« на головну 16.07.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1253)
20
Червень
 
Інтерв’ю
 
СЕРГІЙ БИЗОВ: «МИ ПРАЦЮЄМО НАД ЗРОСТАННЯМ АВТОРИТЕТУ ПРОФСПІЛОК У СУСПІЛЬСТВІ»

СЕРГІЙ БИЗОВ: «МИ ПРАЦЮЄМО НАД ЗРОСТАННЯМ АВТОРИТЕТУ ПРОФСПІЛОК У СУСПІЛЬСТВІ»


РУБРИКИ


Передплата





Статті Актуально

Пропозиції щодо фінансового зміцнення профспілок та більш ефективного використання профспілкових коштів

Пропозиції щодо фінансового зміцнення профспілок та більш ефективного використання профспілкових коштів

Постановою VІІ з’їзду Федера­ції профспілок України було прийнято рішен­ня про утворен­ня в усіх член­ських організаціях ФПУ фондів солідарних дій.


О сновним джерелом на­повнення фондів є членські профспілко­ві внески. Валовий збір внесків можна збільшувати за рахунок розширення профспілкового членства, підвищен­ня заробітної плати членів профспі­лок, збільшення розміру членських внесків.

Водночас у профспілках існують суттєві недоліки у зборі та перераху­ванні членських внесків, внаслідок чого як профспілки в цілому, так і їх організаційні ланки недоотримують доволі значні кошти (коефіцієнт по­вноти збору внесків у більшості проф­спілок не перевищує 0,8), а також не по­вною мірою виконують свої фінансові обов’язки перед облпрофрадами та ФПУ. Крім того, є недоліки й у раціо­нальному використанні зібраних член­ських внесків. Значна їх частина вико­ристовуються, зокрема, на матеріаль­ну допомогу (профспілкові виплати) членам профспілки та зарплату штат­ним профспілковим працівникам.

У більшості профспілкових орга­нів відсутній системний контроль за збором і використанням членських внесків. Практично не проводиться регулярна звірка повноти безготівко­вого збору і перерахування робото­давцями членських внесків. Робота ревізійних комісій носить епізодич­ний та формальний характер. Резуль­тати ревізій зазвичай виборними ор­ганами не розглядаються, порушни­ки фінансової дисципліни до відпові­дальності не притягуються.

Для покращення існуючої системи збору, руху членських профспілкових внесків та більш раціонального їх ви­користання пропонується розробити і прийняти рішенням Президії ФПУ відповідні рекомендації членським організаціям ФПУ (а краще – прийня­ти не рекомендації, а План заходів щодо зміцнення фінансового стану профспілок та більш ефективного ви­користання профспілкових коштів).

Для досягнення цієї мети пропону­ється рекомендувати (доручити) член­ським організаціям:

– Вжити дії із забезпечення своє­часного і в повному обсязі збору і пе­рерахування членських внесків як на діяльність первинних організа­цій, так і загальнопрофспілкові по­треби. З цією метою можна викорис­тати практику роботи профспілки «Машприлад» щодо укладання дого­ворів з роботодавцями на безготівко­вий збір членських внесків і їх пере­рахування на профспілкові рахунки, в тому числі за стандартними довід­ками, а також щодо централізації фі­нансового обслуговування первин­них профорганізацій.

– Проводити регулярні звірки по­вноти збору і перерахування робото­давцями членських внесків, практику­вати фінансове заохочення працівни­ків бухгалтерії підприємств, які здій­снюють безготівковий збір і перераху­вання членських внесків.

– Запровадити системну роботу ревізійних комісій профорганів усіх рівнів щодо контролю за збором і ви­користанням профспілкових коштів, притягнення до відповідальності, визначеної статутами профспілок, осіб і профорганів за допущені пору­шення, в тому числі за несвоєчасне і не в установленому розмірі відраху­вання внесків на діяльність профор­ганів усіх рівнів.

Окрім цього, ФПУ ініціювати нор­мативно-правове прийняття поряд­ку, за яким роботодавець перерахо­вує профорганам членські профспіл­кові внески, зібрані у безготівковому порядку, одночасно з отриманням готівки на заробітну плату за другу половину місяця.

З метою підвищення ефективнос­ті використання профспілкових ко­штів пропонується:

– Запровадити Нормативи чисель­ності штатних працівників профко­мів, виборних органів територіаль­них організацій профспілок залежно від чисельності організацій та їх фі­нансових можливостей. Привести чисельність штатних працівників профорганів у відповідність до цих нормативів.

– Запровадити Типові кошториси доходів і витрат первинних та тери­торіальних організацій профспілок, якими визначити рекомендації щодо використання наявних у них коштів.

– Первинним профорганізаціям, відповідно до частини 6 статті 41 та частини 1 статті 42 Закону про проф­спілки, залучати кошти роботодавців через включення до колективних до­говорів відповідних пунктів щодо фі­нансування профспілкової діяльності, в тому числі на оплату праці виборних профспілкових працівників, навчання і заохочення профактиву, проведення професійних і громадських заходів, а також для надання матеріальної допо­моги працівникам – членам профспіл­ки. Вивільнені в результаті цього ко­шти профспілкового бюджету спрямо­вувати у фонди солідарних дій.

– ФПУ визначити (рекомендувати) відсотки розподілу членських внесків між усіма структурними ланками проф­спілок, міжспілковими об’єднаннями і ФПУ (можливо, диференційовано, за­лежно від структурної побудови проф­спілок та інших їх особливостей).

АНАТОЛІЙ КУБРАЧЕНКО,

ГОЛОВА ПРОФСПІЛКИ «МАШПРИЛАД» УКРАЇНИ

  • До теми

«Потрібно зміцнювати передо­вий рубіж захисту», – Григорій Осовий, Голова ФПУ.

Ключові тези виступу Голови Федерації профспілок України Григорія Осового щодо єдиної фінансово-бюджетної політики в рамках ФПУ на VII з’їзді ФПУ 24 березня 2016 року:

«Загальний валовий збір проф­спілкових внесків колосальний, оцінюється в більш як мільярд гривень на рік, і разом з тим, усі профспілкові структури бідні. Наприклад, Федерація профспі­лок на статутну діяльність отри­мує за рік 70 копійок з члена профспілки. Що на ці кошти можна зробити? Відповідь оче­видна. Не краще справи з фінан­суванням більшості центральних органів і територіальних об’єднань профспілок.

Хоча абсолютно зрозуміло, що членські внески повинні розпо­ділятися по всій профспілковій вертикалі для забезпечення ви­конання повноважень та обсягу роботи, яку потрібно виконува­ти, формування цільових фондів правового, соціально-економіч­ного захисту, солідарних дій, освітніх програм.

Звертаюся до новообраних чле­нів Ради ФПУ: знайдіть у собі сили і виявіть політичну волю вирішити це одне з корінних пи­тань проведення профспілкової реформи.

Звертаюся також до голів пер­винних профспілкових організа­цій з проханням зрозуміти одну просту річ: первинка завжди була і залишиться організацій­ною основою профспілки. Це так! Однак передовий рубіж об­стоювання і захисту інтересів працівників різко змінився в умовах започаткованих реформ. Тепер усі доленосні рішення приймають тут у Києві, і тому ми або захистимо людей, або нега­тивні рішення миттєво накриють території і трудові колективи.

Зрозуміло, що профспілкові ко­шти потрібно піднімати наверх, зміцнювати цей передовий ру­біж захисту».

 

Вимагаємо законодавчо закріпити статус профспілкового майна!

Для профспілок Закарпаття питання захисту майнових прав нині надзви­чайно гостре. Адже Кабінетом Міністрів, на підтримку прийнятих з грубими порушеннями норм міжна­родного права рішень судів, було при­йнято розпорядження від 29 березня 2017 року № 221-р про передачу будівлі профспі­лок у м. Ужгороді на пл. Народній, 5, до сфери управління Державної судової адміністрації, а та, в свою чергу, – Закарпатському окружному адмі­ністративному суду. І це при тому, що нинішня бу­дівля профспілок нашого краю була побудована ще в 30-ті роки минулого століття, коли Закарпат­тя входило до складу Чехословаччини.

З наючи із численних звернень профспілок про жорстке проти­стояння між Закар­патською обласною радою профспілок і окружним ад­міністративним судом за право власності на будівлю, що перебу­ває у віданні профспілок понад 55 років, Прем’єр - міністр України Володимир Гройсман протягом 2017–2018 років чотири рази давав доручення першому віце - прем’єр - міністру України Степану Кубіву, Фонду державного майна Украї­ни, відповідним службам Кабіне­ту Міністрів за участю Федерації профспілок України розглянути порушені питання і доповісти про результати. Однак, протягом три­валого часу ці доручення не вико­нуються, що розцінюється нами як свідоме затягування з вирішен­ням питання і ухилення від при­йняття конкретного рішення.

Про судове свавілля також свідчить ситуація, яка неодноразо­во виникала в Закарпатті, коли окремі судді, які раніше виносили свої рішення на користь профспі­лок щодо їх права власності на бу­дівлю, потім приймали цілковито протилежні рішення, в інтересах Закарпатського окружного адміні­стративного суду. А конфлікт між Закарпатською облпрофрадою і окружним адміністративним су­дом триває вже протягом 2017–2019 років і спонукає до протестних ак­цій профспілок нашого краю.

А чи не є ознакою корумпова­ності судової системи те, що судо­вими органами було свідомо при­ховано, що ще 7 років тому, за роз­порядженням Кабінету Міністрів України від 7 грудня 2011 року №1241 - р, Закарпатському окружно­му адміністративному суду вже було передано в оперативне управ­ління триповерхову будівлю в м. Ужгороді по вул. Другетів, 91, ко­рисною площею 2 тис. кв. м. І це на 13 суддів! Однак, як виявилося, і цього було замало. До речі, на ре­конструкцію цієї будівлі вже було використано понад 2 млн грн бю­джетних коштів.

До підтримки дій профспілок Закарпаття вже долучилися проф­спілки Словаччини, Польщі, Угор­щини, Румунії – країн, з якими у нашій області проходить держав­ний кордон України. В липні 2019 року в м. Ужгороді відбудеться міжнародна конференція країн Єв­рорегіону, на якій серед інших пи­тань буде обговорено питання про порушення прав профспілок За­карпаття.

Профспілки Закарпаття напо­лягають на негайному скасуванні розпорядження Кабінету Міні­стрів України від 29 березня 2017 року №221 - р «Про передачу будівлі в м. Ужгороді до сфери управління Державної судової адміністрації», що порушує права профспілок і прийнято на підставі корупційних судових рішень.

У майнових питаннях нам по­трібні дієва підтримка Федерації профспілок України, її вплив на Уряд шляхом соціального діалогу. Це локальне завдання.

Головна ж проблема полягає в тому, аби, врешті - решт, припини­ти численні факти рейдерських за­зіхань на профспілкові об’єкти в багатьох областях України. Спіль­ними зусиллями нам потрібно чіт­ко довести Верховній Раді і Уряду необхідність в законодавчому по­рядку закріпити статус профспіл­кового майна, надавши профспіл­кам право власності на це майно. З цією метою активніше залучати до невідкладного розгляду і вирі­шення зазначеного питання пред­ставників ФПУ у нинішній Верхо­вній Раді України, а також плат­форму тих політичних партій, які, йдучи на наступні вибори до пар­ламенту, будуть підтримувати по­зицію Федерації профспілок Укра­їни із соціально - економічних і майнових питань.

ВОЛОДИМИР ФЛЕНЬКО,

ГОЛОВА ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛПРОФРАДИ

21.05.2019



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

10.07.2024 21:02

08.07.2024 20:16

08.05.2024 21:25

08.05.2024 21:01

05.04.2024 21:44

22.03.2024 19:35

15.03.2024 18:49

15.03.2024 18:46

10.02.2024 18:02

10.02.2024 18:01

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання