тати практику роботи профспілки «Машприлад» щодо укладання дого­ворів з роботодавцями на безготівко­вий збір членських внесків і їх пере­рахування на профспілкові рахунки, в тому числі за стандартними довід­ками, а також щодо централізації фі­нансового обслуговування первин­них профорганізацій.

– Проводити регулярні звірки по­вноти збору і перерахування робото­давцями членських внесків, практику­вати фінансове заохочення працівни­ків бухгалтерії підприємств, які здій­снюють безготівковий збір і перераху­вання членських внесків.

– Запровадити системну роботу ревізійних комісій профорганів усіх рівнів щодо контролю за збором і ви­користанням профспілкових коштів, притягнення до відповідальності, визначеної статутами профспілок, осіб і профорганів за допущені пору­шення, в тому числі за несвоєчасне і не в установленому розмірі відраху­вання внесків на діяльність профор­ганів усіх рівнів.

Окрім цього, ФПУ ініціювати нор­мативно-правове прийняття поряд­ку, за яким роботодавець перерахо­вує профорганам членські профспіл­кові внески, зібрані у безготівковому порядку, одночасно з отриманням готівки на заробітну плату за другу половину місяця.

З метою підвищення ефективнос­ті використання профспілкових ко­штів пропонується:

– Запровадити Нормативи чисель­ності штатних працівників профко­мів, виборних органів територіаль­них організацій профспілок залежно від чисельності організацій та їх фі­нансових можливостей. Привести чисельність штатних працівників профорганів у відповідність до цих нормативів.

– Запровадити Типові кошториси доходів і витрат первинних та тери­торіальних організацій профспілок, якими визначити рекомендації щодо використання наявних у них коштів.

– Первинним профорганізаціям, відповідно до частини 6 статті 41 та частини 1 статті 42 Закону про проф­спілки, залучати кошти роботодавців через включення до колективних до­говорів відповідних пунктів щодо фі­нансування профспілкової діяльності, в тому числі на оплату праці виборних профспілкових працівників, навчання і заохочення профактиву, проведення професійних і громадських заходів, а також для надання матеріальної допо­моги працівникам – членам профспіл­ки. Вивільнені в результаті цього ко­шти профспілкового бюджету спрямо­вувати у фонди солідарних дій.

– ФПУ визначити (рекомендувати) відсотки розподілу членських внесків між усіма структурними ланками проф­спілок, міжспілковими об’єднаннями і ФПУ (можливо, диференційовано, за­лежно від структурної побудови проф­спілок та інших їх особливостей).

АНАТОЛІЙ КУБРАЧЕНКО,

ГОЛОВА ПРОФСПІЛКИ «МАШПРИЛАД» УКРАЇНИ

  • До теми

«Потрібно зміцнювати передо­вий рубіж захисту», – Григорій Осовий, Голова ФПУ.

Ключові тези виступу Голови Федерації профспілок України Григорія Осового щодо єдиної фінансово-бюджетної політики в рамках ФПУ на VII з’їзді ФПУ 24 березня 2016 року:

«Загальний валовий збір проф­спілкових внесків колосальний, оцінюється в більш як мільярд гривень на рік, і разом з тим, усі профспілкові структури бідні. Наприклад, Федерація профспі­лок на статутну діяльність отри­мує за рік 70 копійок з члена профспілки. Що на ці кошти можна зробити? Відповідь оче­видна. Не краще справи з фінан­суванням більшості центральних органів і територіальних об’єднань профспілок.

Хоча абсолютно зрозуміло, що членські внески повинні розпо­ділятися по всій профспілковій вертикалі для забезпечення ви­конання повноважень та обсягу роботи, яку потрібно виконува­ти, формування цільових фондів правового, соціально-економіч­ного захисту, солідарних дій, освітніх програм.

Звертаюся до новообраних чле­нів Ради ФПУ: знайдіть у собі сили і виявіть політичну волю вирішити це одне з корінних пи­тань проведення профспілкової реформи.

Звертаюся також до голів пер­винних профспілкових організа­цій з проханням зрозуміти одну просту річ: первинка завжди була і залишиться організацій­ною основою профспілки. Це так! Однак передовий рубіж об­стоювання і захисту інтересів працівників різко змінився в умовах започаткованих реформ. Тепер усі доленосні рішення приймають тут у Києві, і тому ми або захистимо людей, або нега­тивні рішення миттєво накриють території і трудові колективи.

Зрозуміло, що профспілкові ко­шти потрібно піднімати наверх, зміцнювати цей передовий ру­біж захисту».

 

Вимагаємо законодавчо закріпити статус профспілкового майна!

Для профспілок Закарпаття питання захисту майнових прав нині надзви­чайно гостре. Адже Кабінетом Міністрів, на підтримку прийнятих з грубими порушеннями норм міжна­родного права рішень судів, було при­йнято розпорядження від 29 березня 2017 року № 221-р про передачу будівлі профспі­лок у м. Ужгороді на пл. Народній, 5, до сфери управління Державної судової адміністрації, а та, в свою чергу, – Закарпатському окружному адмі­ністративному суду. І це при тому, що нинішня бу­дівля профспілок нашого краю була побудована ще в 30-ті роки минулого століття, коли Закарпат­тя входило до складу Чехословаччини.

З наючи із численних звернень профспілок про жорстке проти­стояння між Закар­патською обласною радою профспілок і окружним ад­міністративним судом за право власності на будівлю, що перебу­ває у віданні профспілок понад 55 років, Прем’єр - міністр України Володимир Гройсман протягом 2017–2018 років чотири рази давав доручення першому віце - прем’єр - міністру України Степану Кубіву, Фонду державного майна Украї­ни, відповідним службам Кабіне­ту Міністрів за участю Федерації профспілок України розглянути порушені питання і доповісти про результати. Однак, протягом три­валого часу ці доручення не вико­нуються, що розцінюється нами як свідоме затягування з вирішен­ням питання і ухилення від при­йняття конкретного рішення.

Про судове свавілля також свідчить ситуація, яка неодноразо­во виникала в Закарпатті, коли окремі судді, які раніше виносили свої рішення на користь профспі­лок щодо їх права власності на бу­дівлю, потім приймали цілковито протилежні рішення, в інтересах Закарпатського окружного адміні­стративного суду. А конфлікт між Закарпатською облпрофрадою і окружним адміністративним су­дом триває вже протягом 2017–2019 років і спонукає до протестних ак­цій профспілок нашого краю.

А чи не є ознакою корумпова­ності судової системи те, що судо­вими органами було свідомо при­ховано, що ще 7 років тому, за роз­порядженням Кабінету Міністрів України від 7 грудня 2011 року №1241 - р, Закарпатському окружно­му адміністративному суду вже було передано в оперативне управ­ління триповерхову будівлю в м. Ужгороді по вул. Другетів, 91, ко­рисною площею 2 тис. кв. м. І це на 13 суддів! Однак, як виявилося, і цього було замало. До речі, на ре­конструкцію цієї будівлі вже було використано понад 2 млн грн бю­джетних коштів.

До підтримки дій профспілок Закарпаття вже долучилися проф­спілки Словаччини, Польщі, Угор­щини, Румунії – країн, з якими у нашій області проходить держав­ний кордон України. В липні 2019 року в м. Ужгороді відбудеться міжнародна конференція країн Єв­рорегіону, на якій серед інших пи­тань буде обговорено питання про порушення прав профспілок За­карпаття.

Профспілки Закарпаття напо­лягають на негайному скасуванні розпорядження Кабінету Міні­стрів України від 29 березня 2017 року №221 - р «Про передачу будівлі в м. Ужгороді до сфери управління Державної судової адміністрації», що порушує права профспілок і прийнято на підставі корупційних судових рішень.

У майнових питаннях нам по­трібні дієва підтримка Федерації профспілок України, її вплив на Уряд шляхом соціального діалогу. Це локальне завдання.

Головна ж проблема полягає в тому, аби, врешті - решт, припини­ти численні факти рейдерських за­зіхань на профспілкові об’єкти в багатьох областях України. Спіль­ними зусиллями нам потрібно чіт­ко довести Верховній Раді і Уряду необхідність в законодавчому по­рядку закріпити статус профспіл­кового майна, надавши профспіл­кам право власності на це майно. З цією метою активніше залучати до невідкладного розгляду і вирі­шення зазначеного питання пред­ставників ФПУ у нинішній Верхо­вній Раді України, а також плат­форму тих політичних партій, які, йдучи на наступні вибори до пар­ламенту, будуть підтримувати по­зицію Федерації профспілок Укра­їни із соціально - економічних і майнових питань.

ВОЛОДИМИР ФЛЕНЬКО,

ГОЛОВА ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛПРОФРАДИ

21.05.2019



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

05.04.2024 21:44

22.03.2024 19:35

15.03.2024 18:49

15.03.2024 18:46

10.02.2024 18:02

10.02.2024 18:01

10.02.2024 17:58

10.02.2024 17:48

12.01.2024 20:50

12.01.2024 20:49

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання